Творчий проект на тему «В’язані пінетки»
I. Організаційно – підготовчий етап.
1.1. Розробка технічного завдання
1.1.1. Призначення проектованого виробу.
В’язані пінетки для немовлят. Вони використовуються для того, щоб забезпечити тепло дитячим ніжкам.
1.1.2. Історична довідка, сучасне направлення моди.
В’язання – один із стародавніх видів декоративно – прикладного мистецтва. Застосовуючи різноманітні техніки ручного в’язання, жінки здавна виготовляли найнеобхідніші в побуті вироби: светри, шапки, шкарпетки, рукавиці тощо.
Сучасна людина прагне, щоб її одяг відповідав моді і разом з тим був суто індивідуальним. В’язані вироби завжди красиві, теплі, добротні.
1.1.3. Вимоги до виробів даного призначення.
В’язані пінетки повинні відповідати віковим особливостям дитини, бути приємними на дотик, гарно зберігати тепло, мати естетичний вигляд, тримати форму.
1.1.4. Вимоги до матеріалів.
Пряжа повинна відповідати призначенню пінеток, фасону і стилю. Найкраще використати натуральну пряжу – шерсть. Цей матеріал повинен бути екологічно чистим, без зайвих хімічних домішок, не викликати алергію.
1.2.Розробка технічної пропозиції.
1.2.1. Аналіз зразків – аналогів.
Зразок №1.
Пінетки – босоніжки для дітей віком від 3-х до 6-ти місяців. В’язані гачком з бавовняних ниток, оздоблені вив’язанимиквітами контрастного кольору.
Застібка на «липучці», складаються з чотирьох частин.
Зразок №2.
Пінетки – полунички для немовлят в’язані спицями з використанням шерстяної пряжі двох кольорів. Складаються з двох частин, прикрашені квітами, в’язаними гачком.
Зразок №3.
Пінетки – кеди для дітей віком до 6-ти місяців, в’язані гачком. Використана шерстяна пряжа двох кольорів. Пінетки складаються з чотирьох частин, оздоблені пряжою червоного кольору, зав’язуються на шнурочки.
Зразок №4.
Пінетки – чобітки для дітей віком до 6-ти місяців. В’язані на спицях з натуральної пряжі двох кольорів. Складаються з двох частин, прикрашені стрічкою – зав’язкою.
1.2.2. Аналіз конструктивної побудови зразків-аналогів.
Таблиця 1
Аналіз конструкції зразків-аналогів
Вимоги до конструкції
|
Характеристика ступеня втілення вимог в зразках |
|||
Зразок № 1 |
Зразок № 2 |
Зразок № 3 |
Зразок № 4 |
|
1. кількість деталей у виробі |
4 |
2 |
4 |
2 |
2. Призначення деталей |
збереження тепла |
збереження тепла |
збереження тепла |
збереження тепла |
3. Матеріал деталей |
натуральна пряжа |
натуральна пряжа |
натуральна пряжа |
натуральна пряжа |
4.Габаритні розміри виробу
|
розмір ніжки немовляти |
розмір ніжки немовляти |
розмір ніжки немовляти |
розмір ніжки немовляти |
5. Складність конструкції деталей |
середньої складності |
середньої складності |
середньої складності |
середньої складності |
6. Надійність роботи у виробі |
висока |
висока |
висока |
висока |
7.Відповідати вимогам пропорційності форми і ліній (вимогам дизайну) |
висока |
висока |
висока |
висока |
8.Естетичний і оригінальний вигляд |
добрий |
добрий |
добрий |
добрий |
9.Технологічність виготовлення деталей |
висока |
середня |
висока |
висока |
10. Простота і надійність з’єднань деталей |
з’єднання надійне |
з’єднання надійне |
з’єднання надійне |
з’єднання надійне |
1.2.3. Визначення конструкції виробу.
Таблиця 2
Визначення майбутньої конструкції виробу
Вимоги до конструкції |
Зразок, в якому вимогу реалізовано найкращим чином |
1. кількість деталей у виробі |
Зразок №1,3 |
2. Призначення деталей |
Зразок №1,2,3,4 |
3. Матеріал деталей |
Зразок №1,2,3,4 |
4. Габаритні розміри виробу |
Зразок №1,2,3,4 |
5. Складність конструкції деталей |
Зразок №1,2,3,4 |
6. Надійність роботи у виробі |
Зразок №1,2,3,4 |
7. Відповідати вимогам пропорційності форми і ліній (вимогам дизайну) |
Зразок №1,2,3,4 |
8. Естетичний і оригінальний вигляд |
Зразок №1,2,3,4 |
9. Технологічність виготовлення деталей |
Зразок №1,3,4 |
10. Простота і надійність з’єднань деталей |
Зразок №1,2,3,4 |
1.2.4. Висновок за технічною пропозицією
У результаті проведеного аналізу зразків-аналогів можна зробити такий висновок, що всі розглянуті моделі відповідають своєму призначенню. За основу для подальшого проектування вибираємо модель №1, що цілком відповідає вимогам та своєму призначенню пінеток для немовлят.
II. Конструкторський етап.
2.1. Опис зовнішнього виду.
В’язані пінетки – босоніжки для немовлят від 3-х до 6-ти місяців. Матеріал – натуральна бавовняна пряжа голубого кольору. Пінетки складаються з чотирьох деталей, розмір – довжина ніжки немовляти. При виготовлені пінеток використовується ручна обробка за допомогою гачка.
2.2. Вибір матеріалів.
Враховуючи призначення пінеток – босоніжок, необхідно вибирати пряжу з натуральних волокон, без хімічних добавок, приємну на дотик, яскравого кольору.
2.5. Вибір методів обробки.
При виготовленні пінеток використовується тільки ручна обробка деталей
за допомогою гачка.
2.6. Вибір устаткування та приладдя.
Для роботи необхідно використати гачки двох розмірів №1,25 та № 2,5.
III. Технологічний етап.
3.1. Специфікація деталей виробу.
Специфікація деталей
Таблиця 6
№ п/п |
Деталь |
Кількість лекал |
Кількість деталей крою |
1 |
підошва пінетки |
1 |
2 |
2 |
задня частина пінетки |
1 |
2 |
3 |
верхня частина пінетки |
1 |
2 |
4 |
застібка |
1 |
2 |
5
|
квіточка |
1 |
6 |
3.2. Технологічна карта виготовлення виробу.
Інструкційна карта.
В’язання верхньої частини пінеток – босоніжок.
Виконати ланцюжок із 20 п.п. ниткою голубого кольору, гачок №2,5
Ряд 1: 1п.п. (= 1ст.б\н) і 19ст.б\н.
Ряди 2-14: в’язати всі петлі ст. б\н, зменшуючи на 1п в кінці кожного ряду.
Зв’язати 2п.п., обірвати нитку і протягти через петлю для закріплення.
Інструкційна карта.
В’язання задньої частини пінеток – босоніжок.
Виконати ланцюжок із 21 п.п.
Ряд 1: 1п.п. (=1ст.б\н) і 20 ст.б\н.
Ряд 2: 1п.п. (= 1 ст. б/н) і 19 ст. б/н.
Ряд 3: 1 п.п. (= 1 ст. б/н), 6 ст. б/н, 3 групи із закритих разом 2 ст. б/н, 7 ст.б/н.
Ряди4-9: 1 п.п. (= 1 ст. б/н), потім в’язати всі петлі ст. б/н, зменшуючи 1 п. в кінці кожного ряду.
Зв’язати 2 п.п., обірвати нитку і протянути через петельку для закріплення.
Схеми в’язання верхньої частини пінеток, задньої частини пінеток, квіточки.
|
Інструкційна карта.
В’язання підошви пінеток – босоніжок.
Виконати ланцюжок із 15 п.п., потім 1 п.п. (= 1 ст. б/н), 13 ст. б/н, 2 ст. б/н в останню п.п.
Зв’язати 15 ст. б/н на іншій стороні початкового ланцюжка,потім 1 ст. б/н в останню петлю підошви. 1-й ряд зв’язаний.
2-й ряд: 2 ст. б/н в п.п. попереднього ряду, 13 ст. б/н, 2 ст. б/н в кожну із останніх 2 петель.
3-й ряд: 2 ст. б/н в 1-у петлю, 8 ст. б/н, 3 півстовпчика з/н, 3 ст. з накидом, 2 ст. б/н в кожну петлю із наступних 6 п., 3 ст. з накидом, 3 півстовпчика з накидом, 8 ст. б/н, 2 стовпчика б/н в кожну із останніх 3 петель.
4-й ряд: 2 ст. б/н в першу петлю, 9 ст. б/н, 3 півстовпчика з накидом, 6 ст. з накидом, 2 ст. б/н в кожну з наступних 6 петель, 6 ст. з/н, 3 півстовпчика з накидом, 9 ст. б/н, 2 ст. б/н в кожну із останніх 5 петель.
5-й ряд: 2 ст. б/н в першу петлю, 1 ст. б/н в кожну петлю попереднього ряду, 1 ст. б/н в першу петлю початку ряду, 1 з’єднувальний ст. в наступну петлю.
Зв’язати 2 п.п., обірвати нитку і протгнути її через петельку для закріплення.
Схема в’язання підошви пінеток – босоніжок.
|
Інструкційна карта.
Застібка пінеток – босоніжок.
Білою ниткою виконати ланцюжок із 22 п.п. і зв’язати 1 ряд ст. б\н.
Обв’язати застібку з усіх сторін 1 рядом ст. б/н голубою ниткою.
Пришити один із кінців застібки до пінетки, потім пришити одну частину “липучки” на інший кінець застібки і другу частину навпроти .
3.3. Послідовність монтажу виробу.
Зв’язати другу пінетку таким же чином, тільки застібку зробити на іншій стороні пінетки. Пришити верхню частину пінетки до підошви, при цьому голку потрібно вводити під передню дольку петель останнього ряду.
Таким же чином пришити задню частину пінетки.
Обв’язати краї верхньої та задньої частини пінеток ниткою білого кольору таким чином: 1ст.б\н* 3п.п, пропустити 1 п., 1ст.б\н*. Повторювати від* до* до кінця ряду.
IV. Заключний етап.
4.1. Висновок.
Виготовлені пінетки – босоніжки повністю відповідають своїм вимогам: мають естетичний вигляд, практичні у застосуванні, приваблюють своєю зовнішністю, кольором, формою, м’які на дотик, гарно утримують тепло.
4.2.Реклама.
Ви хочете щоб Ваш малюк «крокував в ногу з часом»? Тоді пінетки-босоніжки стануть Вам у пригоді!