28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Оздоблення виробу. Вишивання шовковими стрічками. Виготовлення об’ємних елементів виробу

Про матеріал

Удосконалювати прийоми оздоблення виробів; сприяти формуванню художнього смаку, почуття стилю й кольору під час розробки композиції вишивки, підбору колірної гами стрічок; сприяти вихованню акуратності під час виконання вишивальних робіт; розвивати творчі здібності учнів

Перегляд файлу

                            Липівська загальноосвітня школа I-III ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Трудове  навчання

               ( обслуговуюча  праця )

                             9 клас

„Оздоблення виробу. Вишивання шовковими стрічками. Виготовлення обємних елементів виробу.”

 

 

 

 

 

                                                                                       Підготувала

                                                                        вчитель трудового навчання

                                                                         Метліна Оксана Вікторівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. „ Оздоблення виробу. Вишивання шовковими стрічками. Виготовлення обємних елементів виробу.”

 

Мета: удосконалювати прийоми оздоблення виробів; сприяти формуванню художнього смаку, почуття стилю й кольору під час розробки композиції вишивки, підбору колірної гами стрічок; сприяти вихованню акуратності під час виконання вишивальних робіт; розвивати творчі здібності учнів.

 

Обладнання:  зразки швів, виробів, ілюстрацій з журналів.

Інструменти та матеріали: пяльця, шовкові стрічки, нитки, голки, ножиці, тканина.

 

Навчальні цілі.

Учні повинні знати: особливості оздоблення виробів окремими елементами вишивки, поняття „ об’ємна вишивка”, технології виконання об’ємних елементів вишивки.

Учні повинні вміти: розпізнавати техніки вишивання, розробляти технологію вишивання окремих елементів, вишивати об’ємні елементи; дотримуватися правил безпечної праці та санітарно – гігієнічних вимог.

 

Форми і методи: 1. Евристичний  (бесіда).

                                2.Практичний (вишивання стрічками, оздоблення виробу).

                                3.Групова практична робота.

                                4.Рефлексія.

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

 

                                             Хід заняття

      I.    Організаційний момент

  1. Перевірка наявності учнів.
  2. Перевірка готовності до уроку.

II. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

На попередньому  уроці ми вивчали тему „ Оздоблення виробу. Технологія вишивання  плоских швів шовковими стрічками.” Сьогодні ми з вами удосконалимо вже вивчене .

  1. Що вам відомо з історії вишивання шовковими стрічками ?
  2. Які потрібно матеріали, інструменти та пристосування для вишивання  стрічками?
  3. Які особливості вишивання шовковими стрічками?
  4. Як правильно організувати роботу при вишиванні?
  5. Розкажіть про санітарно – гігієнічні вимоги  під час вишивання стрічками.
  6. Назвіть правила техніки безпеки під час вишивання.
  7. Які види плоских швів ви вчилися виконувати на минулому уроці і яке їх призначення?
    1. Повідомлення  теми і завдання уроку.

Тема сьогоднішнього уроку „ Оздоблення виробу. Вишивання шовковими стрічками. Виготовлення обємних елементів виробу.”

Основне завдання: забезпечити засвоєння технології вишивання обємних елементів виробу шовковими стрічками.”

Навчальні цілі: учні повинні знати особливості оздоблення виробів окремими елементами вишивки, поняття „ об’ємна вишивка”, технології виконання об’ємних елементів вишивки; вміти розпізнавати  техніки вишивання, розробляти технологію вишивання окремих елементів, вишивати об’ємні елементи; дотримуватися правил безпечної праці та санітарно – гігієнічних вимог.

 

IV.Вивчення нового матеріалу.

Вишивка стрічками – одне з найзахоплюючих видів рукоділля, яке в наш час стає дуже популярним. Для вишивання стрічками сьогодні без труднощів можна придбати все необхідне – в магазинах широкий вибір стрічок всіх кольорів та фактур, а в якості канви підійде найрізноманітніша тканина. Вишивка стрічками не потребує складних пристосувань і великих попередніх витрат. До того ж тут застосовуються прості і всім відомі прийоми вишивки. Особливості вишивки стрічкам в тому, що вона надає малюнку обємності. За рахунок того, що стрічка набагато ширша від нитки, вишивка не займає багато часу, а результат перевищує ваші очікування.

Оригінальністю, своєрідністю, незвичністю відрізняються моделі, вишиті стрічками. І навіть найпростіше  плаття, звичайна блузка чи сумочка можуть перетворитися в святкові і неповторні, варто тільки застосувати голку, стрічки, умілі руки і трохи фантазії.

На сьогоднішньому занятті ми з вами навчимося виготовляти об’ємні елементи виробу: троянду з призбираної стрічки, троянду на каркасі, квітку з зібраної стрічки, квітку з призбираної стрічки.

  1. Виготовлення троянди із призбираної стрічки.
  • Прокладіть швейними нитками зметувальні стібки по краю стрічки.
  • Починайте формувати квітку, підтягуючи зметувальний шов.
  • Продовжуйте вкладати стрічку по спіралі, закріплюючи другою голкою  з швейною ниткою.
  • Доходячи до кінця стрічки, підігніть її донизу і закріпить. Після цього троянду можна прикріпляти до виробу.

Пов’язане зображення

2.Троянда на каркасі.

* Вишийте каркас троянди нитками в колір стрічки.

* Протягніть голку зі стрічкою на лицьову сторону в центр квітки і виконайте переплетення над і під стібками. Продовжуйте переплетення, поки повністю не закриєте нитки каркасу.

 

Результат пошуку зображень за запитом "вишивання  стрічками Троянда на каркасі."

 

3. Квітка із зібраної стрічки.

  • Складіть три петлі і з’єднайте їх у основі, виконавши декілька стібків.
  • Закріпіть нитку і обріжте стрічку, залишивши кінець 3-5 мм. Після цього квітку можна закріпити на виріб.

Make Ribbon Flowers Step 18Bullet3 Version 2.jpg
 

 

  1. Квітка з призбираної стрічка.
  • На стрічці зробіть розмітку для пяти пелюсток. Виконайте наметувальні стібки як показано на малюнку.
  • Підтягніть нитку, щоб вийшла квітка. Зшийте кінці стрічки, закріпіть на виробі. Центр квітки можна оформити бісером, бусинками або швом        „ вузлик”.
  • Make Ribbon Flowers Step 5 Version 2.jpg  Make Ribbon Flowers Step 7 Version 2.jpg

V.Формування умінь та навичок .

Практична робота. „Виготовлення обємних елементів виробів.”

Інструменти та матеріали: тканина, стрічки, голки, нитки, ножиці, пяльці.

Послідовність виконання.

  1. Вступний інструктаж.
  2. Аналіз завдання практичної роботи.
  3. Забезпечення необхідними матеріалами та інструментами.
  4. Правила безпечної праці, організації робочого місця та санітарно – гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи.
  5. Демонстрація учителем прийомів виконання об’ємних елементів виробу.
  6. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками. Завдання  для груп: 1 група – вишивання серветки; 2 група – оздоблення саше шовковими стрічками.
  7. Контроль з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
  8. Поточний інструктаж.
  9. Організація самоконтролю та взаємоконтролю учнів.
  10. Підбиття підсумків практичної роботи: демонстрація кращих робіт; аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення; оцінювання результатів практичної роботи.

VI. Рефлексія.

  1. Що нового дізналися на уроці?
  2. Чого навчилися? Яку роботу виконали?
  3. Що потрібно зробити для того, щоб мати кращі результати роботи?
  4. Де можна використати набуті знання та вміння?

VII. Мотивація оцінок отриманих на уроці.

VIII. Завдання додому.

Закінчити вишивання та виготовлення обємних елементів і закріплення їх на основі.

IX. Прибирання робочого місця. 

 

doc
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку