ЛУКИЧОВА НАТАЛЯ СЕРГІЇВНА БЕРИСЛАВСЬКИЙ Р-Н; С. РАКІВКА; ВУЛ.МИРУ,13| ПРОФІЛІ |
|
|
Раківський заклад повної загальної середньої освіти
Вчитель математики:
Лукичова Наталя Сергіївна
28.02.19
Головною метою освіти є створення людини,
здатної робити нове, а не повторювати те,
що вже зроблено прийдешніми поколіннями.
Жан Піаже
Головною в діяльності вчителя є проблема зробити навчання цікавим: для учня це означає посильним і успішно-результативним, для вчителя — радісним.
Математику завжди вважали складною та нудною наукою. На уроках математики є учні, які перестають слухати або, навпаки, тільки роблять вигляд, що слухають, але не чують, якщо новий матеріал їх не зацікавив з самого початку. Аби запобігти байдужості на уроці, появу нового матеріалу потрібно підпорядковувати природній допитливості школяра: новий факт не виникає з «нічого»; разом з дітьми потрібно з'ясувати можливості його застосування, а форму організації навчання обирати оптимальною.
Отже, завдання, яке постає перед учителем,- збудити здібності своїх учнів, виховати в них сміливість думки і впевненість у тому, що вони розв'яжуть кожну задачу, в тому числі й творчого характеру. Втілення у життя цього завдання є неможливим без особистого захоплення справою, без наявності педагогічного такту і таланту, без умілого вибору форм, методів, прийомів та засобів навчання.
Л.Д. Ушинський зазначав, що «педагог… має подбати про те, щоб якомога більше органів чуття – око, вухо, голос, чуття мускульних рухів і навіть, якщо можливо, нюх і смак узяли участь в акті запам’ятовування… За такого дружнього сприяння всіх органів у акті засвоєння ви переможете навіть найлінивішу пам'ять»
Адже інтерес до діяльності має спеціальну здатність підвищувати працездатність, включаючи увагу. Підтримання бажання вчитися вимагає зміни способів і форм сприйняття нового, створення різних ситуацій для застосування вивченого. Виховання ж інтересу передбачає реалізацію багатьох методичних прийомів, пошук і застосування різних технологій навчання, а головне - невтомну вчительську працю, самовдосконалення і самоосвіту.
Готуючись до уроків, учитель повинен дотримуватися таких правил:
- Урок має бути продуманим до дрібниць, щоб його етапи логічно випливали один з одного, а учні розуміли, чому, що і за чим вони роблять на занятті.
- Корисно діяти за принципом «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути». Усе, що вчитель говорить, бажано втілювати в зримі образи. Наочність має бути динамічною, щоб показати невидиме: хід міркувань, зв'язок між поняттями.
- Учнів потрібно ретельно готувати до усвідомлення теми уроку, а не записувати її наперед.
- На уроці повинно бути цікаво. Адже без емоцій, без переживань розумне напружується. Зацікавленість виникає там, де вчителю вдається захопити дітей своєю емоційністю.
На уроках, спрямованих на розвиток творчого мислення сучасні педагоги орієнтують навчальну діяльність на стимулювання творчої активності, яка здійснюється на основі використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Сучасні засоби навчання мають суттєві переваги перед тими, що застосовувались раніше, оскільки розвиток технологій забезпечує нині можливість динамічного управління навчальним процесом.
Таким чином можна стверджувати, що в сучасному інформаційному середовищі існують певні умови творчого процесу, які проявляються тоді, коли педагог ставить перед тими, хто навчається, творчі завдання. Отже, ефективний вчитель – це великий майстер мотивації. Зусилля такого майстра додаються до зусиль мотивованого учня, що обов’язково дає високі результати.
Сучасний навчальний процес характеризується широким застосуванням різних способів навчання, зокрема ІТ. Їх використання вимагає відповідного рівня розвитку пізнавальних процесів учнів.
Навчальні процеси спрямовані не тільки на здобуття знань та формування вмінь та навичок, здійснення навчальних дій, а й на розвиток особистості учні. Насамперед передбачається розвиток пізнавальних процесів, які забезпечують успішне навчання.
Програмне забезпечення ІТ освіти ефективно виявляють, формують, розвивають, тренують швидкість, гнучкість, оригінальність та точність мислення.
Сьогодні у сфері безперервної освіти важливішим завданням стає вироблення проектно-технологічного мислення спеціаліста як засобу розвитку його особистості – з допомогою знань, умінь, навичок, почуттів а не заради їх самих. Проектність, технологічність, креативність – визначальні ознаки розумової і практичної діяльності людини…
Саме тому певний час я працюю над темою використання інформаційних технологій й на уроках математики в основній і старшій школі.
Реалізую самоосвіту шляхом вивчення ППД з даної теми, напрацюваннями додаткових матеріалів до уроків, розробкою презентацій, використанням мультимедійного підручника з математики, ППЗ, тестових технологій. Шляхом дистанційного та он-лайн навчання на вчительських порталах, відвідуванням уроків колег.
Проводила інтегровані уроки, використовувала різні сервіси та платформи для навчання. Більшість уроків, тим чи іншим чином планувала з за діянням сучасних можливостей ІТ. Це і комп’ютерні та он-лайн тестування, використання навчальних платформ, презентації, моделювання, візуалізації, ментальні карти, відео та Qr –коди.
Реалізовувала проектне навчання за темами: «Математика в архітектурі», «Математика в медицині», «Математика і мистецтво», «Математика проти шкідливих звичок», «Вектори навколо нас», «Математика навчає економити», «Збережи воду», та міні-проекти зі STEAM напрямками «Колиска Ньютона», «Tangrams», «Lego Marble Meze», «3-D Shapes polyhedra», “Optical illusion” де учні вчились працювати з мережею Інтернет, робити обчислення, логічно мислити, співпрацювати, вчились застосовувати здобуті знання на практиці.
Окрім реалізацій ІТ на уроках математики, було створено безліч роздаткового матеріалу до уроків, папки з довідковими таблицями та практичними роботами. Створено картки для індивідуального оцінювання під час ігрових форм роботи, математичне лото для перевірки знань, підібрано математичні та графічні диктанти для актуалізації та оцінювання знань учнів.
Відвідала семінари вчителів-математиків, ШМВ, була активним учасником дискусій, ділилась досвідом роботи та напрацюваннями.
Брала участь у шкільному МО вчителів природничого циклу, виступала з доповідями, давала майстер-клас. Допомогала вчителям у проведенні он-лайн олімпіад та конкурсів. Інформувала та координувала роботу.
Під час підготовки до уроків користуюсь науково-методичною літературою, періодичними виданнями (такими як «Математика в школах України», «Математика. Конкурси, ігри, олімпіади»), мережею Інтернет.
Використовую на уроках схвалені Міністерством освіти і науки України Робочі та комплексні зошити з математики, алгебри та геометрії. Різні платформи для навчання, сервіси та програми.
Створила власний веб-сайт https://lukuchovanatalia7.wixsite.com/saitvchutelia, веду блог Google+, координую власний Google-клас, спів автор шкільного сайту. Підтримую он-лайн сервіси та платформи для навчання, такі як «Мій клас» та «Matific».
Успішність учнів з математики (алгебри та геометрії) протягом І семестру 2017 року мала такі показники:
У 5 класі якість знань ≈ 20 % достатнього рівня та ≈ 80 % середнього.
У 6 класі якість знань ≈ 18 % достатнього рівня (9% з яких потенційно високий), ≈ 72% середнього та ≈ 9% початкового.
У 7 класі якість знань ≈ 14% достатнього рівня, ≈ 14 % початкового та ≈ 71% середнього.
У 8 класі якість знань ≈ 14 % достатнього рівня, ≈ 14% початкового та ≈ 71% середнього.
У 9 класі якість знань ≈ 50 % достатнього рівня, ≈ 6 % початкового та ≈ 44 % середнього.
У 10 класі якість знань ≈0 % достатнього рівня, ≈ 34 % початкового та ≈ 66 % середнього.
У 11 класі якість знань ≈ 40 % достатнього рівня, ≈ 20 % початкового та ≈ 40 % середнього.
Високий рівень відсутній.
Наразі маємо незначні, але покращення. По перше з’явився високий рівень навчальний досягнень, якість знань порівняно з вище наведеними даними виросла ≈ на 6 % . Учні дуже активні. Охоче приймають участь у олімпіадах, конкурсах, дистанційному навчанні та позакласних заходах з математики.
Нажаль рівень виконання домашніх робіт в деяких класах вимагає покращень.
Результатами роботи ділюсь з колегами, публікую на онлайн ресурсах «На Урок», «Всеосвіта» та ін.
Відомий педагог Ш. Амонашвілі говорив: «Учитель сьогодні – це людина майбутнього, яка прийшла до дітей для того, щоб запалити їх мрію про майбутнє, навчити їх утверджувати сьогодні ідеали майбутнього»
Саме тому, я вважаю за потрібне «розширити» свою тему самоосвіти. Адже майбутнє не лише за цифровими, інформаційними та нано- технологіями а й творчими людьми, які виведуть життя на новий рівень.
Перспективний план
(Підсумок)
Лукичової Наталі Сергіївни
І. Інформаційно-діагностичний 2012-2013
ІІ. Практичний 2016-2017
ІІІ. Творчий 2017-2018
ІV. Результативний 2018-2019
V. Підсумок 2019
Підведення підсумків, аналіз результатів.
Атестація
ЛУКИЧОВА НАТАЛЯ СЕРГІЇВНА БЕРИСЛАВСЬКИЙ Р-Н; С. РАКІВКА; ВУЛ.МИРУ,13| ПРОФІЛІ
Prometheus ...
Творчість - характерна риса роботи вчителя.
"Довго сам учись, якщо хочеш навчити інших" (Г.С.Сковорода)
Кредо:
"Педагоги не можуть успішно когось учити, якщо в цей же час ретельно не вчаться самі"
(Алі Апшероні)
"Головною метою освіти є створення людини, здатної робити нове, а не повторювати те, що вже зроблено прийдешніми поколіннями" (Жан Піаже)
Тема самоосвіти: "Використання інформаційних технологій на уроках математики в основній і старшій школі"
2007-2011 "Бакалавр"
Херсонський державний університет (ХДУ) Факультет фізики, математики та інформатики
Херсонський державний університет (ХДУ) Факультет фізики, математики та інформатики
Середній бал 4,7
Дипломна робота: "Використання ІТ на уроках математики в основній і старшій школі" (5). 2012 р.
Сертифікат учасника IV Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції (та публікація статті у збірнику) 2010 р.
Грамота Декану ФФМІ за активну участь у громадському житті факультету. 2012 р.
І. Інформаційно-діагностичний 2012-2013
ІІ. Практичний 2016-2017
ІІІ. Творчий 2017-2018
ІV. Результативний 2018-2019
V. Підсумок 2019
Вчитель математики // Миколаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів (2012-2013)
Викладала математику в 5-9 класах.
Класний керівник 5 класу.
Вчитель математики // Раківська ЗОШ І-ІІІ ступенів (2016-2017 )
Викладала математику в 5-11 класах.
Класний керівник 5 класу.
Вчитель математики та інформатики // Раківський ЗПЗСО (2018-2019 )
Викладаю математику в 5,7-11 класах.
Інформатику в 7-11 класах.
Адміністратор // Сайт Раківського ЗПЗСО (2017-2019)
Адміністратор // "Matific" Раківський ЗПЗСО (2018-2019)
Адміністратор // "Mій клас" Раківський ЗПЗСО (2017-2019)
Інструктор // "Вступ до Packet Tracer" Академія CISCO (2019)
Курс Microsoft із цифрових технологій 2012 р.
Серія воркшопів з Packet Tracer, симулятора ІоТ // Академія CISCO (онлайн, з 24 вересня до 12 жовтня 2018 р.)
ІКТ-грамотність, Апробація МійКлас, Реєстрація // Microsoft (онлайн, весна 2017)
Навчання Matific || Інструктор Matific за рекомендацією МОНУ (онлайн, вересень 2019)
Критичне мислення для освітян // Курс для вчителів від Prometheus (онлайн, з 2018 )
Networking Academy CISCO // онлайн, пісочниця при ЗІПДО, ХАНО, ЗДІА (2018-2019)
Тиждень підвищення кваліфікації з Програмою академій Cisco
Учасник вебінару "Аналітики кіберпезпеки. Хто це? ". Курс з кіберпезпеки.
Ресурсна сторінка для вчителів шкіл
День Безпечного Інтернету 2019
Майстер-класи з Google, Sway, Skribe. СКІНДи. "Інтернет - марафони" : Весна 2018 , Осінь 2018 // для вчителів від Дистанційної Академії, Основа (онлайн, з 2018 )
Підготовка до ЗНО, реалізація компетентностей // Інтерактивна школа творчого вчителя, Ранок (з 2018 )
Конференція STEAM, вебінари (до 15) // Освітній проект "На урок" (2018-2019)
Вебінари (до 5) // Освітній проект "Всеосвіта" (2018-2019)
Сервіси для створення розумних презентацій, навчальних фільмів та мультимедійних наочностей.
• PowToon - англомовний сервіс для створення відеопрезентацій. Зручний у використанні та має широкі можливості у використанні;
• VideoScribe - англомовний сервіс для створення скрайб-презентацій;
• Sway, Google презентації - сервіси для створення динамічних онлайн презентацій.
Для роботи:
• Конструктор тестів easyQuizzy
• Ряд програм від Microsoft: Exsel, PowerPoint, Publisher...
• FreeMind -одна з найпоширеніших, безкоштовних програм з побудови ментальних карт.
• ППЗ, диски схвалені МОНУ: Gran, "Електроні таблиці", "ЗНО Математика" та ін.
Онлайн ресурси, що використовую на уроках та позаурочний час:
• Online Test Pad - платформа для створення тестів, логічних ігор, опитувальників та кросвордів (безкоштовна та має широкі можливості для використання);
• Visme - англомовна платформа для створення інфографік та презентацій (має окрім платного, безкоштовний контент , дуже зручний у використанні);
• Word Art - Edit, WordCloud.pro - сервіси для створення хмар слів (можна використовувати як для оформлення презентацій та й як динамічну наочність);
• QR Code Generator - генератор Qr кодів, з можливістю внесення власного логотипу (має певні часові обмеження):
• "Інтерактивне навчання " видавництва Ранок - платформа що надає доступ до навчальних курсів онлайн та можливість створення та контролю власних класів. Чудова підтримка у навчанні;
• Мій клас - онлайн платформа для навчання, яка допомагає швидко вчитися, самостійно готуватись до контрольних робіт, покращює зацікавленість учнів, автоматизує рутинні операції.
• Google Forms - має широке використання, зокрема для створення опитувальників та тестів для перевірки знань.
• GeoGebra Math Apps безкоштовні математичні інструменти для побудови графіків, геометрії та 3D
Підтримка онлайн ресурсів:
Також для допомоги учням та підтримки їх навчальної та позакласної діяльності було створено Сайт вчителя математики , блог та віртуальний клас на платформі Google (для навчання з математики, інформатики , підготовки до ЗНО ).
Проводила відкриті уроки, заходи та предметні тижні. Організовувала проектну діяльність учнів.
Напрацювання розміщую на власному та шкільному сайтах.
"Кошик для вчителя", Звіти з предметних тижнів 2017-2018, 2018-2019. Є співавтором сайту школи.
Публікуюю власні матеріали на сайтах "На урок", "Всеосвіта", "OnlineTestPad", "Мій клас".
Окрім сертифікатів за публікаці, маю грамоти та подяки.
Брала участь у засіданнях РМО, ШМО .
Виступала на засіданнях ШМВ на базі РМО з доповідю "Дидактичні матеріали: Що?Де?Коли?" 2013 р.
ШМО (2016, 2017-2019):
"Розвиток творчого мислення учнів засобами ІТ", "Ключові зміни до програми викладання математики"
"STEAM. Яка вона, освіта нового покоління?", ""Пожвавлюємо" презентації з сучасними сервісами: VideoScribe, Sway, PowToon, Google", "Створення та ведення власного блогу", "Можливості Google"...
Приймала участь у онлайн конкурсах та акціях для вчителів від "Всеосвіти" та "На урок" (20182019)
2 дипломи Акція "Методичний тиждень"
3 дипломи Конкурс "Вчительська 10"
1 золоту грамоту від "Всеосвіти" та картку клубу.
Вдумливе навчання. Глибоке розуміння.
• Вправи, електронні аркуші та арифметичні задачі на основі досліджень
• Створено для розв’язання задач, критичного мислення та концептуального розуміння • Заохочує відкриття й цікавість
• Моделювання мережі розумного дому створення інтернету речей.
• Участь у вебінарі "Аналітики кібербезпеки. Хто це?". До міжнародного дня кібербезпеки.
• Участь у онлайн-уроці до Дня Безпечного Інтернету 2019
Взяли участь у наступних інтернет конкурсах:
• Освітній проект "На урок" : "Безпечний інтернет" , "Слово до слова" , "Фінансова грамотність" та різдвяному конкурсі «Зимові свята в традиціях нашого народу».
• Журнал "Всеосвіта": конкурс до місячника безпеки дорожнього руху "Безпечна дорога до школи"
Дистанційних конкурсах:
• У конкурсі "Логічного мислення" від порталу "Олімпус" 2019 (ще результатів немає)
• Математичному конкурсі "Кенгуру" 2018-2019 (серед учасників 2018 року, є учні, шо отримали добрий та відмінні результати)
• Районий етап обласного заочного етапу Всеукраїнського конкурсу з інформаційних технологій для дітей та молоді. 2019
Окрім шкільних предметних олімпіад, наші учні взяли участь у дистанційних інтернет олімпіадах.
"Весна 2018", "Осінь 2018", "Зима 2018" від порталів "На Урок" та "Всеосвіта", на яких показали достатній рівень знань, а серед учасників "Всеосвітньої" олімпіади з математики маємо переможців та одного переможця "Осіньої сесії від "На урок"".
Результати конкурсів допомогли виявити потенціал у учнів та мотивувати їх до навчання. Рівень зацікавленості був досить високий, що відобразилось на результатах. Маємо переможців.
Завдяки активному залученю ІТ , компетентнісно спрямованого навчання, залучення елементів STEM - рівень знань учнів порівняно з минулим роком підвищився. Середній бал в учнів піднявся на 1,5-2 бали, що досить непогано враховуючи складність предмету. Сподіваюсь всі зусилля не будуть марними, й рівень знань та активності учнів зростатиме.
При порівнянні відсотків, маємо покращання якості знань приблизно на 6 відсотків.