Тема : Творчі завдання на розвиток креативного мислення молодших школярів.
Задача: подолати психологічну бездіяльність, яка примушує бачити і говорити звичні речі.
Алгоритм : застосування на уроках завдань –жартів, невеличких сюрпризів, звертань до казкових та гумористичних персонажів.
Зазвичай творчі завдання сприяють розвитку креативного мислення у дітей, стимулюють їх уяву та допомагають розвивати творчий підхід до вирішення проблем.
Вправи :
Запропонуйте дітям намалювати картину використовуючи лише точки. Кожна точка може бути частиною об'єкта або деталлю уявного світу. Це сприяє розвитку уяви та дрібної моторики.
Надайте дітям аркуші з малюнками чи фотографіями та попросіть їх створити власну історію, використовуючи ці зображення. Це розвиває навички наративного мислення та творчої уяви.
Попросіть дітей створити власну казку з унікальними персонажами та подіями. Можна також надати їм об'єкти або картинки для використання в їхній казці.
Поставте перед дітьми винахідливі завдання, наприклад, як подолати труднощі в піднятті важкого предмета чи як створити транспорт для подорожі на іншу планету.
Надайте дітям аркуш паперу з вже намальованими абстрактними формами та попросіть їх доповнити ці форми власними малюнками.
Організуйте рольову гру, де діти відтворюють ролі різних персонажів або придумують власних. Це розвиває креативність та соціальні навички.
Надайте дітям різні матеріали (тканини, папір, пластмаса і т.д.) та попросіть їх створити колаж на певну тему, наприклад, "Моє уявне місто".
Організуйте творчі лабораторії з використанням води, фарб, піни, різних текстурних матеріалів тощо, щоб діти могли експериментувати та творити.
Школярам пропонується знайти застосування для знайомих речей .
Ложка- совочок для ігор у піску, елемент для викладання візерунків, молоток
Спрогнозуйте чим (ким) буде предмет через деякий час.
Хлопчик- чоловіком
Насіння-….(квіткою)
Дошка-…. ( шафою)
Асоціативні ігри
«Аналогічні слова»
Завдання : до запропонованого слова дібрати аналогічні слова( за певною властивістю)
Наприклад : автомобіль, човен, трамвай- транспорт.
Дидактичні ігри на розвиток креактивності мислення та уяви .
1 ) « Казка заблукала»
Завдання створити нову казку з використанням сюжетів відомих казок.
Наприклад : посадив дід ріпку… стали тягнути , а онука відмовилась…
2) Завдання показати жестами й імітаційними рухами:
Наведені ідеї спрямовані на розвиток уяви, креативного мислення, та вміння вирішувати проблеми. Завдання повинні бути цікавими та заохочувати дітей виражати свою індивідуальність через творчість; спонукати дітей до активності, стимулювати розумову діяльність, залучати до гри всіх, постійно наголошуючи , що рішення , які на перший погляд різні, можуть бути правильними.
Рефлексія
Після виконання цих завдань створюється доброзичлива атмосфера, знімається напруження.