23 лютого 2024 року
Конспект уроку «Я досліджую світ» з використанням навчального посібника І. Грущинської, 3.Хитрої.
Тема: У чому неповторність різноманітного світу тварин.
Мета: Розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, ознайомити учнів з істотними ознаками диких тварин; учити визначати хижих, травоїдних і усеїдних тварини; ознайомити учнів з головними ознаками груп тварин, середовище їхнього існування. Формувати поняття «Звірі, птахи, комахи, риби», розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Обладнання: мультимедійний комплект
Хід уроку
1)Емоціональне налаштування (Слайд 1)
До уроку! До уроку!
В школі дзвоник кличе вас!
Поспішіть місця зайняти,
Час урок розпочинати.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
2)Підготовка робочих місць до уроку
1)Перевірка д/з
2)Хвилинка синоптика (Слайд 2)
3)Повідомлення теми і мети уроку
Ребус (Слайд 3)
(Слайд 4)
Тема нашого уроку «Неповторність різноманітного світу тварин».
Сьогодні на уроці ми розширимо ваші знання про різноманітність тваринного світу, ознайомимося з істотними ознаками диких тварин; ознайомимося з головними ознаками груп тварин, середовище їхнього існування, будемо вчитися визначати до якої групи належать тварини; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.
- Яка ваша улюблена тварина?
- До якої природи відносять тварин?
- За якими ознаками тварин відносять до живої природи?
(Ростуть, рухаються, живляться, розмножуються, помирають).
(Слайди 5,6,7,8)
Ми вже вивчали з вами тварин і в першому, і в другому класі, тож ви вже знаєте на які групи можна розподілити всіх тварин.
(Комахи, риби, птахи, звіри).
(Слайд 9)
Все вірно, а які істотні ознаки кожної групи?
Молодці, а ще на Землі існують і інші групи тварин. Це: молюски, кліщі, плазуни, ракоподібні, павуки, земноводні… (Слайд 10)
Давайте трохи пограємо і потренуємося визначати до якої групи належить тварина.
3)Тваринний світ багатий і різноманітний. Вони вражають різноманітністю розмірів від мікроскопічних до гіганських.
Слайди 12,13,14,15
- На скільки жирафа вища за слона?
(5м 50см – 3м 50 см = 2 м)
- Яка маса синього кита?
( 6 тон * 30 = 180 т)
- Яка довжина синього кита, якщо середня довжина автобуса 12 м?
- (12 м * 3 = 12+12+12=36 м)
4) Всі ці відомості про тварин нам стали відомі завдяки вченим, які досліджують і вивчають тварин. Це учені-зоологи, вони досліджують будову, спосіб життя, розповсюдження і роль кожного виду тварин у природі і житті людей.
Слайд 17
5) Давайте трохи більше дізнаємося про роботу зоологів.
Слайди (18-26)
Частину знань про тварин зоологи отримують завдяки спостереженню в зоопарку та експериментальній роботі в лабораторіях. Та частину знань можна отримати про тварин лише в дикій природі. В таких дослідницьких експедиціях вчений зоолог має вміти підійматися по скелях, вивчаючі горних козлів або сніжного барса, гарно плавати, щоб спостерігати морських ссавців та риб, і навіть їздити верхи, щоб дістатися у найвіддаленіші куточки. Часто в такі експедиції відправляються наодинці, щоб не злякати обережного звіра. Тому терпіння, відвага та мужність потрібні зоологу не менше, ніж професійні знання.
Важливими даними для вчених є скільки тварин певного виду живе на даній території, щоб порахувати великих тварин на відкритій місцевості використовують аерофотозйомку. Фотографують з літака, гвинтокрила або дрона. Також використовують фотопастки. Мілких тварин рахують по слідам, а підземних по кількості ходів і нір.
Професія зоолога дуже важлива вони працюють над збереженням кількості видів тварин на планеті.
Фізкультхвилинка
4. Закріплення вивченого матеріалу
1) Отже вчені-зоологи працюють переважно з дикими тваринами.
-Давайте пригадаємо, яких тварин називають дикими?
Слайд 27
-На які групи можна поділити диких тварин за способом харчування?
(Хижаки, травоїдні, всеїдні) Слайд 28
Слайди (29-34)
2) Давайте перевіримо як ви запам’ятали ці групи тварин і зіграємо в гру.
А тепер уявіть: ви – зоологи, тобто вчені, які досліджують тварин і вам потрібно вирушити в експедицію по Україні, щоб дослідити певні види тварин, що мешкають на території нашої країни.
-Що необхідно взяти з собою, щоб не заблукати?
(Карту, компас)
-А чим вам допоможе компас?
(Визначити напрямок руху він показує сторони світу, тобто 4 основні напрямки: північ, південь, захід, схід).
5.Підсумок.
5.1. Світ тварин дуже різноманітний. Ми продовжимо з вами вивчати докладніше кожну групу тварин окремо на наступних уроках.
А зараз давайте повторимо, що ж нового ми дізналися та що повторили про тварин на сьогоднішньому уроці.
Wordwoll Гра «Випадкове колесо»
5.2. Д/з с.91-91, прочитати Слайд 36
5.3. Оцінювання і самооцінювання
6.Рефлексія.
https://wordwall.net/uk/resource/54363948/%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%96%D1%8F