У цій презентації розповідається про тьютерів і тьютерство в Україні, як частина навчально-виховного процесу.
Тьютор – спеціаліст, який займається підтримкою інтересу дитини.
Синонім до слова учитель, вихователь
«Тьютор – нова людина в сучасній українській школі»тавник,ТЬЮТОР – в перекладі з англійської означаєучитель, вихователь, наставник, особистий куратор учня. В університетах тютори - помічники викладача, здебільшого аспіранти або старші студенти. Тютор — ключова фігура в дистанційному навчанні
Номер слайду 3
Номер слайду 4
2015-2020 рр. – освітній експеримент «Тьюторська технологія як засіб реалізації принципу індивідуалізації в освіті», який триватиме 5 років Він охоплює навчальні заклади чотирьох областей України: Київську. Тернопільську. Харківську Дніпропетровську. Тьюторство буде впроваджене згідно з наказом «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів України». Автори проекту говорять про те, що сучасна система освіти не дає змоги розвинути в дитині такі якості, як вміння працювати у великих та малих групах, комунікабельність, стресостійкість, відповідальність, здатність приймати рішення, рефлективність та адаптивність. А вчитель, який фактично керує навчанням і виступає головним джерелом знань, не здатен адаптуватися до сучасних потреб дітей. Саме тому Міністерство освіти вирішило спробувати тюторський підхід, основна перевага якого – акцент на індивідуальності дитини.
Номер слайду 5
Яким же повинен бути випускник НУШ?
Номер слайду 6
Випускник нової школи це: Особистість. Цілісна особистість, усебічнорозвинена, здатна до критичного мислення ІнноваторІнноватор, здатнийзмінювати навколишній світ,розвивати економіку, конкурувати наринку праці, вчитися впродовж життя Патріот. Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально- етичнимипринципами і здатнийприймативідповідальні рішення
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Три головні цеглини нової школи, на яких базується успішне майбутнє дитини : Педагогіка партнерства. Орієнтація на учня, дитиноцентризм. Виховання на цінностях
Номер слайду 9
Дейл Карнегі зазначав:«Управляти – означає приводити до успіху інших»Ідея тьюторства – це ідеяпедагогічного пошуку, особливого напрямку педагогічної діяльності, яка здійснюється спільно із підопічним і характеризується наявністю спільної мети, а також взаємноювідповідальністю за результат.
Номер слайду 10
Євген Мірошниченко “Як учителю стати тьютором?”Ідеальна освіта – це розкриття внутрішнього потенціалу;Дитина як жолудь, який за сприятливих умов неодмінно виросте у великий дуб. Й як би ви не хотіли виростити з жолудя яблуню – марно. Природа у будь-якому разі візьме своє. Тьютор повинен лише допомогти зробити це якомога раніше. У цій ситуації важливий результат – плоди;Таким чином тьютор – це спеціаліст з формування майбутнього, який має розгледіти потенціал і змоделюватидо нього дорогу;Правильна поведінка дорослого відкриває шлях дитини донового світу та допомагає не відкотитися назад.
Номер слайду 11
Пам’ятайте основне правило: діти у школі повинні реалізовувати природне бажання вчитися, а не «відбувати строк». Школа створена для дитини, а не дитина для школи.
Номер слайду 12
Функції педагога із тьюторською компетентністю:діагностична(знання здібностей та можливостей учня);– проектна(допомога в розробці перспективного плану розвитку особистості);реалізаційна(допомога в реалізації індивідуального освітнього шляху);– аналітична(допомога в корекції навчального індивідуального плану).
Номер слайду 13
Тьюторська технологія – це така педагогічна технологія, якабазується на суб’єкт-суб’єктному, компетентнісному, діяльнісному, культурологічному, гуманістичному підходах і заснована на взаємодії досвідченого і недосвідченого, на діалозі.
Номер слайду 14
Основні тьюторські технології:технологія індивідуальних та групових консультацій;технологія постановки запитання, яке носило б проблемний характер;технологія активного слухання;проектно-дослідницька технологія;інтерактивна технологія;кейс-технологія;технологія «портфоліо»;інформаційна технологія.
Номер слайду 15
Алгоритм роботи тьютора:1 Визначення пізнавального інтересу.2 Формування навчального питання.3 Постановка мети освітньої діяльності.4 Пошук навчальних ресурсів і розробка планів навчальноїдіяльності.5 Реалізація та обговорення, аналіз, корекція плану навчальноїдіяльності6 Аналіз результатів навчальної діяльності.7 Корекція навчальної мети й визначення тимчасових перспектив. Обговорюються перспективи та встановлюються нові цілі.
Номер слайду 16
Тьютор – спеціаліст, який займається підтримкою інтересу дитини. Методи пошуку пізнавального інтересу. Знаковий. Рольовий. Комунікавивний
Номер слайду 17
Тьютор – спеціаліст, який займається підтримкою інтересу дитини. Форми організації практичної діяльності учнів в розрізі тьюторських технологій:ділові та рольові ігри;соціально-психологічні;когнітивно-поведінкові тренінги;дискусії та диспути;лабораторні роботи;спонтанна творчість;презентації, конкурси, олімпіади;дебати.
Номер слайду 18
Тема дебатів:«Задля майбутнього розвитку країни потрібно навчати дітей за кордоном»ПРОТИЗА
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Тьютор – це спеціаліст з формування майбутнього, який має розгледіти потенціал ізмоделювати до нього дорогу.
Номер слайду 21
Номер слайду 22
Висновок. Усі ми з вами сучасні тьютори, які повинні дитині допомогти знайти себе!!!!