Тема . У чому загадковість світу грибів?
Мета: сформувати в учнів уявлення та поняття про гриби; навчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.
Обладнання: підручник, ілюстративний матеріал, відеоматеріали, кольорові олівці, чистий аркуш паперу.
Ранкова зустріч
Ми веселі малючки,
Як грибочки маслючки. Всіх із ранком вас вітаєм,
І здоров’я всім бажаєм.
-А зараз я пропоную вам привітатися в особливій формі.
2. Інтерактивна вправа «Передай усмішку» ( вчитель показує дітям смайлик з посмішкою під час онлайн-уроку, передає посмішку далі учням по черзі, поки всі діти не усміхнуться)
Пора року-
Місяць-
Число-
День тижня-
В скриньку кладемо маленький грибочок. Діти відгадують що всередині за допомогою запитань.
Маленький, чепурненький,
Крізь землю пройшов,
Червону шапочку знайшов.
(Гриб)
Любі діти, будь ласка, намалюйте грибочки з посмішками , який схожий на ваш настрій.
Зміст заняття:
І. Мотивація діяльності
- Скажіть будь ласка, а хто збирав гриби?
- А чи потрібно нам знати які ж гриби треба класти до свого кошика?
- Які назви грибів ти вже знаєш?
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
— Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з різними видами грибів; дізнаємося яку будову мають гриби, будемо навчатися розрізняти їх, та вміти виділити їстівні та отруйні грибочки.
Гра «Хто зайвий»( підр. с.114-115)
-Упізнай гриби на світлинах . Чи всі вони їстівні? Який грибочок зайвий? Чому?
Робота у групах
- Чому назви багатьох грибів пов’язані з деревами?
- Як ви вважаєте, гриби це жива чи нежива природа?
ІІІ. Реалізація цілей
Розгляньте ілюстрацію.
- Що ви на ній бачите?
- Коли краще збирати гриби?
-Допоможіть Бабі Язі дібрати до кожного грибочка його ніжку.
- Хто знає, яку назву має цей гриб? А як ви гадаєте він їстівний?
2. Робота з загадками.
Виросли гриби прекрасні — капелюшки в них, мов в маслі.
І збирають грибники маслянисті …(Маслюки).
Ці гриби можна сушити, можна смажити, солити.
Найсмачніший гриб у світі, назву його знають діти? (Білий гриб.)
Між травичкою завзято гомонять руді малята.
Кучеряві в них спіднички, називаються … (Лисички).
Шапинка червона, ще й цяточки білі, виріс отруйний грибок на дозвіллі. Кращий за всіх цей грибочок із виду, та не готуйте його до обіду. (Мухомор )
3.Вправа «Будова гриба»
Гриб складається з трьох частин. Перш за все в нього є шапка, яка кріпиться до ніжки-ці дві частини мають назву -тіло гриба. Воно виростає з грибниці, яка знаходиться в землі. Грибниця має вигляд білого павутиння. З однієї грибниці може вирости не один гриб. Тому, дуже важливо, коли ви зрізаєте грибочок його грибницю треба залишати на місці.
Зауваж!
Зривають гриби обережно: потихеньку викручують або зрізають їх ножем, не руйнуючи грибниці. Бережи грибницю, не витоптуй її.
Будьте уважними! Отруйні гриби-це супер-агенти, які вдало маскуються.
5. Фізкультхвилинка «Танець веселих грибочків» https://youtu.be/KsUrpoubiHM
Вчитель називає гриби. Якщо діти впізнали в ньому їстівний гриб-плескають, а якщо отруйний гриб— мовчать.
(Сироїжка, мухомор, лисичка, бліда поганка, білий гриб, підберезовик, маслюк.)
ІV. Рефлексія
Інтерактивна гра «Збери гриб з частинок пазлу» https://grandgames.net/puzzle/igra/15/lisichki_v_trave_
V. Підсумок уроку
1. Бесіда
• Які бувають гриби?
• Назвіть їстівні гриби нашого краю.
• Назвіть неїстівні гриби нашого краю.
2. Гра «Продовж речення»
• Зрізуй гриби…
• Збирай тільки…
• Не знищуй…
VI. Домашнє завдання
Скласти пам’ятку грибника- початківця.