конспект уроку з використанням комп'ютерних технологій. Зокрема застосовано динамічні карто-схеми для демонстрації перебігу битв.
Тема уроку УкраТна за гетьманування јвана Виговського.
результати:
рамки теми.
Визначати ocH0BHi засади гетьмана,
Характеризувати умови Гадяцького договору, про причини та московсько-украТнськоТ
1658-1659 рр.,
Знати значення КонотопськоТ битви.,
Складати портрет гетьмана 1. Виговського показувати на kapTi битв, напрямки схему битви Конотопом..
Тип уроку:
Обладнання уроку: комп'ютер, диск i3 проектор, екран.
зв'язки:
8 клас О.С. Струкевич, 1. М. Романюк.
Структура уроку:
I. навчальноТ .
II. Поточний контроль знань з попередньоТ теми.
III. навчальноТ
IV. опорних понять, дат.
V . Засвоення нового
VI. новот теми.
VII. уроку.
VIII. Домашне завдання.
уроку.
1. момент;
2. теми, уроку, про уроку.
Вчитель Демонструс 1, 2, З слаЙДи npe3eHmauii по meMi.
[сто пя Ук аћ'ни 8 клас
ЗЕМШ В 6080-х
РОКАХХУН сп
УРОК “УКРАТНА ЗА
ГЕТЬМАНУВАННЯ ВАНА виговського
Степанчук В.В. вчитель методист ЗОШ N217 М. дрогобича
1 2 З 4 5 6 |
План уроку Обрання ]вана Вџеоесыоео еетьманом„ ВнутрЈшнялолЈти*а ]еана Виеоесыоео ЗоенЈшня полЈтикаЈвана Виеоеськоеоа ГаДЯЦЬКИЙ Доеовф. Московсько-укра)ћська еЈйна 1658-1659 рр. Донотоћсьп битва;; Завершення еетьмануеання ]еана Виеоесыоео. |
||
|
ОЧЖУВАЮ РЕЗУЛЬТАТИ |
|
|
|
|
|
|
|
%Знати рамки теми. •Визначати ocH0BHi засади та гетьмана lBaHa Виговського. •Характеризувати умови Гадяцького договору, про причини та московськоукражеькоЪ' 1658-1659 рр. *Знати историчне значення Конотопськоћ' бИТВИ, •фкладати портрет гетьмана 1. Виговськбё показувати на kapTi битв, напрямки ff,l еђЙеькових схему битви КоЯЬтопом. |
|
|
|
|
|
|
11. Поточний контроль знань з попередньоТ теми.
Тестовий поточний контроль знань з попередньоТ теми,
В автоматичному режимг Демонструються слайДгв i3 тестовими завДСИПШМИ.
Завдання 1 У якому було договђр УкраТною та
1648 р. в 1654 р. |
4
Завдання 2 Хто очолив у кратекогонаро серединахуИ ст.?
|
|
||||||
|
Коли було перемир'я?
24 жовтня 1656 р. |
||||||
4
якими краТнами було перемир'
УкраТна Польща
Польща
Завдання 5
Коли УкраТнськп шведськй здобули Варшаву?
Жовтень 1656 р.
Грудень 1656 р.
Завдання 7 Хто командував украТнським час 1656-1657ррв У Польщј?
|
||||
коли помер гетьман Б. Хмельницький? 27 липня 1657 р. |
8
переговори вели собою Польща у 1656 р.?
TaeMHi
Завдання
.28•
Хто був перемир'я?
Польща
23,
10
Де помер Б. Хмельницький ?
$0
Хто став наступним гетьманом пЈсля cMepTi Б. Хмельницького?
Еван Виговський
Яку державну владу намагався вибудувати
Б. Хмельницький ?
а
Усне опитування вчитель проводить за такими запитаннями. I . Чому, незважаючи на украТнсько-московський 1654 року, уклала сепаратне перемир'я?
2.Дайте характеристику Б. Хмельницькому як державному та полководцю.
З. I3 яких MipkYBaHb Б.Хмельницький бажав, щоб його наступником став син
проблеми виникли CMepTi Б.
Хмельницького?
III. навчальноТ
Вступне слово вчителя про дано? теми в kypci УкраТни.
Чому IBaHa Виговського вважають початком
украТнськоТ УРоку. |
|
на дане питання мають |
|
в |
IV. |
та |
опорних понять, |
дат. |
|
659p., абсолютизм,
V . Засвоення нового
1. Обршшя Виговського гетьман«и.
Вчитель робить вступне слово i пропонуе учням, готували проект 1ван Виговський державний i представити його учням класу у захисту проекту. В даному життепис доведено до обрання
1вана Виговського гетьманом. Використовусться слайД 16.
2. ]вана Виговського. Вчитель Демонструе 7, 18,
слайди презентаци 1 водночас пояснюе учням ocH0BHi засади внутр7шньоТ
ВнутрЈшня полЈтика Кана Виеоеськоео Роздае землГ
Неедоволення народних мас селяни, козаки, ОпозицЈйна старшина |
розгляду даного питаџня вчитель ставить перед учнями запитання:
Що i що |
було у |
1.Виговського та |
Б. Хмельницького? Що |
обурювало |
маси у |
гетьмана?
ВнутрЈшня полЈтика 1еана Виеоеськоео |
|
|
|
ко:мгк
З. IgaHa Виговсько<о.
Вчитель демонструе 20, 21 слайди з флеш aHiMaIAi€,ro i розкрива€ 3MiCT основних гетьмана 1.Виговського.
розгляду даного запитання перед учнями ставляться Taki запитання або спростуйте твердження що 1.Виговський був продовжувачем Б.Хмельницького в
Зовнгшня Шве |
Кана Виговського. о Туреччина Поль а Кримське ханство МОСКОВIЯ |
|
|
|
Зоенгшня полптика [вана Вигоеськоео. |
||
|
Перея -мчасто царських Чернпгова територП послпв Бјлорусй* Москв{ тР! н йге*ьма , якого можАа було б урдуи з +0ход таз водиц |
||
4.ГаДЯЦЬКИЙ ()oc'0Bip.
Використовуючи 3MiCT 22, 23 слайду презентацй учитель доводить до ocH0BHi положення угоди>>.
•ис„т |
|
|
||||
ЕДЕ.. .c: R N 2 |
|
|||||
|
Польща
УтворенняУтворенняЗаконодавчу Укратна владу в Укратнћ свою судову й РуськогоУ ( КиТвщина,депутати систему,засновуБрацлавщина,Литви,ycix полкЈв вала власну УкраТни.сотень MiCT. карб(вню. Укратнська мала Скасування YHiT в ycix Передбачав заснування 30 ТИС. k03akiB трьох державах Речј i 10 тис. ПосполитоТ i piBHicTb Та двох православнот та католицькоТ церкви_ |
|||||
вивчення даного питання вчитель пропонуе учням умови договору з Москвою 1654 року i Гадяцьку угоду з Польщею 1658 р. за наступним планом
1. Державне
2. та
З. Розвиток
5. Московсько-украћчська 1658-1659 рр. Конотопська битва. Вчитель розкривае причини украТнсько-московського який до Mock0BiT з УкраТною.
При флеш на 24 учням пояснюеться i П
- КонотопськоТ битви. вчитель пропонуе учням розглянути картину «Конотопська битва 29 червня I 659 року на 25, i на запитання: в чому полягае значення
перемоги украТнського над 100 тисячною aprvli€10 Московй? При слайда 26 вчитель знайомить з сучасним виглядом КонотопськоТ битви.
вшна 365 рр.
|
14
КОНОТОПСЬКА БИТВА 29 ЧЕРВНЯ 1659 РОКУ.
КАРТИНА ПЕТРА АНДРУСВА
конотОпсьп БИТВА 29 ЧЕРВНЯ 1659 РОКУ.
Фото. Поле битви пјд Конотопом.
6.3авершення гетьманування ]вана Виговського.
Вчитель на фактичному в зректися влади на користь розкрива€ громадянськоТ та причини змусили 1. Виговського
Хмельницького.
1657 серпень |
1659 вересень |
||
Vl. ново; теми.
новот теми вчитель проводить у розгадування кросворду.
В керованому вчитель демонструе 1 з
VII. уроку.
Учитель кращих за результатами роботи на виставляе
роботи на
V111. Домашне завдання.
Вивчити S 23 документи. Скласти план характеристики гетьмана 1.Виговського.