Творча робота  «Використання дидактичних ігор як один із шляхів підвищення ефективності уроків математики»

Про матеріал
« Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку"- писав В.О. Сухомлинський. Завдяки ігровій формі формуються в учнів: інтерес до математики, логічне мислення; розвиток уважності, кмітливості, допитливості; виховується почуття дружби, колективізму, уміння прийти на допомогу товаришеві. Матеріали презентації можуть бути використані в роботі з молодими вчителями
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Творча робота  «Використання дидактичних ігор як один із шляхів підвищення ефективності уроків математики»

Номер слайду 2

« Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку. Гра - це величезне світло, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ» В.О. Сухомлинський

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Мета проведення дидактичних ігор на уроках: Підвищення ефективності уроків математики. Формування стійкого і глибокого інтересу до предмета. Зберігаючи високу трудову активність учнів, виконувати більший об’єм роботи. В ігровій формі залучати до роботи дітей, які мають початковий рівень знань. Виховання у дітей високих моральних якостей. Зниження стомлюваності дітей на уроках математики.

Номер слайду 5

Об’єкт моделювання, введення в дидактичну гру. Опис основних способів взаємодії. Правила взаємодії учасників. Список команд-учасниць. Розподіл ролей і функцій учасників дидактичної гри. Інструкцію кожній команді щодо участі в грі. Загальну схему( послідовність етапів) проведення гри. Способи, умови та критерії підбиття підсумків. Дидактичні ігри мають включати:

Номер слайду 6

Етапи дидактичної гри Перший етап— підготовчий(визначення теми і мети гри, умов проведення). Другий етап— ігровий(після одержання завдання, учні оцінюють ситуацію і приступають до виконання завдань гри). Третій етап— заключний(здійснюється підбиття підсумків,коментування результатів)

Номер слайду 7

Які ігри використовують? Гра “Кросворд” Гра “Розшифруй вислів Гра “Вірю – не вірю” Гра “День-ніч” Гра “Знайди помилку” Гра “Доміно” Перевірка д/з Гра “Кругові завдання” Ділова гра “Математичне моделювання” Ділова гра “Проектувальник” Ділова гра “Конструктор” Ділова гра “Будівельник” Вивчення нового матеріалу

Номер слайду 8

Гра “Лічба – доповнення” Гра “Мовчанка” Гра “Естафета” Гра “Математичне лото” Гра “Сходинки” Актуалізація опорних знань Гра “Лабіринт” Гра “Чарівне число” Змагання художників Кодовані вправи Гра “Хто швидше?” Закріплення знань

Номер слайду 9

Гра «Хто швидше» Друкуючи завдання, я випадково пропустила в числах коми. Завдання. Відновити записи. 1) 52 + 18 = 7 2) 74 – 24 = 5 3) 736 – 336 = 4 4) 725 + 275 = 10

Номер слайду 10

Учням роздані цифри від 0 до 9. А один учень одержує розділовий знак –”‚”. Вчитель називає десяткову дріб, а учні повинні правильно стати в рядочок, щоб одержати названий дріб. Гра “Фізкультхвилинка”

Номер слайду 11

Взяти геометричну фігуру (трикутник), розірвати на 3 різні частини, щоб у кожній частині містився один кут. Одержали пазли . Скласти «пазли» так, щоб всі виходили з однієї точки і сторони торкалися. Висновок: утворився розгорнутий кут, який =180˚. МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ

Номер слайду 12

При цьому ми не тільки створили проблемну ситуацію, але й формували математичну компетентність: творчу, логічну, дослідницьку.

Номер слайду 13

Перед вами трикутник. Треба переставити три кола і одержати перевернутий трикутник.

Номер слайду 14

У процесі гри в учнів виробляється звичка зосереджуватись, розвивається увага, прагнення до знань. Захопившись грою, учні не помічають, що навчаються, пізнають і запам'ятовують нове, орієнтуються в незвичних ситуаціях, набираються досвіду. У них формується почуття відповідальності за успіхи у навчанні всього колективу і свої особисті досягнення. Так реалізуються всі необхідні компетентності.

Номер слайду 15

Прийом “Лови помилку” Виправте помилки у прикладах, помінявши місцями всього дві цифри: 18,93 – 14, 82 = 4,65 2,34 + 6,18 = 2,58 3) 0,112 + 1,7 = 7,212

Номер слайду 16

Гра «Закодоване слово» Завдання: Розв’язати завдання та скласти слово 3 – Я, 20 – Д, 21 – П, 32 – Р, 70 – К, 72 – О. 84 : 4 = 21 – П 12 6 = 72 – О 96 : 3 = 32 – Р 45 : 15 = 3 – Я 180 : 9 = 20 – Д 36 2 = 72 – О 140 : 2 = 70 – К

Номер слайду 17

Математична естафета На дошці записані вправи в 3 стовпчики (для кожного ряду). За командою вчителя учні по черзі виходять до дошки і записують відповіді. Перемагають учні того ряду, які першими виконали правильно всі завдання.

Номер слайду 18

Скласти приклади за схемою: + = 1 + = 0,7 + = 0,1

Номер слайду 19

«Вилучи зайве» Приклад використання на уроці геометрії в 8 класі під час вивчення теми  «Чотирикутники» Знайдіть в кожному ланцюжку зайву ланку. Із отриманих літер складіть назву одного з видів чотирикутника 1) Сторона (о), вершина (у), діаметр (т), периметр (щ), кут (с),діагональ (п). 2) Вершина (в), сторона (х), діагональ (н), середня лінія (а),основа (ч). 3) круг (а), трикутник (г), прямокутник (ю), пятикутник (м).

Номер слайду 20

Створення ігрових ситуацій на уроках математики підвищує інтерес до математики, вносить різноманітність і емоційне забарвлення в навчальну роботу, знімає втому, розвиває увагу, кмітливість, почуття змагання, взаємодопомога. Систематичне використання дидактичних ігор на різних етапах вивчення різного за характером математичного матеріалу є ефективним засобом розвитку мотивації пізнавальної діяльності школяра, позитивно впливає на підвищення якості знань, умінь і навичок учнів, розвиток розумової діяльності. Словом, дидактичні ігри заслуговують право доповнити традиційні форми навчання і виховання школярів.

Номер слайду 21

Рецепт успішного уроку Візьміть посудину величиною у 45 хвилин. Наповніть її по вінця глибоким математичним змістом. Додайте 1-2 інновації , 3-4 родзинки на власний смак та розсуд. Розбавте все це міжпредметними зв’язками. Приправте впевненістю у здібності та можливості дитини. Незабудьте кинути пригорщу посмішок та бадьорого настрою. А потім довгенько все це переваріть у власній голові. Якщо пахощі від такої страви приємно залоскочуть вам серце і ви відчуєте невпинне бажання пригостити учнів такою смакотою, то швидше подавайте своє добро до столу дітворі! Смачного!

ppt
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
28 травня 2023
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку