23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Українська література (7-Б) 01.04

Про матеріал
Навчальні матеріали з української літератури під час карантину. Любі учні! Не забувайте виконувати завдання та надсилати мені на поштову скриньку [email protected] або Viber (0507017215).
Перегляд файлу

01.04.2020

Тема: Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.

Навчальна  лекція(законспектуйте)

Марина Степанівна Павленко народилася 30 березня 1973 року в с. Старичах Яворівського району Львівської області. Батьки письменниці — учителі. Ще маленькою переїздить із родиною на Черкащину. Закінчує школу, вступає до Уманського педагогічного інституту. Після навчання кілька років працює у приватній гімназії вчителем початкових класів. Зараз викладає на кафедрі української літератури та народознавства Уманського педагогічного університету ім. П. Тичини. Виховує двох доньок — Ольгу та Оксану.

Марина Павленко — цікава багатогранна особистість. Вона пише поетичні та прозові твори. Починає друкуватися з 1990 року. Переможниця багатьох літературних конкурсів, має багато публікацій у періодичній пресі. Автор багатьох цікавих книг для дітей, наприклад, збірка поезій „Бузкові зошити” (1997); книги прози „Домовичок із палітрою” (2007), „Русалонька із 7-В”, „Миколчині історії” (2008) і багато інших цікавих творів.

Як художниця ілюструвала книги-розмальовки для дітей.

Із 1997 р. є членом Національної Спілки письменників України.

Одним з досить цікавих жанрів дитячої літератури, адресованих дітям старшого віку (9-15 років), є повість-казка. Повість-казка на прикладі вигаданих ситуацій пропонує дітям розбиратися в стосунках людей, вчитися відрізняти погане від хорошого, оцінювати вчинки персонажів. Повість-казка створює вигадані світи, але при цьому дає можливість дитині знайомитися зі світом реальним, його правилами та особливостями.

Сюжети повісті-казки найчастіше розвиваються у двох вимірах — реальному й фантастичному. Але фантастичний світ завжди дає можливість дитині почерпнути якусь інформацію про реальний — або обидва виміри протиставлені й це дозволяє звернути увагу дитини на ті або інші особливості, або ж вигаданий світ живе за законами реального, але просто з деякими своїми особливостями, які в загальному не принципові й припускають виховання в дитини здібностей до адаптації в соціумі та світі.

Досить часто зображення фантастичного світу має різко негативний чи позитивний характером. Перший варіант припускає пародію казкової реальності дійсності, у такий спосіб, підкреслюючи негативні сторони. Другий варіант передбачає пряме протиставлення й указівку на недосконалість світу, де живуть герої.

Персонажі повісті-казки найчастіше діляться на дві групи — тут є просто звичайні люди (як правило, діти), які живуть за звичайними законами та їхнє життя не віщує нічого особливого або незвичайного, а також є чарівні персонажі. Їхні головні герої зустрічають, потрапляючи в казковий світ. Обидві групи персонажів наділяються живими характерами, кожен із них має свої звички, особливості мови та поведінки. Повість-казка використовує досить великий набір найрізноманітніших засобів для характеристик героїв, оскільки розрахована на старших дітей, які вже мають певні уявлення про світ і навколишню дійсність.

Робота з таблицею №1 (заповніть табличку)

Ім'я персонажа

Його характеристика (цитатна)

Софійка

 

Сашко

 

Влад

 

Сніжана
 

 

 

Робота з таблицею №2 (заповніть табличку)

Реальне в тексті

Фантастичне в тексті

 

 

 

Завдання: С.194-198  читати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку