Урок - дослідницька подорож з теми "Прикметник". Подорож до країни Граматика, знайомство з темою прикметник.
Урок – мандрівка з української мови
Тема: Загальне поняття про прикметник.
Цілі: ознайомити учнів із частиною мови – прикметником; формувати вміння розрізняти їх у мовленні; розширювати та збагачувати словник учнів; розвивати кмітливість, увагу аналітичне та образне мислення; виховувати мовленнєву культуру учнів.
Обладнання: предметні малюнки, завдання, логічні вправи, годинник, фрукти
Хід уроку.
I. Організація класу (слайд на дошці)
Сьогодні наш девіз такий:
Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто мандрувати, а міркувати
Охайно, чистенько, красиво писати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Оголошення теми та мети уроку.
- Діти! Сьогодні у нашому класі незвичайний урок. Я запрошую вас вирушити у цікаве далеке плавання казковим дослідницьким кораблем до країни Граматики. Ми помандруємо на чудовий острів, де дізнаємося, які є частини мови, познайомимось з прикметником. А кінцевою метою плавання стане Бухта Досягнень.
2. Картка «Очікувань» (слайд на дошці)
У кожного на парті «картка очікувань», куди ми з вами протягом уроку запишемо, що ми знаємо про прикметник, що хочемо дізнатися та що дізналися.
Знаю |
Хочу дізнатися |
Дізнався |
|
|
|
ІІІ. Застосування набутих знань. Мотивація навчальної діяльності.
- Перша наша зупинка Півострів Каліграфії (корабель на дошці).
Каліграфічний центр цього острова пропонує нам отримати пропуск на подальше плавання. Для цього ми повинні дуже красиво та охайно писати.
Сьогодні ми дізнаємося про таку частину мови, як прикметник. Та більш детальніше з нею познайомимось.
ІV. Актуалізація опорних знань. Вивчення нового матеріалу.
1. Риф Підручник.
-А тепер відкрийте підручники та прочитайте, як називаються ці слова (Читаємо правило, слайд на дошці)
Ментальна карта
Прикметник |
Ознака предмета |
який? яка? які? |
2. Півострів Віршований
- Наступна наша зупинка півострів Віршований. Завдання таке: прослухати вірш, та оплесками відшукати прикметники у тексті
Про найкращих
Найкращі пташенята в сонливої сови.
Найкращі травенчата в шумливої трави.
У вітра – найспритніші веселі вихорці.
У сонця найясніші гарячі промінці.
У річки голубої - струмочки гомінкі
В дороги степової - стежиночки в’юнкі
Лиш райдуга у небі не вихваля синів -
Такі вони у неї що не потрібно слів.
Аж 7 найяскравіших, аж 7 найвеселіших,
Аж 7 найкрасивіших, на світі кольорів
- Як ви вже побачили, саме прикметники розфарбовують наше мовлення у чудові кольори і роблять його ще й емоційним. Проте, ознака буває різною. - За якими ознаками можна характеризувати предмети? (за розміром, формою, смаком, кольором…)
Для цього проведемо дослідження.
3. Айсберг «Відчуття»
Діти досліджують яблуко на смак, розмір, колір, структуру та записують у журнал досліджень. На це завдання у вас 3 хв.
Ознака предмета |
|
розмір, колір, запах, смак |
4. Зупинка « Валеохвилинка »
(На дошці кольори, але іншого кольору, ніж їхня назва. Учні називають кольори, а не те, що написано)
Фізкультхвилинка (відео)
V. Закріплення й узагальнення вивченого
1. Робота в групах.
Завдання на парті в конверті. Він потрапив до нас з острова Казкового. Доберіть прикметники та запишіть під картинками. У вас є 3 хвилини.
2.Індивідуальна робота «Хмаринка слів»
(картки №2 та №3 на оцінку, запишіть на них прізвище)
- Діти, а що потрібно, коли подорожуєш кораблем? (аптечка, компас, карта, вітрила, якір ( картинки на дошці та у дітей). Хмара слів вам допоможе.
- Вам потрібно вибрати один предмет та описати, записати ознаки.
(Опис предметів, зображених на малюнку, діти описують предмет та добирають прикметники)
- Хто хоче за бажанням прочитати, але не повторюємось.
3. Робота в парі.
- Діти, вам потрібно дібрати ознаки до предметів та записати їх. На це завдання у вас є 2 хв.
4. Індивідуальні картки «Продовж речення» (в зошиті)
- У вас є картки, вам треба доповнити речення, списати та підкреслити прикметники хвилястою лінією. На це завдання у вас є 2 хв.
- Країна Граматики щиро нас привітає. А бухта Досягнень – куди ми з вами дістались, познайомить усіх учасників з дуже мудрим висловом.
Розгадайте ребус та ви дізнаєтесь, який найбільший скарб учня.
Найбільший скарб учня – міцні … знання (ребус)
|
|
|
(Записати в зошит з коментуванням)
VI. Підсумок уроку.
- Візьміть свої картки «очікувань». Що ми можемо дописати в останній стовпчик? Що ви дізналися?
- Чи виправдалися ваші очікування?
- Ось і закінчилась наша дослідницька подорож. Ви дуже добре попрацювали і можете пишатися вашими здобутками. Країна Граматики дарує вам конверт з цікавим домашнім завданням
2. Домашнє завдання (Записати ознаки)
Малюнки; дельфін, акула, краб, пінгвін, риба (на парті)