Тема Як упізнати територію своєї країни?
Мета. Поглибити знання учнів про Україну; продовжити ознайомленням з національними символами; формувати національну свідомість; розвивати вміння досліджувати, аналізувати критично оцінювати отриману інформацію; формувати вміння висловлювати свою точку зору в обговоренні питання; виховувати патріотичні почуття до України.
Освітні галузі: мовно-літературна, математична, соціальна, історична, мистецька, технологічна.
Обладнання: карта України, роздатковий матеріал, картки з завданнями, комп’ютер.
Хід уроку
І. Організація класу.
Ранкове коло. Вітання учасників семінару.
Посміхніться всім навколо
Добрий ранок люба школа
І веселий той дзвінок
Кличе всіх нас на урок
Розпочинаючи урок, часу не гаючи
Лиш труднощі долаючи
Ми радість пізнаємо,
А запорукою успіху є усмішка
Адже усмішка ще прикрашає обличчя, підвищує настрій, сприяє дружнім стосункам з оточуючими, допомагає знайти нових друзів і навіть деколи допомагає здійснити бажання.
-
А до нас сьогодні завітали : Гарні
Охайні
Сміливі
Тактовні
Інтелігентні
ГОСТІ. Давайте запросимо їх до нас в коло.
-
Українці вітаються: «Доброго ранку», «Доброго дня», «Здоровенькі були»…
-
Уявіть, що ви завітали до іншої країни. Як же вітаються там?
-
У Франції навіть малознайомі люди при зустрічі по черзі торкаючись один одного щоками і посилаючи в повітря від 1 до 5 повітряних поцілунків кажуть"Comment ca va", що можна перекласти «Як це йде?».
-
При зустрічі або знайомстві в Японії краще вклонитися один одному.
-
Зустрічаючись в Тибеті досить просто показати один одному язика.
-
У США під час зустрічі ставлять стандартне питання : «Hello. How are you?»
-
Кажучи «Привіт!» в Індії, ви повинні скласти руки в молитовну позицію, направивши пальці вгору, і злегка вклонитися, вимовляючи «Намисто!».
-
Що ж вітатися ми навчилися, то ж можемо й поїхати в гості, але з пустими руками в гості ніхто не ходить.
-
Яку річ ви подарували б своєму новому другові? Але є одна умова: назва має починатися на ту саму букву, що й ваше ім’я.
-
Передаючи коробочку одне одному, говоримо: «Я дарую люстерко»
-
З подарунком теж визначилися, тому можемо вирушати в подорож. Але чи далеко ми помандруємо пішки?
-
Давайте запитаємо наших гостей чим вони до нас дісталися?
-
На чому ми поїдемо, дізнаємося відгадавши загадку:
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні. (Потяг)
-
Тож отримуємо квиточки з номером місця і будь ласка займаємо свої місця в потязі.
-
Хто може поділитися своїми враженнями від подорожі за кордон до іншої країни?
-
Уважно слухаймо! Якщо виникли питання, поставте їх після розповіді.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
-
Сьогодні ми з вами будемо досліджувати, що таке кордон. Будемо подорожувати за кордон і вертатимемося назад. Дізнаємося який вигляд має наша країна з космосу.
ІІІ. Робота над темою дня.
-
Бліцтурнір
-
Нашому потязі поки що горить червоне світло світлофора. А щоб поїхати потрібно, щоб яке світло було? Для цього треба відповісти на питання.
1. Як називається наша країна?
2. Яке місто є столицею нашої держави?
3.Як називають народ ,який проживає на території України?
-
Нам горить зелене світло, тож ми можемо вирушати в дорогу. Але ось що трапилось потяг не може поїхати без вагонів, а вони розколотилися по всьому класі. Щоб їх поставити в правильному порядку та нарешті вирушити в подорож потрібно розгадати загадку.
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без ...(батьківщини)
(В кожного в руках вагон з літерами. Необхідно стати так, щоб вибудувалося слово «Батьківщина»)
Питання для кмітливих.
-
Що таке Батьківщина?
-
- Скільки складів у слові «Батьківщина»? (4)
Які голосні літери ?(а, і, и, а)
-
Яка літера не позначає звука? (ь)
-
Яка літера позначає два звуки? (щ- шч)
-
Отже, ми вирушили в подорож, щоб об’їхати всю країну потрібно буде виконувати завдання від країн, що межують з нашою Батьківщиною
-
Завдання від Росії
-
Робота з тлумачним словником
-
Як називається лінія ,що розділяє країни?(кордон)
Кордон – визначає межі території.
-
Дослідницький практикум
-
Розгляньте карту на парті та на дошці.
-
Покажіть кордони України.
-
Наведіть кордони України кольоровими олівцями, тим кольором яким написана назва країни.
-
Знайдіть столицю України.
-
Завдання від Білорусії
Робота в парах з цеглинками LEGO
Використовуючи цеглинки викладіть кордони нашої країни.
-
Завдання від Польщі.
Розминка
-
Завдання від Словаччини.
Розв’яжіть задачу
До кордону з Словаччиною Іванко, Марійка та їхня мама проїхали в автомобілі 100 км. Скільки кілометрів проїхав кожний?
-
Завдання від Угорщини
-
Робота з підручником
Загальна довжина кордонів України: 6992 км.
-
Де можна перетнути кордон країни?
-
Пункт пропуску через державний кордон України – спеціально виділена територія на залізничних та автомобільних станціях, у морських та річкових портах, аеропортах з комплексом будівель, споруд і технічних засобів, де здійснюються прикордонний, митний та інші види контролю і пропуск через державний кордон осіб, транспортних засобів, вантажів.
-
6.2. Робота з телефонною програмою «Камери на кордон»
Перегляд семи кордонних пропусках. Аналіз.
-
Завдання від Румунії.
Робота в групах
Відкриємо скриньку завдань – і дізнаємося, хто з тварин перетне кордон.
Скласти пазли прикладів з відповідями. Розв’язаний правильно приклад – пропуск.
-
Завдання від Молдови
Кросворд в програмі Learnings.Apps
https://learningapps.org/display?v=pxdzwe39319
Завдання від України.
Колективна робота. Україна хоче перевірити наскільки ви запам’ятали, яка вона. Створіть колаж.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
- Ось наша подорож кордонами України і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу.
Метод «Гудзики Блума».
Чи все ми знаємо про Україну? Адже ми подорожували лише її кордонами. Які ж чудеса приховує Україна ми дізнаємося на наступному уроці ЯДС.
Але в нас залишилася не розгадана одна загадка. Що ж ми везли в подарунковій коробці?