У чому неповторність різноманітного світу тварин.

Про матеріал
Розробка уроку з я досліджую світ. Тема: У чому неповторність різноманітного світу тварин. Мета: Розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, ознайомити учнів з істотними ознаками диких тварин; учити визначати хижих, травоїдних і усеїдних тварини; ознайомити учнів з головними ознаками груп тварин, середовище їхнього існування. Формувати поняття «Звірі, птахи, комахи, риби», розвиват
Перегляд файлу

23 лютого 2024 року

Конспект уроку «Я досліджую світ» з використанням навчального посібника І. Грущинської, 3.Хитрої.

Тема: У чому неповторність різноманітного світу тварин.

Мета: Розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, ознайомити учнів з істотними ознаками диких тварин; учити визначати хижих, травоїдних і усеїдних тварини; ознайомити учнів з головними ознаками груп тварин, середовище їхнього існування. Формувати поняття «Звірі, птахи, комахи, риби», розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання:  мультимедійний комплект

Хід уроку

  1. Організаційний момент

1)Емоціональне налаштування (Слайд 1)

До уроку! До уроку!

В школі дзвоник кличе вас!

Поспішіть місця зайняти,

Час урок розпочинати.

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

2)Підготовка робочих місць до уроку

  1. АОЗ (актуалізація опорних знань)

1)Перевірка д/з

2)Хвилинка синоптика (Слайд 2)

3)Повідомлення теми і мети уроку

Ребус (Слайд 3)

(Слайд 4)

Тема нашого уроку «Неповторність різноманітного світу тварин».

Сьогодні на уроці ми розширимо ваші знання про різноманітність тваринного світу, ознайомимося  з істотними ознаками диких тварин; ознайомимося  з головними ознаками груп тварин, середовище їхнього існування, будемо вчитися визначати до якої групи належать тварини; розвивати спостережливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

-         Яка ваша улюблена тварина?

-         До якої природи відносять тварин?

-         За якими ознаками тварин відносять до живої природи?

(Ростуть, рухаються, живляться, розмножуються, помирають).

  1. ВНМ (вивчення нового матеріалу)
  1.     Все вірно! Тварини належать до живої природи. Вони живі організми. Усім живим організмам притаманні спільні ознаки.

(Слайди 5,6,7,8)

Ми вже вивчали з вами тварин і в першому, і в другому класі, тож ви вже знаєте на які групи можна розподілити всіх тварин.

(Комахи, риби, птахи, звіри).

(Слайд 9)

Все вірно, а які істотні ознаки кожної групи?

Молодці, а ще на Землі існують і інші групи тварин. Це: молюски, кліщі, плазуни, ракоподібні, павуки, земноводні… (Слайд 10)

  1.     Інтерактивна вправа (Слайд 11)

Давайте трохи пограємо і потренуємося визначати до якої групи належить тварина.

https://wordwall.net/uk/resource/28594152/%d1%8f%d0%b4%d1%81/%d0%b3%d1%80%d1%83%d0%bf%d0%b8-%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd

3)Тваринний світ багатий і різноманітний. Вони вражають різноманітністю розмірів від мікроскопічних до гіганських.

Слайди 12,13,14,15

-         На скільки жирафа вища за слона?

(5м 50см – 3м 50 см = 2 м)

-         Яка маса синього кита?

( 6 тон * 30 = 180 т)

-         Яка довжина синього кита, якщо середня довжина автобуса 12 м?

-         (12 м * 3 = 12+12+12=36 м)

4) Всі ці відомості про тварин нам стали відомі завдяки вченим, які досліджують і вивчають тварин. Це учені-зоологи, вони досліджують будову, спосіб життя, розповсюдження і роль кожного виду тварин у природі і житті людей.

Слайд 17

5) Давайте трохи більше дізнаємося про роботу зоологів.

Слайди (18-26)

Частину знань про тварин зоологи отримують завдяки спостереженню в зоопарку та експериментальній роботі в лабораторіях. Та частину  знань можна отримати про тварин лише в дикій природі. В таких дослідницьких експедиціях вчений зоолог має вміти підійматися по скелях, вивчаючі горних козлів або сніжного барса, гарно плавати, щоб спостерігати морських ссавців та риб, і навіть їздити верхи, щоб дістатися у найвіддаленіші куточки. Часто в такі експедиції відправляються наодинці, щоб не злякати обережного звіра. Тому терпіння, відвага та мужність потрібні зоологу не менше, ніж професійні знання.

Важливими даними для вчених є скільки тварин певного виду живе на даній території, щоб порахувати великих тварин на відкритій місцевості використовують аерофотозйомку. Фотографують з літака, гвинтокрила або дрона. Також використовують фотопастки. Мілких тварин рахують по слідам, а підземних по кількості ходів і нір.

Професія зоолога дуже важлива вони працюють над збереженням кількості видів тварин на планеті.

                                    Фізкультхвилинка

4. Закріплення вивченого матеріалу

 

1) Отже вчені-зоологи працюють  переважно з дикими тваринами.

-Давайте пригадаємо, яких тварин називають дикими?

Слайд 27

-На які групи можна поділити диких тварин за способом харчування?

(Хижаки, травоїдні, всеїдні) Слайд 28

Слайди (29-34)

2) Давайте перевіримо як ви запам’ятали ці групи тварин і зіграємо в гру.

https://wordwall.net/uk/resource/11779513/%D1%81%D0%BE%D1%80%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BD-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B8

  1.     Слайд 35

    А тепер уявіть: ви – зоологи, тобто вчені, які досліджують тварин і вам потрібно вирушити в експедицію по Україні, щоб дослідити певні види тварин, що мешкають на території нашої країни.

-Що необхідно взяти з собою, щоб не заблукати?

(Карту, компас)

-А чим вам допоможе компас?

(Визначити напрямок руху він показує сторони світу, тобто 4 основні напрямки: північ, південь, захід, схід).

 

5.Підсумок.

5.1. Світ тварин дуже різноманітний. Ми продовжимо з вами вивчати докладніше кожну групу тварин окремо на наступних уроках.

А зараз давайте повторимо, що ж нового ми дізналися та що повторили про тварин на сьогоднішньому уроці.

Wordwoll Гра «Випадкове колесо»

https://wordwall.net/uk/resource/68612039/%d1%8f-%d0%b4%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b4%d0%b6%d1%83%d1%8e-%d1%81%d0%b2%d1%96%d1%82/%d0%bf%d1%96%d0%b4%d1%81%d1%83%d0%bc%d0%be%d0%ba-%d1%83%d1%80%d0%be%d0%ba%d1%83%d1%82%d0%b2%d0%b0%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b8-3-%d0%ba%d0%bb%d0%b0%d1%81

 

5.2. Д/з с.91-91, прочитати Слайд 36

5.3. Оцінювання і самооцінювання

6.Рефлексія.

https://wordwall.net/uk/resource/54363948/%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%96%D1%8F

 

docx
Додано
15 березня
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку