Творча робота над задачею.

Про матеріал
Мета. Закріпити у дітей набуті навички короткого запису умови задачі, вчити їх використовувати на практиці засвоєні математичні закони множення числа на суму і множення суми на число при розв’язуванні задач різними способами; систематизувати і узагальнити знання і вміння розпізнавати різні типи задач, творчо їх перетворювати і науково обробляти результати розв’язання ; розвивати творчу уяву, вміння порівнювати, визначати головне, узагальнювати, аналізувати, самостійно контролювати проміжні та кінцеві результати; формувати позитивне ставлення до навчання, заохочувати до праці в команді, закріплювати прагнення отримувати результат від власного творчого пошуку.
Перегляд файлу

Тема.  Творча робота над задачею.

Мета.  Закріпити у дітей набуті навички короткого запису умови задачі, вчити їх використовувати на практиці засвоєні математичні закони множення числа на суму і множення суми на число при розв’язуванні задач різними способами;  систематизувати і узагальнити знання і вміння розпізнавати різні типи задач, творчо їх перетворювати і науково обробляти результати розв’язання ; розвивати творчу уяву, вміння порівнювати, визначати головне, узагальнювати, аналізувати, самостійно контролювати проміжні та кінцеві результати; формувати позитивне ставлення до навчання, заохочувати до праці в команді, закріплювати прагнення отримувати результат від власного творчого пошуку.

Хід уроку

І. Привітання

От і все дзвенить дзвінок!

В гості йде до нас урок!

Сідайте зручно!

Я бажаю вам удачі!

Розв’яжіть усі задачі,

Що постануть перед вами

На уроці нашім славнім.

Сьогодні в нас буде незвичайний урок математики. Я хочу розпочати його з прислів’я  «Бджола мала, а й та працює»

  • Як ви розумієте прислів’я?
  • Так маленька, але працює. Ми теж любимо з вами працювати і будемо працювати як ті бджілки. І веселі бджілки будуть нам допомагати. А над чим будемо працювати ви дізнаєтесь коли відгадаєте ребус від бджілки.

  • Так я пропоную вам попрацювати лише з однією задачею. Задача одна, але завдань буде багато.
  • Дітки, скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • А я очікую, що ви будете активними, уважними і вам буде цікаво.
  • Тож давайте запишемо свої очікування на бджілках, що лежать у вас на партах.

 

 

  • Ця бджілка пропонує нам попрацювати над такою задачею

У пасічника було 10 глечиків по 3 кг в кожному гречаного меду і 20 глечиків по 3 кг – липового меду. На скільки менше пасічник зібрав гречаного меду, ніж липового?

 

Аналіз задачі

  1. Прочитайте задачу.
  2. Словникова робота:

-Хто такий пасічник?

Пасічник – людина, яка займається утриманням та розведенням бджіл, виробництвом і первинною переробкою продуктів бджільництва.

 

  • Який мед називають гречаним? Липовим?

\

 

  • Якою одиницею вимірювали мед? (кг)
  • В чому знаходився мед? (в глечиках)
  • Яка ємність глечика? ( 3 кг)
  • Скільки глечиків гречаного меду?
  • Скільки глечиків липового меду?

 

Давайте складемо і запишемо скорочений запис задачі.

 

Розв’язування задачі з коментуванням.

 

  1. 3 * 10 =30 (кг) – було гречаного меду
  2. 3 * 20 =60 (кг) – було липового  меду
  3. 60 – 30 = 30 (кг)

Відповідь: гречаного меду на 30 кілограм менше.

 

  • Діти, а що ви знаєте про мед?

Повідомлення учнів:

  1. Мед містить корисні для людини мікроелементи: залізо, йод, магній, калій, кальцій та інші. Він покращує травлення, лікує від шкірних захворювань.  Мед – найкращий підсолоджувач.  Глюкоза і фруктоза, які в ньому знаходяться, краще засвоюються організмом, ніж цукор. Якщо його додавати до напоїв замість цукру, то це збереже ваше здоров’я і молодість.

 

  1. Мед – незамінний продукт харчування при застуді,  бо діє як імуностимулятор. Він захищає організм від серцево-судинних хвороб і запобігає виникненню онкологічних захворювань.

 

 

  1. На добу дорослій людині варто з’їдати не більше 100 грамів меду, розділивши цю норму на декілька порцій. Рекомендують вранці, за 30 хвилин до їжі, випити 100 грамів теплої води з розчиненою в ній чайною ложечкою меду. 

 

  1. Застосування меду в косметичних процедурах відомо з давніх часів. Ще Клеопатра активно використовувала медові маски для обличчя і медові ванни для тіла.

 

  1. Медові маски і масажі – пом’якшують, зміцнюють і живлять шкіру, підвищують її еластичність і перешкоджають появі зморшок.

 

Наступне завдання від бджілки буде таке:

Поставте запитання до задачі так, щоб змінився тип задачі з різницевого порівняння на кратне.

 

  • Чи зміниться короткий запис задачі?
  • Чи усі дії розвязку задачі при цьому зміняться?

 

Усно пояснюють розв’язання задачі.

 

  1. 3 * 10 =30 (кг) – було гречаного меду
  2. 3 * 20 =60 (кг) – було липового  меду
  3. 60 :30 = 2 (рази)

Відповідь: гречаного меду у 2 рази  менше.

  • Давайте ми з вами порівняємо останні дії у задачах, що ви можете сказати?
  •  Який висновок можна зробити?

 

Діти ви вже знаєте, що бджілки живуть сім’ями.

 

Рій — нова сім'я, що відділилася від основної сім'ї, до складу якої входять матка, літні бджоли, трутні. Рій, вийшовши, переселяється не в перше житло, яке зустрілося, а в ретельно обране. На новому місці рій відбудовує нове гніздо й живе як самостійна бджолосім'я.

Ми з вами попрацюємо  у маленьких роях-групах. Завдання від бджілки буде таке:

 

Вам потрібно буде дізнатися скільки всього меду зібрав пасічник.

  • Що зміниться при цьому в умові задачі?

 

Гречаного – 10 гл. по 3 кг

Липового – 20 гл. по 3 кг

Завдання для груп:

1 група 

Розв’язати задачу за поданою схемою:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 група 

Розв’язати задачу за поданою схемою:

 

 

 

 

 

 

 

Групи презентують  розв’язання задачі.

 

  • Яка відповідь у першої групи?
  • Яка відповідь у другої групи?
  • Що ви можете сказати?

 

А тепер кожна група запише математичний вираз до своєї задачі.

 

1 група    (10 + 20) * 3 = 90(кг)

2 група     (3 * 10) + (3 * 20) = 90 (кг)

 

  • Що цікавого ви помітили зіставивши ці два вирази?

(при розв’язуванні задачі застосували закон множення суми на число)

 

  • Дякую за вашу гарну і плідну роботу. Я думаю бджілкам сподобалось як ви працювали.
  • Чи справдились ваші очікування?
  • Якщо так то давайте «випустимо» ваших бджілок  на пасіку.

 

 

 

Використані джерела :

https://naurok.com.ua/prezentaciya-matematichni-rebusi-13454.html

https://jisty.com.ua/eliksir-molodosti-abo-5-produktiv-dovgolittya-po-amerikanski/

https://pasika.pp.ua/about-apiary/bees/item/158-bike.html

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Майстер-класи
НУШ
Додано
16 березня 2023
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку