Мета проведення дидактичних ігор на уроках: Підвищення ефективності уроків математики. Формування стійкого і глибокого інтересу до предмета. Зберігаючи високу трудову активність учнів, виконувати більший об’єм роботи. В ігровій формі залучати до роботи дітей, які мають початковий рівень знань. Виховання у дітей високих моральних якостей. Зниження стомлюваності дітей на уроках математики.
Об’єкт моделювання, введення в дидактичну гру. Опис основних способів взаємодії. Правила взаємодії учасників. Список команд-учасниць. Розподіл ролей і функцій учасників дидактичної гри. Інструкцію кожній команді щодо участі в грі. Загальну схему( послідовність етапів) проведення гри. Способи, умови та критерії підбиття підсумків. Дидактичні ігри мають включати:
Які ігри використовують? Гра “Кросворд” Гра “Розшифруй вислів Гра “Вірю – не вірю” Гра “День-ніч” Гра “Знайди помилку” Гра “Доміно” Перевірка д/з Гра “Кругові завдання” Ділова гра “Математичне моделювання” Ділова гра “Проектувальник” Ділова гра “Конструктор” Ділова гра “Будівельник” Вивчення нового матеріалу
У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватись, розвивається увага, прагнення до знань. Захопившись грою, учні не помічають, що навчаються, пізнають і запам'ятовують нове, орієнтуються в незвичних ситуаціях, набираються досвіду. У них формується почуття відповідальності за успіхи у навчанні всього колективу і свої особисті досягнення. Так реалізуються всі необхідні компетентності.
«Вилучи зайве» Приклад використання на уроці геометрії в 8 класі під час вивчення теми «Чотирикутники» Знайдіть в кожному ланцюжку зайву ланку. Із отриманих літер складіть назву одного з видів чотирикутника 1) Сторона (о), вершина (у), діаметр (т), периметр (щ), кут (с),діагональ (п). 2) Вершина (в), сторона (х), діагональ (н), середня лінія (а),основа (ч). 3) круг (а), трикутник (г), прямокутник (ю), пятикутник (м).
Створення ігрових ситуацій на уроках математики підвищує інтерес до математики, вносить різноманітність і емоційне забарвлення в навчальну роботу, знімає втому, розвиває увагу, кмітливість, почуття змагання, взаємодопомога. Систематичне використання дидактичних ігор на різних етапах вивчення різного за характером математичного матеріалу є ефективним засобом розвитку мотивації пізнавальної діяльності школяра, позитивно впливає на підвищення якості знань, умінь і навичок учнів, розвиток розумової діяльності. Словом, дидактичні ігри заслуговують право доповнити традиційні форми навчання і виховання школярів.
Рецепт успішного уроку Візьміть посудину величиною у 45 хвилин. Наповніть її по вінця глибоким математичним змістом. Додайте 1-2 інновації , 3-4 родзинки на власний смак та розсуд. Розбавте все це міжпредметними зв’язками. Приправте впевненістю у здібності та можливості дитини. Незабудьте кинути пригорщу посмішок та бадьорого настрою. А потім довгенько все це переваріть у власній голові. Якщо пахощі від такої страви приємно залоскочуть вам серце і ви відчуєте невпинне бажання пригостити учнів такою смакотою, то швидше подавайте своє добро до столу дітворі! Смачного!