Урок-дослідницька подорож з теми "Прикметник"

Про матеріал

Урок - дослідницька подорож з теми "Прикметник". Подорож до країни Граматика, знайомство з темою прикметник.

Перегляд файлу

Урок – мандрівка з української мови 

 

Тема: Загальне поняття про прикметник.

Цілі: ознайомити учнів із частиною мови – прикметником;                         формувати вміння розрізняти їх у мовленні; розширювати та збагачувати  словник учнів; розвивати кмітливість, увагу аналітичне та образне мислення; виховувати мовленнєву культуру учнів.

Обладнання: предметні малюнки, завдання, логічні вправи, годинник, фрукти

                                             Хід уроку.
I. Організація класу (слайд на дошці)

 Сьогодні наш девіз такий:

Не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто мандрувати, а міркувати
Охайно, чистенько, красиво писати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Оголошення теми та мети уроку.
- Діти! Сьогодні у нашому класі незвичайний урок. Я запрошую вас вирушити у цікаве далеке плавання казковим дослідницьким кораблем до країни Граматики. Ми помандруємо на чудовий острів, де дізнаємося, які є частини мови, познайомимось з прикметником. А кінцевою метою плавання стане Бухта Досягнень.

2. Картка «Очікувань» (слайд на дошці)

У кожного на парті «картка очікувань», куди ми з вами протягом уроку  запишемо, що ми знаємо про прикметник, що хочемо дізнатися та що дізналися.

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

 

 

 

 

 

  • Пропоную записати, що нам відомо про слова, які називають ознаку предмета (відповідає на питання який? яка? які?)
  • Як впізнати такі слова в тексті? (треба поставити питання)
  • А що означають ці слова? (все це ознаки)
  • Запишіть в картку «очікувань», що ви хочете дізнатися, як називаються слова, що відповідають на питання який? яка? які?
  • Пам ятайте, якщо у вас виникатимуть труднощі, у вас є долоньки (червона та синя).

ІІІ. Застосування набутих знань. Мотивація навчальної діяльності.
- Перша наша зупинка Півострів Каліграфії (корабель на дошці).
Каліграфічний центр цього острова пропонує нам отримати пропуск на подальше плавання. Для цього ми повинні дуже красиво та охайно писати.

  • До слова «корабель» доберемо ознаки та запишемо їх (Великий, білий, швидкий).Починаємо писати в червоного рядочка з великої букви через кому.
  • Що спільного у цих слів? (відповідають на одне запитання який?).

Сьогодні ми дізнаємося про таку частину мови, як прикметник. Та більш детальніше з нею познайомимось.

ІV. Актуалізація опорних знань. Вивчення нового матеріалу.
1. Риф Підручник.

-А тепер відкрийте підручники та прочитайте, як називаються ці слова (Читаємо правило, слайд на дошці)

Ментальна карта

Прикметник

 

Ознака предмета

 

який? яка? які?

    2. Півострів Віршований

- Наступна наша зупинка півострів Віршований. Завдання таке: прослухати вірш, та оплесками відшукати прикметники у тексті

                    Про найкращих
Найкращі пташенята в сонливої сови.
Найкращі травенчата в шумливої трави.
У вітра – найспритніші веселі вихорці.
У сонця найясніші гарячі промінці.
У річки голубої - струмочки гомінкі
В дороги степової - стежиночки в’юнкі
Лиш райдуга у небі не вихваля синів -
Такі вони у неї що  не потрібно слів.
Аж 7 найяскравіших, аж 7 найвеселіших,
Аж 7 найкрасивіших, на світі кольорів

 

 - Як ви вже побачили, саме прикметники розфарбовують наше мовлення у чудові кольори і роблять його ще й емоційним. Проте, ознака буває різною.     - За якими ознаками можна характеризувати предмети? (за розміром,        формою, смаком, кольором…)

 Для цього проведемо дослідження.

 3. Айсберг «Відчуття»

 Діти досліджують яблуко на смак, розмір, колір, структуру та записують у журнал досліджень. На це завдання у вас 3 хв.

  • Тепер ми можемо зробити висновок, що ознака може визначати ще й розмір, форму, смак, запах предмета (доповнити ментальну карту)

Ознака предмета

 

розмір, колір, запах, смак

4. Зупинка « Валеохвилинка »

(На дошці кольори, але іншого кольору, ніж їхня назва. Учні називають кольори, а не те, що написано)

Фізкультхвилинка (відео)

V. Закріплення й узагальнення вивченого
1. Робота в групах.
Завдання на парті в конверті. Він потрапив до нас з острова Казкового. Доберіть прикметники та запишіть під картинками. У вас є 3 хвилини.

 

 

 

 

 

 

 

2.Індивідуальна робота «Хмаринка слів»

 (картки №2 та №3 на оцінку, запишіть на них прізвище)

- Діти, а що потрібно, коли подорожуєш кораблем? (аптечка, компас, карта, вітрила, якір ( картинки на дошці та у дітей). Хмара слів вам допоможе.

- Вам потрібно вибрати один предмет та описати, записати ознаки.

(Опис предметів, зображених на малюнку, діти описують предмет та добирають прикметники)

- Хто хоче за бажанням прочитати, але не повторюємось.

3. Робота в парі.

- Діти, вам потрібно дібрати ознаки до предметів та записати їх. На це завдання у вас є 2 хв.

 

 

4. Індивідуальні картки «Продовж речення» (в зошиті)

- У вас є картки, вам треба доповнити речення, списати та підкреслити прикметники хвилястою лінією. На це завдання у вас є 2 хв.

- Країна Граматики щиро нас привітає. А бухта Досягнень – куди ми з вами дістались,  познайомить  усіх учасників з дуже мудрим висловом.
Розгадайте ребус та ви дізнаєтесь, який найбільший скарб учня.
                Найбільший скарб учня – міцні … знання (ребус)

ребуси

 

ребуси

ребусиребуси

ребуси

(Записати в зошит з коментуванням)
VI. Підсумок уроку.

- Візьміть свої картки «очікувань». Що ми можемо дописати в останній стовпчик? Що ви дізналися?

- Чи виправдалися ваші очікування?

- Ось і закінчилась наша дослідницька подорож. Ви дуже добре попрацювали і можете пишатися вашими здобутками. Країна Граматики дарує вам конверт з цікавим домашнім завданням

 2. Домашнє завдання (Записати ознаки)
Малюнки; дельфін, акула, краб, пінгвін, риба (на парті)




 

doc
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку