Україна-нашого народу дім

Про матеріал
Розробка уроку для дітей початкових класів на тему:Україна-нашого народу дім
Перегляд файлу

Тема: Україна – нашого народу дім

Тип уроку: усний журнал

Клас: 2

Мета: поглибити знання учнів про Україну, державні і народні символи; збагачувати активний словниковий запас учнів;  розвивати уяву, мислення, увагу, пам’ять, творчі здібності; виховувати повагу до історії та надбань українського народу.

Обладнання: плакат із зображенням Державного Прапора України і Держаного гербу України, аудіо запис Державного Гімну України,  карта України, зображення національних символів, розрізане на слова прислів’я  про Україну, сюжетні малюнки,  жовті і сині кульки.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Вітання вчителя:

Я сьогодні всіх щиро вітаю

В нашій школі, у дружній сім’ї.

І міцного здоров’я бажаю,

Й щастя – радості, друзі мої.

2. Привітання учнів.

Двоє учнів читають вірш «Знову в школу».

Пролетіло літо – золота пора

І уже до школи лине дітвора.

Ранець за плечима, вогники в очах

І яскраві айстри у руках.

Не сумуй за літом, знов воно прийде.

А тебе, школярик,  тут наука жде.

Будь сміливим , друже, труднощі долай.

Вчителів і друзів поважай.

3. Розминка «Добридень».

- «Добридень», « добридень»,

 «добридень», кажу.

Як ранок настане до школи біжу.

Тут очі, тут вуха, плече і рука,

Тут носик, тут ротик, а ось і п’ята.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми зібралися на перший урок, який присвячено Дню народження України. Скільки років виповнилось нашій державі?
  • Наш перший урок буде проходити у формі усного журналу «Щоб у серці жила Батьківщина». Що означає слово Батьківщина?

ІІІ. Осмислення та усвідомлення вивченого матеріалу.

  1. Слухання вірша П. Воронька «Облітав журавель».
  • На першій сторінці журналу розміщений вірш Платона Воронька «Облітав журавель». Послухайте його у виконанні вашої однокласниці.

Облітав журавель

Сто морів, сто земель.

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали в журавля:

  • Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

  • Краще рідної немає!
  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».
  • Про що спитали журавля?
  • Що відповів журавель?
  • Чому він так відповів?
  • Як називається наша рідна земля?

 

  1. Робота із картою України. Розповідь вчителя.
  • Перегортаємо наступну сторінку нашого журналу. Тут нас чекає карта України. На ній позначено гори, моря, рівнини, кордони української землі, де з давніх–давен живе наш народ. Територія України досить велика. Щоб перетнути її пішки із заходу на схід, потрібно 90 днів!
  1. Вікторина «Люби, вивчай свій рідний край».
  • На третій сторінці журналу пропонується вікторина «Люби, вивчай свій рідний край»:
  • Як називається наша Батьківщина?
  • Які символи нашої держави?
  • Що позначає герб-тризуб?
  • Що означають кольори на прапорі України?
  • Хто автор Державного Гімну України?
  • Як називається столиця України?
  • Яка грошова одиниця України?
  • Яка найбільша ріка ?
  • Які рослини найбільше полюбляють українці?
  • Назвіть гори, які є на території України.
  • Назвіть моря, які омивають територію нашої держави.
  • Діти, ви справжні українці, тому що так багато знаєте про нашу Україну.
  1. Фізхвилинка «Гопачок».

Руки в боки, усміхнись.

На сусіда подивись

Носик, п’ятка, каблучок,

Ми танцюєм гопачок.

  1. Робота із прислів’ям.
  • На четвертій сторінці журналу розсипані слова:

Батьківщини, без, Людина, що, пісні, соловей, без

  • Треба розставити їх у правильному порядку. Читаємо:

Людина без Батьківщини, що соловей без пісні.

  • Як ви розумієте зміст прислів’я?
  1. Робота в групах. Розповідь за малюнками.
  • На п’ятій сторінці ми бачимо сюжетні малюнки. Складіть невеличку розповідь за ними:

І ряд – «Літній відпочинок»;

ІІ ряд – «Карлсон над Україною»;

ІІІ ряд – «Дід та онук - художники».

ІV. Підсумок уроку.

  1. Бесіда.
  • Про яку Україну ви мрієте?
  • Що для цього треба зробити?
  1. Флешмоб «Наш прапор».
  • Пропоную вам взяти одну кульку і зробити біля дошки символ нашої держави – великий прапор України!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Добре тому жити, хто вміє дружити.                                                                     

 

Мета: Формувати навички дружніх стосунків; довести дітям необхідність дружби; пояснити, що мати друзів добре; визначити якості, які діти поважають у друзях; вчити бачити й цінувати справжню дружбу;розвивати уміння товаришувати; виховувати уважне, шанобливе ставлення один до одного;

Обладнання: комп ‘ютер, телевізор,паперове дерево, листочки – стікери,папір, маркери, фломастери,сонячні окуляри,конверти з розрізаними прислів’ями, свіча.

                                             Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення завдань уроку,мотивація навчальної діяльності

– Жив собі хлопчик, в якого було все: іграшки, комп’ютер, книжки, телевізор, солодощі…Зранку до вечора він міг робити все, що заманеться. Але хлопчик зовсім не радів. Навпаки, –  сумував. А чому? Бо в тому царстві, він був один – однісінький…                                                                                                                             Уявіть, що кожний із вас залишився самотнім на Землі, навколо лише природа.   Чи добре бути одному? Чому?

–   Так, людина, навіть маленька, може по-справжньому відчувати, пізнавати, оцінювати себе тільки спілкуючись з іншими людьми. Разом можна бігати досхочу, сміятися, розповідати свої таємниці, гратися… Першого вересня минулого року ви прийшли до школи, об’єдналися і стали називатися класом (колективом). За час навчання  ви краще пізнали один одного, згуртувалися, подружилися.

 

 Вчитель:  А для того, щоб ви ще більше здружилися, навчилися  вболівати  один за одного,поважати, допомагати, я запрошую вас у цікаву подорож до містечка Дружби. У мандрівку нас кличе чарівний трамвайчик.

 

Діти:  Ми їдем, їдем, їдем

          У світлий, дружній край.

          Сідай із нами, друже,

          У чарівний трамвай.

ІІІ. Робота за темою уроку

 

Вчитель: За дрімучим – дрімучим лісом, за довгим – довгим полем, за кам’яною горою знаходиться місто Дружби. Ось ми й опинилися у ньому. Жити тут – велика втіха. Всі мешканці цього містечка казково ввічливі. Навіть собаки соромляться голосно гавкати, а горобці – не сміють битися. Люди розмовляють найввічливішими словами. Це найдобріше місто з усіх казкових міст на білому         світі. Мандруючи цим містечком, ми бачимо щирі посмішки, гарний настрій та серця, сповнені любов’ю. Наша перша зупинка на вулиці Дружелюбності.                                                                                                         1.  Заповнення тематичної павутинки                                                   – Давайте заповнимо павутинку «Друг – це той…

друг                                                                                                  

(Кому можна довірити таємниці, з ким приємно спілкуватися, хто ділиться з вами останнім, підтримає й допоможе,  дає добрі поради, з ким завжди цікаво і весело.)

 

2.Вправа «Дерево дружби»

 

На листочках – стікерах  учні пишуть імена своїх друзів. По –черзі виходять до дошки й описують свого товариша, не називаючи його імені. Діти вгадують того, про кого йдеться. Після чого учень кріпить свій листочок до паперового дерева.

 

Висновок: «Дерево міцне корінням, а людина – друзями».

 

3.Гра «Якщо ти добрий друг»

– Якщо людина повинна робити те, що я називаю – плескайте в долоні, а якщо ні – зберігайте тишу.

 

Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.

Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.

Обманювати, сваритися, хвалитися.

Допомагати друзям у біді.

Насміхатися з чужого горя.

Ображати інших.

Бути терплячим, вихованим, стриманим.

Поважати тих, з ким дружиш.

Давати порожні обіцянки, не дотримувати слова.

Думати не лише про себе, а й про інших.

До усіх чіплятися, грати нечесно, дражнитися.

Радіти за успіхи товаришів.

Відповідати за кожен свій вчинок.

4.Гра у колі друзів «Чарівні окуляри»

Діти стають у коло. Передаючи з рук в руки чарівні сонячні окуляри (через них можна бачити лише хороше), діти розповідають, що вони бачать гарного в учневі, який стоїть поруч.

 

Вчитель: У кожного з Вас є багато світлого, доброго. Намагайтесь зберегти і роздмухати ці жаринки доброти.

 

Наша подорож триває. А щоб у дорозі ніхто не сумував, заспіваймо веселу пісеньку.

Виконання пісні «Острів дружби»

Вчитель:  Що потрібно зробити для того, щоб клас був дружний?

Давайте від сьогодні  стаємо членами  товариства «Дружелюбності» та складемо правила, за якими житимемо.

7.Складання правил співжиття у колективі

 

Заслуховування й обговорення правил, запропонованих творчими групами.

 

– Діти, якщо ви будете дотримуватися цих правил, то у нас буде дуже дружний клас. А у дружньому класі кожен учень почуватиме себе затишно.

Вчитель: А ми помандруємо далі і зупинимося на проспекті Доброти.

 

Розповідь вчителя з елементами бесіди

  – Що означає слово «добро»? Якими кольорами ви б його зобразили?

– Яких людей ми називаємо добрими?

 

– Кого із тих людей, з якими ви зустрічаєтесь щодня, ви можете так назвати?

– Людська доброта. Вона зігріває нас у важкі хвилини, прикрашає нам життя.

Нам подобаються люди, які ставляться до нас доброзичливо, щиро, приязно, які відгукуються на наші прохання й намагаються допомогти.  За глибоким переконанням нашого народу, справжня людина – це людина добра, мудра, щира і сердечна, щедра і світла, яка вміє любити і співчувати, захистити і приголубити, поважати і порадити, людина з добрим серцем і чистою душею.

Робота над притчею «Скільки важить сніжинка?»

Притча «Скільки важить сніжинка?»

Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала у дикого голуба:

Скільки важить одна сніжинка?

Не більше, ніж нічого, – відповів він їй.

Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, – вела далі синичка.

Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, й почався снігопад. Це ще не була віхола, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання сніжинка, що, як ти сказав, «важить не більше, ніж нічого», впала на неї – гілка зламалася.

Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі.

Висновок: Скільки важать наші слова? Часом ті слова, що «не важать нічого», наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина.

 

Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна поліпшити людині настрій, зробити її щасливою, а злими, жорстокими – засмутити, образити, принизити і навіть убити. Про це необхідно пам’ятити завжди!

12.Вправа «Свічечка добра»

                                          Спалахнула свічечка

                                          Ніжним полум’ям.

                                          Підійти погрітися,

                                          Кому холодно.

Вчитель запалює свічку, яка є символом добра і чистоти. Діти висловлюють добрі побажання один одному, передаючи цей умовний символ добра.

IV. Підсумок уроку

– А зараз наш чарівний трамвайчик прямує до кінцевої зупинки. Тож давайте пригадаємо ,де ми побували, що цікавого дізналися.

1.Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»

Чого ти сьогодні навчився?

Про що ти хотів би дізнатися більше?

Які виникли запитання з даної теми?

Що б ти порадив людині, яка хоче мати друзів, але не може їх знайти?

Що потрібно зробити, аби вберегти дружбу?

Як ти використовуватимеш те, що вивчив?

2. Заключне слово вчителя

– Є різні цінності в житті, але дорожча за золото, сильніша за бурі, міцніша за сталь – дружба. Будьте тактовні, ввічливі. Стримуйте свій гнів у будь-яких ситуаціях.   Цінуйте справжню дружбу.

 

 

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку