28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Творчість рідного краю. «Черінь із припаркою» Олександра Забарного.

Про матеріал
Конспект уроку створений з метою осягнення учнями глибинної сутності спадщини митців свого краю, космосу духу земляків, реалій дійсності, сприйняття й поціновування їхнього художнього набутку, плекання почуття гордості за творчих людей, славних краян.
Перегляд файлу

Тема:Творчість рідного краю. «Черінь із припаркою» Олександра Забарного.

Мета: Навчити учнів визначати головну ідею та тему прозового твору; привити любов до рідного краю; формувати уявлення про життя у селі; познайомити з творчістю письменника рідного краю; залучати учнів до літературного процесу сучасної України; виховувати у дітей допитливість та почуття відповідальності.

Завдання: познайомити учнів з автором вивченого твору Олександром Вадимовичем Забарним.

Обладнання: слово вчителя, слово письменника, зошити, ручки, дошка, книга «Зорепад над Калюжинцями» О. Забарного, малюнок обкладинки книжки.

Хід уроку.

  1. Мотиваційний момент.

Сьогодні в нас незвичайний урок. Ходить думка, що заняття з української літератури були б цікавішими, як би на ній були присутні письменники вивчених творів. Як ви вважаєте? Зараз у нас є така можливість. Олександр Вадимович Забарний – наш земляк, який живе і творить мистецтво в цьому місті серед нас із вами.

  1. Вступна лекція – біографія письменника.

Олександр Вадимович народився 29 квітня 1956 року в Прилуках. Після закінчення школи закінчив Ніжинський університет ім. Миколи Гоголя. Хоча саме там і відбулося становлення нашого письменника як літератора, писати вірші він почав ще зі школи. Після університету Олександр Вадимович став методистом з навчальної діяльності, багато де працював вчителем, а також сам їх перевіряв.

Олександр Вадимович, у яких школах Ніжина ви працювали?

Цікаво, що сам письменник з родини вчителів, де навіть дідусі та бабусі працювали у навчальних закладах. Коло зацікавлень нашого гостя широке – друкувався як поет у газетах ще до інституту, є членом спілки журналістів, зараз він викладач в університеті а також там же веде літературний гурток, де під керівництвом Олександра Вадимовича зростають нові поети и прозаїки. Окрім поетичних збірок є й прозові книги, а драматичні користуються неабиякою популярністю в багатьох театрах, особливо в нашому – імені Михайла Коцюбинського.

Пригадайте, як звуться люди, які пишуть прозові та драматичні твори?

  1. Знайомство зі збіркою письменника.

На сьогодні ми ознайомилися з одним твором Олександра Забарного, з найновішої його збірки оповідань – Зорепад на Калюжинцями. Спершу автор презентував її серед нас, студентів у рідному університеті у кінці минулого року.

Подивіться на її обкладинку – що ми там бачимо? (мрійливий хлопець, сам

Олександр мрійливо споглядає на зорі, скоріше за всього, перебуваючи на літніх канікулах у бабусі та дідуся в селі Калюжинці). Отже, саме про події в цьому селі там і йде мова.

Олександре Вадимовичу, що є в основі книги?

Що стало причиною до її написання?

  1. Словникова робота.

Твір, з яким ми ознайомилися – «Черінь із припаркою». Давайте запишемо невідомі для нас слова: черінь – місце у печі, призначене для теплого відпочинку людей; Ґринджоли – низькі широкі сани; барильце – вид посуду, опукла пляшечка; цеберка – деревяне відро для носіння води.

А чи знаєте ви що таке підтекст?

  1. Робота з текстом.

Хто зможе визначити тему оповідання? А ідею? Чи знаєте ви, що таке сільська піч? Як її використовував головний герой, яка її роль? Чому малий Сашко хотів відкрити скриню? Яке вона мала значення для всієї родини і чому? Що знайшов герой у скрині?

  1. Бесіда з автором.

Чи не пояснить нам Олександр Вадимович, що ж то за Георгієвський хрест такий? Як його могли отримати більше століття потому? Чи повністю усе у цьому оповіданні – це події вашого дитинства?

  1. Самостійна робота в зошиті.

Пригадайте кінцівку твору – що є скарбом для людини? Спробуйте дати відповідь на це письмово в зошитах кількома реченнями. Самостійно сформулюйте – що є скарбом для вас?

  1. Підсумки заняття, оголошення оцінок.

На цьому уроці ми не тільки познайомилися з творчістю письменника рідного краю, а й мали честь поспілкуватися з ним особисто. Я задоволений вашою роботою, давайте подякуємо Олександру Вадимовичу що завітав до нас. (Оцінювання учнів, спільне фото класу з письменником)

  1. Оголошення домашнього завдання.

На наступний урок вам потрібно буде прочитати біографію Всеволода Нестайка з підручника, бути готовими до опитування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку