Творчий проект з природознавства для учнів початкових класів "Овочі та фрукти - корисні продукти"

Про матеріал

Проводиться гра-змагання між учнями класу або між учнями паралельних класів. Можна закріпити, узагальнити або перевірити знання учнів про світ овочевих та фруктово-ягідних рослин, їх корисні властивості для людини.

Перегляд файлу

Творчий проект

«Овочі та фрукти – корисні продукти»

Мета: Перевірити знання  дітей про світ фруктів, овочів та ягідних рослин,

            їх корисні властивості для людини.

            Розвивати бажання дітей пізнавати нове, розширити знання про овочі,

            фрукти, ягідні культури.

            Виховувати естетичний смак, дбайливе ставлення до себе, до рідної 

            природи.

Обладнання: картки, горіхи, кошики, малюнки дітей, грамоти; натуральний сік, склянки для соку, презентація «Овочеві культури».

Хід заняття

Перед початком свята показ презентації «Овочеві культури»

І. Психологічний тренінг.

Ведуча. –  Проведем смачненький день

              Для маленьких діток.

              Поласуєте ви всім

              Що дає нам літо.

 

              Ви всі позмагаєтесь

              За звання: «Найкращі».

              Хоч я знаю, кращі всі,

              Всі – найвеселіші?

Діти. – Так!

               – І найкрасивіші?

Діти. – Так!

               І найрозумніші. Так?

Діти. – Так! Ми найрозумніші!                               

ІІ.  Організаційна хвилинка.

Ведуча. –  Ми сьогодні, діти, з вами

              Помандруємо світами.

              А щоб часу не втрачати –

              Починаєм працювати.

  • Пригадуєте, місяць назад ми розпочали роботу над пошуковим проектом

«Овочеві та фруктово-ягідні рослини». Ви всі плідно працювали.

  Отже, сьогодні на творчому конкурсі зібралися всі ті, хто багато знає про овочі та фрукти. Хто це?

Діти.    Ми!

-  Ви готові до змагання?

Діти.    Так!

Ведуча.– Дітки, давайте пригадаємо правила, яких треба дотримуватись під час змагання. (Бути активними, допомагати команді, використовувати правило піднятої руки.)

ІІІ.   Ведуча. – Настав час ….    (Входить баба Параска).

Баба Параска. Добрий день! Добрий день! (Кланяється.)

Ви бачите, яка я гарна сьогодні? Це все тому, що я ведуча цього свята. Впізнали мене? Це ж я, славетна баба Параска , завітала до вас.

(Вбігає захекана баба Палажка, не помічає Параски.)

Баба Палажка. Ох, ледве не спізнилася! То город, то гуси, то перукарня… (Поправляє зачіску.) Добрий день, мої милі! Добрий день! Я сьогодні ведуча вашого свята.

Баба Параска. Ні! Я!

Баба Палажка. Ні! Я! Я! Я!

Баба Параска. І прислав же Господь на мою голову Палажку! Та де це видано, щоб я, славетна Баба Параска, з нею одне свято вела! Хай Бог милує!

Ведуча. – Не сваріться, любі наші бабусі! Вести свято буду я.

Бабусі. А ми?

Ведуча. – А ви мені допоможете. Згодні?

Бабусі. Оце інша справа. Це справедливо!

Ведуча. – Що ж, дозвольте розпочати змагання. Учасники, представте свою команду!

ІV. Представлення команд та членів журі.

Ведуча. В гості яблучка прийшли, вітамінки принесли!

(Велика емблема в кожної команди)

1-ша команда «Яблучка»   (4-5 учасників)

Девіз: Яблучка  – це сила!

           Яблучка  – це клас!  

          Любіть нас! 

Ведуча. А ось гарбуз, він нас нагодує, а треба й полікує.

3-тя команда «Гарбуз»

Девіз: Будь здоровим - як ми, сильним, як гарбузи.

Ведуча. А й капуста поряд з ними, вітамінки теж із ними.                          

2-га команда «Капуста»

Девіз: Капуста на столі – здоров’я в кулаці.    

Ведуча. – Ось наше шановне журі! (Називаю поіменно. Можна і гостей запросити.)

Ведуча. – Члени журі правильну відповідь будуть оцінювати трьома балами - горішками. Яка команда під кінець змагання набере найбільшу кількість горішків, та й виграє. Протягом свята нашими помічниками будуть Баба Параска і Баба Палажка.

V. Змагання між членами команд.

1. Овочі і фрукти в УНТ

1.1.  Конкурс «Бабусині загадки».  За правильну відповідь 1 горішок. (Бабусі кладуть в тарілки кожній команді зароблені горішки.)

Ведуча. Всім вам подобається відгадувати загадки. Чи не так?

- Відгадайте загадки про овочі і фрукти.

(Учень дістає з кошика овоч, на якому записана загадка)

Описание: Копия IMG_00131.   Я кругленький хлопчик.

      Як у мишки хвостик,

      Червоненький я на вроду,

      Хочу в борщик з огороду.

                                                    (Буряк)

2. Жовте, соковите, на дерев’янку надіте. 

                                                                        (Абрикос)

Описание: Копия (4) IMG_00123.  Зовні червона,

     Всередині біла,

Описание: Копия (2) IMG_0013     На голові чубчик –

     Зелененький лісочок.

                                          (Редиска)

4.  Гладенькі телятка 

Описание: IMG_0004     Прив’язані до грядки,

     Лежать рядками,

     Самі зелені.                                                        

                                                (Огірки)

5. Не розбивши горщика, не з’їси кашки.              

                                                                         (Горіх)

6. Весною біле, літом зелене, восени жовте, зимою добре.

                                                                                                     (Груша)

Описание: Копия (2) IMG_00117. Сидить баба серед літа, в сто сорочок одіта.  

                                                                                       (Цибуля)

8.  Що то за голова, що лиш зуби й борода?

                                                                         (Головка часнику)

9.  Під землею птиця кубло звила і яєць нанесла.

                                                                                 (Картопля)       

10 . Стоїть пані, чепуриться,                             

       Бо вдягла сорочок триста.

                                                  (Капуста)

11. Білі зуби маю, на усі ковтаю,

      Довгі коси маю, та не заплітаю.

                                                                   (Кукурудза)                                    

1.2.  Конкурс «Народ скаже, як зав`яже».

Ведуча. - Проведемо конкурс на краще знання прислів’їв. Яка команда остання скаже прислів`я, та й одержує  3 горішки.  Інші - по два.

1. Яблучко від яблуні недалеко відкотиться.

2. Наговорила: на осиці кислиці, а на вербі груші.

3. Високий, як тополя, а дурний, як квасоля.

4. Говори до нього, як горохом об стінку.

5. Серце з перцем, а душа з часником.

6. Не варт і печеної цибулі.

7. Купив хрону до лимону.

8. Господиня: три городи – одна диня!

9. Всякому овочу свій час.

10. Вересень пахне яблуками, а жовтень – капустою.

1.3.  Скоромовки «Щоб ротик був слухняним».      (2 горішки)

Ведуча. – Стріла якось скоромовка

              На місточку злого вовка.

              Скоромовить вовк почав –

              Ледь язик не поламав!

              Бо ж була це скоромовка

              Для вас, дітки – не для вовка.

 Учасники команд по черзі  проскоромовлять скоромовки.   

  1. Поливала сливу злива –                2. Бабин біб розцвів у дощ,             

            Не боялась зливи слива.                   Буде бабі біб у борщ.

  1. Мавпенятко мовить:                      4. Яків яблука шукав,                       

           – Мамо!                                               Біля яблуні кружляв.                   

           Масла, моркви,                                   Раптом ящірка з кущів! –             

           Маку мало!                                         Яків з ляку аж присів,                   

                                                                        Кинув яблуко і втік

                                                                        (Бо йому лиш п’ятий рік):            

                                                                        – А-я-я-я, а-я-я-я!                                                             

                                                                        – Няню, няню, то – змія!

Ведуча. – Дякую, ви молодці!

2.   Вікторина про овочі та фрукти. (1 горішок)

1. Які лісові ягоди напрочуд смачні і корисні? (Ожина, малина, суниці, чорниці.)

А які отруйні й дуже небезпечні?(Вороняче око, дурман, вовчі ягоди, ягоди конвалії.) З’ївши їх, можна навіть померти!  Ніколи не куштуй незнайомі ягоди!

2. Картоплю називають другим хлібом. Чому? ( Тому, що ми майже

щодня готуємо і вживаємо страви з картоплі. І вона не  приїдається, бо в ній багатий набір поживних речовин.)

3. Назвіть ядовитий фрукт, яким отруїлася молода царівна.(Яблуко)

4. З його коріння роблять дуже смачну приправу. (Хрін)

5. Особа, що вирощує та доглядає садові рослини. (Садівник)

6. Доберіть синоніми до слова ґроно. (Кетяг, китиця)

7. Як називається ділянка поля, на якій вирощують кавуни і дині?     (Баштан)

8. Як називається ділянка землі при садибі, де вирощують плодові дерева, кущі та трав’янисті рослини? (Сад)

9. Як називається ділянка землі при садибі або в полі, для вирощування овочів, городини? (Город)

10. Як інакше сказати сухі плоди? (Сухофрукти)

11. Фрукти, зварені в воді. (Компот)

12. Фрукт, який обожнюють боксери. (Груша)

Ведуча. – Поки журі підведе підсумки проведених конкурсів ми відпочинемо.  

  Руханка

    До комори ми пішли

    І капусту там взяли.

    Порубаєм капустину – вжик-вжик-вжик.                                      

    І потрем туди морквину – шик-шик-шик.

    І покришим бурячок – чок-чок- чок.                                                                               

    Будем сіллю посипати – пшок-пшок-пшок.

    Потім ще руками жати – жим-жим-жим.

    А коли вона прокисне,       

    Будем ми капусту їсти – хрум-хрум-хрум.

(Слово журі)

3.   «Коротко про хвороби та їх лікування».  (1 горішок)

Ведуча.   Найболючіша тема сьогодення – як зберегти здоров`я, яким повинно бути харчування, щоб людству навчитися жити без хвороб. Тому зараз коротко поговоримо про хвороби та їх лікування. Продовжіть думку.  Щоб зберегти зір, треба їсти…(сир, чорниці, виноград і моркву).

Ведуча.   Грип – це небезпечна хвороба!

– Якщо в сім’ї хтось захворів на грип, можемо порадити:

  • треба носити захисні маски, пити багато соків, вітамінних чаїв, їсти сирі овочі та фрукти, особливо цибулю і часник, адже в них  багато речовин, які вбивають мікроби й віруси;
  • можна дрібно нарізати або натерти цибулю та часник і   залишити на тарілці в кожній кімнаті; через добу замінити;
  •  щоб знизити температуру тіла людини, сиру картоплю нарізати кружальцями та прикласти до чола;
  • при болях у горлі, попереку робити зігрівальні компреси з нечищеної відвареної розім’ятої картоплі;
  • від коклюшу дітям давати пити настій свіжого або засушеного цвіту картоплі або відвар з лушпиння.

Ведуча. – Опіки, нариви можна вилікувати…(натертою сирою картоплею, чорницею).

  • А бородавки  варто промивати відваром з чищеної та вареної картоплі.

– Щоб захиститися від забруднень, треба … ОЙ!(Забігають Мікроб і Бактерія.)

Сценка «Мікроб і Бактерія»

Мікроб. – Що притихли? Не чекали?

     Чи нас просто не впізнали?

Бактерія. Ми – ваші друзі: шкідливі бактерія і мікроб.

Діти. Ні! Ви не наші друзі. Йдіть звідси!

Мікроб. – Ми зникнемо тільки тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.

Ведуча. – Подумайте, діти, що треба робити, щоб не було мікробів?

Діти.   Щоб захиститися від забруднень, треба ретельно мити овочі і фрукти.

  • Щоб бути здоровим, треба мити руки з милом.
  • Щоб бути здоровим, треба ранку обробляти спеціальними розчинами.
  • Щоб не було мікробів, треба знищувати гризунів, шкідників.
  • Летучі речовини, що виділяються цибулею, убивають гнильні бактерії, тому досить з’їсти трохи цибулі, і всі хвороботворні бактерії у роті загинуть.

Ведуча. – Хворому на авітаміноз можна порадити:

Відповіді учнів:

1. Авітаміноз – це нестача важливих речовин або вітамінів, без яких людський організм не може жити. Багато вітамінів міститься в овочах і фруктах. Проте взимку й ранньої весни їх мало, тому наш організм слабшає і стає беззахисним перед хворобами.

Порада. Ось що ти можеш зробити:

  •  посадити на підвіконні маленький город;
  •  посій у ящик насіння петрушки, кропу, салату;
  •  посади цибулю на перо.

2. Для організму людини корисні тільки свіжі продукти, для вирощування яких не використовують хімічні добрива. Найкорисніша їжа – каші, овочі та фрукти. Віддавайте перевагу свіжим продуктам, а не консервованим; вареним стравам, а не смаженим.

Ведуча. – В одній українській народній пісні говориться:

       Нехай же буде у полі буйно,

       У полі буйно, а в саду сильно,

       А в саду сильно, а в дому ситно!

4.   Конкурс капітанів. Аукціон «Смачно і корисно».  (1 горішок)

Баба Палажка. – Українські господині і працьовиті, і гостинні. Господиня ніколи не проводить вас без частування. А пригощає вона різноманітною їжею. І вся їжа смачна, ситна, а головне – корисна та невибаглива.

Баба Параска. – Це і борщі та пампушки, паляниці і галушки, вареники і ковбаси. А ви діти знаєте назви українських страв?

  • Українські господині готують смачні картопляні яблука, капусняк, огірочник,

    вареники, млинці, бабка.

  • А ще -  пиріжки, куліш, каші, узвар, квас, котлети.
  • Також - салати, голубці, січеники, сало, шинка, сир.

 

Завдання в малюнках. Кожному капітану, по черзі, пропонується розповісти за малюнком, як приготувати … страву. Один капітан розповідає, два слухають і відгадують. Відповідь шепчуть ведучому на вушко.

– Котрий капітан  відгадає задуману страву, той набирає найбільшу кількість горішків (3).

А) Як приготувати…(бутерброди). (Назву страви не говорити.)

– Взяти шматочок чорного хліба і злегка підсушити його в духовці або в тостері. Потім будь-яку зелень (часник, зелену цибулю, листя салату, кріп, петрушку) дрібно нарізати змішати з сиром або маслом. Шматок хліба намазати начинкою, а зверху покласти кружальця помідора чи огірка.

Б) Як приготувати…(фруктовий десерт). 

В) Як приготувати…(салат з овочів.). 

(Слово журі)

Ведуча. –Капітани вдало виконали завдання. А ми продовжуємо далі.

5. Гра «Шифрувальник».

В слові букви переставлені місцями. Скласти назву фрукта чи  овоча. Враховується й швидкість.

Оміропд  - …,  наалабкж  - …,  хоргі -…, пкуатас - …  .   

Вшиян - …,  руґас - …,  бакирсо - …, горіко - …  .    

Едрсиак -  …, репикс - ….,  бяклуо - …, шугар - …  .

6. Цікавинки про овочі та фрукти.

       Ведуча. – В Україні є дуже багато цікавих і незвичних овочів і фруктів. Наприклад. На півдні нашої країни росте дуже цікава рослина – огірок- порскач. Коли доторкнутися до його стиглого плода, він ніби випльовує своє насіння з коробочки. Треба бути обережним, коли знаходишся біля такої рослини.

  • Я знаю, що ви теж приготували для нас цікавинки про овочі і фрукти. (Кожна команда розповідає за малюнком цікаву розповідь про овоч, фрукт чи ягоду.)
  •       Ми знаємо, що найбільше яблуко, яке було вирощене в Україні, важило

1кг 450г.

   Загальна довжина коренів у гарбуза часом сягає 25  км.

 Кожна рослинка має свою батьківщину. Наприклад, картопля, кукурудза, помідори прийшли до нас з далекої Америки.

  •       А кавуни, цибуля та буряки – з Африки.

(Слово журі)

7.  Домашнє завдання. Інсценівка вірша, казки, оповідання.

2-й клас  «Грицько і гарбузи»

3-й клас  «Інсценізація  казки  «Гарбуз, кіт і миша».

4-й клас  «Капуста і Огірок»

(Слово журі)

 8.  Конкурс «Частування».

Ведуча. – Зараз ми потрапимо з вами в дитячу кав`ярню, де можна випити смачного та корисного соку.

  •            А частуватимуть вас Баба Палажка і Баба Параска. (3 види соку.)
  •            Перед кожним із вас склянка соку. Вам треба спробувати сік і написати на аркуші, з яких фруктів або овочів він приготовлений. Капітани зачитують написане. (На підносах  наклеєні емблеми команд, на склянках – номер соку. У журі є список інгредієнтів.)                           

(Слово журі)

VІ.   Підведення підсумків

Ведуча. – Ви гарно сьогодні працювали? Перевіримо! 

              – Капітани команд, підрахуйте кількість горішків.

VІІ. Нагородження команд.  

Ведуча. Кожна команда нагороджується грамотою. А кожний учасник змагання одержує приз – овоч чи фрукт (з магнітом).

    Дякую всім за активну участь у грі.

  До нових зустрічей! Наступна зоряна година буде про наших пернатих друзів – птахів.

    А заробленими горішками поласуйте на здоров’я!

Ведуча. На прощання заспіваємо для наших гостей веселу пісню «Як були ми у бабусі».

 

docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
3521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку