ТВОРЧА РОБОТА
на тему: «Технологія виготовлення вітальної листівки».
План
І. Вступ.
ІІ. Варіативний модуль «Технологія виготовлення вітальної листівки».
Організаційно – підготовчий етап.
1.1. Вступна частина.
1.2. Аналіз моделей – аналогів.
1.3. Порівняльна характеристика моделей – аналогів.
Технологічно – конструкторський етап.
2.1. Матеріали, обладнання та інструменти.
2.2. Ескіз листівки.
2.3. Технологічна послідовність виготовлення листівки.
2.4. Розрахунок вартості вітальної листівки.
3. Висновки
ІІІ. Висновок.
І. Вступ
Листівка давно стала звичним атрибутом будь-якого свята. Ми даруємо листівки на день народження, на Різдво та Новий Рік, вітаємо своїх близьких і рідних за допомогою листівок з річницями та пам’ятними подіями. Та чи задумувалися ми, що цей простий клаптик картону має свою історію та традиції? Приміром, у Японії найперші листівки були подвійними, а у США у далекому 1893 їх не надсилали поштою, а дарували винятково як сувеніри.
Поява листівки багато в чому було викликано суто практичними потреби, так і сьогодні вона, не втративши своєї первісної функції, є одним з видів поштового зв'язку, хоча і мало поширеним через наявність більш швидкісних варіантів передачі інформації. Нині функції листівки дещо змінилися, і ми сприймаємо її головним чином як атрибут свята і привітання.
Першими були Різдвяні листівки в Англії. Їх прикрашали малюнки, створені 1794 р. художником Добсоном. Однак гадаю, вітальні листівки виготовляли і раніше. У Британському музеї, приміром, зберігається любовна листівка ще XV ст.. А нещодавно сповістили про продаж за 22 тис. фунтів стерлінгів різдвяної листівки 1840 року. Проте масовий випуск поштових карток, як їх називали, розпочався 1869 року, після того, як австрійський економіст Е. Герман опублікував у Відні розрахунки, які показали, що третина листів не містить секретної інформації, отже, цю частину цілком могли б пересилати без конвертів. Нововведення Австро-Угорської імперії миттєво оцінили у багатьох країнах.
Нещодавно на основі колекції найавторитетнішого в колишньому СНД філокартиста Михайла Забочені у Києві видали альбом «Україна на старій листівці», в якому представлено понад сім тисяч рідкісних поштових карток, які розповідають про Україну. Величезна розмаїтість листівок, що з’явилися на межі століть, надихнула згодом філокартистів називати двадцятиріччя 1898—1918 «золотим» століттям листівок. Різдвяно-новорічні листівки друкували в нас найчастіше з трьома видами написів: «З Різдвом Христовим!», «З Різдвом Христовим і Новим роком!», «З Новим роком!».
Листівка поштою сприймалася як подарунок художньої мініатюри, її унікальність у тому, що на зворотному боці було особисте звертання, що зберігало тепло рідних чи дружніх рук. Зустрічалися листівки великі та зовсім маленькі, з матерії, дерев’яні, з візерунковими просіками, ароматні, музикальні… Європейська цивілізація в процесі секуляризації, намагаючись заповнити духовну порожнечу, винайшла ще одне джерело для естетичного насичення. А предтечею різдвяно-новорічної листівки можна вважати середньовічну гравіровану іконку. Різдвяний сюжет купленої до свята мініатюрної ікони релігійно сприймається як звісточка-нагадування церкви про велику подію у Святому Сімействі й у світовій історії.
Після «золотого» настав для наших листівок вік «залізний». Войовничий атеїзм, узурпувавши владу в 17-му, «викреслив» релігійні свята. Різдвяні листівки, а заразом і новорічні, поруч з іншими «старорежимними», потрапили під заборону.
Новорічні листівки стали масово друкуватися у «відлигу». У 70-ті з’явилися на них Дід Мороз і Снігуронька. Порівняно з усесоюзними листівками, на українських були більш розмаїті написи. Крім «З Новим роком!», траплялися й інші листівки, приміром, «Вітаємо з Новим роком!»
Ялини, Дід Мороз і Снігуронька, зірки, хатки, золоті кулі, зворушливі поздоровлення… Усе це, відбито на поштових листівках, із відомими втратами перекочувало разом із нами в нове тисячоліття.
Раніше вітальна листівка була невеличким витвором мистецтва, а не просто тиражованим зображенням. Скажімо, для її виготовлення використовували пір’я, засушені квіти, резину, оксамит, бісер, шовк та навіть волосся. Втім, давні традиції повертаються і зараз можна зустріти чималий асортимент листівок ручної роботи, для виготовлення яких використовується маса декоративних елементів.
Хочеться вірити, що сьогодні, коли ми з вами у новому тисячолітті, так званому електронному спілкуванні через Інтернет, збережемо традицію наших пращурів і вітатимемо наших близьких і знайомих зі святами саме листівками. Щоправда, сьогодні листівок дуже велике розмаїття, ми знову повертаємось до вітальних листівок, які будуть популярними ще багато століть.
ІІ. Варіативний модуль «Технологія виготовлення вітальної листівки»
1. Організаційно – підготовчий етап
1.1. Вступна частина
Як вже говорилося, листівка – це вид рекламно-поліграфічної продукції, призначений для роздачі в різних публічних місцях – на виставках, презентаціях, семінарах, на вулиці в місцях великого скупчення народу. У самій назві «листівка» закладена інформація про форму даного виду друкованої продукції – листок. Листок паперу будь-якого формату. Він може також служити вкладишем в інші види видань, поширюватися в конвертах поштою, просто розкладатися в поштові скриньки, залишати на прилавках магазинів і аптек.
Листівки класифікують по певних ознаках. Залежно від змісту розрізняють інформаційні, аналітичні й спеціальні листівки.
Інформаційні листівки покликані донести до адресата відповідне повідомлення, інформацію про яку-небудь подію, обстановку в певному районі, стані або діях конкретних людей. Для них характерний такий стиль викладу, при якому вплив на читача здійснюється не стільки за допомогою логічних аргументів, скільки шляхом підбора фактів.
Аналітичні листівки – найпоширеніший вид листівок. На відміну від інформаційних, що характеризуються простим викладом красномовних фактів, аналітичні листівки роз'ясняють яку-небудь одну проблему. Основний тип подачі матеріалу в них – виклад, обговорення, роз'яснення. Вони обов'язково включають тезу, підтверджена відповідною аргументацією.
Особливим видом листівок є спеціальні листівки, які включають: листівки-документи, маскувальні листівки, обіги й листи військовополонених (цивільних осіб), листівки-пропуски, листівки-гасла.
У моєму випадку, я буду виготовляти інформаційну листівку: вітальну.
1.2. Аналіз моделей – аналогів
Розглянувши значну кількість листівок, я звернув увагу на два зразки листівок.
Листівку № 1 було виконана у вигляді стильної чоловічої сорочки білого кольору з незвичним поєднанням холодної палітри кольорів краватки і кишеньки.
Основний акцент в чоловічій листівці-сорочці був зроблений на стильну краватку.
Листівку № 2 також виконано у вигляді чоловічої сорочки, але помаранчевого кольору та з темно-синьою краваткою, обрамленою декором у вигляді метеликів.
Листівка № 1
Листівка № 2
Щоб вибрати аналог виробу який буде виготовлятися, потрібно врахувати, що виріб, який буде виготовлятися, повинен задовольнити такі вимоги:
1.3. Порівняльна характеристика листівок – аналогів
Таблиця № 1
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
7 |
|||||||
Проаналізувавши листівки – аналоги (табл. 1, на ст. 7), вийшло так, що обидва аналоги листівок мають однакову кількість позитивних якостей. Через це, я вирішив виготовити листівку № 2, бо вона мені більш, й виготовити її так, щоб вона зберегла свою сучасність, гармоніювала іміджеві власника та легко виготовлялася.
Після аналізу і ретельних досліджень листівок – аналогів, я все ж таки виготовив листівку «For him», врахувавши чинники, за якими її впевнено можна назвати і віднести до сучасних листівок.
2. Технологічно – конструкторський етап
2.1. Матеріали, обладнання та інструменти
Листівку виготовлено з двохстороннього паперу 2-х кольорів: рожевого та світло-синього; висота листівки – 18 см., довжина – 15 см.
Під час виготовлення листівки, я використав такі інструменти та матеріали:
2.2. Ескіз листівки
2.3. Технологічна послідовність виготовлення листівки
Інструкційна картка №1 «Технологічна послідовність виготовлення листівки «For him».
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. Розрахунок вартості вітальної листівки
Розрахунок витрат на основні матеріали (Вм)
№ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Затрати на електроенергію не враховуємо, тому що робота виконана вручну.
Витрати на оплату праці
Оп – оплата праці за 1год.
Час виготовлення серветки (tв) становить 30 хв. Умовно оплата праці за 1год., становить 3,5грн, тому Оп = 1, 75 грн.
Затрати на оплату праці (ЗОп), визначаємо за формулою:
ЗОп = tв х Оп.
ЗОп = 0, 30 год х 1, 75 грн = 0, 50 грн
Податок на заробітну плату (Поп), становить 13%, отже,
Поп = ЗОп х 13% : 100%
Поп = 0, 50 грн х 13% : 100% = 0, 065.
Собівартість виробу
Собівартість листівки (Сі) визначаємо за формулою:
Сі = Вм +ЗОп + Поп
Сі = 2 + 0, 50 + 0, 065 = 2, 60 грн.
3. Висновки
Отже, собівартість листівки становить 2, 60 грн. Найбільш суттєвими у структурі собівартості є показники затрат на матеріали та оплату праці. За ціновою політикою, листівка недорога, що робить її загальнодоступною, і в майбутньому на неї буде певний попит.
ІІІ. Висновок
Розроблений проект дасть нам змогу створити неповторну вітальну листівку, і до того ж, виготовлену власними руками, яка стане чудовим подарунком для близьких і дорогих людей. Виготовляти таку листівку можуть як дорослі, так і діти, що дозволяє об’єднати приємне і корисне. В процесі проектування можна використовувати різні матеріали, різні види декорування, що дозволяє автору імпровізувати, під час виготовлення виробу.