У пошуках дорогоцінних скарбів. Сторінками роману Р. Стівенсона «Острів Скарбів».

Про матеріал
Конспект уроку за твором Р.Стівенсона "Острів Скарбів" містить різні форми роботи на уроці: "Вірю-не вірю", "Впізнай героя", "Антоніми", "Побажання товаришеві", "Словник моряка". Дану розробку уроку можна використати під час узагальнення вивченого матеріалу за даним твором.
Перегляд файлу

                      Богодухівський навчально-виховний комплекс

«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІступенів»                                                     

                                               Черкаська область

                                                                          Вчитель зарубіжної літератури

                                                                          Буц Наталія Миколаївна

 

Тема: У пошуках  дорогоцінних  скарбів.

            Сторінками роману  Р. Стівенсона  «Острів Скарбів».

 

Мета: поглиблювати навички аналізу художнього образу, вміння робити порівняльну характеристику героїв, розвивати зв’язне мовлення, образне мислення, сприяти  вихованню у школярів  мужності, сміливості, порядності, виховувати негативне ставлення до поганих  людських  звичок.

 

Обладнання:  тексти роману «Острів Скарбів», ілюстрації до твору, відеозапис мультфільму «Острів Скарбів», дитячі малюнки до твору.

 

                                                          Хід уроку.

                                                                  «Володіючи багатством усієї землі,

                                                              ми повинні бути щасливі, як королі»

                                                                                                       Р.А. Стівенсон. 

 

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

 

  Слово вчителя- Сьогодні у нас заключний урок за романом Стівенсона «Острів Скарбів». Ми ознайомились із текстом твору «Острів Скарбів» і на сьогоднішньому уроці обговоримо його, дійдемо висновку, що ж повчального ви взяли для себе із  твору. А зараз закриємо очі і уявимо себе на острові чи  на кораблі, чи на березі моря.

 Звучить аудіозапис: «Звуки океану».

Асоціація. – Які асоціації виникли у вас при цих звуках?

 

III. Оголошення теми і мети уроку.

1.Фронтальне опитування 

  • де відбуваються події у романі  «Острів Скарбів»
  • хто є головним героєм
  • на які два табори розділилась команда
  • як називалася шхуна
  • хто такий Сільвер
  • яка була спільна мета у всіх

2. «Словник моряка»    

    З’єднайте лініями слова та їх лексичні значення

Юнга               особа на кораблі, що відповідає за господарчу  частину

Камбуз            надбудова на палубі судна для управління

Миля               міра довжини

Боцман            кухня на судні

Кок                  молодий моряк

Рубка               кухар на кораблі

3. «Вірю – не  вірю»

Відрізнити правильні твердження від хибних:

  • 1) Таверна батьків Джима називалась “Веселий Роджер”

+    2) Чорну мітку  приніс сліпий пірат П’ю.

  • 3) Сквайр Трелоні мав великий досвід у підборі команди для корабля.

+    4)  На острові вони зустріли пірата Бен Гана.

+    5) Дороговказом до скарбів був скелет.

  • 6) Шхуна називалася  “Пілігрим”.

4.Що було в скрині Біллі Бонса

На картках записані назви предметів. Треба дати пояснення до цих предметів.

5. Робота з текстом твору: зачитати, що було в скрині Біллі Бонса

6. «Впізнай героя».

  1. То був високий, міцний, огрядний чоловік з червоним обличчям. Над коміром його заяложеної синьої куртки стирчала просмолена косичка.  (Біллі Бонс )
  2. Мені до душі цей хлопчисько. Кращого від нього я ніколи не зустрічав. Він удвічі більше схожий на чоловіка, ніж такі щури, як ви. (Джим Хокінс).
  3. Це був високий чоловік, більше 6 футів на зріст, гладкий, з повним суворим обличчям, що загрубіло і обвітрилося під час  мандрівок. (Сквайр Треллоні).
  4. Це був вишукано одягнутий молодий чоловік,  у білосніжній перуці, чорноокий,чудово вихований, вразив мене своєю несхожістю на сільських  незграб, що відвідували наш трактир. (Доктор Лівсі)                                                

5. Він мав досить приємні риси обличчя. Тільки шкіра його так засмалилась на сонці, що аж губи в нього почорніли. Одяг його складався з парусинового лахміття та решток матроської роби. (Бен Ган).

 

7. Виставка малюнків 

Учитель:  Перед нами маленька виставка малюнків, а саме портретів наших героїв, якими уявляють їх учні, а це портрети наших героїв, що їх уявляють мультиплікатори.

Завдання: За елементами  одягу та рисами обличчя догадатись хто є хто.

8. Антоніми

Учитель:   В цьому творі ми зустрічались з одвічними проблемами у житті людей, і всі  проблеми були пов’язані зі скарбами, з метою збагачення, а також зустрілися з цінностями, які є моральними. Підберіть протилежні слова до поданих слів, які вказують  моральні цінності людей:                                                                                      

добро – зло

справедливість – несправедливість

милосердя – байдужість

надія – зневіра 

краса – потворність

любов – ненависть

свобода – неволя

доброта – жорстокість

мудрість – бездумність

чесність – брехня

благородство – підлість  

 

Ці всі якості були в наших літературних  героях,  які поділились на два табори. І ,мабуть, якості першого стовпчика належать доктору Лівсі та його команді, а більшість якостей другого стовпчика належить піратам.

  • А хто ж вам з усіх героїв найбільше сподобався?
  • Чому  саме цей герой викликав у вас захоплення і повагу? Підтвердіть свою думку епізодами з твору.

 

8. Перегляд кадрів із мультфільму

 

IV. Підсумок

1. Запитання :

  • Коли більше працює уява: при читанні чи при перегляді фільму?
  • Чого навчає нас цей твір?
  • Чи можемо ми віднести слова Жан-Жака Руссо: “Люди, будьте людяними !” до наших героїв

 2.Пояснення епіграфа

 3. Побажання товаришам за літерами назви твору  “Острів Скарбів”

 

 V. Домашнє завдання:  скласти  сенкан до слів: скарб, пірати , Джим.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Буц Наталія
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку