Творчий підхід до вивчення фізики.

Про матеріал

Сучасні діти дуже допитливі ,їм не цікавий шаблонний урок. Вони кожного разу чекають від учителя,щось надзвичайне. Іноді самі пропонують розглянуи цікаві досліди , розібрати реальність цікавих фактів .Діти ,"як губка " поглинають те , що ми говоримо . І вчителі ,повинні прислухатись до дітей , і намагатися створювати такі умови на уроці , щоб вони чекали з нетерпінням наступного уроку .

Перегляд файлу

Творчий підхід  до вивчення фізики.

                                                                    

                                                                           « Кожна дитина - це світло,

яке повинно сяяти різними кольорами.»

 

       Як приємно , коли діти ідучи на урок завжди очікують від тебе  , щось незвичне . На початку уроку знову питання: «Чим Ви нас здивуєте сьогодні? ».

        І цілий урок чекають миті, коли я покажу дослід, або прочитаю вірш, можливо розкажу щось цікаве. Це і є стимулом гарно себе поводити і не заважати . Під час дистанційного навчання як не вистачає оченят ,які так уважно слідкують за тобою. Фізика…Діти приходять у сьомому класі і з першого уроку намагаюсь зацікавити і довести до їх відому , що не настільки все так складно. Тому і вигадую або хвилинку-цікавинку, коли вишукую цікаві факти, наприклад: частота скорочень серцевого м’язу колібрі 1200 уд/хв . Визначити період скорочень  коливань серцевого м’язу. Можна порівняти з ритмом серцевої діяльності людини від 15 до 5о років 60-80 уд/хв і дитини 1-12 місяців 132 уд /хв .Відразу формулюємо задачі , вирішуємо і аналізуємо. У фізиці важливо не тільки розв’язати задачу , а ще і проаналізувати отриманий результат.

          З захопленням проговорюють  про швидкість росту волосся ,вивчаючи нерівномірний рух. У чоловіків, виявляється волосся росте зі швидкістю 2-15 мм , а у жінок 15-20 мм (за місяць) .згадавши про систему інтернаціональну, формулюємо і розв’язуємо задачу. Діти і самі пропонують свої задачі для розв’язку .Так і записуємо: Нікіна задача.                                           

          При вивченні теми: « Взаємодія  тіл. Сили »    пропоную накреслити таблицю. яку поступово заповнюємо .

Види сил  .

С Сила

Сила тяжіння

Вага тіла

Сила пружності

Сила тертя

Умовне позначення

P

Одиниці вимірювання

H

H

H

H

Формула

=  mg

P = mg

= - k

=

Графічне зображення

 

 

Визначення

Силу , з якою Земля притягує до себе будь – яке тіло називають силою тяжіння.

Вага тіла – це сила ,з якою тіло внаслідок притягання до Землі діє а горизонтальну опору або вертикальний підвіс.

Сила пружності – це сила ,що виникає в наслідок деформації тіл і напрямлена протилежно дії зовнішніх сил .

Сила тертя  виникає під час взаємодії між тілами  в місцях їх дотику і перешкоджає їх взаємному  переміщенню .

Примітка

Завдяки силі тяжіння атмосфера утримується біля Землі, Місяць обертається навколо Землі…

Невагомість -це особливий стан , коли P = 0

Деформація -це зміна форми або розмірів тіла під дією зовнішніх сил. Деформації  бувають пластичні та пружні . ( розтяг ,стиск, згин, кручення, зсув.)

Розрізняють такі види тертя : тертя спокою , тертя ковзання ,тертя кочення.

 

 

Фізкультхвилинка також охоплює тему.

Деформацій видів п’ять

Будем зараз згадувать.

Встали ,враз всі потягнулись,

Стиснулись

І вмить зігнулись.

До сусіда дотягнулись.

Тулубом ми покрутили,

Ну що, трохи відпочили?

Запропоную вірш про силу тертя, який щойно написала. 

Сила тертя навколо нас

Вона корисна і шкідлива водночас.

Ми можемо йти ,стояти , сидіти і писати.

Одяг одягнути , їздити ,лягти відпочивати

Не можливо все перерахувати.

Це все корисне ,що  ми описали

А шкода в чому полягає?

Ми зуби з часом проїдаємо

Взуття псуємо-протираємо.

Але потрібно зрозуміти ,

Що без тертя нам не прожити .

І ми повинні з’ясувати

Як формулу правильно записати.

Всі величини що тертя характеризують об’єднати

І задачу розв’язати.

    Учні, по різному  проявляють свої таланти, але потрібно заздалегідь  вивчити тему, щоб написати вірш або намалювати малюнок.

  При вивченні теми: «Відносність руху»,  діти виконують творчу роботу. Потрібно із художніх творів   вибрати цитати де описується рух тіл .Учні підкреслюють відносно якого тіла рухається одне чи інше тіло. 

Край глибокої криниці

Два відра було із криці

На довжезнім ланцюзі,

Як униз одне спускалось

Друге вгору піднімалось.

                «Лис Микита», І. Франко.

     Є надзвичайно цікаві роботи. Тему «Теплові явища»  учень розгледів у вікінгах. «Поки він ішов у ковальню, від морозу його довга та пишна борода за декілька хвилин вже вкрилася інієм, а з рота йшла пара.» «Останньою дією Інгвара є опускання меча у діжку з водою. Тоді меч остаточно застигає, а з діжки іде хмара водяної пари.»  Дівчатка ,зазвичай, пишуть казки. Якщо ,років десять тому всі учні класу писали творчі роботи. то зараз тільки бажаючи.

        Пропоную учням старших класів для учнів молодшої і середньої школи проводити захід : « Цікава фізика ». Старшокласники демонструють досліди , пояснюючи малечі , щоб було зрозуміло. І як приємно , коли я у сьомому класі дітям починаю демонструвати досліди, а вони говорять що Їм показували і вони пам’ятають.  

 Несподівано, учень одинадцятого класу приніс вірш про фізику.

Наука про життя і про природу нашу

Вона забила формулами голову вашу

По три години вдень ми фізику вчимо

І через це ми майже не спимо

Ми всі дорослі люди і хочем розважаться

Але ми всі повинні фізики навчатися.

І я не сказав би, що фізика це зло

І формула Ньютона  рівняння кола Ома

Задачі й графіки будуємо
Ми точно дома не горюємо.

Та тато з мамою кричать
І просять фізику вивчать

Але не можу її вчить ,бо в мене голова болить
І курси й спорт і погуляти

Ще й фізику розв’язувати.

Тому не тримайте на нас зла

Ми скажем:

Фізика -УРА!

           Можливо не завжди вірши дітей , да і мої не настільки в риму, але написані щиро , а це дуже важливо у відносинах між вчителем і дітьми. Учні знають ,що я оцінюю знання, а не минулі заслуги. Ми працюємо на результат, а який він буде ,залежить від відношення дітей до предмета і учителя.

docx
Додано
7 грудня 2021
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку