Україна - незалежна держава

Про матеріал
Формувати уявлення про Україну, як незалежну державу. Розширити знання про державні символи України. Виховувати патріотичні почуття.
Перегляд файлу

Мета: формувати уявлення учнів про Україну, як незалежну державу.

Розширити знання про державні символи України. Продовжувати формувати навички поводження під час урочистих подій. Виховувати патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів України.

І. Організаційний момент

Наш девіз :

Наші очі на уроці ... (дивляться і все бачать).

Вуха ... (уважно слухають і все чують).

Голова добре ... (думає).

Спинки прямі, руки на парті.

Хором: До роботи всім нам час,

 Бо багато її в нас.

            Чарівний, загадковий світ.

             І ми у нім живемо.

             А на уроках «ЯДС»

             Нове й цікаве пізнаємо.

II. Актуалізація опорних знань

-Щоб патріотом - українцем зростати, треба походження країни знати !

Облітав журавель сто доріг, сто земель.

Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

«Де найкращая земля?»

Журавель відповідає:

Всі : «Краще рідної немає!»

- Діти, яку землю ми називаємо рідною?

- Як називається наша країна?

- Яку назву має народ нашої країни?

(учні дають повні відповіді)

-ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні на уроці ми будемо говорити про землю чарівну, щедру і багату, співочу, сповнену краси, землю, прекраснішої від якої нема у світі.

Діти (з буквами)

(У) всіх людей одна святиня,

(К)уди не глянь, де не спитай.  (Р)ідніша їм своя пустиня, 

(А) ніж земний в пустині рай.

(Ї)ї всі згадують щоднини,

(Н)ема без кореня рослини,

(А) нас людей без Батьківщини

- То як же зветься ця земля?         (Україна)

- Які слова спадають вам на думку, коли ви промовлясте слово «Україна»?

(Рідна, найдорожча, квітуча, прекрасна, привітна, щедра )

- Давайте спробуємо підібрати риму до вірша про Україну.

 

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Moя Україна найкраща у (світі) !

Моя Україна це ліс і озерця, Безмежні степи і чарівні... (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі, Маленькі струмочки і ріки... (глибокі.)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже… (сучасні.)

Сади чарівні, мальовничії села

Моя Україна - це пісня... (весела.)  Крилата така, мелодійна... (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі -

- (моя Україна)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна - козацькая слава!

Така волелюбна і мирна..(держава)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати…(відкрила)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі - ... (єдина) !

Перевірка д/з

Яке д/з вам було на сьогодні?

(Написати твір-мініатюру «Моя країна - Україна».)

Il. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні у нас нова мандрівка в навколишній світ. Я пропоную вам поговорити про добрі справи, про любов до Батьківщини .

 

Є поміж нас багаті й бідні.

Кому що треба доля не пита.

Та є дві речі всім нам необхідні:

У світі мир, а в душах доброта.

 

Тема нашого сьогоднішнього уроку «Україна-незалежна держава».

 

Гра «Додай слівце»

Гордо, голосно, дитино,

Ти назви імʼя країни,

У якій хвалити Бога,

Народився і живеш.

Їй є дочкою чи сином

І коли ти підростеш,

Будеш їй творити славу,

Розбудовувать державу.

Отже зветься ця країна - незалежна … ( Україна).

 Наш сьогоднішній урок присвячений Україні - нашій державі, її символам. А поговоримо про них ми на сторінках усного журналу, кожна сторінка якого буде присвячена певній темі.Їй є дочкою чи сином

І коли ти підростеш,

Будеш їй творити славу,

Розбудовувать державу.

Отже зветься ця країна - незалежна ... ( Україна).

Наш сьогоднішній урок присвячений Україні - нашій державі, її символам.

А поговоримо про них ми на сторінках усного журналу, кожна сторінка якого буде присвячена певній темі.

III. Вивчення нового матеріалу.

Сторінка 1. «Моя країна - Україна».

Розповідь вчителя:

Україна - це наша земля, наша країна зі славною історією та традиціями, народ якої протягом багатьох віків боровся за свою незалежність.

Україна - це велика незалежна держава. Україна - це рідна мова, чарівна пісня, чудові народні традиції, мальовнича природа, талановитий народ.

А зараз послухайте легенду: «Наша земля»

Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталося.

От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Тоді я вам дам ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але памʼятайте, якщо будете її берегти,то вона буде ваша, а ні - ворога».

Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали У країною.

- Які вірші про Україну ви знаєте?

(Вірші про Україну.)

Відео „Державні і народні символи  України»

Сторінка 2 « Державні символи України.»

Кожна країна світу має свої символи, які люди шанують і бережуть.

Що ж таке символи? Символи це особливі відзнаки, які відрізняють один народ від іншого. Так і наша держава має три основні символи: «Державний прапор України, герб і гімн.»

Конституція- це основний закон нашої держави. В ній записані права і обовʼязки громадян України. (Прийнята 28 червня 1996 року.)

- А зараз послухайте легенду, яку підготувала…

Давно-давно жила колись жінка. І було у неї три сини. Росли вони чесними і сміливими. Попідростали і вирішили піти у світ.

Старшому сину дала мати на згадку про рідну домівку золоту корону з промінцями, щоб і в далекому краю зігрівала вона його.

Минув час і завдяки своєму розуму став старший син великим князем, бо корона, яку дала йому мати зігрівала людей і вела вперед. Дали йому імʼя Герб, а знак, що дала мати - Тризуб.

Середньому синові дала мати в дорогу синьо-жовтий одяг. Своїми гарними справами прославив він свою матір і одержав імʼя - Прапор.

А що ж третій брат? Там де він був завжди лунала пісня. Адже мама подарувала йому чарівний голос. От і одержав третій син імʼя - Гімн.

 

Сторінка 3 «Державний прапор України»

( Розгляд прапора України.)

(День прапора 23 серпня.).

- Національний прапор України синьо-жовтого кольору.

- Що символізує жовтий колір? (Колір пшеничної ниви, хліба,

жовтогарячого сонця.)

- Ну, а блакитний колір? (Це колір чистого неба, миру, джерельної води.)

- Тому народ України обрав поєднання цих кольорів для свого національного прапора.

(Виготовлення прапора України.)

          Фізкультхвилинка

Ми мандруємо, мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати.

Як вершину нам дістати?

Заглянемо в озерця, не торкнутися нам дна!

Так ми довго-довго йшли і до школи знов прийшли.

 Сторінка 4 «Державний герб України»

(Розгляд герба України.)

Герб - символ влади. Золотий тризуб на блакитному тлі.  Його запровадив київський князь Володимир Великий більше тисячі років тому. Він зображений на

монетах того часу. Народне розшифрування нашого герба означає «воля».

Давайте трохи пофантазуємо: чому саме тризуб вважають гербом

України?

- Мабуть, тому, що число три завжди вважалося числом казковим,

чарівним. У казках ми часто зустрічаємо розповіді про трьох богатирів; про три бажання, які виконують чарівники; три дороги, що лягають

перед казковими героями.

- А ще у тризубі відображено триєдність життя. Це батько - мати - дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов. Адже тато - найдужчий , мати-наймудріша, а дитя-це плід любові.Оце все й відбито в тризубі - Гербі України.

Сторінка 5 «Гімн України»

- Який третій

державний символ України ?

Що така гімн?

- Третім національним символом України є гімн. Це урочиста пісня прийнята як символ державної національної єдності. Національним гімном України стала пісня «Ще не вмерла України ...», текст до якої написав український поет і вчений Павло Чубинський, музику склав- Михайло Вербицький.

Гімн звучить на ознаменування сили, слави і могутності держави.

- Як треба слухати гімн?

(Слухати гімн треба стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою.)

(Виконання гімну учнями.)

 

Сторінка 6 «Герої України»

Стаття 35 Конституції України говорить, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обовʼязком громадян України.

Наша армія - для захисту кордонів рідної землі, а не для нападу на інші країни.

- Чи знаєте ви, які події відбуваються у нашій державі?

Зараз українцям як ніколи потрібно бути згуртованими. На цілісність нашої держави посягнули вороги і багато наших земляків мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході нашої країни з терористами, відвойовують та захищають кордони нашої держави, її територію та незалежність.

Кожен, хто живе в Україні, повинен памʼятати, що він громадянин цієї держави і від кожного залежить, яке життя ми в ній побудуємо. Ми повинні вчитися любити свою землю, свій народ, культуру, як її любили ті, хто загинув за нашу незалежність. Прошу встати і вшанувати загиблих героїв хвилиною мовчання.

(Запалити свічку, включити запис пісні «Пливе кача..»)

- Завжди будемо памʼятати борців за єдність та незалежність України!

Приклеїти голуби ( „Герої не вмирають ...")

Енергізатор ( побажання Україні)

- Якщо ви вважаєте, що наша країна повинна бути єдиною та незалежною

- дайте один одному руки.

- Якщо ви вважаєте,що кожен повинен любити і піклуватися про нашу

Батьківщину - Україну - сплесніть у долоні.

- Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту, бережете українську пісню - сплетіть руки вгорі.

- Якщо ви впевнені, що треба з повагою ставитись до Герба, Прапора і Гімну України - встаньте.

IV. Закріплення нового матеріалу

1. Гра «Закінчи речення»

- Наша Батьківщина - ... (Україна).

- Державних символів у нас є - ... (три).

- Державний прапор має кольорів - ... (два).

- Вгорі на прапорі прямокутник кольору - ... (блакитного).

- Внизу на прапорі прямокутник кольору - ... (жовтого).

- Державний Герб України - ... (тризуб).

- Державний Гімн України -... (пісня «Ще не вмерла України...»).

- Гімн треба слухати -... (мовчки, стоячи).

2. Робота у зошитах

3. Скласти прислівʼя

- У вас на партах лежать картки з набором слів. Попробуйте скласти з них прислівʼя.

V. Підсумок уроку

(Виставка малюнків)

Єднаймося ж люди, у дружній родині,

Бо ж ми українського роду,

Хай злагода буде у нашій країні, Добробут і щастя народу.

- Ми єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми від малого до великого, прагнемо миру, спокою, міцної та квітучої держави, чистого неба над головою!

- Напишіть на прапорцях, які ви виготовили, свої побажання нашій країні. ( Прикріпити прапорці вздовж кордону на карті.)

Вправа «Незавершене речення».

- Придумайте кінцівку до такого початку речення :« Я знаю ..»

 ... що моя держава - це Україна.

.. такі державні символи - прапор, герб, гімн.

…державний прапор синьо-жовтого кольору.

…синій колір символізує чисте, мирне небо.

…жовтий - це колір стиглого пшеничного колосу.

... державним Гербом є тризуб.

…тризуб був відомий здавна.

…державний Гімн - це пісня «Ще не вмерла України...»

... символи держави треба поважати і шанувати.

docx
Додав(-ла)
Занік Тамара
Додано
25 вересня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку