Учнівський проект"Використання закону збереження енергії для розрахунку денного раціону харчування"

Про матеріал

Тема "Теплові явища" вивчається у 8 и 10 класах, але цей проект краще виконувати у 10 класе, але у класах філологічного або біологічнрго профілю. Цей проект показує, як можна об*єднати знання фізики з іншими. Учням подобаються проекти, коли треба використовувати власні знання з біологіі або хімії на уроках фізики.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала учениця 6(10)-В класу Давиденко Анна Вчитель КУ Сумська гімназія №1 Казбан Т.Л. Використання закону збереження енергії для розрахунку денного раціону харчування

Номер слайду 2

При вивченні закону збереження і перетворення енергії важливо підкреслити роль вченого Р.Майєра, котрий перший його сформував, при чому виходив у своїх спостереженнях з позицій лікаря-винахідника, увагу якого привертали явища, що відбувалися в організмі людини. Він помітив різницю в кольорі венозної крові людей у країнах помірного та тропічного поясів і прийшов до висновку,що «температурна різниця» між організмом і навколишнім середовищем повинна знаходитися в кількісному відношенні з різницею в кольорі обох видів крові. Ця різниця є виразом розміру поглинання кисню, або інтенсивності процесу згоряння, що відбувається в організмі. Підсумувавши ці спостереження логічним є висновок,що «ніщо не виходить з нічого і ніщо не перетворюється в ніщо, тобто причина дорівнює дії»,вже в 1841 році Майєр висловив загальну ідею закону збереження і перетворення енергії.

Номер слайду 3

Майєр Юліус Роберт (25 листопада 1814 — 20 березня 1878рр.) Німецький лікар і фізик,котрий народився в Хейльбронні у родині аптекаря. Отримавши медичну освіту, працював декілька місяців у лікарнях Парижа, після чого працював корабельним лікарем на о. Ява, де і прийшов до своїх геніальних відкриттів.

Номер слайду 4

Закон збереження енергії - закон, який стверджує, що повна енергія в ізольованих системах не змінюється з часом. Проте, енергія може перетворюватися з одного виду в інший.

Номер слайду 5

Різноманітні перетворення енергії в живих клітинах

Номер слайду 6

Піраміда збалансованого харчування

Номер слайду 7

Поняття про раціональне харчуванняР.Х. - це достатнє в кількісному і якісному відношеннях харчування. Основа раціонального харчування — збалансованисть,тобто оптимальне співвідношення компонентів їжі (амінокислот, поліненасичених жирних кислот, фосфатидів, стеаринів, жирів, цукрів, вітамінів, мін. солей, орг. кислот. Налічується близько 60-ти харчових речовин,які вимагаюсь збалансованості. Раціональне харчування забезпечує оптимальне надходження пластичних,енергетичних та регуляторних речовин, необхідних для нормальної життідіяльності організмів. Одноманітне харчування призводить до виключення окремих компонентів збалансованого харчового раціону і порушення обміну речовин.

Номер слайду 8

Для людини збалансоване харчування має включати білки, жири та вуглеводи у ваговій пропорції 1:1:4,5 (за даними фахівців США: 10-15% калорій має припадати на білки; не більше 30% - жири, з них не манше 10% насичених; 55-60% - вуглеводи). Це забезпечує нормування добовоє калорійності харчового раціону за рахунок білків: 15% добової калорійності (7,5% - тваринні білки; 1\2 — рослинні). Частка жирів при вказаному співвідношенні становить близько 30% добової калорійності (причому 75-80% - тваринного походження). Енергетична частка вуглеводів при такому співвідношенні має становити 55%.

Номер слайду 9

Розрахунок денного раціону харчування школярів 1-10 класів

Номер слайду 10

Жири — це нерозчинні у воді, але добре розчинні у неполярних розчинниках органічні сполуки,що мають велику енергетичну цінність.

Номер слайду 11

Білки — це високомолекулярні полімери, яких у організмі людини зустрічається понад 5-ти млн.

Номер слайду 12

Вуглеводи — це найважливіший енергетичний матеріал для клітин.

Номер слайду 13

ТАБЛИЦЯ КАЛОРІЙНОСТІ ПРОДУКТІВ М’ясо, птиця (100 грам продукту – к-сть калорій) Печінка яловича – 100 Куряче м’ясо без шкіри – 150 Язик яловичий – 160 Індичка нежирна – 165 Яловичина нежирна – 165 Телятина – 175 Курятина – 200 Яловичина – 210 Кролятина – 220 Баранина – 300 Качка – 360 Свинина – 365

Номер слайду 14

Риба, морепродукти ( 100 грам продукту – к-сть калорій) Мідії – 75 Креветки – 80 Молюски – 85 Тріска – 85 Судак – 95 Камбала – 100 Короп – 105 Сом – 160 Ікра червона – 230 Оселедець – 260

Номер слайду 15

Молоко, молочні продукти ( 100 грам продукту – к-сть калорій) Кисле молоко знежирене – 30 Кефір жирний – 60 Молоко – 60 Вершки 20% – 200 Сир жирний – 240 Сметана 30% – 295 Масло вершкове – 500-600 Майонез – 630

Номер слайду 16

Овочі ( 100 грам продукту – к-сть калорій) Огірки – 15 Капуста квашена – 20 Редиска, цибуля зелена – 20 Баклажани, кабачки, гарбуз, перець болгарський, селера, спаржа, шпинат – 20-30 Капуста цвітна. капуста білокачанна – 30 Морква – 35 Гриби (в середньому) – 40 Цибуля, буряк – 45 Часник – 46 Зелений горошок – 75 Картопля – 80 Томатна паста – 100 Горох – 280

Номер слайду 17

Фрукти ( 100 грам продукту – к-сть калорій) Лимони, обліпиха – 30 Суниця, полуниця – 35 Грейпфрут – 35Диня, кавун – 40 Апельсини, абрикоси, смородина – 42 Персики, сливи – 43 Яблука, агрус – 45 Ананаси – 46Груші, шипшина – 50 Черешня – 52 Виноград – 65 Чорнослив – 245 Родзинки – 260 Мед – 320

Номер слайду 18

Крупа, борошно, хліб ( 100 грам продукту – к-сть калорій) Хліб житній – 180 Батон – 235 Хліб пшеничний – 240 Борошно житнє – 295 Крупа вівсяна, геркулес – 305 Крупа перлова, ячміння, рисова, манна – 320-330 Борошно пшеничне – 335 Крупа гречана – 335 Макарони – 340 Крупа пшоняна – 350 Сухарі – 400 Печиво – 440

Номер слайду 19

Дякуємо за увагу!

ppt
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку