Інтегроване заняття
(логіко -математичний розвиток та образотворча майстерня – малювання)
( середня група)
«У бабусі на господарстві»
Програмовий зміст: вчити дітей розрізняти геометричні фігури по кольору, формі, величіні; закріпити склад числа 5 з одиниць; закріпити вмінні співвідносити число і цифру; виховувати любов до тварин, дружні взаємини; учити передавати образ кішки, використовуючи трафарет різних зображень для обведення пензликами; вправляти в роботі всім ворсом, кінчиком пензлика, тичком; удосконалювати навички зображення характерних ознак тварини (вуха, вуса, смуги, пухнастий хвіст, кігтики); розширити вміння дітей розфарбовувати зображення відповідно до забарвлення тварин; закріпити розуміння поняття «свійські тварини».
Матеріал: кошики, цифри від 1-5, помпони, карточки з малюнками до фізхвилинки, геометричні фігури, інтерактивна гра «Свійські тваринки», білий аркуш паперу, трафарет (шаблон), гуаш, склянка з водою, пензлики, тичок, серветка, іграшка кішка; зразок; аудіозапис.
Словник: активізувати словник дітей за темою; повторити назви геометричних фігур; вправляти у придумуванні імені для кішки.
Хід заняття:
1.Організаційний момент.
Доброго ранку! Доброго дня!
Вітає усіх вас мала дітвора.
Бажаєм здоров’я, бажаєм добра
Доброго ранку! Доброго дня!
2.Основна частина.
Із базару йшла бабуся,
Несла торбу до оселі.
А назустріч цій бабусі
Бігли подруги веселі…
Дидактична гра «Кошик з горошинками»
На кількість дітей, стоять кошики різного кольору, у кошиках цифра. Діти повинні покласти в кошик таку кількість помпонів , яка стоїть цифра і такого ж самого кольору як кошик.
Робота з картками
Діти у кожного з вас є картка і у кожного є помпони, поділіться, обміняйтеся ними, щоб картки у всіх були кольоровими, тільки колір малюнку повинен бути однаковий з помпоном.
2.Фізкультхвилинка.
П’ять є пальців на ручці,
(Простягають уперед руки, розставивши пальці на долонях.)
П’ять у зірочки кінців,
П’ять лелек прийшли до річки
Наловити жабенят,
(Крокують на місці з високим підніманням колін.)
Жабенята невеличкі
Утекти від них спішать.
(Підстрибування на місці в положенні присівши.)
Не тікайте, жабенята,
(Діти підводяться, стають прямо і заперечно хитають головою.)
Дайте вас порахувати!
Звучить музика, діти довільно пританцьовують.
Дидактична гра «Геометричні зернятка»
Хтось розсипав зернятка, коли повернеться бабуся, а годувати тварин нічим. Діти давайте допоможемо зібрати зернятка (фігури).
Вихователь дає інструкцію:
Молодці! Впоралися!
Інтерактивна гра «Свійські тваринки»
У кожної дитини лежить інтерактивна дощечка із зображенням свійських тварин, вихователь загадує загадки, а діти повинні показати тварину - хто швидше, натискає олівцем, на вірну відповідь.
- Ми з вами вже все зробили, а бабуся ще не повернулася, давайте на згадку намалюємо їй кішечку, яка була з нами протягом усього часу.
- Але давайте розімнемо наші пальчики.
- Пропоную намалювати кішку за допомогою трафарету. Для цього треба обвести трафарет тонким пензликом із фарбою, а потім розфарбувати фарбами. Подумайте, якого кольору буде ваша кішка, як показати пухнасту шубку, кігтики, очі. У цьому вам допоможуть чарівні пензлики та фарби, а ще тички. Тичком ми можемо намалювати однакові за величиною очі, кігтики. Жорстким пензликом намалюємо пухнасту шубку.
3.Пальчикова гімнастика.
Кішка гарну шубку має
(Стискання і розтискання кулачків.)
І про неї дуже дбає.
( Погладжування ручками себе по животику)
Як розсердити її —
Гострі кігті випускає.
(Розчипірити пальчики на ручках)
Діти працюють самостійно під музичний супровід. Вихователь застосовує індивідуальний та диференційований підходи, спонукає дітей до творчості.
4.Підсумок заняття.
-Зараз придумайте ім’я для своєї кішечки. Тепер ми виставимо кішечок на виставку, а ви подивіться та визначте найвеселішу кішку, найохайніше намальовану…
Вихователь залучає дітей до аналізу робіт, підбиття підсумків заняття.