План-конспект заняття для дітей раннього віку
Тема: « У пошуках Весни»
з реалізації завдань освітньої лінії
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
Мета:
Освітня: формувати пізнавальний інтерес до навколишнього світу, вміння не відволікатися від поставленого завдання. Розвивати дрібну моторику рук; розуміти поняття один і багато; вчити дітей розрізняти та групувати предмети за величиною; закріплювати назви кольорів – жовтий, зелений, синій, червоний; збагачувати словник дітей іменниками: сонечко, хмаринка, квітка, метелики. Активізувати мову дітей за допомогою ігрових завдань. Вчити відповідати на запитання. Розширити знання про весну як пору року.
Розвиваюча: розвивати пізнавальний та дослідницький інтерес; розвивати увагу, окомір, мислення, мовлення; виховувати старанність, спостережливість, допитливість. Розвивати мовленнєву компетентність, вміння досліджувати навколишній світ. Сприяти розвитку психічних процесів і позитивних емоцій. Розвивати координацію рухів і мови, зорове сприйняття (форми, кольору, величини), мислення, увагу, пам`ять.
Виховна: виховувати активність, ініціативність, самостійність, творчі здібності, уяву, дбайливе ставлення до природи, естетичні переживання від весняного пробудження природи.
Обладнання: матеріали до дидактичних ігор, аудіозапис музики, картки «Погода», лист, д/г «Промінці для сонечка», «Метелики на квітках», «Хто гуляє весняним лісом», «Склади квітку», «Хвостик пташки», конструктор Bunchems, кошик з квітами, солодощі.
Тип заняття: інтегроване.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент.
Налаштування для гостей.
Психолог:
Один одному всміхнемось,
Гарним настроєм проймемось,
До роботи, до занять.
Кожен з нас готовий? ТАК!
Встаньте, колеги, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Спинки розправляйте,
Ручки підіймайте,
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться день!
Залітає весняна фея.
Я – фея-чарівниця.
На мене подивіться:
Я можу так зробити,
Щоб стали в казці діти.
Тож на мене подивіться
І швиденько посміхніться!
Посміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, людям!
І тоді обов’язково
День веселим буде!
(Мотивація навчальної діяльності)
(чути дзижчання бджіл)
Фея:
А що це за звук? Так, це бджілки в гості завітали.
Танок бджілок
Фея:
Доброго ранку бджілки ! давайте привітаємося.
(Імітація рухів відповідно до тексту)
Добрий день ручки! Плесь, плесь, плесь.
Добрий день ніжки! Туп, туп, туп.
Добрий день щічки. Ляп, ляп, ляп.
Добрий день ротик. Цьом, цьом, цьом.
Добрий день носик. Бім, бім, бім.
Добрий день бджілки. Всім, всім, всім!
Фея:
Ви прокинулись після зими і вирішили пошукати квіточок, щоб поїсти смачного нектару. І заблукали. Я вам допоможу знайти квіти. Але весна настала, а тепла немає.
Давайте визначимо стан погоди.
Робота з картками.
ІІ. Вступна частина.
Фея:
На прогулянку збирайтесь,
Та скоріше одягайтесь.
Ми ясним весняним днем,
В гості до Весни підем!
Під музичний супровід Фея з бджілками мандрує.
Фея:
Сонечко, Сонечко!
Діткам посвіти,
Треба нам сонечко
Весноньку знайти.
Дидактична гра «Промінці для сонечка»
(нанизування пластикових кришечок на промінці)
Фея:
ЛИСТ
Підступна Зима викрала красуню Весну, небо закрила хмарами, землю засипала снігом. Врятувати Весну зможете тільки ви, чемні, чесні і розумні бджілки. Щоб визволити Весну з полону, вам потрібно буде виконати всі її завдання.
Допоможіть, будь ласка.
Ясне Сонечко.
ІІІ. Основна частина
Під музичний супровід Фея з бджілками мандрує далі.
Фея:
Бджілки:
Фея: Правильно.
Шкода – метеликів, бо вони ніяк не можуть знайти пелюсточки такого ж кольору як вони самі. Зараз ми їм допоможемо.
Дидактична гра "Метелики на квітах"
Мета: повторювати основні кольори, вчити дітей співвідносити кольори, закріплювати назви кольорів, розвивати уважність, окомір, виховувати старанність, самостійність.
(Вихователь роздає дітям метеликів. Завдання дітей посадити метеликів на галявинки з квітами відповідного кольору, однакового з метеликом)
Малесенькі метелики
На сонечку літають
І крильцями легенькими
Всі весело махають.
Та от стомились любі,
В повітрі вже літати,
Бо час прийшов на квіточки
Скоріше всім сідати.
Фея:
Під музичний супровід Фея з бджілками мандрує далі.
Чути звуки весняного лісу.
Фея:
Дидактична гра « Хто гуляє весняним лісом?»
(Робота з крупами. Діти по черзі дістають занурених тваринок та розповідають про них)
Фея:
Заходить Хмаринка (психолог)
Хмарка:
Я Хмарка біла, волохата,
Ще й мякесенька, мов вата,
В небі високо літаю,
Сонцю пісеньку співаю.
Сонце слухає, радіє -
Землю радістю зігріє.
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору,
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору -
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз – присіли, руки – прямо.
Встали – знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись,
І сусіду усміхнулись!
Фея:
В подорож далі рушаймо
І цікавинки шукаймо.
Фея:
Від тепла прокинулися пташки, радіють сонечку, чистять пір`ячка. Давайте допоможемо пташкам.
Дидактична гра з прищіпками «Хвостик пташки»
Під музичний супровід Фея з бджілками мандрує далі.
Фея:
Ось, галявинка чудова
На ній квіти кольорові.
№5. Зупинка «Квіткова»
Заходить Весна з кошиком квітів.
Весна:
Я Весна-красна,
До діток прийшла.
І друзів з собою,
До вас привела.
Підсніжники білі з`явилися тут.
І проліски сині,
Вже ось цвітуть.
І світить нам сонечко,
Ясне із неба.
Бо дуже багато тепла усім треба.
Дидактична гра з мозаїкою «Склади квітку»
Фея:
ІV. Підсумок заняття
Фея:
Весна:
Хай зеленіють луки й діброви,
Хай розквітають сади на землі.
Я вам бажаю щастя й здоров’я,
Літечка в гості чекайте, малі!
Софіївський комунальний дошкільний навчальний заклад «Ромашка»
«Впровадження сенсорного виховання в систему формування базових компетентностей дитини раннього віку»
План-конспект заняття для дітей раннього віку
Тема: « У пошуках Весни»
з реалізації завдань освітньої лінії
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
Вихователь: Загрейчук О.Ф.