"Україна - європейська країна." Урок

Про матеріал
Урок розроблено відповіно до вимог освітнього процесу. Згадується про держави-сусіди України, про географічне положення. Детально описано про якості самих українців.
Перегляд файлу

Перший урок 2017-2018 н. року

(для учнів 2 класу)

Тема: Урок – подорож «Україна - європейська країна»

Мета:

  •      поглибити знання учнів про країни Європи та нашу державу - Україну;
  •      формувати національну свідомість школярів;
  •      розвивати пізнавальні інтереси учнів;
  •      виховувати патріотичні почуття, повагу до  історії рідного краю, шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання:  глобус, карта України, відеоролики, аудіо записи пісень про Україну;  на дошці - записи висловів про Україну, прислів’я, приказки про рідний край; малюнки із зображенням ракети, літака, поїзда, автобуса.  

Хід уроку

  1.        Організація класу до уроку

Учитель.

Доброго дня вам, діти!

Ось і скінчилося літо.

Школа чекала на вас,

Радо запрошує в клас.

Бачу, ви всі відпочили,

влітку зросли і зміцніли.

Я вас зі святом вітаю,

Бути уважним, старанним

Кожному з вас я бажаю!

Запрошую вас у мандрівку

Цікаву, проте незвичайну.

Якщо ви готові до старту,

Тоді усі разом рушаймо!

 

II.    Основна частина.

(Звучить запис космічної мелодії, на дошці зображення ракети.)

Відеоролик

Із року в рік навколо Сонця,
Мов корабель, пливе Земля.
Ми – юнги, юні охоронці,
Матроси цього корабля.
Тут батьківщина всіх народів,
Тут народились я і ти,
І місяць – іграшка природи -
Над нами сяє з висоти.

                                  А. Качан

 

  •      Якою прекрасною є наша планета в зоряному просторі. Легкі завіси хмар потроху розходяться і ми бачимо обриси материків, блакить океанів. Спробуймо роздивитись все це детальніше.
  •      Які  кольори ми можемо побачити на земній кулі?
  •      А що б  це могло бути?

Так, діти, це вода і суша. Всі частини суші називаються материками. Давайте з вами поговоримо про найбільший материк Євразію. Ви часто чули слова Європа. На якому материку вона знаходиться?

  •      Європа – частина материка Євразія. Погляньте на карту Європи, де позначено межі країн. Усього в Європі розташовано 44 країни. Чи є серед прапорів знайомі вам?
  •      Так, ви впізнали наш державний прапор. Отже, Україна – це європейська держава.
  •      Давайте діти пересядемо на літак і продовжимо нашу подорож.
  • Так, дійсно,  Україна це країна яка географічно знаходиться в Європі.
  •      Отже, Україна – це європейська держава.
  •      Дослідіть, які держави є сусідами нашої Батьківщини? За допомогою фрагментів пазлу спробуйте відтворити те, що ви зараз подивитеся.

 

А ще країни Європи співпрацюють у різних сферах життя – в політиці, економіці, в галузі науки, мають торгівельні та економічні стосунки тощо. Багато людей від’їжджають жити та працювати в інші країни, створюють міжнаціональні сім’ї. Тому й переплітаються народи. Та їх спільним домом залишається Європа.

Фізкультхвилинка.

 (На дошці зображення поїзда.)

Учитель читає вірш.

Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:

- Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?

Сонце посміхнулося здаля:
- Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні, а земля
Там найкраща, де вродився ти.

Виростай, дитино, й пам′ятай – 
Батьківщина – то найкращий край!

 

  •      Тож, напевно, ви всі здогадалися, куди ми вирушимо далі?

Учитель.

  •      Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Впізнає її з-поміж інших. Як ви впізнаєте свою державу, українців серед інших народів?
  •      Так, перш за все країну відрізняють державні символи. Назвіть їх. Що вони являють собою?

«Незакінчене речення»

  • Україна – це ... (Батьківщина, Вітчизна, держава, країна, рідна сторона, батьківська земля)   
  • Україна (яка?) ... (найдорожча, наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша...)
  • Наша держава (яка?) ... (суверенна, демократична, незалежна, правова, соборна, вільна, європейська...)
  • У рідному краї дорогі для мене (хто? або що?) ... (батьки, брати, сестри, друзі, стежка, батьківська хата, колискова,  школа, мова ...)
  •      Здогадайтесь, про що йдеться. У стародавніх слов’ян слово «стол» означало «трон», «місце правління князя». Пізніше місто, де жив князь називали «стольним градом». Як таке місто називають зараз?
  •      А чому всі люди прагнуть поїхати до Європи?

ІV. Підсумки уроку. Рефлексія.

  •      У І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон сказав, звернувшись до народу: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона своя».

(Звучить запис пісні Т. Петриненка «Україні»)

  •      Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі - свого міста чи села, області, всієї країни. А для цього потрібно любити свою Батьківщину, вчитись для того, щоб у майбутньому принести користь своєму народу.
  •      Щоб наша Батьківщина і надалі залишалася єдиною, незалежною, красивою, щоб нашу державу знали і поважали у Європі та в усьому світі, Памятайте! Європа починається з нас!

 

Ви - юний цвіт нової України,

У ваші очі дивиться народ.

Верстати шлях вам суджено єдиний:

Під кольорами сонця й неба сині –

Сягнуть в житті небачених висот.

 

 

 

 

docx
Додано
8 березня 2020
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку