Україна – моя Батьківщина.

Про матеріал

Розробка уроку в 1 класі з природознавства "Україна – моя Батьківщина" при вивчені у 2 семестрі теми : "Моя – країна Україна".

Конспект уроку містить різноманітні інтерактивні форми роботи на уроці: мікрофон, асоціативний кущ та інші.


Перегляд файлу

Урок природознавства в 1- му  класі

Тема уроку.  Україна – моя Батьківщина.

Мета уроку. Розширити знання учнів про Україну; поповнити знання про державні та народні символи України; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам’яті, активності; виховувати патріотичні почуття, національну свідомість, гідність, формувати відчуття приналежності до рідної землі, народу, до своєї Батьківщини – України, любові до рідного краю.

Тип уроку: вивчення нових знань.

                                                                    Хід заходу

1.Організація класу.

    1.1.Привітання

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!

 

   1.2.Створення емоційного настрою

Діти. Візьміть у руки сердечко добра та хорошого настрою. Подивіться, як воно вам усміхається. Усміхніться і ви йому. Покладіть цей маленький клаптик гарного настрою на долоньку. Відчуйте, як воно зігріває вас. Від нього іде дивна енергія, добро. Подумки помістіть добро і гарний настрій у своє серце. Відчуваєте, у вас з'являються нові сили і енергія. Я хочу, щоб ви запам’ятали те, що зараз відчуваєте і щоб таке відчуття залишалося у вас до кінця дня.

Учні кладуть у скриньку свій настрій.

2. Актуалізація опорних знань.

Слухання пісні «Про Україну»

-Про яку країну співали у пісні?

 

3.Мотивація навчальної діяльності.

   -Щоб дізнатися, про що йтиметься на уроці, відгадайте загадки, а за кожну правильну відповідь я відкриватиму на дошці частинки картини.

(На дошці- пазл: зображення карти України; на кожну відгадку із  чотирьох загадок відкривається його частина)

    1. На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово:   (Україна)

     2. В мене є великий хист:
Я співаю, як артист.
Спів той радісний усюди
Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

    3. У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)

     4. Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)

 

Відкриття картинки

 

4. Повідомлення теми і мети уроку.

-Сьогодні наш урок присвячуємо нашій рідній Україні. (на дошці запис)

Україна – моя Батьківщина.

- Сьогодні ми будемо узагальнювати та систематизувати знання про Україну, державні символи України. Розвивати почуття людяності, доброти. Виховувати любов до рідної країни, почуття патріотизму.

 

5.Основна частина.

       5.1.Вправа «Очікування»

-Діти, чого ви очікуєте від уроку? (Учні по черзі розповідають про свої очікування)

 

      5.2. Вправа «Мікрофон»      

 -Діти, скажіть, будь ласка, що для вас є Україна?             

( Відповіді учнів в мікрофон)

      5.3. Асоціативний кущ

На підготовлених аркушах створити асоціативний кущ до слова  Україна.

( Рідний дім, чужина,  мама,   вороги, родина,  Батьківщина, вишиванка, воля.)

 

       5.4. Легенда про Україну.

     Колись, дуже-дуже давно, роздавав Господь землі державам. Багато зібралося їх біля Божого порогу. І кожна держава сподівалася отримати свою, найкращу часточку  на планеті. А потім усі вони, отримавши що хотіли, розходилися господарювати на своїх, Богом даних, землях. Але до загальної черги не встигла держава Україна. Важко працювала, втомилася і, втомлена, ледве прийшла до Бога. Стала осторонь і не сміє очей підняти. Господь побачив заквітчану красуню, покликав до Себе і запитав: – Ти спізнилася, Україно, поглянь – усі розійшлися зі своїми наділами. Де ти була? – Працювала, - опустила очі, з яких рясно посипалися сльози-перли, – прости мені, Господи, піду я… Поглянув Господь на дівчину-Україну, на її спрацьовані руки, на її втомлене, але таке гарне обличчя і відповів: – Знаю тебе, Україно, знаю. Знаю серце твоє вразливе та ніжне, знаю душу твою співучу і просту. Знаю, як ти спиш і прокидаєшся, як плачеш і радієш. Як працюєш важко. Як співаєш щиро. Знаю, як любиш простір і небо, волю і життя. Знаю, бо Сам сотворив тебе такою. Не йди, зачекай… А Україна йому відповідає: – Якщо немає в Тебе, Господи, землі для мене, піду я. Не забирай ні в кого, щоб мені дати. Мені чужого не потрібно… Господь погладив схилену голову заплаканої дівчини-України і відповів: – Не журися, Україно. Посміхнися і радій. І співай пісню гарну! Нову пісню. Тому що вподобав я тебе і не дам тобі сумувати! Є у Мене земля! Моя земля. Залишив  її Собі, щоб тішитися, але з радістю віддаю тобі! Пануй, господарюй, працюй і радій! Це земля, де перегукуються степи з небом, а зоряний простір вкриває собою тишу дерев, де гори шепочуться з ріками, а у небі співає жайвір. І сонце там особливе, і люди надзвичайні. Твої люди, Україно! Живи і радій! А Я з цього часу буду з тобою назавжди. Бо ти та земля, той край, що в Моєму серці… Сподіваюся, любі мої, що сподобалася вам легенда про нашу державу. Така вона – наша Україна…

        5.5. Відео-фізкультхвилинки («Україно, ми твоя надія»)

        5.6.Розповідь з елементами бесіди.

Державний прапор України.

   -Які державні символи ви знаєте?( Прапор, герб, гімн. )

Учень 1 (Підготовлений учень розповідає вірш)                                  

  Прапорець, що я тримаю, для мене єдиний.
  Прапорець цей, що я маю, - символ України.
  Нема в світі більш святого й не буде ніколи.
  Він край неба голубого над пшеничним полем.
Учитель

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх – ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо , жовте жито,

Прапор свій оберігаєм,-

Він – святиня , знають діти.

 

  •  Які кольори має наш прапор?
  • Які почуття викликає у вас жовтий колір?

(Жовтий колір — це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі)

  • А синій колір про що вам говорить?

(Звичайно, це колір ясного, чистого, мирного неба.)

 

Учень 2  (Підготовлений учень розповідає вірш) 

Наш герб – тризуб, це воля, слава, сила.

Наш герб – тризуб. Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є, завжди будем.

Добро і пісню несемо ми людям.

Учень 3 (Підготовлений учень розповідає вірш)                                  

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста-

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують всі – і друзі, й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

 Від неї лине світло навкурги

Учитель

Гімн — це найголовніша пісня країни. Для гімну України написані слова, які виражають найсердечніші думки і прагнення нашого народу. Їхній автор — український поет Павло Чубинський. До тексту підібрана ніжна і одночасно горда мелодія Михайла Вербицького. Всі найбільші свята українського народу проходять з урочистим виконанням нашого прекрасного Гімну.       

 

    5.7. Легенда про державні символи  України.

ЛЕГЕНДА

     З глибини віків дійшла до нас ось така легенда. Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.

Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю три  променеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб. 

Середньому сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими (героїчними) вчинками. Люди запам’ятали його і назвали Прапором.

А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн.

Так і до нині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну.

Вони стали державними символами України.

 

           5.8.Перегляд відеоролика про Україну ( Ми за мир, ми за волю)

            5.9.Гра «Чарівний кошик»

(Діти по черзі витягають запитання з чарівного кошика)

1.          Яку назву має народ України?

2.          Назвіть державні символи України.

3.          Якого кольору прапор України?

4.          Що таке Державний Гімн?

5.          Як називається герб України?

6.          Яке слово можна прочитати придивившись  уважно до герба?

7.          Що означає блакитний колір прапора України?

8.          Що означає жовтий колір прапора України?

 

            5.10. Гра «Віночок»

- А зараз я пропоную сплести віночок з квітів. ( У кожного в руках  квітки з паперу з яких діти на дошці складають віночок промовляючи слова: я вплету…).

  • Я вплету  калину – символ краси та дівочої  вроди.
  • Я вплету до віночка барвінок - символ життя.
  • Я вплету до віночка волошку - символ кохання.
  • Я вплету цвіт вишні – символ материнської любові.
  • Я  вплету незабудку – символ хорошої пам’яті.
  • Я вплету до віночка любисток - символ відданість.
  • Я вплету ромашку - символ   ніжності і доброти.
  • Я вплету соняшник - символ сонячної енергії, життя, здоров'я.

Ось який гарний вийшов  віночок-оберіг. 

 

5.11.Фізкультхвилинка

Хто там, хто там вже стомився?

І над партою схилився?

Раз,два,три,чотирі, п′ять –

Час настав відпочивать!

 

Звучить спокійна музика.

Діти лісом гуляли, 

За природою спостерігали (учні ходять по кімнаті)

Вгору — на сонце подивились — (дивляться на сонце, рух «ліхтарики»)

Промінчиками зігрілись.

Метелики літали,  

Крильцями махали  (імітують метелика)

Дружно плеснімо: раз,  два, три, чотири, п'ять  (плещуть в долоні)

Треба нам букет зібрать(присідають, імітують букет в руках)

Раз присіли, два присіли, 

В руках дзвоники задзвонили.

Вправо дзвін:  — Дінь-дінь!  

Вліво дзвін:  Дінь-дінь! (нахили вправо, вліво з « букетом»)

На ніс сіла бджола  (показують пальцями і слідкують поглядом, як

бджола летить і сідає на ніс)

 

5.12. Робота з віршем         

-А зараз я прочитаю вірш з пропущеними словами, а ви спробуйте їх відгадати і хором назвати.

 

На землі великій є одна країна:

Гарна й неповторна, мила …(Україна).

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й …(талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші … (складають).

Щоб жила й раділа кожна родина,

Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!

 

 5.13. Слухання пісні «Україно ми твоя надія»

 5.14.Читання  віршів


(Підготовлені учні розказують вірші)                                                       


 Учениця 1:        

Я - українка! 
Горджуся й радію, 
Що рідною мовою 

Я володію, 
Шевченковим словом 
Умію писати ,      

Слова мелодійні 
І вірші складати.

Учениця 2:      

Я - українка! 
Живу в Україні, 
на вільній, єдиній 
Моїй Батьківщині, 
Де все мені в радість: 
Ліси і садки. 
Озера й річки, 
І глибокі ставки, 
Лани неосяжні, 
І гори, й долини, 
Цвіт білосніжний 
У лузі калини. 
В душі моїй солодко 
Грає сопілка, 
Бо я з України, 
Бо я - українка!                                                                          

Учениця3.

Україночка я маленька,

Україна — моя ненька.

В неї щира я дитина,

Добра, люба та єдина.

Вірна я дочка народу,

Бо козацького я роду.

Учень 4.

Ми усі – одна сім’я,

Неповторні – ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити.

Бо життя – це диво – казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на Землі добро творити!


   6.Підсумок уроку.Рефлексія

- Діти, на якому етапі уроку було найцікавіше працювати?

- Що ви зробили б інакше?(діти розповідають, чи справдилися їхні очікування, що на їх думку вдалося, а що – ні,починаючи словами:

«Сьогодні на уроці я…»)

-Діти на смайликах малюють свій настрій

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
8533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку