STEM – проєкт
з інтегрованого курсу «Я досліджую світ», «Української мови», «Образотворчого мистецтва» на платформі КМ.
«Досліджуємо рідний край.
Формування ціннісних орієнтирів патріотичної свідомості. ВОЛОНТЕР – промінчик сонця». 2 клас
Підготувала і провела
старший вчитель
Шосткинської спеціалізованої школи І ст. №13
Антоніна Денисенко
Очікувані результати:
-ознайомлення здобувачів освіти з поняттям «волонтер» ( Я досліджую світ);
-самостійне здобування знань та презентація своєї роботи;
-створення малюнків – пазлів;
- робота з картками;
Форми роботи: робота в парах, колективна
Інновації: STEM – технологія, технологія розвитку КМ
Обладнання: Тлумачний словник, науковий матеріал, кольорові олівці, картки, презентація
Регламент уроку : 1. Вступна частина ( до 5 хв)
2. Основна частина (до 30 хв)
3. Рефлексія (до 5 хв)
Хід уроку
І.Організація пізнавальної діяльності здобувачів.
Вступна частина
-Діти, послухайте вірш Н.Карпенко і подумайте, яка головна думка розкривається в змісті почутого ?
Мій дім – це мій край на ім’я Україна
В мурахи – мурашник, у сонечка – небо,
У крапельки – хмара, у білки – дупло.
Нора чи гніздечко… Та кожному треба,
Щоб в рідній домівці затишно було.
Усі в цьому світі тримаються хати,
В якій народився, де гріє любов,
Що щедро посіяли батько і мати,
Де квітне стежина, якою пішов.
Мій дім – моя міць, оберіг і родина,
Мені наймиліша моя сторона.
Мій дім – це мій край на ім’я Україна,
Вона в моїм серці назавше одна.
( відповіді дітей)
2.Повідомлення теми
-Любі діти, чого ви очікуєте від сьогоднішньої нашої роботи?
( відповіді дітей)
-Але спочатку, давайте дізнаємося, як ми всі налаштовані на роботу на уроці.
Вправа КМ «Створюємо настрій»
1.Я прийшов/прийшла сьогодні на урок, щоб ………..
2.Мені на уроці потрібно бути яким? ……………………
3.Зі мною поруч хто? ………………………………………………
4.Вони мене що? …………………………………………………….
5.Мені це як? ………………………………………………………….
6.Сьогодні я готовий/готова до чого? ……………………
7.Я із задоволенням хочу почути думки кого? ……
8.Я теж постійно вчуся висловлювати що? …………..
Отже, сьогодні ми продовжуємо досліджувати свій рідний край, де ми з вами живемо у цей нелегкий час, про людей, які нас оточують і про ту роботу, яку здійснюють вони щодня – про ВОЛОНТЕРІВ.
ІІ. Основна частина
1.Робота з картками. Вправа «Асоціативний кущ»
ВОЛОНТЕР – це ………………………………………
(відповідь дітей)
2.Робота зі словником.
Отже, ВОЛОНТЕР- це людина з широкою душею, повною доброти і чуйності. Робота волонтера гідна і безкорислива.
3.Презентація. «Волонтер-промінчик сонця»
В Україні існує давня традиція суспільної праці, взаємодопомоги, піклування про ближнього. Осіб, які працювали у цій сфері, називали громадськими діячами, доброчинцями, добровольцями. А з кінця ХХ століття – ВОЛОНТЕРАМИ.
Девізом всіх волонтерів є усього три слова:
Зрозуміти!
Допомогти!
Підтримати!
Як сьогодні в житті важливо
Доброту понести у світ.
І з людьми тоді стане диво,
Бо відчують любові цвіт!
Доброту несімо, мов сонце,
І ділімося нею весь час.
Бо ж колись і у ваше віконце
Вона вернеться саме до вас!
-Діти, а що ви можете зробити для інших людей?
-Як ви можете підтримати тих, кому зараз тяжко і хто потребує нашої допомоги?
(відповіді дітей)
4. Творча лабораторія.
Здобувачі висловлюють свої думки, готують творчі роботи для наших найдорожчих захисників, щоб своїми малюнками підтримати і побажати повернення до своїх дітей у свої сім’ї з ПЕРЕМОГОЮ!
(Роботи-свитки передаються до волонтерського центру )
5. Закріплення. Гра «Пригадаємо і візьмемо собі на замітку»
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
1.Хто такий волонтер?
2.Чи кожен може стати волонтером?
3. Які людські якості потрібні, щоб стати волонтером?
4.Чи легко бути волонтером?
5.Що я особисто можу зробити?
6.Чи приносить мені радість, коли я допомагаю іншим?
2.Обговорення у колі досягнення очікуваних результатів.
Учні-волонтери- це справжній приклад доброти, людяності і безкорисливості. Спасибі вам і вашим батькам за добрі справи.
Як добре, що у світі ВОЛОНТЕР- це той, хто у душі байдужість стер!