Я досліджую світ 4 клас
До підручника Я досліджую світ авт. Н.Бібік, Г, Бондарчук
(Всього -105 годин, І семестр-3 години на тиждень- 48 годин)
№ |
Кіл-ть годин |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Корекція |
||
1. |
10 год 1 |
|
Тема 1.Людина в суспільстві Україна — мій край, моя Батьківщина!
|
Учень/учениця цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацією [4 ГІО 8.3] Учень/учениця знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Герб, державна мова) [4 ГІО 1.3] Учень/учениця має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту;[4 ГІО 6.2] Наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2] Наводить приклади відповідальності за скоєні правопорушення Учень/учениця аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1] пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6] пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1] Учень/учениця має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1] наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1] встановлює зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, розуміє необхідність культурної поведінки в громадських місцях (транспорті, музеї, бібліотеці, тощо); [4 ГІО 2.3], [4 СЗО 2.4] Учень/учениця має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); [4 ПРО 1.1] |
|
||
2.
3. |
1
1 |
|
Державні символи України.
Державні символи України (продовження)
|
|
|||
4.
5. |
1
1 |
|
Правила життя в суспільстві
Практичний блок «Моделювання ситуацій Рольова гра «Супермаркет», «Я пасажир» та інші на вибір |
|
|||
6.
7. |
1
1 |
|
Життя людини — найвища цінність
Як діяти в небезпечній ситуації
|
|
|||
8. |
1 |
|
Я та інші
|
|
|||
9. |
1 |
|
Зовнішність людини. Акуратність |
|
|||
10. |
1 |
|
Повторення вивченого матеріалу. Діагностувальна робота № 1 |
|
|||
11. |
38 год 1 |
|
Тема 2.Природа Аналіз діагностувальної роботи Планета Земля – наш дім у Всесвіті |
Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1]; моделює Сонячну систему, сузір’я; обертання Землі; [4 ПРО 1.4] наводить приклади небесних тіл [4 ПРО 1.4] Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1]. моделює Сонячну систему, сузір’я, обертання Землі; [4 ПРО 1.4] Учень/учениця має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему [4 ПРО 1.1]; Учень/учениця розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету; розповідає про факти дослідження космосу людством, які зацікавили [4 ПРО 2.1] |
|
||
12. |
1 |
|
Сонячна система – частина Всесвіту. Практичний блок Моделювання Сонячної системи |
|
|||
13.
14. |
1
1 |
|
Сонце — джерело світла і тепла на Землі
Сонце — джерело світла і тепла на Землі(продовження)
|
|
|||
15. |
1 |
|
Земля — планета Сонячної системи |
|
|||
16. |
1 |
|
Місяць — природний супутник Землі. |
|
|||
17. |
1 |
|
Вплив Місяця нв Землю. Практичний блок «Моделювання впливу місяця на Землю». |
|
|||
18. |
1 |
|
Рухи Землі і їх наслідки. Рух Землі навколо своєї осі |
Учень/учениця пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі); [4 ПРО 1.4] Моделює обертання Землі [4 ПРО 1.4] Учень/учениця називає способи орієнтування на місцевості; [4 ПРО 1.1] визначає сторони горизонту по компасу [4 ПРО 1.4] орієнтування на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак [4 ПРО 1.5] складання плану приміщення, орієнтування на місцевості орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4] Учень/учениця складання плану приміщення, орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4] значення плану місцевості і карти [4 ПРО 1.4] Учень/учениця називає способи орієнтування на місцевості; [4 ПРО 1.1] визначає сторони горизонту по компасу [4 ПРО 1.4] орієнтування на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак [4 ПРО 1.5] складання плану приміщення, орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4] орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак; [4 ПРО 1.5] знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2] орієнтування на місцевості, [4 ПРО 1.4] |
|
||
19.
20. |
1
1 |
|
Рух Землі навколо Сонця.
Теплові пояси |
|
|||
21. |
1 |
|
Орієнтування на місцевості. Як визначити сторони горизонту на місцевості. Як визначити сторони горизонту за допомогою компаса. Практичний блок «Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця» |
|
|||
22. |
1 |
|
Що таке план і масштаб. |
|
|||
23. |
1 |
|
Орієнтування на місцевості. Орієнтування на місцевості. План місцевості. Практичний блок «Складання плану кімнати, пришкільної ділянки.» |
|
|||
24.
25. |
1
1 |
|
Способи зображення поверхні Землі на глобусі та карті.
Що таке географічна карта Практичний блок «Наш край на глобусі і карті.Позначення на контурній карті материків і океанів» |
|
|||
26. |
1 |
|
Повторення та узагальнення вивченого.Діагностувальна робота № 2 |
|
|||
27. |
1 |
|
Аналіз діагностувальної роботи.Погода. Прогноз погоди. Температура повітря. Вологість. |
Учень/учениця значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; [4 ПРО 1.4] спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру зонах. повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4] проводить спостереження за погодою, сезонними змінами [4 ПРО 1.2] дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1] застосовує знання для спостереження за погодою Учень/учениця значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; [4 ПРО 1.4] спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру зонах. повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4] застосовує знання для спостереження за погодою Учень/учениця робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі; описує і характеризує різноманість природних об»єктів в природних зонах, доводить значення об»єктів природи для людини [4 ПРО 1.4] |
|
||
28. |
1 |
|
Атмосферний тиск. |
|
|||
29. |
1 |
|
Напрям і швидкість вітру. Хмарність. Атмосферні опади. Прогноз погоди. |
|
|||
30. |
1 |
|
Природні зони Землі. Арктичні пустелі. |
|
|||
31. |
1 |
|
Лісотундра. Тайга. Зона саван |
|
|||
32. |
1 |
|
Повторення вивченого про природні зони Землі. |
|
|||
33. |
1 |
|
Материки Землі. Особливості природи материків |
Учень/учениця знаходить і показує на картах материки та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2] розповідає про різноманітність природи материків [4 ПРО 2.1] Учень/учениця знаходить і показує на картах океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання[4 ПРО 2.2] розповідає про мешканців океанів; [4 ПРО 2.1] робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]
|
|
||
34.
35. |
1
1 |
|
Євразія. Природні зони материка.
Практичний блок «Вивчення умов існування рослин і тварин своєї місцевості.» |
|
|||
36. |
1 |
|
Африка |
|
|||
37. |
1 |
|
Північна Америка |
|
|||
38. |
1 |
|
Південна Америка |
|
|||
39. |
1 |
|
Австралія |
|
|||
40. |
1 |
|
Антарктида |
|
|||
41. |
1 |
|
Проєкт «Візитівка материка» стор.102 |
|
|||
42. |
1 |
|
Океани Землі. Особливості природи океанів. |
|
|||
43. |
1 |
|
Тихий океан. Атлантичний океан. |
|
|||
44. |
1 |
|
Індійський та Північний Льодовитий океан |
|
|||
45 |
1 |
|
Значення Світового океану. Проєкт «Уявна подорож океаном» |
|
|||
46. |
1 |
|
Повторення вивченого про материки і океани. |
|
|||
47 |
1 |
|
Повторення та узагальнення вивченого. Діагностувальна робота №3 |
|
|
||
48 |
1 |
|
Аналіз діагностувальної роботи.Підсумковий урок
|
|
|
||
Наскрізні змістові лінії |
|||||||
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Розвиток ціннісного ставлення до природи та її пізнання, створення умов для самовираження учнів у різних видах діяльності, становлення екологічно грамотної та соціально адаптованої особистості. Розвиток відповідальної діяльності людини у природі; правила поведінки в природі; участь дітей в природоохоронній діяльності |
|
|||||
Громадянська відповідальність |
виховання активної позиції щодо громадянської і соціально-культурної належності себе і своєї родини до України; інтересу до пізнання історії та природи свого краю і країни; пошани до символів держави, ініціативної патріотичної поведінки у громадських акціях, у відзначенні пам'ятних дат і подій; усвідомлення правової відповідальності у ситуаціях застосування норм і правил життя в суспільстві. Толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв; залежність стану довкілля від поведінки всіх людей
|
|
|||||
Здоров'я і безпека |
Пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка. Формування поведінки в сім'ї, в школі, в громадських місцях; моральні норми; навички співжиття і співпраці, соціальні зв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей |
|
|||||
Підприємливість і фінансова грамотність |
розвиток толерантності у соціальній комунікації, ціннісного ставлення до приватного життя інших людей; соціальні навички у взаємодії і співпраці в різних видах діяльності;
|
|
|||||