На творчий тур олімпіади, з трудового навчання треба було виговити казкових героїв пальчикового театру..............
Бажаєте, щоб ваша дитина потрапила в чарівний світ, в якому можна радіти і грати,а,граючи,пізнавати навколишній світ?
Тоді змайструйте йому пальчиковий театр!
ПОКРОВСЬКА районнА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
відділ освіти
Виконала Тищенко Анна
учениця 9 класу
Удачненської ЗОШ І-ІІІ ст
КЕРІВНИК Сладких С.О.
вчитель трудового навчання
Удачненської ЗОШ І-ІІІ ст
2017 рік
Зміст проекту
І. Організаційно-підготовчий етап
ІІ. Конструкторський етап
ІІІ. Технологічний етап
ІV. Заключний етап
Використана література
Додатки
На творчий тур олімпіади, з трудового навчання треба було виговити казкових героїв пальчикового театру. Мені ця ідея дуже сподобалась. В школі я маю посаду Голови трудового сектору, давно думала над тим: Чим захоплені сучасні діти? Що можуть вони назвати в якості своїх інтересів і хобі? Що зробити у школі ,щоб було цікаво,і не один раз використовудалось дітьми у процесі гри.
Щоб дізнатися про вподобання школярів було проведено опитування. На першому місці опинилися комп'ютерні ігри (їх вибрали 19 з 24 осіб), на другому місці стоять герої телевізійних та мультиплікаційних серіалів і тільки 5 учнів захоплені малюванням і читанням художньої літератури.
А можна - відволіктися від комп'ютера, телефону і телевізора і створити для себе нове, не менш цікаве захоплення?
Звичайно можна! Адже всі діти люблять майструвати, винаходити, виступати. Саме тому прийшла ідея створити власний ляльковий театр.Діти обожнюють дивитися сценки, які показують за допомогою ляльок. Ці виступи зрозумілі, цікаві і викликають почуття захоплення.
Однак ляльковий театр - це не лише забава для веселого проведення часу. Такий театр дає виховні уроки дітям, навчаючи їх правилам дружби, любові, працьовитості, правдивості. При цьому негативні риси людей, такі як лінь, зазнайство, злодійство висміюються, виробляючи негативне ставлення до таких властивостей характера.А якщо діти самі беруть участь у постановці лялькового театру, то зможуть розкрити свій талант і здібності у творчості.
Я з великим задоволенням взялася за роботу, а своїм прикладом майстерності ділилась зі своею творчою групою ,протягом всіх етапів роботи.
Пальчиковий театр можна змайструвати з чого завгодно: паперу, тканини, ниток або старої рукавички, на що вистачить фантазії.
Я ж люблю шити, тому мій ляльковий пальчиковий театр – буде шитий з різноманітної тканини.
а) опрацювати різноманітні джерела інформації, що допоможуть втілити проект у життя ;
б)ознайомитись із з видами театральних ляльок
Перші згадки про ляльковому театрі пов'язані з святами стародавнього Єгипту. Розігруються за допомогою статуеток сцени з життя Бога Осіріса збирали натовпи людей. У стародавній Греції робили величезні фігури, які прикрашали коштовним камінням і приводили в рух за особливими святам. У Греції комусь прийшла в голову думка зобразити світ за допомогою ящика, в якому немає передньої стінки. На дні скриньки придумали прорізи, щоб вставити палички і управляти ляльками. З маленьких дитячих сценок виросли цілі п'єси, і вийшов театр.
Відлуння цього театру живуть і зараз: український вертеп, польская шопка.
У всьому світі ляльковий театр став справді народним мистецтвом. Лялькарі грали багато народні казки, притчі, легенди.
У кожній країні є улюблені ляльки.
1В Італії улюбленою лялькою вважають Пульчинелла. Пульчинелла перекладається як півник, дуже вже він задерикуватий і смішний.
2 Французи вирізали з дерева веселу ляльку Полішинеля. У нього величезні очі і рожеві щоки. Секрет настрою ляльки залежить від повороту її голови.
3 В Англії існує непереможний Панч, який б'ється з придворними, поліцейськими, офіцерами і катами.
Він завжди перемагає, а публіка радіє.
4 Улюбленець німецького народу - Касперле. Він - бешкетник і шахрай, грає в п'єсах для дорослих і дітей.
5 Доля російського Петрушки теж щаслива. Народ завжди любив веселуна, легко справляється з попами, чортами і іншим злом.
Одним з найвідоміших лялькових театрів в Україні , як творчий самостійний колектив розпочав свою діяльність 31 серпня 1983 року під назвою Київського міського театру ляльок.
Історію театру складають довгі роки діяльності без власного приміщення — по дитячих садках, школах, Будинках культури і клубах. З дня прем'єри до появи у театру власної сцени минуло 16 років. Лише в 1997 році колектив оселився в приміщенні колишнього кінотеатру «Ровесник», неподалік від станції метро «Чернігівська», де знаходиться і по сьогоднішній день.
За час свого існування театр об'їздив з виставами майже всю Україну, а також побував з гастролями в Москві, Ленінграді, Мінську, Ташкенті, Челябінську, Сочі і швидко здобув визнання.
Букети нагород Київський міський театр ляльок привозив з багатьох міжнародних фестивалів лялькарів в Югославії, Польщі, Чехословаччині, Швейцарії, Німеччині, Австрії, Португалії, Мексиці, Франції.
Творчий підхід та любов до своєї справи головного режисера і акторів театру неодноразово були відзначені нагородами за кращу режисуру та акторську майстерність. Колектив театру має у своєму активі багато почесних грамот, дипломів та сім театральних премій «Київська пектораль».
17 жовтня 2007 року театр отримав статус академічного. При театрі був створений Музей театральних ляльок, колекція якого вважається однією з кращих в світі.
Театр ляльок - один з різновидів лялькового виду мистецтва. У виставах театру ляльок зовнішність та фізичні дії персонажів зображаються ляльками-акторами. Ляльки-актори зазвичай управляються і приводяться в рух людьми, акторами-ляльководами. Слід зазначити, що словосполучення «ляльковий театр» є некоректним і ображає професійну гідність лялькарів, оскільки прикметник «ляльковий» асоціюється з поняттям «несправжній». Правильно говорити: «театр ляльок», так, до речі, називаються всі професійні театри.
Розрізняють три основних тіпа театров ляльок:
1. Театр верхових ляльок (перчаточних), керованих знизу. Актори-ляльководи в театрах цього типу зазвичай приховані від глядачів ширмою.
2. Театр низових ляльок (ляльок-маріонеток), керованих зверху за допомогою ниток, прутів або проволоками. Актори-ляльководи в театрах цього типу найчастіше теж приховані від глядачів, але не ширмою, а верхній фіранкою.
3. Театр ляльок серединних (не верхових і не низових) ляльок, керованих на рівні акторів-ляльководів.
Різноманіття форм представлення в ляльковому театрі визначається різноманітністю видів ляльок і їх систем управління.
1. Маріонетка - різновид ляльки, яку ляльковод приводить в рух за допомогою нітей.К рукам, ногам, тулубу та голові ляльки кріпляться мотузки, протягуємо через отвори так званого «хреста», за допомогою нахилень якого лялька робить людські руху.
2.Кукли перчаточного типу. Конструкція перчаточних ляльок складається з голови на пальці і рукавички на руці ляльковода.
3.Гапітно-тростинними ляльки-приводиться в рух за допомогою тростини, на яку надіта лялька. У таких ляльок може бути не одна, а дві палиці, тоді і управляється вона двома руками.
4.Ростовие ляльки. Лялька надівається на человека.Ізготавлівается на спеціальному каркасі і може бути самих різних розмірів.
5.Кукли вертепа.Тело ляльки насаджується на рукоятку, тримаючи яку ляльковод проводить ляльку по щілині вертепу. Зазвичай ляльки вирізаються з дерева і обшиваються тканиною або розфарбовуються.
6.Мімірующая лялька - верхова театральна лялька з м'яких матеріалів. Пальці актора, які знаходяться в голові ляльки, управляють очима, ротом, носом ляльки.
7.Кукли театру тіней-площинні фігуркі.Іх показують їх на освітленому екрані у вигляді силуетів.
Отже, було вибрано по три об’єкта кожного героя і складено їх короткий опис :
Вибрано таку цікаву ідею:
Яскравий Казковий герой – у вигляді
мишки – шкряботушки та жабки-скрекотушки.
Призначення проектованого виробу
Казкові герої для пальчикового театру повинні позитивно впливати на якість і ефективність реалізації ним експлуатаційних показників: мати добру якість, зручність у використанні та догляді за ними, відповідати сучасним напрямкам моди та віку дітей, повинен бути естетично привабливим.
Вимоги до виробів
Вимоги до конструкції
Конструкція пальчикових ляльок , відповідно до його призначення, має бути простою, але водночас оригінальною щодо оформленя, характеризуватися вишуканістю оздоблення. За кольоровою гамою він повинен гармоніювати із основними деталями виробу.
Ескізне проектування, створення банку ідей
Я відібрала декілька варіантів вигляду моїх майбутніх виробів, а саме:
Модель №1 Модель №2 Модель №3
Але у кінцевому результаті я зупинилась на виготовленні казкових героїв з тканини .
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ АЛЬТЕРНАТИВНИХ МОДЕЛЕЙ
Критерії |
Модель№1 |
Модель№2 |
Модель№3 |
Оригінальність та естетичність |
+ |
+ |
- |
функціональність |
+ |
+ |
+ |
Простота виготовлення |
- |
+ |
+ |
Корисність |
+ |
+ |
+ |
Технічна досконалість, якість |
+ |
+ |
- |
Ергономічність |
+ |
+ |
+ |
Економічність |
+ |
+ |
+ |
Екологічна безпечність виробу |
+ |
+ |
+ |
Висновок за технічною пропозицією:
Відповідність зразків-аналогів своєму призначенню:
Кожен із зразків-аналогів має своє призначення: зразки №3 повсякденний , №1 – використовується як повсякденний, і як святковий, №2 – святковий.
Технологічність запропонованих зразків:
Кожен зразок можна виготовити в умовах шкільної майстерні, в домашніх умовах.
Вигляд, якого надають виробам у зразках:
Зразки №1, №2 мають самий кращий естетичний і оригінальний вигляд.
Зразок, який обираю в якості зразка-прототипу для подальшого проектування:
Обирається проектований зразок №2 відповідає майже всім вимогам .він підходить найбільше,тому що майбутній виріб буде виготовлятися з тканини.
Опис зовнішнього вигляду обраного виробу
Вибір інструментів та обладнання
ВИГЛЯД |
НОМЕР |
ПРИЗНАЧЕННЯ |
Голки ручні |
№3 |
Для тимчасового з єднання деталей |
Голки ручні |
№7 |
Для вишивання бісером |
Наперсток |
|
Для оберігання пальця від проколу |
Ножиці |
|
Для обрізання кінців ниток та розкроювання деталей |
Сантиметрова стрічка |
150 см |
Для вимірювання тканини, стрічки, деталей |
Шпильки кравецькі |
|
Для тимчасового скріплення деталей при розкрою і пошитті |
Мило |
|
Для обкрейдування лекал |
Нитковдівач |
|
Для забезпечення заправки голки |
Шв машина |
|
Для пошиття |
Розробка технічного проекту
Розробка робочої документації
Специфікація виробу на одного героя
№ п/п |
Найменування деталей |
Кількість |
Матеріал |
Розміри,см см |
1 |
Основна деталь |
1 |
тканина |
20*20 |
2 |
Дрібні,додаткові деталі |
2 |
Тканина |
20*20 |
3 |
пайетки |
10см |
пластик |
3*2 |
4 |
Фурнітура (очі) |
2 |
пластик |
|
Процес виконання ляльки складається з наступних етапів:
- Підготовка матеріалу та підготовка його до роботи;
- Розкрій деталей (основні та оздоблювальні деталі);
- Зшивання деталей;
- Надання форми окремих деталей;
- Складання виробу;
- Оформлення виробу.
Матеріал для виробу вибирають залежно від величини зовнішнього вигляду і призначення
ляльки.
Розрахунок собівартості виробу
Казкові герої виготовлені зі старих речей: старих пальто, суконь, залишків канви , тасьми розірваних шкарпеток і шарфів, не кажучи вже про старі бабусині спідниці і рукавичках, цукеркових коробках. У такій цікавій справі може стати в нагоді ВСЕ!
Назва матеріалів |
Ціна одиниці вимірювання (грн.) |
Витрати матеріалів |
Вартість витрат (грн.) |
Тканина |
Залишки тканин |
0,5 м |
|
пайетки |
1грн |
0,1м |
0,10 |
Клей |
|
25г |
1 |
Разом: |
1.1 |
Я усім розповідаю , що зовсім не обов'язково купувати нову тканину в магазині. Утилізація старих, непотрібних речей дає в наш непростий час впевненість, що ця робота ніколи не скінчиться, адже старі речі не вичерпуються!
Окремі матеріали та інструменти, необхідні для виконання проекту, я віднайшла вдома.
Дана робота – творча, тому виконуючи проект, я не прагнула до економічної вигоди.
ГОЛОВНЕ! я не понесла ніяких матеріальних витрат .
Маркетингове дослідження
Питання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Подобаються вироби чи ні? |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
Чи правиль- но підібрана кольорова гамма? |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
Чи актуаль- ні вироби у наш час? |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
Отже, 70% сподобались герої для пальчикового театру;
70% вважають, що кольорова гамма правильно підібрана;
80% вважають, що для початкової школи ляльковий театр актуальний у наш час
Бажаєте, щоб ваша дитина потрапила в чарівний світ, в якому можна радіти і грати,а,граючи,пізнавати навколишній світ?
Тоді змайструйте йому
пальчиковий театр!
4. Мета, яка була поставлена на початку проекту вважаю досягнута. Я переконалася в тому, що добре уміти робити все своїми руками. Добре не боятися колючих інструментів: ножиць, голок, шпильок , вміти шити й вишивати. Це заняття лікує від нудьги і неробства і поступово відкриває цілий світ рукоділля, художньої творчості, народних ремесел, старовинного та сучасного костюма. Мені вдалося розкрити в собі дизайнерські здібності, перевірити свій смак.
Також дізналася багато нової інформації про створення лялькового театру, про технологію виготовлення ляльок, навчилася шити самостійно ляльки і змогли зацікавити однокласників і батьків,та створила творчу групу, яка вже готується до виступу.
Змогла організувати спільно з вчителем трудового навчання виступ лялькового театру з казкою «Рукавичка».
Метою мого проекту можна вважати не тільки створення казкових героїв лялькового театру, але й прекрасний привід для зустрічей, прояву творчих здібностей та їх розвитку, залучення наших мам і тат для спільної діяльності.
У перспективі мого проекту: створити спільно з вчителем трудового навчання , а також з вчителями початкових класів творчі майстерні для успішної організації роботи лялькового театру на рівні школи.
1.Андрианова-Голицина И.А. «Я познаю мир. Театр» ООО «Издательство Астрель» 2000г.
2. Греф А. «Техника театра кукол»Издание Всероссийского Центра художественного творчества, 2003г.
3.Дангворт Р. « Домашний кукольный театр» Издательство «Росмэн» 2005г.
4.Деммени Е.С. « Школьный кукольный театр» Издательство «Феникс» 1999г.
5.Журнал «Детская энциклопедия» №3 2008г.
6.ЧудаковаН.В. «Я познаю мир. Культура» ООО «Издательство АСТ – ЛТД», 1997г.
1.http://images.yandex.ru/ (театральные куклы)
2.http://pochemu4ka.ru/publ/99-1-0-634(сценарий сказки)
3.http://ru.wikipedia.org/wiki (кукольный театр)
4.http://www.liveinternet.ru/ (история театра кукол)
1