Українська мова
2 клас Дата _________
Тема. Розповідні речення. Інтонація розповідних речень.
Мета.
Формування предметних компетентностей:
дати учням уявлення про розповідні речення, ознайомити їх із ознаками розповідних речень; формувати навички інтонування розповідних речень; розвивати пам`ять, увагу, пізнавальний інтерес; збагачувати словниковий запас учнів і вдосконалювати навички каліграфічного і грамотного письма.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування.
самоосвітньої: через самостійну роботу в класі;
здоров’язбережувальної: розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
загальнокультурної: дотримуватися правил поведінки на уроці; виховувати почуття патріотизму, любов до рідної мови та її багатозначності.
Обладнання: презентація, картки для роботи в парах, групах, цеглинки LEGO, смайлики.
Підручник. Українська мова та читання: підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах): Ч.1: Українська мова / Мар’яна Захарійчук /— Київ : «Грамота», 2019 – 112c.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Продзвенів уже дзвінок.
Починаємо урок.
Створення емоційного настрою
Покладіть руки (слайд)на зарядний пристрій,
Порахуйте до трьох і…
посміхніться , бажаю удачі,
А усмішка ваша – це ключ до співпраці.
- Перш ніж почати нашу подорож, слово надаємо черговим (слайд)
гідрометеоцентру. Телевізор
- За даними гідрометеоцентру сьогодні в 2 - А класі очікується:
- безхмарне небо на уроці,
- сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань,
- опади у вигляді великої кількості правильних відповідей.
- Нашій вчительці і всім присутнім синоптична лабораторія бажає:
нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
- І нехай цей урок залишить у вас міцні знання і хороший настрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Сьогодні ми відправимося (слайд)у мандрівку до країни, якої немає на жодній карті – країни Речення.
- Просто мандрувати – це нудно. А от мандрувати з метою – це захоплюче і корисне заняття. (Сарджент Шрайвер)
- Сьогодні ви в цьому переконаєтесь.
- Але, щоб досягти успіху, треба всім працювати дружно, з натхненням.
Щоб у дорозі ніхто не відстав, не заблукав, будемо подорожувати групами.
- Урок почнемо без зупинки, зазвичай, з мовної розминки.
Мозковий штурм. Гра «Так-ні »
(На парті в кожного учня лежать цеглинки LEGO).
─ Якщо ви погоджуєтесь із твердженням, то піднімаєте зелену цеглинку,
якщо ж ні – червону.
─ Речення складається із слів.
─ Речення виражає завершену думку.
─ Слова в реченні не зв’язані між собою.
─ Слова в реченні пишуться окремо.
─ Перше слово у реченні завжди пишеться з маленької букви.
─ В кінці речення завжди ставиться розділовий знак.
2. Каліграфічна хвилинка.
Сядем рівно,
Спина прямо,
не розмахуєм ногами.
Зошит з нахилом кладем,
Букви старанно ведем.
Класна робота
Гра «Музичні слова»
Відгадайте загадку.
Сіла зграя пташенят
на п'ятірко дротенят.
Якщо ти їх упізнаєш,
То мелодію зіграєш.
Завдання:
Пригадайте слова – назви предметів, в яких живуть нотки..( Діти по черзі називають слова)
(Ведмідь, фабрика, цибуля, неділя, помідор, дорога , лялька, місто, фарби, квасоля, ребус, квасолька, сік, сіль, сіно)
Нагадую : «Красиво писати – себе поважати».
Метод « Творче конструювання ». (слайд)
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.
Вузлик ще один сьогодні
Будемо в'язати,
На уроці нову тему
Будемо вивчати.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.
(Діти зачитують складені речення, вказуючи про кого або про що в ньому розповідається)
Висновок. Речення у якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним. У кінці розповідного речення ставимо крапку.
(один із учнів читає правило)
Станція «Пізнавальна»
Перша вправа – тренувальна
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Усна тренувальна вправа
Робота з підручником
─ Розгорніть підручник на с. 82.
Що ти нам, веснонько, принесла?
Щоб родило житечко.
VІ. Фізкультхвилинка
Про здоров’я своє дбаєм. ( слайд )
2. Вправа 208, с.81
- Послухайте вірш.
Село! І серце одпочине.
Село на нашій Україні –
Неначе писанка, село.
Зеленим гаєм поросло.
Цвітуть сади, біліють хати,
А на горбі стоять палати,
Неначе диво. (Т. Шевченко)
Робота в парах
Станція «Інтелектуальна»
VІІ. Осмислення отриманих знань
Робота в парах
(Кожна пара дітей отримує картку із завданням)
Завдання:доповнити речення.
№1
Прийшла довгождана . . . (весна). Яскраво світить . . . ( сонечко). Зеленіє молода . . . . ( травичка) . Дзвінко співають . . . (пташки).
№2 Весна
– Що з весною настає?
- . . . (Сніг) у полі розтає.
– А чому то так буває?
-. . . ( Сонце ) його пригріває.
– Що ж синіє на землі?
– Ніжні . . . (проліски ) малі
Вже синіють на землі.
Інтерактивна технологія. Метод «Прес»
Я вважаю … … … Тому що...........
VІІІ. Підсумок уроку
Рефлексія «Мікрофон»
-------- > дізнався . . .
Я -------- > запам’ятав, що . . .
-------- > навчився . . .
- урок пройшов для мене плідно.
- я інколи помиляюсь.;
- мені було важко на уроці. Я погано засвоїв цю тему
- Дякую за роботу!