Творча робота над задачею "Задачі-сходинки під замком". Заняття з обдарованими дітьми

Про матеріал
Реалізація диференційованого підходу до навчального процесу відбувається не за рахунок завдань різної складності для різних учнів. Завдання одне, але кожен може диференційовано отримати допомогу на різних етапах роботи. Це дозволяє всім учням впоратися з розв’язанням навіть складної задачі, але кожному на своєму рівні. На практиці при розв’язанні таких задач вчитель здійснює диференційований підхід у формувальному оцінюванні, учень об’єктивно бачить свій рівень знань, але обов’язково розв’яже задачу, що мотивує, зацікавлює і викликає бажання піднятися на більш високий рівень знань.
Перегляд файлу

Творча робота над задачею "Задачі-сходинки під замком"

Заняття з обдарованими дітьми

1.    Вирушаємо у космічну подорож. Щоб потрапити на орбіту потрібна ракета-носій.

   Займимося конструюванням і будівництвом цієї ракети. До вашої уваги пропонуємо танграм. У повсякденній діяльності вчителі використовують танграм для розвитку фантазії, уяви, творчого бачення, тренування дрібної моторики, уважності, просторового мислення, вміння працювати з геометричним матеріалом.

   Не секрет, що у середній школі на уроках математики, саме геометричні задачі викликають у учнів найбільші труднощі.

   Тож уперед! За правилами побудови ракети потрібно використати всі деталі танграма. Розрахунковий час до старту – 3 хвилини. Бажаю успіхів! 

     Правильність виконання роботи можна перевірити, порівнявши свою ракету зі зразком на дошці.

 

2. У космос на нашій експериментальній ракеті летять 4 команди: винахідники, конструктори, інженери і технологи. На зразок ракети на дошці кріпляться 4 ілюмінатори з назвами – винахідники, конструктори, інженери і технологи.

    Щоб визначити, у якій з 4-х команд ви будете летіти, потрібно розв’язати задачу.

    Пропоную вам авторську методику творчої роботи над задачею під назвою

«Задачі-сходинки під замком».  

   Слухайте уважно!

   У задачі є 4 сходинки згідно назв команд, що будуть летіти у космос. Розв’язати і отримати відповідь задачі можна і на першій сходинці, і на наступних, тобто розв’язавши, потрапити в одну з 4-х команд: винахідники, конструктори, інженери і технологи.

        Під час роботи з учнями над подібною задачею сходинки можуть мати різні назви або відповідати рівням чи балам для оцінювання.  

Уважно ознайомтеся з інструкцію і, будь ласка, за роботу! 

Бажаємо успіху!

Інструкція

  1.      Умова задачі записана на І сходинці і не має підказок.  Якщо ви зразу розв’язали задачу, записали розв’язок і відповідь, то маєте найвищий результат. Ви винахідники.
  2.      Якщо ви не впевнені, або не знаєте правильного шляху розв’язання задачі, вам потрібно відкрити перший замок ( відрізати нижній кут і розгорнути аркуш до другої сходинки ). Тут є лише одна підказка. Це сходинка конструкторів.
  3.      Якщо і вона не наштовхнула на думку – відкриваємо другий замок ( так само відрізаємо кут, далі розгортаємо аркуш) і опиняємося на ІІІ сходинці. Тут ви отримуєте більш детальні підказки і стаєте інженерами.
  4.      Якщо задача не розв’язана – відкриваємо останній замок ( так само відрізаємо кут, далі розгортаємо аркуш). На цій сходинці дано детальний план розв’язання задачі. Це сходинка технологів.
  5.      Коли всі впораються з задачею, ви будете мати можливість перевірити правильність розв’язання.

3.  В залежності від того, на якій зі сходинок закінчили розв’язання задачі, займаєте  своє місце у нашій ракеті.   Такий вид самооцінювання дуже подобається нашим учням. Він допомагає навчитися об’єктивно оцінювати свої навички та знання, що точно стане у пригоді в майбутньому.  Поділитися своїми думками: чого я навчився, що сподобалося, що було складним, що варто спробувати зробити інакше?

Зразок

          Аркуш паперу, на якому записана задача, складено гармошкою та степлером  «зачинено на замок» так, що сходинки відчиняються тільки по черзі.

Умова задачі

    На великому астероїді є газон у формі кола з діаметром 40 кілометрів, на якому щільно  ростуть тюльпани. Астероїд буде зруйновано метеоритним дощем, тому всі тюльпани необхідно пересадити на менші газони діаметром 10 кілометрів.

   Скільки потрібно менших газонів, щоб пересадити всі тюльпани?

 

                                      

                                    ?7  ?

 

 

 

І підказка

Щоб розв’язати задачу потрібно знати площу великого і малого газонів.

 

ІІ підказка

Щоб обчислити площу кола потрібно скористатися формулою

  S = П r ,  де  S – площа кола, rрадіус кола.

Радіус дорівнює ½ діаметра.

П = 3,14     r = r  r

 

ІІІ підказка

  1.     Знайти радіус великого кола.       40:2=20(км)
  2.     Знайти радіус малого кола.          10:2=5(км)
  3.     Знайти площу великого кола.      3, 14*(20*20) = 1256(кв.км)
  4.     Знайти площу малого кола.          3, 14*(5*5) =78,5(кв.км)
  5.     Площу великого кола поділити на площу малого кола. 1256:78,5= 16(г.)
  6.     Запиши відповідь:

 

 

 

Задача-сходинка коли всі замки відкриті

 

docx
Додав(-ла)
Шевчун Надія
Додано
17 лютого
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку