"Твори добро, бо ти - людина"

Про матеріал
Розробка виховної години "Твори добро, бо ти - людина" для учнів 6 класу. Метою виховного заходу є формувати у дітей почуття доброти, любові до оточуючих людей, допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати потребу робити добро, не чекати винагороди; виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати ближнього у скрутну хвилину. Для вчителів, вихователів, викладачів.
Перегляд файлу

Тема: «Твори добро, бо ти - людина»

Мета: формувати у дітей почуття доброти,  любові до навколишніх людей, допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброзичливого  ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати потребу робити добро, не чекати винагороди; виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати ближнього у скрутну хвилину.

Форма заняття: виховний захід.

Обладнання: мультимедійна презентація, музичний супровід, картки, плакат «Дерево корисних порад», відеоролики.

Епіграф: «Доброта повинна стати таким же звичайним станом людини, як мислення. Вона повинна перейти у звичку» (В. Сухомлинський).

 Хід заняття: 

І. Організаційний момент.

(привітання учнів, гостей)

     ІІ. Повідомлення теми заняття.

Слово учителя. Сьогодні ми з вами не просто будемо закріплювати основні       поняття про добро, а й вміти розрізняти добро від зла, встановлювати межі між цими поняттями та дізнаємося, чому потрібно творити добро.

ІІІ. Слово учителя: Розпочати наш виховний захід я хочу з притчі Василя       Сухомлинського. (фонова муз. № 1).

Вечоріло. Битим шляхом йшло двоє подорожніх - батько й семирічний син. Посеред шляху лежав камінь. Батько не помітив каменя, спіткнувся, забив ногу. Крек­чучи, він обійшов камінь, і, взявши дитину за руку, пі­шов далі.

Наступного дня батько з сином йшли тією ж до­рогою назад. Знову батько не помітив каменя, знову спіткнувся й забив ногу.

Третього дня батько й син пішли тією ж дорогою. До каменя було ще далеко.

Батько каже синові : — Дивись уважно, синку, треба обійти камінь. Ось і те місце, де батько спіткнувся й забив ногу.

Подорожні сповільнюють кроки, але каменя немає. Бачать, обабіч дороги сидить сивий старий дід.

Дідусю, — запитав хлопчик, — Ви не бачили тут каменя?

Я прибрав його з дороги.

Ви також спіткнулися й забили ногу?

Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.

Чому ж ви прибрали камінь?

Бо я людина.

Хлопчик зупинився у задумі.

Тату, — запитав він, — а Ви хіба не людина?

(Відеоролик № 1)

ІV. Робота в групах.

  1. «Візитка команд» («Веселі» + «Кмітливі»)
  2. «Скласти прислів’я ».
  3. Робота з картками.  

(Учитель роздає учням роздруковані картки, на яких по­дані різні ситуації, і пропонує їх розібрати)

Картка № 1.

  1.   Підліток, демонструючи друзям свою вправність, ці­литься каменем у вуличний ліхтар. Влучивши, вигу­кує: «Є!»

Картка № 2.

  1.   —Алло! Мені Ігоря! Немає? Ну, добре... Хто питає? Так, друг один... Гаразд, я подзвоню пізніше... Розбу­див? А ви що, вже спали? Але ж ще рано...

Чи правильно розмовляв по телефону цей хлопчик? Дайте свій варіант телефонної розмови в цьому ви­падку.

Картка № 3.

  1.   Батьки затримуються на роботі, Сергійкові потріб­но було забрати сестричку з дитсадка. Він загрався у футбол і забув про неї.

Картка № 4.

  1.   Марійка взяла книжку у читальній залі, їй необхідно вивчити на урок вірш. Переписувати його не хочеть­ся. Марійка вирвала сторінку з книжки.

Картка № 5.

  1.   Татко весь вечір сидів біля комп'ютера, готував до­повідь на конференцію. Перед вечерею він попросив нікого не користуватись комп'ютером, бо в нього ще багато роботи. А Юрко хотів пограти у нову гру. Поки татко пив чай, Юрко відключив таткову програ­му і почав грати у свою гру. Але коли батько зайшов до кімнати, хлопчик згадав, що він забув зберегти таткові документи.

Картка № 6.

  1.   Тарас дружив з Андрієм і дуже пишався цією дружбою. Андрій добре вчився, відповідально ставився до виконання домашніх завдань. Тарасові ж часто було ліньки сидіти над уроками. І тоді він звертався до друга з проханням дати списати розв'язані задачі і виконані вправи. Одного разу Андрій йому рішуче відмовив. Між друзями спалахнула суперечка.

4.Гра « Так чи не так»

Учитель:  -  Якщо ви виховані, то  знайдіть у реченнях помилки.

-  Проходити на своє місце в кінотеатрі треба спиною до тих, хто сидить.   

 -  Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.   

  -  Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.   

 -  Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар.

-  Усі діти переходять вулицю на жовте світло світлофора.

-  Чемний завжди  поспішає першим сісти за стіл.

 - Вихований не розмовляє під час вживання їжі. 

-  Ввічливий не перебиває того, хто говорить.    

- Чемний не забуває вибачитися, якщо когось випадково штовхнув

- Вихований  поступайся місцем людям похилого віку.

Учитель. Добро і зло – досить актуальна тема. У вашому віці ви особливо цікаветесь, які правильно вчинити, як слід діяти в тих чи інших випадках тощо. Гете писав: «Поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя». Давайте й ми спробуємо розгледіти себе у дзеркалі своїх дій і вчинків.

Робота з прислів’ями.

Куди вітерець, туди й розумець. (1 група) Шия з намистом, а голова із свистом. (2 група)

Відеоролик № 2. («Добрі вчинки»)

Учитель.

  • На жаль, є такі люди, які роблять погані вчинки.

1 – й учень:

Найпоширенішим серед підлітків є тютюнокуріння. На жаль, цією звичкою захоплюються не лише підлітки, а й діти 9 років. Як одні, так і інші навіть не усвідомлюють, що завдають шкоди своєму організмові, а звідси виникають такі захворювання, як рак горла, легень.

Куріння переслідувалось в давні часи дуже суворо. В Англії курців страчували, у Туреччині їх саджали на кіл, в Італії Римський папа відлучав курців від церкви. У царській імперії  Олексій Романов заборонив ввіз тютюну, а курців карали батогами. На Русі курців засуджували до страти, та ми живемо з вами не у ХІІ сторіччі, а у ХХІ, і не слід судити одне одного, а слід допомагати та підтримувати.

 

2 – й учень:

Серед сучасної молоді є такий прояв як булінг. Все частіше доводиться  чути про булінг в українських, школах жорстокість дітей часто переходить усі межі. Бійки між школярами і психологічне насилля можуть нанести непоправної шкоди дитині. Найчастіше булінґ відбувається в таких місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема. Це може бути шкільний двір, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. У деяких випадках дитина може піддаватися знущанням і поза територією школи, кривдники можуть перестріти її на шляху до дому. Навіть удома жертву булінґу можуть продовжувати цькувати, надсилаючи образливі повідомлення на телефон або через соціальні мережі.

3 – й учень:

Кібербулінг — нове популярне «захоплення» серед молоді. Агресивність, жорстокість у висловлюваннях,  наклеп з боку однолітків — все це характерно для кіберцькування, який може статися під час підліткового періоду (охоплює вік від 11 до 16 років).  У реальному житті підліток може цього уникнути. Адже дорослі — вчителі, батьки сприяють зміні поведінки дитини на конструктивну.

Наразі Інтернет є досить поширеним явищем у сучасному світі, його неможливо усунути, тут все наше життя, ми вчимося тут спілкуватися, пізнаємо нову інформацію та поповнюємо свій словниковий запас, тому покращувати Інтернет — етику нам просто необхідно. Але кібернасильству досить важко протистояти в світі інноваційних технологій.

(відеоролик №3 «Булінг»)

 

(Стук у двері. Заходять Добро та Зло) 

— Ви хто? 

— Я – Зло, підступне , лихе, сердите, нечемне, безжальне, ходжу по світу і сію в серця людей зерна чортополоху злючого. У чиєму серці воно проросте – стане моїм рабом, прислужником, злою людиною. 

— А я – Добро. Мандрую світом та сію в серденька насіння чарівних квітів доброти. У кого в серці проросте моя зернина, той перемагає зло і стає поборником добра. Стає доброю людиною.

— Ми постійно змагаємось. Нажаль, Добро поки у світі перемагає, але не завжди, там де перемагаю я – ведуться війни, бійки, процвітає чорним цвітом зло. 

— Діти, а як ви думаєте, що відбувається там, де перемагаю я – Добро (відповіді дітей). 

— А що це у вас у руках? 

— Це і є наші символічні квіточки. Зараз ми їх роздамо дітям, а вони нехай вибирають, добро чи зло. 

— У мене квітчки жовті – кольору сонця, блакитні – кольору неба, червоні – кольору кохання, рожеві – кольору яблуневого цвіту. 

— Ой, ой, ой, подумаєш. А у мене лише одного кольору – чорного. Це колір смутку, заздрості, злості, горя, біди. Цей колір найкращий. 

9. Декламування вірша « Доброта»

- То чи ж просто бути добрим, нам допоможе зрозуміти вірш «Доброта.»

Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить це від зросту.

І дитина робить добру справу,

Як не кине друга на поталу.

Як людей полюбиш – пошануєш,

Силу для добра в душі відчуєш.

І закрутиться Земля скоріше,

Якщо разом станемо добріші.

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона, як сонце, світить,

То радіють і дорослі, й діти.

 

5. Інсценівка вірша Б. Грінченка "Зорі".

 (На лаві сидить мати в українському одязі, напроти неї – донечка.)

Донечка:

Мамо, люба, глянь, як сяють ясні зорі золоті!

Мати:

– Кажуть люди: то не зорі,

Сяють душі то святі.

Кажуть, хто у нас на світі

Вік свій праведно прожив,

Хто умів людей любити,

Зла нікому не робив,

Бог послав того на небо,

Ясной зіркою сіять...

Донечка:

– Правда, мамо, то все душі,

А не зорі там горять.

Так навчи ж мене, голубко,

Щоб і я так прожила,

Щоб добро робити вміла,

І робить не вміла зла.

 

Пам’ятка добрих i корисних справ (по черзі)

• Завжди дотримуйся свого слова.

• Перед виконанням справи подумай.

• Не будь самовпевненим.

• Не лiнуйся.

• Виконуй справу iз задоволенням.

• Нiколи не вимагай винагороди.

• Виконуй все вчасно.

• Допомагай людям сам, не чекай, доки тебе проситимуть.

• Завжди виконуй тiльки добрi справи, за якi нiколи не червонiтимеш. Наодинці з собою роби так, як ти робив би на людях.

Не лінуйся.

Добросовісно виконуй свої обов'язки.

Заповіді («Дерево корисних порад»)

  1. Будь щедрим, безкорисливим, гостинним.
  2. Не переоцінюй своїх заслуг, будь скромним.
  3. Поважай працю батьків.
  4. Будь правдивим і чесним.
  5. Не обіцяй того, чого не зможеш зробити.
  6. Не бійся відповідати за свої вчинки.
  7. Будь чуйним до людського горя, милосердним.
  8. Захищай молодшого і слабшого від тебе.
  9. Умій сказати, умій і змовчати.
  10. Будь сміливим у боротьбі за правду.
  11. Поважай дівчаток, жінок.
  12. Слухайся батьків.
  13. Говори мало, слухай багато.
  14. Не глузуй з малих і немічних.
  15. Люби і захищай тварин.

(відеоролик №4 «Притча про доброту»)

 

ДЯКУЮ ВСІМ ЗА УВАГУ!!!

 

docx
Додано
17 грудня 2021
Переглядів
966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку