Пізнавально - інформаційний проект "Океани Землі»
/фрагмент уроку/
Навчальна мета: Познайомити учнів з поняттям «Океани», їх розміщенням на глобусі і карті півкуль; розкрити значення океанів для людини; закріпити практичні навички роботи з картою; вчити користуватися здобутими знаннями, джерелами інформації;
Розвиваюча мета: розвивати найважливіші загальнонавчальні вміння (рефлексійні, пошукові, комунікативні та презентаційні), пізнавальні інтереси дітей, пам’ять, спостережливість.
Виховна мета: виховувати дбайливе ставлення до одного з багатств природи — води; виховувати самостійність, бережне ставлення до дарів океанів.
Обладнання: карта світу, глобус, словник, телевізор, фільм «Світовий океан», презентація, виставка літератури.
Тип уроку: урок – подорож
Форма уроку: організація, планування проекту
Комплексне використання форм і методів: метод проектів, використання ІКТ, проблемно-пошуковий метод, словесний, робота в групах, «перевернуте» навчання
Очікувані результати: зацікавленість учнів проектною діяльністю, розширення поля для самостійно-пізнавальної діяльності, створення умов для реалізації кожної особистості, підвищення рівня екологічної культури.
Завдання проекту: ознайомитися з океанами Землі, розширити уявлення про рослинний і тваринний світ Світового океану, дізнатися про природоохоронну боротьбу людей
Тип проекту: міжпредметний, короткотривалий, дослідницько-пошуковий, груповий.
План виконання проекту
Хід уроку
І. Організація початку уроку. Слайд 1
- На уроці дружно працюйте,
Слухайте, міркуйте,
На питання відповідайте,
Досліджуйте, вивчайте,
Кмітливість проявляйте.
(Нових знань, чудових вражень, практичних завдань, цікавих зустрічей.)
- Я трохи хвилююся. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі і мені успіхів.
Ми починаємо урок, а на уроці ви будете… Слайд 2
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
ІІ. Актуалізація опорних знань
(Відповіді дають учні з сусідніх груп):
І група:
ІІ група:
ІІІ група:
ІV група:
V група:
ПАРАСОЛЬКА – Південна Америка – найвологіший материк.
ВАЛЯНКИ –Антарктида – найхолодніший материк.
ЛІТАК – Євразія – найбільший материк.
ВОДА – Австралія – найсухіший материк.
ПАНАМА – Африка – найжаркіший материк.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Шириною - широко,
Глибиною - глибоко,
День і ніч об берег б'ється.
Із нього вода не п'ється,
А тому що не смачна –
і солона, і гірка. (Океан)
– Дійсно, мова піде про океани.
2. Перегляд відео Слайд 3 /відео/
- Яку іншу назву можна було б дати нашій планеті?
Слайд 4
/ Планета Океан, планета Вода/
Слайд 5
Глянь на глобус – голубий:
Океан то Світовий.
Океани він єднає,
Їх чотири в собі має:
Індійський - він самий (ЯКИЙ? )…. ( солоний ) у світі,
Океан Атлантичний славен ( ЧИМ?) своїми …. (хребтами),
Північно-Льодовитий весь час спить під ( ЧИМ?) …
(льодовиками),
А Тихий – не тихий, а зовсім бурхливий, глибокий і самий ( який?) … великий.
Слайд 6
ІІІ. Обговорення ідей, щодо досягнення мети та її представлення.
Слайд 7, 8
ІV. Формування завдань, які вирішуватимуться. Визначення джерел потрібної інформації.
- А подивіться, яка у нас в класі є бібліотека. Працюйте і з нею.
V. ФОРМУВАННЯ ГРУП ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
1. Представлення груп. Розподіл обов’язків між учасниками.
- Для того, щоб отримати знання про океани, ви поділені на групи. Ви побуваєте в ролі дослідників океану.
1 група - будуть істориками,
2 – океанологами,
3 – біологами.
4 – синоптиками,
5 – екологами,
/Назва групи – на іншій стороні записано, що будете досліджувати/
Історики – науковці, що вивчають історичне минуле.
Океанологи – науковці, що вивчають Світовий океан.
Синоптики – науковці, що слідкують за погодними змінами в природі.
Біологи – люди, які вивчають живі організми.
Екологи – вчені, що вивчають причини природних лих і шукають шляхи їх вирішення.
І група. «Історики»: Слайд 10
ІІ група. «Океанологи»: Слайд 11
ІІІ група. «Біологи»: Слайд 12
ІV група. «Синоптики»: Слайд 13
V група. «Екологи»: Слайд 14
/відповіді учнів/
І група. «Історики»:
ІІ група. «Океанологи»:
ІІІ група. «Біологи»:
ІV група. «Синоптики»:
V група. «Екологи»: