Творча робота над задачею "Задачі-сходинки під замком"
Заняття з обдарованими дітьми
1. Вирушаємо у космічну подорож. Щоб потрапити на орбіту потрібна ракета-носій.
Займимося конструюванням і будівництвом цієї ракети. До вашої уваги пропонуємо танграм. У повсякденній діяльності вчителі використовують танграм для розвитку фантазії, уяви, творчого бачення, тренування дрібної моторики, уважності, просторового мислення, вміння працювати з геометричним матеріалом.
Не секрет, що у середній школі на уроках математики, саме геометричні задачі викликають у учнів найбільші труднощі.
Тож уперед! За правилами побудови ракети потрібно використати всі деталі танграма. Розрахунковий час до старту – 3 хвилини. Бажаю успіхів!
Правильність виконання роботи можна перевірити, порівнявши свою ракету зі зразком на дошці.
2. У космос на нашій експериментальній ракеті летять 4 команди: винахідники, конструктори, інженери і технологи. На зразок ракети на дошці кріпляться 4 ілюмінатори з назвами – винахідники, конструктори, інженери і технологи.
Щоб визначити, у якій з 4-х команд ви будете летіти, потрібно розв’язати задачу.
Пропоную вам авторську методику творчої роботи над задачею під назвою
Слухайте уважно!
У задачі є 4 сходинки згідно назв команд, що будуть летіти у космос. Розв’язати і отримати відповідь задачі можна і на першій сходинці, і на наступних, тобто розв’язавши, потрапити в одну з 4-х команд: винахідники, конструктори, інженери і технологи.
Під час роботи з учнями над подібною задачею сходинки можуть мати різні назви або відповідати рівням чи балам для оцінювання.
Уважно ознайомтеся з інструкцію і, будь ласка, за роботу!
Бажаємо успіху!
Інструкція
3. В залежності від того, на якій зі сходинок закінчили розв’язання задачі, займаєте своє місце у нашій ракеті. Такий вид самооцінювання дуже подобається нашим учням. Він допомагає навчитися об’єктивно оцінювати свої навички та знання, що точно стане у пригоді в майбутньому. Поділитися своїми думками: чого я навчився, що сподобалося, що було складним, що варто спробувати зробити інакше?
Зразок
Аркуш паперу, на якому записана задача, складено гармошкою та степлером «зачинено на замок» так, що сходинки відчиняються тільки по черзі.
Умова задачі
На великому астероїді є газон у формі кола з діаметром 40 кілометрів, на якому щільно ростуть тюльпани. Астероїд буде зруйновано метеоритним дощем, тому всі тюльпани необхідно пересадити на менші газони діаметром 10 кілометрів.
Скільки потрібно менших газонів, щоб пересадити всі тюльпани?
?7 ?
І підказка
Щоб розв’язати задачу потрібно знати площу великого і малого газонів.
ІІ підказка
Щоб обчислити площу кола потрібно скористатися формулою
S = П r , де S – площа кола, r – радіус кола.
Радіус дорівнює ½ діаметра.
П = 3,14 r = r r
ІІІ підказка
Задача-сходинка коли всі замки відкриті