Урок на тему "В’язання спицями як вид декоративно – ужиткового мистецтва."

Про матеріал
Розробка уроку на тему "В’язання спицями як вид декоративно – ужиткового мистецтва."
Перегляд файлу

Тема. В’язання спицями як вид декоративно – ужиткового мистецтва. Інструменти та матеріали для в’язання спицями. Добір спиць і пряжі. Набір петель.

Мета. Розширити знання  учнів про в’язання як вид декоративно – ужиткового мистецтва; ознайомити з інструментами та матеріалами для в’язання, правилами безпечної праці та санітарно – гігієнічними вимогами під час в’язання спицями; вчити виконувати набір петель для в’язання; розвивати пізнавальні здібності школярів; виховувати старанність та уважність під час виконання практичних завдань; формувати інтерес до в’язання.

Матеріали, обладнання, наочність: спиці, пряжа для в’язання, комп’ютер.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку.

I.Організаційна частина.

  • Доброго дня, діти! Сьогодні урок я хочу розпочати такими віршованими рядками:

Слайд 1

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення  сьогодні у клас.

 Збудило бажання здобути знання,

Щоб потім в житті ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати.

Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали

І на уроці активними стали!

II. Актуалізація опорних знань.

  • З яким видом декоративно – ужиткового мистецтва нещодавно ви знайомились на уроках трудового навчання?

Слайд 2

 

Вправа «Незакінчене речення».

  1. Гачок – це …(в’язальний інструмент)
  2. Гачок складається з ручки, …(стержня, головки з борідкою)
  3. Загострений кінець гачка називається…(борідка)
  4. Номер гачка – це…(діаметр його головки в мм)
  5. Чим товща нитка, тим…(товщий треба брати гачок)
  6. Нитка повинна бути у…(півтори рази товща від товщини гачка в місці заглиблення біля борідки гачка)
  7. Петлі підйому необхідні, щоб…(піднятись на наступний ряд в’язання, щоб не стягувались краї в’язаного полотна)
  • Назвіть вироби, які можна виконати за допомогою гачка?

IІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Сучасна людина прагне, щоб її одяг відповідав моді, але в той же час хоче мати індивідуальні, неповторні, красиві речі. Ручне в’язання дає можливість стати дизайнером власного одягу.

Сьогодні на уроці ми познайомимось ще з одним видом декоративно – ужиткового мистецтва.

Слайд 3

 

Тема уроку «В’язання спицями як вид декоративно – ужиткового мистецтва».

Ви повинні знати: основні матеріали та інструменти для в’язання спицями; правила безпечної праці та санітарно – гігієнічними вимогами під час в’язання спицями.

Ви повинні уміти: правильно добирати спиці та пряжу для в’язання; набирати петлі на спиці.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Слайд 4

 

1.Історія в’язання спицями.   

Дуже складно точно встановити історію в'язання, оскільки нитки зберегти важко. Але все-таки деякі свідоцтва цього мистецтва дійшли до нас у вигляді зображень. В'язання виникло більше 3тисяч років тому. Воно було відоме ще у Давньому Єгипті. В одній з єгипетських гробниць   збереглося зображення жінки, що надягає шкарпетки.

Значно пізніше воно з’явилося в Європі і відразу набуло поширення. Впродовж віків в’язання розвивалося, видозмінювалося, удосконалювалося.

Незважаючи на свій поважний вік, в’язання  - це нестаріюче рукоділля. І кожне покоління відкриває для себе його привабливість.

 

  • Які вироби можна виготовити за допомогою в’язання спицями?

 

Слайд 5

 

2.  Інструменти та матеріали    для в’язання спицями.

 

- Який головний інструмент для ручного в’язання?

 

 Сучасна промисловість забезпечує великий вибір спиць: стальні, алюмінієві, пластмасові, дерев’яні.

Найзручніші – стальні спиці, тому що в’язане полотно легко по них ковзає і не брудниться.

 Алюмінієві спиці легкі, але досить часто деформуються, забруднюють світлу пряжу.

 Пластмасові та дерев’яні спиці використовують для в’язання виробів з пухнастої пряжі.

 

За формою розрізняють спиці:

 

  • Закриті – мають один робочий кінець, інший закритий обмежувачем,

щоб не спадали петлі.

 

  • Відкриті – мають два робочих кінці. Їх використовують для в’язання

по колу, щоб виріб був без швів.

 

  • Кільцеві – це дві спиці, з’єднані гнучким матеріалом. Їх

використовують як для в’язання по колу, так і для в’язання окремих деталей виробу.

 

Допоміжні спиці необхідні для тимчасового знімання петель з основної спиці.

 

 Якість в’язаного виробу залежить від правильно підібраної пряжі. Вона має відповідати призначенню виробу, його фасону, стилю. Для в’язання використовують пряжу:

  • Натуральну(шерсть, льон, бавовна)
  • Штучну(віскоза)
  • Синтетичну( лавсан, акрил, капрон)

 

Для в’язання, крім пряжі і спиць, потрібні ще такі важливі дрібнички:

  • Шпильки;
  • Голки;
  • Трафарет для визначення номера спиць;
  • Сантиметрова стрічка;
  • Ножиці.

 

Ділова гра.

  

Діти, зараз ми проведемо з вами ділову гру. Уявіть собі, що ми відкриваємо трикотажну майстерню, яка займається виготовленням виробів, в’язаних спицями. Нам необхідно організувати три творчі групи, які мають підготувати інформацію з таких питань:

 

1 група: як правильно підібрати пряжу для в’язання.

2 група: як правильно підібрати спиці для в’язання.

3 група: підготовка інструкції щодо безпеки праці та санітарно – гігієнічні вимоги під час в’язання спицями.

 

Виступи  учасників груп.

 

1 група. Пряжа та її види.

 Вибираючи пряжу, особливу увагу необхідно звертати на кручення, рівномірність, міцність при фарбуванні ниток.

 Надто скручена нитка не придатна для в’язання – в’язане полотно вийде цупким і матиме перекоси.

 Якщо пряжа  легко рветься, то її слід поєднати з більш міцною ниткою.

 Рівність пряжі можна визначити, якщо уважно подивитись на неї. Вона повинна бути рівномірною, без потовщень або потоншень.

 Кольорову пряжу необхідно перевіряти на стійкість до фарбування. Потрібно змочити кінець нитки водою, загорнути в білу тканину і випрасувати гарячою праскою. Якщо на тканині не залишається кольорової плями, значить нитка пофарбована доброякісно.

 

2 група. Добір спиць для в’язання.

Спиці розрізняють за номерами від №1 до №10.

Номер спиці відповідає її діаметру в мм. Визначити номер спиці можна, приклавши її до лінійки.

Номер спиці вибирають залежно від товщини нитки: спиця повинна бути вдвічі товщою за нитку.

Визначити це можна так: нитку потрібно скласти вдвоє, трохи скрутити – товщина такої нитки повинна дорівнювати діаметру потрібної спиці.

Якщо спиці тонші ніж потрібно – в’язане полотно буде цупким.

Якщо спиці товстіші - в’язане полотно буде дірчастим.

 

3 група.

Правила безпечної праці під час в’язання спицями.

 

1.Спиці потрібно зберігати в твердій упаковці, поклавши їх горизонтально.

2.Під час в’язання не можна сидіти близько один біля одного.

3.Передавати спиці слід тупим кінцем вперед.

4. Клубок ниток під час в’язання має знаходитись ліворуч  у коробці.

 

Санітарно – гігієнічні вимоги під час в’язання спицями.

 

1.Сидіти потрібно прямо, на всій поверхні стільця.

2.Під час роботи світло має падати на виріб з лівого боку.

3. Щоб очі менше втомлювались, під час в’язання темними нитками, бажано стелити на коліна світлу тканину, а під час в’язання світлими – темну.

4. Перед в’язанням вимити руки, щоб не забруднити  пряжу.

5.Спиці під час в’язання потрібно тримати на відстані  30-40 см від очей.

6.Кожні 40-50 хв. робити перерву на 10-15 хв., для відпочинку очей.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Практична робота.

  1. Підбір спиць та пряжі для в’язання.

Послідовність виконання практичної роботи.

  1. Скласти нитку вдвічі і злегка скрутити її.
  2. Порівняти товщину нитки  та діаметр спиць(товщина скрученої нитки і діаметр спиць мають бути однаковими)
  3. Зробити висновок про правильність добору спиць і пряжі.

Вязання спицями починають з набирання певної кількості петель. Набирати петлі потрібно склавши дві спиці разом.

  1. Набір петель на спиці для в’язання.

 

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «Блеф – клуб»

(учитель зачитує питання, учні обговорюють їх у групах і дають правильну відповідь, показуючи картка «Так» чи «Ні». Якщо відповіді різні, то обговорюється питання і знаходять правильну відповідь)

1.Номер спиці – це довжина спиці в см (Ні)

2.Спиці мають бути товщі за пряжу удвічі (Так)

3. Найкраще вибирати для в’язання стальні спиці.(Так)

4. Після закінчення роботи, спиці необхідно покласти у пакет.(Ні)

5. Під час роботи, в’язання потрібно тримати на відстані 20 см від очей.(Ні)

 VІІІ. Рефлексія.

Гра «Чарівний клубочок».

Вчитель заздалегідь готує для гри клубочок яскравої пряжі, і учні, передаючи його один одному, діляться враженнями від уроку.

 Сьогодні на уроці ми …

  Найбільше труднощів я відчула …

 Я дізналась …

   Найбільше мені сподобалося …

VІІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

 

  • Чим корисний був для вас урок?

 

Завдання для домашньої роботи – навчитись набирати петлі для в’язання на спиці.

 

Наближається  прощання час…

Я з любов’ю вчила  вас

У майстерні працювати,

Намагалась  вам віддати

Все, що вміла, все що знала 

Усе вам передавала.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Байгота Світлана Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
4885
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку