УКРАЇНСЬКА МОВА
І СЕМЕСТР
3,5 години на тиждень
до Типової освітньої програми для закладів
загальної середньої освіти 1-2 класи,
розробленої під керівництвом О. Я. Савченко
№з/п |
Тема уроку |
Дата |
|||||||
Зміни |
|||||||||
1 |
|
Представлення себе під час знайомства. Оформлення речень на письмі. Створення усного висловлення за ілюстраціями. (стор. 4-5, впр.1-13) |
1 |
|
|
||||
Досліджую звуки і букви, склад, наголос |
|||||||||
2 |
|
Розрізнення мовних і немовних звуків. Позначення мовних звуків буквами на письмі. Складання і записування речень за малюнками. (стор. 6-7, впр.1-11) |
1 |
|
|
||||
3 |
|
Розрізнення голосних звуків. Побудова й записування речень з використанням допоміжних матеріалів (малюнок, словосполучення) (стор.8-9, впр.1-11) |
1 |
|
|
||||
4 |
|
Розрізнення голосних і приголосних звуків. Побудова й записування речень з використанням допоміжних матеріалів (малюнок, словосполучення) (стор.10-11, впр.1-9) |
1 |
|
|
||||
5 |
|
Позначення м’якості приголосних на письмі. Складання усної розповіді (казки) за малюнком та опорними словами. (стор.11-12, впр. 1-10) |
1 |
|
|
||||
6 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Робота над виражальними засобами мови (без уживання термінів). Тема для спілкування: «Згадую про літо» (с.4-5) |
1 |
|
|
||||
7 |
|
Написання слів з ьо та йо.Побудова усної розповіді за опорними словами. (стор. 13-14, впр.1-7) |
1 |
|
|
||||
8 |
|
Дослідження слів з подовженими приголосними звуками. Складання усної розповіді про улюблене заняття. (стор. 14-15, впр. 1- 9) |
1 |
|
|
||||
9 |
|
Читання діалогу за ролями. Ознайомлення зі структурою записки. Розпізнавання слів зі звуками , , . Написання відповіді на запитання за змістом прочитаного тексту. (стор. 16-17, впр.1- 11) |
1 |
|
|
||||
10 |
|
Вправляння у перетворенні слів. Спостереження за словами з буквами ґ та щ. Формулювання усних відповідей на запитання за змістом прочитаного тексту. (стор. 17-18, впр.1-11) |
1 |
|
|
||||
11 |
|
Читання діалогу за ролями. Знаходження в тексті потрібної інформації. Дослідження слів, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки. Побудова речень за даним початком. (стор. 19-20, впр.1-10) |
1 |
|
|
||||
12 |
|
Пошук потрібної інформації в запрошенні. Вправляння у написанні слів з апострофом. Складання усної розповіді за запитаннями. (стор. 21-22, впр.1-10) |
1 |
|
|
||||
13 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання діалогу. Тема для спілкування: «Малюю осінній сад» (с.7-9) |
1 |
|
|
||||
14 |
|
Вправляння у правильній вимові дзвінких приголосних звуків у кінці слів і складів. Побудова речень з поданими словами. (стор. 23-24, впр.1-7) |
1 |
|
|
||||
15 |
|
Експериментування з наголосом у словах. Спостереження за залежністю значення слова від зміни наголосу. Складання розповіді за малюнками і запитаннями. (стор. 24-25, впр.1-7) |
1 |
|
|
||||
16 |
|
Засвоєння правильного наголошування слів читáння, завдáння, запитáння, пóмúлка, помилкú. Відновлення деформованих речень. (стор. 26-27, впр.1-10) |
1 |
|
|
||||
Способи пізнання |
|||||||||
17 |
|
Вправляння у вимовлянні слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Актуалізація знань про правила переходу вулиць. Записування відповіді на запитання. (стор.28-29, впр.1-8) |
1 |
|
|
||||
18 |
|
Конструювання слів зі складів. Вправляння у поділі слів на склади. Побудова розповіді за опорними словами, (стор. 30-31, впр.1-11) |
1 |
|
|
||||
19 |
|
Вправляння у поділі для переносу слів, у яких є збіг приголосних, та слів, які мають склад, позначений однією буквою. Розмірковування про призначення прочитаного тексту. (стор.32-33, впр.1-11). |
1 |
|
|
||||
20 |
|
Діагностувальна робота. Диктант |
1 |
|
|
||||
21 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Поширення речень образними словами. Тема для спілкування: «Жовте листячко летить, під ногами шелестить» (с.10-12) |
1 |
|
|
||||
22 |
|
Вправляння у переносі слів з буквосполученнями дж, дз, апострофом і буквами ь, й. (стор.34-35, впр.1-5) |
1 |
|
|
||||
23 |
|
Пригадування алфавіту. Вправляння у розташуванні слів за алфавітом. Ознайомлення з алгоритмом пошуку книжки за алфавітом. Правила переносу слів. (стор. 36-37, впр.1- 11) |
1 |
|
|
||||
24 |
|
Користування алфавітом у роботі з навчальним словником. Вправляння у перевірці правопису слів за словником. (стор.37-38, впр.1-9) |
1 |
|
|
||||
25 |
|
Повторення і застосування знань про звуки й букви, умінь правильно наголошувати слова та ділити на склади для переносу. Робота зі словником |
1 |
|
|
||||
26 |
|
Узагальнення і систематизація знань із розділу. Діагностувальна робота. Мовна тема «Досліджую звуки і букви, склад, наголос» |
1 |
|
|
||||
Територія |
|||||||||
27 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді з деформованих речень. Тема для спілкування: «Осінні турботи тварин» (с.13-15) |
1 |
|
|
||||
Досліджую значення слова |
|
|
1 |
||||||
28 |
|
Дослідження лексичного значення слова. Побудова діалогу за поданими запитаннями (інтерв’ю) на основі прочитаного тексту. Добір титрів до кадрів з мультфільму. (стор. 39-40, впр.1-9 |
1 |
|
|
||||
29 |
|
Розрізнення прямого і переносного значення слів. Складання і записування речень за малюнком, з поданими словосполученнями. (стор. 41-42, впр.1-12) |
1 |
|
|
||||
30 |
|
Ознайомлення з багатозначними словами. Складання і записування речень з багатозначними словами. (стор.43-44, впр.1-9) |
1 |
|
|
||||
31 |
|
Розпізнавання і добір протилежних за значенням слів. Перетворення тексту шляхом заміни окремих слів на протилежні за значенням. (стор.44-45, впр.1-7) |
1 |
|
|
||||
32 |
|
Ознайомлення з близькими за значенням словами. Читання діалогу за ролями. Знаходження в тексті потрібної інформації. (стор. 46-47, впр.1-8) |
1 |
|
|
||||
33 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання речень з використанням допоміжного матеріалу. Тема для спілкування: «Розповідь про улюблене заняття» (с.16-18) |
1 |
|
|
||||
34 |
|
Вправляння у використанні слів різних лексичних груп. Складання та поширення речень виражальними засобами мови. (стор.47-48, впр.1-8) |
1 |
|
|
||||
35 |
|
Уживання ввічливих слів. Побудова розгорнутої відповіді на запитання. Читання діалогу за ролями. (стор.49-50, впр.1-10) |
1 |
|
|
||||
36 |
|
Об’єднання слів в групи за певною ознакою. Пошук у текстах потрібної інформації. (стор.51-52, впр.1-10) |
1 |
|
|
||||
37 |
|
Добір родової назви предметів до видових. Виконання дій за інструкцією. (стор.52-53, впр.1-8) |
1 |
|
|
||||
38 |
|
Діагностувальна робота. Списування. |
1 |
|
|
||||
39 |
|
Узагальнення і систематизація знань із розділу «Досліджую значення слова». |
1 |
|
|
||||
40 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Встановлення межі речень у тексті, записаному без розділових знаків. Тема для спілкування: «Малюю перший сніг» (с.19-21) |
1 |
|
|
||||
Досліджую іменники |
|||||||||
41 |
|
Формування уявлення про слова–назви предметів. Розрізнення неживих і живих предметів. Складання речень, розповіді за малюнком. (стор.54-55, впр.1-11) |
1 |
|
|
||||
Спільнота |
|
|
1 |
||||||
42 |
|
Ознайомлення з терміном «іменники». Розрізненні іменників, які відповідають на питання хто? і що?. Складання розповіді за малюнком. (стор.56-57, впр.1-9) |
1 |
|
|
||||
43 |
|
Добір іменників у реченні і тексті. Розігрування діалогу. Записування речень за поданими запитаннями. (стор.58-59, впр.1-12) |
1 |
|
|
||||
44 |
|
Написання з великої букви імен, по батькові і прізвищ людей. Поширення поданих речень. (стор.60-61, впр.1-10) |
1 |
|
|
||||
45 |
|
Ознайомлення з походженням імен та прізвищ. Поширення поданих речень. (стор 62-63, впр.1-12) |
1 |
|
|
||||
46 |
|
Написання з великої букви кличок тварин. Поширення поданих речень. Складання і записування речень за запитаннями. (стор.64-65, впр.1-8) |
1 |
|
|
||||
47 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання діалогу з дотриманням правил мовленнєвого етикету. «Пишу листа Святому Миколаю» |
1 |
|
|
||||
48 |
|
Написання з великої букви назв міст і сіл. Знаходження в тексті нової інформації. Перетворення інформації (перенесення інформації з тексту на карту) (стор. 65-66, впр.1-8) |
1 |
|
|
||||
49 |
|
Діагностувальна робота. Диктант. |
1 |
|
|
||||
50 |
|
Написання з великої букви назв гір, річок, озер, островів, морів. Знаходження в тексті відповіді на запитання. Складання тексту для реклами . (стор. 67-68, впр.1-11) |
1 |
|
|
||||
51 |
|
Розпізнавання іменників, які означають один предмет і багато предметів. Складання розповіді за коміксами.(стор.69-70, впр.1-11). Застосування правила про написання кличок тварин з великої букви. |
1 |
|
|
||||
52 |
|
Змінювання іменників за числами (один багато). Розігрування діалогу. Пошук у тексті потрібної інформації. (стор.70-71, впр.1-7) |
1 |
|
|
||||
53 |
|
Узагальнення і систематизація знань із розділу «Досліджую іменники». Підсумковий урок за І семестр |
1 |
|
|
||||
УКРАЇНСЬКА МОВА
ІІ СЕМЕСТР
3,5 години на тиждень
до Типової освітньої програми для закладів
загальної середньої освіти 1-2 класи,
розробленої під керівництвом О. Я. Савченко
№з/п |
Тема уроку |
Дата |
|||
Вартість і цінність |
|||||
Досліджую прикметники |
|||||
54 |
|
Формування уявлення про слова – назви ознак. Розрізнення їх за питаннями який? яка? яке? які?. Знаходження слів – назв ознак у тексті, поширення ними речень. Добір слів – назв ознак до персонажів коміксів. С. 72-73, впр.1-9 |
1 |
|
|
55 |
|
Ознайомлення з терміном «прикметники». Дослідження виражальних можливостей прикметників, використання їх з метою увиразнення мовлення. С. 74-75, впр.1-11 |
1 |
|
|
56 |
|
Утворення прикметників від поданих іменників. Знаходження прикметників у тексті. Розрізнення в тексті відомої і невідомої інформації. Складання меню соків. С. 76-77, впр.1-8 |
1 |
|
|
57 |
|
Встановлення зв’язку між іменниками і прикметниками. Утворення словосполучень іменника з прикметником. Пошук потрібної інформації в тексті за поданими запитаннями. Складання поради на основі прочитаного тексту. С. 77-78, впр.1-11 |
1 |
|
|
58 |
|
Змінювання прикметників за числами. Утворення словосполучень іменника з прикметником. Знаходження потрібної інформації в тексті за поданими запитаннями. С. 79-80, впр.1-8 |
1 |
|
|
59 |
|
Розпізнавання і добір близьких за значенням прикметників. Опис персонажів малюнків близькими за значенням прикметниками. Вибір найточнішого прикметника з групи близьких за значенням. С.80-81, впр.1-7 |
1 |
|
|
60 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за серією малюнків. Тема для спілкування: «Малюю новорічну ялинку» (с.25-27). |
1 |
|
|
61 |
|
Розпізнавання і добір прикметників, протилежних за значенням. Перетворення тексту шляхом заміни прикметників на протилежні за значенням. Складання опису тварини за малюнком. С. 82-83, впр.1-8 |
1 |
|
|
62 |
|
Розрізнення прикметників, ужитих у прямому і переносному значеннях. Складання загадок з прикметниками. Побудова і записування розповіді за коміксами. С. 83-84, впр.1-7 |
1 |
|
|
63 |
|
Діагностувальна робота. Діалог. |
1 |
|
|
64 |
|
Застосування набутих знань умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань. Підсумок за темою. |
1 |
|
|
Хочу-можу-треба |
|||||
Досліджую дієслова |
|||||
65 |
|
Формування уявлення про слова – назви дій. Розпізнавання їх за питаннями що робить? що роблять?. Спостереження за роллю дієслів у мовленні і застосування їх у власних висловленнях. С. 85-86, впр.1-9 |
1 |
|
|
66 |
|
Ознайомлення з терміном «дієслово». Добір дієслів до поданих іменників. Пошук потрібної інформації в запрошенні. Складання розповіді за світлинами. С. 87-88, впр.1-10 |
1 |
|
|
67 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про власні вподобання. Тема для спілкування: «Малюю зимові розваги» (с.28-30). |
1 |
|
|
68 |
|
Вправляння у розпізнаванні, утворенні і використанні дієслів у мовленні. Читання діалогу по ролях. С. 89-90, впр.1-9 |
1 |
|
|
69 |
|
Пошук інформації в різних джерелах. Побудова речень за світлинами. Складання розповіді про власні вподобання. |
1 |
|
|
70 |
|
Змінювання дієслів за числами. Прогнозування змісту книжки за її обкладинкою й анотацією. Утворення словосполучень дієслова з іменником. С. 90-91, впр.1-7 |
1 |
|
|
71 |
|
Розпізнавання близьких за значенням дієслів. Встановлення відповідності між сталими висловами і близькими за значенням дієсловами. Складання розповіді за світлинами. С. 92-93, впр.1-8 |
1 |
|
|
72 |
|
Розпізнавання і добір протилежних за значенням дієслів. Написання смс-повідомлення. Складання розповіді за світлинами. Побудова і записування речень з поданими дієсловами. С. 93-94, впр.1-9 |
1 |
|
|
73 |
|
Спостереження за багатозначними дієсловами. Побудова речень з багатозначними дієсловами. Пошук інформації на схемі. Складання розповіді за поданими світлинами. С. 95-96, впр.1-9 |
1 |
|
|
74 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за серією малюнків і запитаннями. Тема для спілкування: «Розповідаю про допомогу птахам» (с. 31-33). |
1 |
|
|
75 |
|
Розрізнення дієслів, ужитих у прямому і переносному значеннях. Висловлення власної думки на основі прочитаного тексту. Аналіз інформації в рекламному тексті. С. 96-97, впр.1-10 |
1 |
|
|
76 |
|
Повторення, закріплення і застосування знань про дієслово. |
1 |
|
|
77 |
|
Застосування набутих знань умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань. Підсумок за темою. |
1 |
|
|
78 |
|
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань і вмінь. Мовна тема «Досліджую дієслова». |
1 |
|
|
Ідеї - винаходи-відкриття |
|||||
Досліджую числівники |
|||||
79 |
|
Дослідження числівників і використання їх у мовленні. Розпізнавання їх за питанням скільки? Доповнення речень словами – назвами чисел. Добір близьких за значенням слів до поданих. С. 98-99, впр.1-9 |
1 |
|
|
80 |
|
Ознайомлення з терміном «числівник». Розпізнавання числівників у тексті. Записування відповідей на подані запитання. С. 100-101, впр.1-11 |
1 |
|
|
81 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за запитаннями. Тема для спілкування: «Малюю домашніх улюбленців» (с.34-36). |
1 |
|
|
82 |
|
Вправляння у правильному написанні і наголошуванні числівників п’ять, шість, дев’ять, одинадцять, чотирнадцять, шістнадцять. Записування власної думки. С. 102-103, впр.1-12 |
1 |
|
|
83 |
|
Встановлення зв’язку між іменниками і числівниками. Утворення словосполучень числівника з іменником. Застосування числівників у зв’язних висловленнях. С. 103-104, впр.1-8 |
1 |
|
|
84 |
|
Застосування набутих знань умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань. Підсумок за темою. |
1 |
|
|
Досліджую службові слова |
|||||
85 |
|
Дослідження значення в мовленні службових слів і використання їх для зв’язку слів у реченні. Розпізнавання їх у реченнях і текстах. Складання розповіді за малюнком з використанням службових слів. С.105-106, впр.1-8 |
1 |
|
|
86 |
|
Діагностувальна робота. Списування. |
1 |
|
|
87 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за кадрами фільму. Тема для спілкування: «У бібліотеці» (с.37-39). |
1 |
|
|
88 |
|
Написання службових слів окремо від інших. Редагування тексту шляхом добору службових слів. Побудова тексту з опорою на відгадані загадки. С. 106-107, впр.1-8 |
1 |
|
|
89 |
|
Утворення словосполучень і речень з використанням службових слів. Складання усної розповіді за серією малюнків з використанням службових слів. Написання тексту про улюблену казку. С. 108-109, впр.1-14 |
1 |
|
|
90 |
|
Використання службових слів у мовленні. Записування відповіді на запитання за змістом прочитаного. Складання розповіді про прочитану книжку. |
1 |
|
|
Рух і час |
|||||
91 |
|
Ознайомлення з терміном «частини мови». Розрізнення частин мови за питаннями. Написання розповіді про улюблене заняття. С. 110-111, впр.1-12 |
1 |
|
|
92 |
|
Розрізнення частин мови за питаннями. |
1 |
|
|
93 |
|
Узагальнення знань про частини мови. Розподіл частин мови на групи. Добір частин мови за поданими малюнками. Побудова інтерв’ю на основі серії малюнків. Підсумок за темою. |
1 |
|
|
94 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за малюнком. Тема для спілкування: «Малюю весну» (с.40-42) |
1 |
|
|
Досліджую речення |
|||||
95 |
|
Ознайомлення з терміном «розповідні речення». Побудова і записування розповідних речень за поданими запитаннями, малюнками. Вправляння у визначенні межі речень у тексті. Складання розповіді за поданими запитаннями. С. 112-113, впр. 1-10 |
1 |
|
|
96 |
|
Ознайомлення з терміном «розповідне речення». Визначення меж речення. С. 114-115, впр.1-10 |
1 |
|
|
97 |
|
Ознайомлення з терміном «питальні речення». Розпізнавання питальних речень у тексті. Побудова питальних речень у діалозі, за малюнками. С. 115-116, впр.1-8 |
1 |
|
|
98 |
|
Ознайомлення з терміном «спонукальні речення». Розпізнавання спонукальних речень у тексті. Побудова спонукальних речень за малюнками. Написання рекламного тексту з використанням спонукальних речень. С. 117-118, впр.1-8 |
1 |
|
|
99 |
|
Ознайомлення з терміном «окличні речення». Розрізнення окличних і неокличних речень. Побудова окличних речень за малюнками. Складання розповіді за малюнком. С. 118-119, впр.1-7 |
1 |
|
|
100 |
|
Визначення головних слів у реченні. Встановлення зв’язку між головними словами в реченні за питаннями. Складання розповіді за малюнком і опорними словами. С. 120-121, впр.1-11 |
1 |
|
|
101 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання тексту для святкової листівки. Тема для спілкування: «Підписую святкову листівку» (с.43-45). |
1 |
|
|
102 |
|
Поширення речень за питаннями. Встановлення зв’язку слів у реченні. Складання розповіді за малюнком і поданими словами. С.122-123, впр.1-10 |
1 |
|
|
103 |
|
Складання речень за малюнком. Розпізнавання і побудова речень, різних за метою висловлювання. Поширення речень за питаннями. Складання казки за малюнком. С. 123-124, впр.1-11 |
1 |
|
|
104 |
|
Діагностувальна робота. Перевірка мовних знань і вмінь. Мовна тема «Досліджую речення». |
1 |
|
|
105 |
|
Застосування набутих знань умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтованих завдань. Підсумок за темою. |
1 |
|
|
Все пов’язано з усім |
|||||
Досліджую текст |
|||||
106 |
|
Розпізнавання тексту за основними ознаками. Редагування деформованого тексту. Вилучення з тексту «зайвого» речення. Пошук потрібної інформації у квитку до театру. Складання тексту за малюнком. С. 125-126, впр.1-10 |
1 |
|
|
107 |
|
Добір заголовка до тексту. Прогнозування змісту тексту за поданим заголовком. Перевірка й редагування текстів. Побудова тексту за поданим заголовком і малюнком. С. 127-128, впр.1-10 |
1 |
|
|
108 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання опису весняної квітки. Тема для спілкування: «Малюю весняні квіти» (с.46-48). |
1 |
|
|
109 |
|
Дослідження будови тексту. Визначення в тексті зачину, основної частини і кінцівки. Відновлення деформованого тексту. Складання тексту за серією малюнків С. 129-130, впр.1-10 |
1 |
|
|
110 |
|
Розрізнення тексту-розповіді і тексту-опису. Розпізнавання тварини за її описом. Доповнення оголошення про загублену тварину її описом. С. 131-132, впр.1-9 |
1 |
|
|
111 |
|
Діагностувальна робота. Диктант. |
1 |
|
|
112 |
|
Спостереження за виражальними засобами мови в тексті. Збагачення тексту виражальними засобами. Написання тексту за малюнком і запитаннями. С. 133-134, впр.1-11 |
1 |
|
|
113 |
|
Добір виражальних засобів мови для поширення речень. Відновлення деформованих речень. Використання виражальних засобів під час побудови текстів. Складання тексту за малюнком і поданим початком. С. 135-136, впр.1-11 |
1 |
|
|
114 |
|
Удосконалення тексту шляхом усунення невиправданих лексичних повторів. Складання усної розповіді за малюнком. Добір заголовка до тексту. Написання тексту про події з власного життя. С. 137-138, впр.1-10 |
1 |
|
|
115 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за кадрами мультфільму. Тема для спілкування: «Звідки взявся дубок?» (с.49-51). |
1 |
|
|
116 |
|
Повторення, закріплення і застосування знань про текст. С. 139-140, впр.1-14 |
1 |
|
|
117 |
|
Повторення вивчених тем. С. 141, впр.1-6 |
1 |
|
|
118 |
|
Узагальнення вивченого. С. 142, впр.7-14 |
1 |
|
|
119 |
|
Повторення, закріплення і застосування знань про текст. Створення власних письмових висловлень. |
1 |
|
|
120 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про власні мрії і бажання. Тема для спілкування: «Мрію про канікули» (с.52-54). |
1 |
|
|
121 |
|
Повторюю вивчене. |
1 |
|
|
122 |
|
Закріплюю вивчене. |
1 |
|
|
123 |
|
Підсумковий урок за рік. |
1 |
|
|