Творення відносних та присвійних прикметників

Про матеріал
Самостійна робота як спосіб визначення рівня знань і ступінь засвоєння навчального матеріалу, розширення, поглиблення та вдосконалення знань і компетентності дітей, а для вчителя - можливість отримання від учнів зворотнього зв’язку, коригування і спрямування їхніх зусиль у правильне русло. Завдання передбачають роботу учнів на рівні репродукції, тобто простого відтворення інформації за короткий проміжок часу.
Перегляд файлу

Творення відносних і присвійних прикметників

Самостійна робота

Варіант 1

1.  Укажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні присвійних прикметників.

  А.Оксанин,   Олесін,   Настин,   Миколин.

  Б. Ольжин,   Інжин,   Марійчин,   Стешин.

  В. Жінчин, Одарчин, лелечин, Петрів.

2.  Укажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні присвійних прикметників.

  А. Надіїн, Зоїн, Гордіїн, Софіїн.

  Б. Батьків, столярів, Василів, Михасів. 

 В.  Кубліїв,  Чернишів, Тарасів, Стельмахів.

3. Позначте рядок, у якому від усіх іменників можна утворити прикметники за допомогою суфікса –ин-  .

А. Вутанька, лікар, школяр, птах.
Б. Маланка, Тодоська, невістка, бджола.

В.Маруська, лис, Параска, соловей.

4. Позначте рядок, у якому від усіх іменників можна утворити прикметники за допомогою суфікса –яч-.  

А.   Горобець,  заєць, вовк, сорока.

Б.   Собака, качка, теля, ведмідь.

В. Свиня, птах, орел, змія.

5.Помилку в написанні прикметника допущено в рядку

 А. Франкові твори, антонів вогонь, адамове яблуко (борлак), Петрів батіг (цикорій).

Б. Шевченків «Заповіт», торрічеллієва пус­тота, архімедова спіраль, базедова хвороба.

В. Маріїне слово, соловейків спів, ластівчине гніздо,  соломонове рішення.

6. Правильно написанні прикметники  в рядку

 А. Катрин брат, ахіллесова п 'ята, гордіїн вузол, дамоклів меч.

Б. Мазепин собор, сізіфова праця, дем 'янова юшка, вдовин син.

 В. Петрова мова, крокодилячі сльози, пророче слово, Сотникова хата.

7. До присвійних належать усі прикметники в рядку

А.   Вдовин син, степова  рослинність, Іванів одяг,  Василів сміх.

Б.   Братів  телефон,  менеджерів стіл, зміїв  хвіст, сусідове авто.

В. Свійська тварина, материн погляд, польова квітка, пташиний грип.

 8. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку

 А. Кобзарева пісня,  Олексієва  діяльність, соколиний зір, Маріїна подорож.

 

 Б. Директорова порада, інженерова ідея, Олина презентація, матусина казка.

 

 В. Оксанин виступ, цареві загадки, лисичкіна хитрість, батьків подарунок.

9. У якому рядку всі подані у словосполученнях прикметники належать до однієї групи за  значенням (якісні, відносні, присвійні)?

А. Танталові муки, бабусина казка, батьківський заповіт, мамині руки.

Б. Золотий перстень, золотий характер, золота осінь, золоті руки.

В. Міський парк, передвиборча  кампанія, шкільне подвір’я, домашнє завдання.

 10. У прикметниках якого рядка, утворених від поданих іменників  , відбувається чергування  приголосних?

А.Параска ,Васька , Мотузка, коза.

 Б. Батьківщина, дошка, книжка, дочка.

В.Сусідка, тітка , Ольга, Маланка .

 

                             

 

Творення відносних і присвійних прикметників

Самостійна робота

Варіант 2

1. Укажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні присвійних прикметників.

  А. Ольгин,   Інжин,   Марійчин,   Стешин.    

  Б. Оксанин,   Олесин,   Настин,   Миколин.

  В. Жінчин, Одарчин,  лелечин, Семенів.

2. Укажіть рядок, у якому допущено помилку у творенні присвійних прикметників.

  А. Надіїн, Зоїн,  Гордіїн, Софіїн.

  Б.Тарасів, Стельмахів, батьків, столярів.

  В.  Василів, Михасів, Кубліїв, Чернишів.

3.Позначте рядок, у якому від усіх іменників можна утворити прикметники за допомогою суфікса –ин-  .

А. Невістка, Маланка, Тодоська,бджола.

Б.Тамара,  лис, Параска, птах.

В. Лікар, Вутанька, школяр, соловей.

4. У прикметниках якого рядка, утворених від поданих іменників  , відбувається чергування  приголосних?

А. Параска , Васька , Мотузка, коза.

 Б. Сусідка, тітка , Ольга, Маланка .

В. Батьківщина, дошка , книжка , дочка.

5. Позначте рядок, у якому від усіх іменників можна утворити прикметники за допомогою суфікса –яч-.  

А.   Горобець,  сорока, заєць, вовк.

Б.   Теля, ведмідь, собака, качка.

В. Орел, змія, свиня, птах.

6. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку

 А. Франкові твори, антонів вогонь, адамове яблуко (борлак), петрів батіг (цикорій).

Б. Шевченків «Заповіт», торрічеллієва пус­тота, архімедова спіраль, базедова хвороба.

В. Маріїне слово, соловейків спів, ластівчине гніздо,  Соломонове рішення.

7.Правильно написанні прикметники  в рядку

 А. Катрин брат, дамоклів меч, ахіллесова п 'ята, гордіїн вузол. 

 Б. Мазепин собор, дем 'янова юшка, вдовин син, сізіфова праця.

 В. Сотникова хата, Петрова мова, крокодилячі сльози, пророче слово,

8. До присвійних належать усі прикметники в рядку

А.   Вдовин син, зміїна отрута, Іванів одяг,  Василів сміх.

Б.   Братський  погляд,  менеджерів стіл, зміїв  хвіст, сусідове авто.

В. Свійська тварина, материн погляд, польова квітка, пташиний грип.

9. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку

 А. Кобзарева пісня,  Олексієва  діяльність, соколиний зір, Маріїна подорож.

 

 Б. Директорова порада, інженерова ідея, Оліна презентація, матусина казка.

 

 В. Оксанин виступ, цареві загадки, лисиччина хитрість, батьків подарунок.

10. У якому рядку всі подані у словосполученнях прикметники належать до однієї групи за  значенням (якісні, відносні, присвійні)?

А. Золотий перстень, золотий характер, золота осінь, золоті руки.

Б. Міський парк, передвиборча  кампанія, шкільне подвір’я, домашнє завдання.

В. Танталові муки, бабусина казка, батьківський заповіт, мамині руки.

 

 

 

 

                                                              Відповіді

1варіант

1А.

2А.

3Б.

4Б.

5А.

6Б.

7Б.

8В.

9 В.

10В.

 

2 варіант

 1А.

2А.

3А.

4 Б.

5 Б.

6 В.

7 Б.

8 А.

9 Б.

10 Б.

 

 

  

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
25 березня 2020
Переглядів
4040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку