Тема. Творча робота над задачею.
Мета. Закріпити у дітей набуті навички короткого запису умови задачі, вчити їх використовувати на практиці засвоєні математичні закони множення числа на суму і множення суми на число при розв’язуванні задач різними способами; систематизувати і узагальнити знання і вміння розпізнавати різні типи задач, творчо їх перетворювати і науково обробляти результати розв’язання ; розвивати творчу уяву, вміння порівнювати, визначати головне, узагальнювати, аналізувати, самостійно контролювати проміжні та кінцеві результати; формувати позитивне ставлення до навчання, заохочувати до праці в команді, закріплювати прагнення отримувати результат від власного творчого пошуку.
Хід уроку
І. Привітання
От і все дзвенить дзвінок!
В гості йде до нас урок!
Сідайте зручно!
Я бажаю вам удачі!
Розв’яжіть усі задачі,
Що постануть перед вами
На уроці нашім славнім.
Сьогодні в нас буде незвичайний урок математики. Я хочу розпочати його з прислів’я «Бджола мала, а й та працює»
У пасічника було 10 глечиків по 3 кг в кожному гречаного меду і 20 глечиків по 3 кг – липового меду. На скільки менше пасічник зібрав гречаного меду, ніж липового?
Аналіз задачі
-Хто такий пасічник?
Пасічник – людина, яка займається утриманням та розведенням бджіл, виробництвом і первинною переробкою продуктів бджільництва.
\
Давайте складемо і запишемо скорочений запис задачі.
Розв’язування задачі з коментуванням.
Відповідь: гречаного меду на 30 кілограм менше.
Повідомлення учнів:
Наступне завдання від бджілки буде таке:
Поставте запитання до задачі так, щоб змінився тип задачі з різницевого порівняння на кратне.
Усно пояснюють розв’язання задачі.
Відповідь: гречаного меду у 2 рази менше.
Діти ви вже знаєте, що бджілки живуть сім’ями.
Рій — нова сім'я, що відділилася від основної сім'ї, до складу якої входять матка, літні бджоли, трутні. Рій, вийшовши, переселяється не в перше житло, яке зустрілося, а в ретельно обране. На новому місці рій відбудовує нове гніздо й живе як самостійна бджолосім'я.
Ми з вами попрацюємо у маленьких роях-групах. Завдання від бджілки буде таке:
Вам потрібно буде дізнатися скільки всього меду зібрав пасічник.
Гречаного – 10 гл. по 3 кг
Липового – 20 гл. по 3 кг
Завдання для груп:
1 група
Розв’язати задачу за поданою схемою:
2 група
Розв’язати задачу за поданою схемою:
Групи презентують розв’язання задачі.
А тепер кожна група запише математичний вираз до своєї задачі.
1 група (10 + 20) * 3 = 90(кг)
2 група (3 * 10) + (3 * 20) = 90 (кг)
(при розв’язуванні задачі застосували закон множення суми на число)
Використані джерела :
https://naurok.com.ua/prezentaciya-matematichni-rebusi-13454.html
https://jisty.com.ua/eliksir-molodosti-abo-5-produktiv-dovgolittya-po-amerikanski/