«Україна-рідна Батьківщина. Складання висловлювань про Україну».

Про матеріал
формувати комунікативні вміння через вміння розширювати уявлення учнів про красу і велич рідної землі; вдосконалювати навики побудови речень та їх інтонування; закріплювати вміння творити роздуми на задану тему; розвивати мовлення дітей, творче мислення, пам'ять, уяву, спостережливість; збагачувати словниковий запас;забезпечити соціально-культурний розвиток особистості через виховування та формування національної свідомості, любові до Батьківщини.
Перегляд файлу

Розвиток мовлення в 2 класі

Тема «Україна-рідна Батьківщина. Складання висловлювань про Україну».

Мета: формувати комунікативні вміння через вміння розширювати уявлення учнів про красу і велич рідної землі; вдосконалювати навики побудови речень та їх інтонування; закріплювати вміння творити роздуми на задану тему; розвивати мовлення дітей, творче мислення, пам'ять, уяву, спостережливість; збагачувати словниковий запас;забезпечити соціально-культурний розвиток особистості через  виховування та формування національної свідомості, любові до Батьківщини.

Обладнання: асоціативний кущ – надруковані слова, скринька та дзеркальце, книга уроку – 4 сторінки(альбом з  чотирьох сторінок) , словникова скринька, аудіозаписпісні про Україну.

Хід майстер-класу

-  У мене в руках цікава скринька. У ній – найцінніший скарб планети Земля. Зараз  кожен зазирне і скаже, кого ви побачили.

( На дні скриньки лежить дзеркало).

-  То кого ви побачили на дні скриньки?

 

(Висновок)

-  Ви побачили кожен себе. Отже, найцінніший скарб – це ви. Кожен з вас – особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій планеті немає і не буде.

-  А що людині потрібно? ( варіанти відповідей учнів- мир, рідна домівка, рідна хата,друзі, батьки, рідні).

 

-- А де це все знаходиться?- (В Україні)

-І справді точно , адже…..

Відгадайте загадку ЗАГАДКА: На ріднім полі шепчуть колоски,  (слайд 1 -діти  читають загадку)

Я рад би знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала тихо слово: ….    (Україна)

  –Доберіть слова  близькі за значенням  до слова Україна (Батьківщина, рідний край, Вітчизна, рідна держава, отча домівка, земля батьків)

Словниковий самодиктант(запис в зошиті)

Які слова записали з великої літери?. Чому?Чому ці слова синоніми?

4. Тема уроку

- Як ви вважаєте  якою буде тема уроку?  Вірно.Але крім цього ми будемо не просто говорити про Україну, нашу Батьківщину.

-         Сьогодні ми  будемо складати висловлювання про Батьківщину, про рідний край

-         На дошці - тема

Україна- рідна Батьківщина---запис в зошиті висловлювання

5. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

-----сторінка  І ПЕРША (книга уроку)

 – прочитайте, діти таке висловлювання «Рідний край де ми живемо Батьківщиною зовемо»

 -  Які асоціації і уявлення виникають у вас  із словом  Батьківщина?

- Називіть слова, які народилися у нас, коли ви почули слово «Батьківщина».(хата, батьки, мати, земля,  рідний край, друзі, сім’я, рідна мова, країна)

 

                                  Батьківщина

 

ВИСНОВОК

1)- Які влучні вислови ,прислів’я існують у  українського народу про Батьківщину?

2) Так, український народ  дуже кохає рідну землю і  ці вислови тим  підтверджують любов наших людей до Батьківщини.

6. Робота в парах.  Скласти прислів’я. Запис в зошиті.

 --- сторінка мудрості ІІ(книга уроку)

-Пропоную.  скласти  прислів’я та будемо знати ще більшеприслів’їв про Батьківщину .(деформоване речення).

 

умій за неї постояти.

Батьківщина - мати, 

 

Поясніть значення прислів’я

  1.     Дійсно, сама найгарніша, найкраща, найрідніша, єдина –це твоя Батьківщина. Вона як мати. Теж єдина, рідна. Ми відчуваємо любов до матері. І кожна людина відчуває любов до рідної землі. А в чому проявляється ваша любов? ( в гарних оцінках, в повазі до матері, в охороні природи…..)
  2.     Дійсно ,солов’я без пісні важко уявити, так і людину без домівки, батьків, рідної землі, друзів..  А це все і є Вітчизна.

Домашнє завдання 1. –пояснити значення  третього прислів’я

(Додатково ще прислів’я) За рідною землею і в небі сумно.

                                               Всюди добре, а вдома найліпше.

                                                   Рідна земля і в жмені мила.


ВИСНОВОК

Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона своя.Запис в зошиті—зоровий диктант. Самоперевірка.


7. Поетична сторінка- ІІІ(книга уроку)

1)Хвилинка поезії.  (2 учня)

- Не лише в народі прославляють Україну, поети та письменники також висловлюють свої почуття до неї.

-Про Україну, її красу складено багато віршів. Послухаймо один з них і спробуйте уявити, що бачили поети коли писали їх?   2 учня читають. Всі слідкують, підкреслюють.

Моя Батьківщина — це вишеньки цвіт
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина — це мрії політ,
Це рідна моя Україна!

Моя Батьківщина — ліси і поля.
Від них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша і рідна земля,
Що кожного з нас народила.

Надія Красоткіна

ВИСНОВОК

 - Як описує поетеса Україну? Які слова, ніби фарби художника, яскраво змальовують красу України?

- І зараз кожна група отримає творче завдання, яке допоможе в виконанні  складання сенкану.

Фізкультхвилинка

2) Робота в групах

-_Пригадаємо правила роботи в групах

Завдання для 1-ї групи:

- Дібрати найбільше слів, які називають ознаку предмета  до слова «Батьківщина» (люба, кохана, дорога, прекрасна, рідна.)

Завдання для 2-ї групи:

 - Дібрати порівняння  до слова Батьківщина:

Рідна, як…(мати)

Прекрасна, як…(квітка)

Єдина, як… (сонце)

Вільна,як…(птиця)

 Завдання для 3-ї групи:

Дібратинайбільше слів , які називають дію предмета  про Батьківщину (дивує, захоплює, зворушує, розквітає,єднає, зростає, розбудовується, розвивається, захищає ,хвилює)

 Завдання для 4-ї групи:

Скласти загадку про Україну за схемою-опорою

Рідна,як …(мати)

Прекрасна, як…(квітка)

Світить, як…(сонце)

 

Презентація відповідей .------ на дошці

ВИСНОВОК

-І ось ті слова ви назвали .  (таблиця слів). Вони  утворили ніби - то віночок українських  слів про Батьківщину. І вони допоможуть вам в наступній роботі.

Яка?

Що робить?

люба

дивує

рідна

захоплює

єдина

захищає

дорога

розквітає

незалежна

єднає

вільна

зростає

 

8. Складання сенкану. Індивідуальна робота.

– Творча сторінка ІY(книга уроку)

-Багато гарних слів сьогодні з вами ми сказали про рідну Вітчизну.

- А зараз давайте складемо сенкан до слова «Батьківщина»

-Давайте пригадаємо  що таке  сенкан  та алгоритм   його складання
 

 Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
 

Нагадаю алгоритм  складання----на дошці
1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник) 2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. -висновок
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.

Перевірка- взаємоперевірка. 2 кращі зачитати

10. Складання віршів за початком 

- Продовжуємо нашу творчу сторінку. Робота в групі.

 -Прошу доповнити строчки з віршів

1.На землі великій є одна країна:

Гарна й неповторна, мила … (Україна)

2.  Моя Україна – козацька слава!

Така волелюбна і мирна …держава

3.Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні джерельця.

-якщо ні а що більше підходить зі слів: озерце, скельце, джерельце

4.І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й … (талановиті)

 

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші …  (складають).

Щоб жила й раділа кожна родина,

Щоб була щаслива наша … (Батьківщина).

Презентація

— строки з віршів на аркушах  жовтого та блакитного кольору  вивішують і зачитують .

-         Діти, а вам нічого не нагадують ці кольори. Так це прапор України. Це один із державних символів нашої країни.

Перевірка- взаємоперевірка. 2 кращі зачитати.

Висновок.  Поаплодуйте собі, ви молодці.

V. Підсумок уроку.

-Давайте підведемо підсумок нашої роботи

- Закінчить речення

 -На уроці я навчився…. 

 На уроці я дізнався…….

 На уроці мені цікаво……

-         Які почуття виникли в тебе від роботи на уроці?

-         В своїй роботі ви проявили любов до своєї Батьківщини.

        Так, діти Бажаю вам, щоб ваші душі завжди були відкриті для добра і милосердя, безкрайної любові до країни. Бо саме вам творити майбутнє, її долю, вашим серцям її зігрівати.

 

        А зараз подаруймо своїй рідній Україні любов сердець і тепло ваших рук.

        -Ви гарно  працювали .а вдома

        Д.з. записати 5-7 речень про Батьківщину в зошит, щоб вийшов текст- розповідь.

 

 

docx
Додано
3 березня
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку