Богодухівський навчально-виховний комплекс
«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІступенів»
Черкаська область
Вчитель зарубіжної літератури
Буц Наталія Миколаївна
Тема: У пошуках дорогоцінних скарбів.
Сторінками роману Р. Стівенсона «Острів Скарбів».
Мета: поглиблювати навички аналізу художнього образу, вміння робити порівняльну характеристику героїв, розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, сприяти вихованню у школярів мужності, сміливості, порядності, виховувати негативне ставлення до поганих людських звичок.
Обладнання: тексти роману «Острів Скарбів», ілюстрації до твору, відеозапис мультфільму «Острів Скарбів», дитячі малюнки до твору.
Хід уроку.
«Володіючи багатством усієї землі,
ми повинні бути щасливі, як королі»
Р.А. Стівенсон.
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
Слово вчителя- Сьогодні у нас заключний урок за романом Стівенсона «Острів Скарбів». Ми ознайомились із текстом твору «Острів Скарбів» і на сьогоднішньому уроці обговоримо його, дійдемо висновку, що ж повчального ви взяли для себе із твору. А зараз закриємо очі і уявимо себе на острові чи на кораблі, чи на березі моря.
Звучить аудіозапис: «Звуки океану».
Асоціація. – Які асоціації виникли у вас при цих звуках?
III. Оголошення теми і мети уроку.
1.Фронтальне опитування
2. «Словник моряка»
З’єднайте лініями слова та їх лексичні значення
Юнга особа на кораблі, що відповідає за господарчу частину
Камбуз надбудова на палубі судна для управління
Миля міра довжини
Боцман кухня на судні
Кок молодий моряк
Рубка кухар на кораблі
3. «Вірю – не вірю»
Відрізнити правильні твердження від хибних:
+ 2) Чорну мітку приніс сліпий пірат П’ю.
+ 4) На острові вони зустріли пірата Бен Гана.
+ 5) Дороговказом до скарбів був скелет.
4.Що було в скрині Біллі Бонса
На картках записані назви предметів. Треба дати пояснення до цих предметів.
5. Робота з текстом твору: зачитати, що було в скрині Біллі Бонса
6. «Впізнай героя».
5. Він мав досить приємні риси обличчя. Тільки шкіра його так засмалилась на сонці, що аж губи в нього почорніли. Одяг його складався з парусинового лахміття та решток матроської роби. (Бен Ган).
7. Виставка малюнків
Учитель: Перед нами маленька виставка малюнків, а саме портретів наших героїв, якими уявляють їх учні, а це портрети наших героїв, що їх уявляють мультиплікатори.
Завдання: За елементами одягу та рисами обличчя догадатись хто є хто.
8. Антоніми
Учитель: В цьому творі ми зустрічались з одвічними проблемами у житті людей, і всі проблеми були пов’язані зі скарбами, з метою збагачення, а також зустрілися з цінностями, які є моральними. Підберіть протилежні слова до поданих слів, які вказують моральні цінності людей:
добро – зло
справедливість – несправедливість
милосердя – байдужість
надія – зневіра
краса – потворність
любов – ненависть
свобода – неволя
доброта – жорстокість
мудрість – бездумність
чесність – брехня
благородство – підлість
Ці всі якості були в наших літературних героях, які поділились на два табори. І ,мабуть, якості першого стовпчика належать доктору Лівсі та його команді, а більшість якостей другого стовпчика належить піратам.
8. Перегляд кадрів із мультфільму
IV. Підсумок
1. Запитання :
2.Пояснення епіграфа
3. Побажання товаришам за літерами назви твору “Острів Скарбів”
V. Домашнє завдання: скласти сенкан до слів: скарб, пірати , Джим.