Удосконалювати прийоми оздоблення виробів; сприяти формуванню художнього смаку, почуття стилю й кольору під час розробки композиції вишивки, підбору колірної гами стрічок; сприяти вихованню акуратності під час виконання вишивальних робіт; розвивати творчі здібності учнів
Липівська загальноосвітня школа I-III ступенів
Трудове навчання
( обслуговуюча праця )
9 клас
„Оздоблення виробу. Вишивання шовковими стрічками. Виготовлення об’ємних елементів виробу.”
Підготувала
вчитель трудового навчання
Метліна Оксана Вікторівна
Тема. „ Оздоблення виробу. Вишивання шовковими стрічками. Виготовлення об’ємних елементів виробу.”
Мета: удосконалювати прийоми оздоблення виробів; сприяти формуванню художнього смаку, почуття стилю й кольору під час розробки композиції вишивки, підбору колірної гами стрічок; сприяти вихованню акуратності під час виконання вишивальних робіт; розвивати творчі здібності учнів.
Обладнання: зразки швів, виробів, ілюстрацій з журналів.
Інструменти та матеріали: п’яльця, шовкові стрічки, нитки, голки, ножиці, тканина.
Навчальні цілі.
Учні повинні знати: особливості оздоблення виробів окремими елементами вишивки, поняття „ об’ємна вишивка”, технології виконання об’ємних елементів вишивки.
Учні повинні вміти: розпізнавати техніки вишивання, розробляти технологію вишивання окремих елементів, вишивати об’ємні елементи; дотримуватися правил безпечної праці та санітарно – гігієнічних вимог.
Форми і методи: 1. Евристичний (бесіда).
2.Практичний (вишивання стрічками, оздоблення виробу).
3.Групова практична робота.
4.Рефлексія.
Тип уроку: комбінований.
Хід заняття
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.
На попередньому уроці ми вивчали тему „ Оздоблення виробу. Технологія вишивання плоских швів шовковими стрічками.” Сьогодні ми з вами удосконалимо вже вивчене .
Тема сьогоднішнього уроку „ Оздоблення виробу. Вишивання шовковими стрічками. Виготовлення об’ємних елементів виробу.”
Основне завдання: забезпечити засвоєння технології вишивання об’ємних елементів виробу шовковими стрічками.”
Навчальні цілі: учні повинні знати особливості оздоблення виробів окремими елементами вишивки, поняття „ об’ємна вишивка”, технології виконання об’ємних елементів вишивки; вміти розпізнавати техніки вишивання, розробляти технологію вишивання окремих елементів, вишивати об’ємні елементи; дотримуватися правил безпечної праці та санітарно – гігієнічних вимог.
IV.Вивчення нового матеріалу.
Вишивка стрічками – одне з найзахоплюючих видів рукоділля, яке в наш час стає дуже популярним. Для вишивання стрічками сьогодні без труднощів можна придбати все необхідне – в магазинах широкий вибір стрічок всіх кольорів та фактур, а в якості канви підійде найрізноманітніша тканина. Вишивка стрічками не потребує складних пристосувань і великих попередніх витрат. До того ж тут застосовуються прості і всім відомі прийоми вишивки. Особливості вишивки стрічкам в тому, що вона надає малюнку об’ємності. За рахунок того, що стрічка набагато ширша від нитки, вишивка не займає багато часу, а результат перевищує ваші очікування.
Оригінальністю, своєрідністю, незвичністю відрізняються моделі, вишиті стрічками. І навіть найпростіше плаття, звичайна блузка чи сумочка можуть перетворитися в святкові і неповторні, варто тільки застосувати голку, стрічки, умілі руки і трохи фантазії.
На сьогоднішньому занятті ми з вами навчимося виготовляти об’ємні елементи виробу: троянду з призбираної стрічки, троянду на каркасі, квітку з зібраної стрічки, квітку з призбираної стрічки.
2.Троянда на каркасі.
* Вишийте каркас троянди нитками в колір стрічки.
* Протягніть голку зі стрічкою на лицьову сторону в центр квітки і виконайте переплетення над і під стібками. Продовжуйте переплетення, поки повністю не закриєте нитки каркасу.
3. Квітка із зібраної стрічки.
V.Формування умінь та навичок .
Практична робота. „Виготовлення об’ємних елементів виробів.”
Інструменти та матеріали: тканина, стрічки, голки, нитки, ножиці, п’яльці.
Послідовність виконання.
VI. Рефлексія.
VII. Мотивація оцінок отриманих на уроці.
VIII. Завдання додому.
Закінчити вишивання та виготовлення об’ємних елементів і закріплення їх на основі.
IX. Прибирання робочого місця.