Творчий проєкт
Сучасна текстильна інтер’єрна іграшка «Мавпочка»
Щоб здивуватися, потрібна мить,
а щоб зробити дивовижну річ, потрібні роки
терпіння й наполегливої праці.
Гельвецій
Мета проекту:
Завдання проекту:
Очікувані результати:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНО – ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП Обгрунтування варіанта вибору об’єкта праці
Сучасні магазини рясніють яскравими, різноманітними текстильними інтер’єрними іграшками. Інколи і гроші є, але знайти виріб до душі дуже складно. Та якщо долучити терпіння і фантазію, то можна виготовити інтер’єрну іграшку власноруч. Іграшки подобаються всім – і дорослим, і дітям. Якщо у дорослого кумедна іграшка, яка переносить його у світ дитинства, викликає усмішку, то для дитини іграшка – його незрадливий супутник, його друг. Вона ознайомлює з навколишнім світом, навчає, пробуджує думку, фантазію, виховує почуття.
Свою іграшку я вирішила виконати у стилі «Тильда», таким словом називають стиль, започаткований норвезькою дизайнеркою у 1999 – му році. Перші іграшки з’явилися більше десяти років тому, та стрімко завоювали популярність у світі. У техніці ляльки Тильда виготовляють і милі товстушки, і кумедні малюки, а також різноманітні звірята. Елегантні Тильдочки перетворились з іграшок на модний елемент інтер’єру, котрі створюють неповторний затишок в оселі, а часто-густо слугують неординарним подарунком, у який вкладено багато любові та душевного тепла.
Вироби – аналоги та їх аналіз
Критерії аналізу
Після опрацювання банку ідей та інформації в шкільній майстерні я переглянула книги, журнали, здійснила пошук в Інтернеті і знайшла такі моделі – аналоги.
Модель 1.
Ексклюзивна лялька «Мавпочка» виготовлена з текстильних матеріалів. Оригінальне кольорове рішення та індивідуальний стиль робить її неповторною. Лялька середньої складності виконання робіт (додаток 1).
Модель 2.
Іграшка виготовлена технікою плетіння гачком. На мою думку ця модель найскладніша з усіх моделей – аналогів (додаток 2).
Модель 3.
Симпатична мавпочка – хлопчик виготовлена також із текстильних матеріалів. Неважка у виготовленні. Прикрасить будь - яку дитячу кімнату (додаток 3).
Модель 4.
М’яка і тепла, проста і ніжна, домашня та ексклюзивна – це риси, які поєднала у собі лялька виготовлена у стилі Тильда. Сукня з квітковим принтом і ніжним мереживом створює «відчуття ексклюзивності» (додаток 4).
Додаток 1. Ексклюзивна лялька «Мавпочка»
Додаток 2. Іграшка виготовлена технікою плетіння гачком.
У результаті проведеного аналізу моделей – аналогів можна дійти висновку: усі вироби досить подібні та відповідають своєму призначенню. Крім того, вони достатньо прості з точки зору технології виготовлення. Усі моделі мають естетичний вигляд, оригінальні щодо дизайну, їх можна використовувати як зразки для подальшого проектування.
ІІ. КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП
Опис зовнішнього вигляду
Іграшка виготовлена із натуральних тканин. Верхня частина тіла виготовлена із тканини з малюнком в клітинку, нижня частина із тканини синього кольору. Ручки, ніжки та голова іграшки виготовлені з м’якої пальтової тканини. Вуха та мордочка білого кольору. Для набивання мавпочки використали синтепон.
Матеріали, інструменти, обладнання
Конструювання іграшки
У пошитті будь-якої іграшки найголовніше створення викройки.
На папір малюємо всі деталі мавпочки, це і буде викрійка іграшки.
ІІІ. ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЕТАП
Вирізаємо деталі із папера. Підготовляємо тканину. Краще всього скласти тканину вдвоє, закріпити шпильками паперову викрійку, а потім приступити до вирізання. Не забувайте при цьому залишати близько 0,5 см на припуски для швів. Виріжте заготовки для іграшки на тканині.
Тепер можна приступити до зшивання деталей
Поступово зшивайте всі деталі, але залишайте невелику непрошиту відстань для набивання.
ІV. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП
Порівняльний аналіз виготовленої конструкції виробу із запланованою
Працюючи над проектом, я поставила собі за мету виготовити сучасну текстильну інтерєрну іграшку, яка б відповідала запланованим вимогам на початку проекту.
Я вважаю, що з цим завданням упоралась, адже мій виріб відповідає таким вимогам:
Підбиття підсумків роботи над проектом
Виконаний проект допоміг мені створити оригінальний виріб. Під час роботи над ним я багато дізналась з історії походження іграшок, удосконалила свої навички конструювання.
Думаю що поставлені мною завдання й вимого я виконала. Адже я створила авторську, достатньо вдалу роботу. Також цим видом діяльності я зацікавила своїх подруг, і тепер у них виникло бажання зробити собі схожу іграшку. А я із задоволенням буду відвідувати уроки трудового навчання та здобувати на них цікаві, потрібні для подальшого життя знання, тому що мені сподобалося створювати, фантазувати, моделювати.
У процесі виготовлення іграшки я:
Отож, тепер я з упевненістю можу сказати : творити – це так чудово!