Перший урок 2017-2018 н. року
(для учнів 2 класу)
Тема: Урок – подорож «Україна - європейська країна»
Мета:
-
поглибити знання учнів про країни Європи та нашу державу - Україну;
-
формувати національну свідомість школярів;
-
розвивати пізнавальні інтереси учнів;
-
виховувати патріотичні почуття, повагу до історії рідного краю, шанобливе ставлення до символів держави.
Обладнання: глобус, карта України, відеоролики, аудіо записи пісень про Україну; на дошці - записи висловів про Україну, прислів’я, приказки про рідний край; малюнки із зображенням ракети, літака, поїзда, автобуса.
Хід уроку
-
Організація класу до уроку
Учитель.
Доброго дня вам, діти!
Ось і скінчилося літо.
Школа чекала на вас,
Радо запрошує в клас.
Бачу, ви всі відпочили,
влітку зросли і зміцніли.
Я вас зі святом вітаю,
Бути уважним, старанним
Кожному з вас я бажаю!
Запрошую вас у мандрівку
Цікаву, проте незвичайну.
Якщо ви готові до старту,
Тоді усі разом рушаймо!
II. Основна частина.
(Звучить запис космічної мелодії, на дошці зображення ракети.)
Відеоролик
Із року в рік навколо Сонця,
Мов корабель, пливе Земля.
Ми – юнги, юні охоронці,
Матроси цього корабля.
Тут батьківщина всіх народів,
Тут народились я і ти,
І місяць – іграшка природи -
Над нами сяє з висоти.
А. Качан
-
Якою прекрасною є наша планета в зоряному просторі. Легкі завіси хмар потроху розходяться і ми бачимо обриси материків, блакить океанів. Спробуймо роздивитись все це детальніше.
-
Які кольори ми можемо побачити на земній кулі?
-
А що б це могло бути?
Так, діти, це вода і суша. Всі частини суші називаються материками. Давайте з вами поговоримо про найбільший материк Євразію. Ви часто чули слова Європа. На якому материку вона знаходиться?
-
Європа – частина материка Євразія. Погляньте на карту Європи, де позначено межі країн. Усього в Європі розташовано 44 країни. Чи є серед прапорів знайомі вам?
-
Так, ви впізнали наш державний прапор. Отже, Україна – це європейська держава.
-
Давайте діти пересядемо на літак і продовжимо нашу подорож.
-
Так, дійсно, Україна це країна яка географічно знаходиться в Європі.
-
Отже, Україна – це європейська держава.
-
Дослідіть, які держави є сусідами нашої Батьківщини? За допомогою фрагментів пазлу спробуйте відтворити те, що ви зараз подивитеся.
А ще країни Європи співпрацюють у різних сферах життя – в політиці, економіці, в галузі науки, мають торгівельні та економічні стосунки тощо. Багато людей від’їжджають жити та працювати в інші країни, створюють міжнаціональні сім’ї. Тому й переплітаються народи. Та їх спільним домом залишається Європа.
Фізкультхвилинка.
(На дошці зображення поїзда.)
Учитель читає вірш.
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
- Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце посміхнулося здаля:
- Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні, а земля
Там найкраща, де вродився ти.
Виростай, дитино, й пам′ятай –
Батьківщина – то найкращий край!
-
Тож, напевно, ви всі здогадалися, куди ми вирушимо далі?
Учитель.
-
Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Впізнає її з-поміж інших. Як ви впізнаєте свою державу, українців серед інших народів?
-
Так, перш за все країну відрізняють державні символи. Назвіть їх. Що вони являють собою?
«Незакінчене речення»
-
Україна – це ... (Батьківщина, Вітчизна, держава, країна, рідна сторона, батьківська земля)
-
Україна (яка?) ... (найдорожча, наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша...)
-
Наша держава (яка?) ... (суверенна, демократична, незалежна, правова, соборна, вільна, європейська...)
-
У рідному краї дорогі для мене (хто? або що?) ... (батьки, брати, сестри, друзі, стежка, батьківська хата, колискова, школа, мова ...)
-
Здогадайтесь, про що йдеться. У стародавніх слов’ян слово «стол» означало «трон», «місце правління князя». Пізніше місто, де жив князь називали «стольним градом». Як таке місто називають зараз?
-
А чому всі люди прагнуть поїхати до Європи?
ІV. Підсумки уроку. Рефлексія.
-
У І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон сказав, звернувшись до народу: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона своя».
(Звучить запис пісні Т. Петриненка «Україні»)
-
Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі - свого міста чи села, області, всієї країни. А для цього потрібно любити свою Батьківщину, вчитись для того, щоб у майбутньому принести користь своєму народу.
-
Щоб наша Батьківщина і надалі залишалася єдиною, незалежною, красивою, щоб нашу державу знали і поважали у Європі та в усьому світі, Памятайте! Європа починається з нас!
Ви - юний цвіт нової України,
У ваші очі дивиться народ.
Верстати шлях вам суджено єдиний:
Під кольорами сонця й неба сині –
Сягнуть в житті небачених висот.