Урок. "Як упізнати територію своєї країни"

Про матеріал
Метауроку: поглибити знання учнів про Україну; продовжити ознайомленням з національними символами; формувати національну свідомість; розвивати вміння досліджувати, аналізувати критично оцінювати отриману інформацію; формувати вміння висловлювати свою точку зору в обговоренні питання; виховувати патріотичні почуття до України.
Перегляд файлу

Тема Як упізнати територію своєї країни?

Мета. Поглибити знання учнів про Україну; продовжити ознайомленням з національними символами; формувати національну свідомість; розвивати вміння досліджувати, аналізувати критично оцінювати отриману інформацію; формувати вміння висловлювати свою точку зору в обговоренні питання; виховувати патріотичні почуття до України.

 

Освітні галузі: мовно-літературна, математична, соціальна, історична, мистецька, технологічна.

 

Обладнання: карта України, роздатковий матеріал, картки з завданнями, комп’ютер.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Ранкове коло.  Вітання учасників семінару.

Посміхніться всім  навколо

Добрий ранок люба школа

І веселий той дзвінок

Кличе всіх нас на урок

Розпочинаючи урок, часу не гаючи

Лиш труднощі долаючи

 Ми радість пізнаємо,

А запорукою  успіху є усмішка

Адже усмішка ще прикрашає обличчя, підвищує настрій, сприяє дружнім стосункам з оточуючими, допомагає знайти нових друзів і навіть деколи допомагає здійснити бажання.

  • А до нас сьогодні завітали : Гарні

                                                 Охайні

                                                 Сміливі

                                                 Тактовні

                                                 Інтелігентні

ГОСТІ. Давайте запросимо їх до нас в коло.

  • Українці вітаються: «Доброго ранку», «Доброго дня», «Здоровенькі були»…
  • Уявіть, що ви завітали до іншої країни. Як же вітаються там?
  • У Франції навіть малознайомі люди при зустрічі  по черзі торкаючись один одного щоками і посилаючи в повітря від 1 до 5 повітряних поцілунків кажуть"Comment ca va",   що можна перекласти «Як це йде?».
  • При зустрічі або знайомстві в Японії краще вклонитися один одному.
  • Зустрічаючись в Тибеті досить просто показати один одному язика.
  • У США під час зустрічі ставлять стандартне питання : «Hello. How are you?»
  •  Кажучи «Привіт!» в Індії, ви повинні скласти руки в молитовну позицію, направивши пальці вгору, і злегка вклонитися, вимовляючи «Намисто!».
  • Що ж вітатися ми навчилися, то ж можемо й поїхати в гості, але з пустими руками в гості ніхто не ходить.
  • Яку річ ви подарували б своєму новому другові? Але є одна умова: назва має починатися на ту саму букву, що й ваше ім’я.
  • Передаючи коробочку одне одному, говоримо: «Я дарую люстерко»
  • З подарунком теж визначилися, тому можемо вирушати в подорож. Але чи далеко ми помандруємо пішки?
  • Давайте запитаємо наших гостей чим вони до нас дісталися?
  • На чому ми поїдемо, дізнаємося відгадавши загадку:

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

  • Тож отримуємо квиточки з номером місця і будь ласка займаємо свої місця в потязі.
  • Хто може поділитися своїми враженнями від подорожі за кордон до іншої країни?
  • Уважно слухаймо! Якщо виникли питання, поставте їх після розповіді.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

  • Сьогодні ми з вами будемо досліджувати, що таке кордон. Будемо подорожувати за кордон і вертатимемося назад. Дізнаємося який вигляд має наша країна з космосу.

ІІІ. Робота над темою дня.

  1. Бліцтурнір
  • Нашому потязі поки що горить червоне світло світлофора. А щоб поїхати потрібно, щоб яке світло було? Для цього треба відповісти на питання.

1. Як називається наша країна?

2. Яке місто є столицею нашої держави?

3.Як називають народ ,який проживає на території України?

  • Нам горить зелене світло, тож ми можемо вирушати в дорогу. Але ось що трапилось потяг не може поїхати без вагонів, а вони розколотилися по всьому класі. Щоб їх поставити в правильному порядку та нарешті вирушити в подорож потрібно розгадати загадку.

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без ...(батьківщини) 

(В кожного в руках вагон з літерами. Необхідно стати так, щоб вибудувалося слово «Батьківщина»)

Питання для кмітливих.

  • Що таке Батьківщина?
  • - Скільки складів у слові «Батьківщина»? (4)

Які голосні літери ?(а, і, и, а)

  • Яка літера не позначає звука? (ь)
  • Яка літера позначає два звуки? (щ- шч)
  • Отже, ми вирушили в подорож, щоб об’їхати всю країну потрібно буде виконувати завдання від країн, що межують з нашою Батьківщиною
  1. Завдання від Росії
    1.        Робота з тлумачним словником
  • Як називається лінія ,що розділяє країни?(кордон)

Кордон – визначає межі території.

  1.        Дослідницький практикум
  • Розгляньте карту на парті та на дошці.
  • Покажіть кордони України.
  • Наведіть кордони України кольоровими олівцями, тим кольором яким написана назва країни.
  • Знайдіть столицю України.
  1. Завдання від Білорусії

Робота в парах з цеглинками LEGO

Використовуючи цеглинки викладіть кордони нашої країни.

  1. Завдання від Польщі.

Розминка

  1. Завдання від Словаччини.

Розв’яжіть задачу

До кордону з Словаччиною Іванко, Марійка та їхня мама проїхали в автомобілі 100 км. Скільки кілометрів проїхав кожний?

  1. Завдання від Угорщини
    1.        Робота з підручником

Загальна довжина кордонів України: 6992 км.

  • Де можна перетнути кордон країни?
  • Пункт пропуску через державний кордон України – спеціально виділена територія на залізничних та автомобільних станціях, у морських та річкових портах, аеропортах з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів.
  • 6.2. Робота з телефонною програмою «Камери на кордон»

Перегляд семи кордонних пропусках. Аналіз.

  1. Завдання від Румунії.

Робота в групах

Відкриємо скриньку завдань – і дізнаємося, хто з тварин перетне кордон.

Скласти пазли прикладів з відповідями.  Розв’язаний правильно приклад – пропуск.

  1. Завдання від Молдови

Кросворд в програмі  Learnings.Apps

https://learningapps.org/display?v=pxdzwe39319

Завдання від України.

Колективна робота. Україна хоче перевірити наскільки ви запам’ятали, яка вона. Створіть колаж.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

- Ось наша подорож  кордонами України і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу.

Метод «Гудзики Блума».

Чи все ми знаємо про Україну? Адже ми подорожували лише її кордонами. Які ж чудеса приховує Україна ми дізнаємося на наступному уроці ЯДС.

Але в нас залишилася не розгадана одна загадка. Що ж ми везли в подарунковій коробці?

 

 

docx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
2989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку