УКРАЇНСЬКА МОВА 3 КЛАС ТЕМА: Змінювання прикметників за числами і за питаннями в сполученні з іменниками. Редагування тексту.

Про матеріал
ТЕМА: Змінювання прикметників за числами і за питаннями в сполученні з іменниками. Редагування тексту. МЕТА: поглибити знання учнів про прикметники, їх зв*язок із іменниками, вчити змінювати прикметники з іменниками за числами і питаннями; закріпити вміння ставити питання до прикметників; розвивати увагу, спостережливість учнів, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи, бажання допомагати птахам взимку.
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас

тема: Змінювання прикметників за числами і за питаннями в сполученні з іменниками. Редагування тексту.

Мета: поглибити знання учнів про прикметники, їх зв*язок із іменниками, вчити  змінювати прикметники з іменниками за числами і питаннями; закріпити вміння ставити питання до прикметників; розвивати   увагу, спостережливість   учнів,  збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до природи,   бажання допомагати птахам взимку.

обладнання:  предметні малюнки, мовний матеріал.

                                                       ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку.

         Дзвоник дав нам всім наказ:

         До роботи швидше в клас.

         Біля парт рівненько встаньте,

         До роботи приступайте.

  • Я  розповіла одній чудовій дівчині про те, як гарно працюють учні

2-А класу, і вона дуже захотіла завітати до нас на урок.  Хто вона така -

відгадайте!

Пролетіли в трійці коні - скакуни,

В санях привезли дівчину вони.

Має біле личко дівчина чудова,

Рукавом змахнула - у дерев обнови.

Все навкруг іскриться, все переливається,

Білокоса дівчина діятм усміхається.

Що за трійка мчала?  Як дівчина звалась?           (Зима)

  • Подивіться на малюнки. На яких з них зображено зиму? Чому ви так

вважаєте?

  • Зима обіцяє нам гарні подарунки, розваги, чудові свята, якщо ми :

 

                            Міркуватимемо швидко!

                            Працюватимемо творчо!

                            Писатимемо каліграфічно!

ІІ. Перевірка домашнього завдання .

Насамперед,  Зима хоче перевірити, як ви   виконуєте домашнє завдання.

  • Прочитайте записані словосполучення.

Поставте запитання від іменників  до  прикметників.  Прочитайте, які речення з утвореними словосполученнями ви склали.

  • Молодці! Ви попрацювали вдома дуже гарно.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Каліграфічна хвилинка.

 

  • Наша гостя прийшла не сама, а зі своїми синами - зимовими місяцями.

Давйте їх всі пригадаємо.

 

руд   ен    іч   ют  

Грудень, січень, лютий - це  зимові місяці.

 

  • Над словами надпишіть відомі вам частини мови.  Доведіть.

 

  1. «Мозкова атака».
  • Пригадайте все, що ви знаєте про іменники? Приклади.
  • Що таке прикметник? Приклади.
  • З якою частиною мови пов*язуються прикметники?

«Живий ланцюжок»

  • Складіть  усно словосполучення  «іменник+прикметник».

ІУ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

      Оголошення теми та мети уроку.

  •                        Отже, яку тему ми сьогодні продовжуємо вивчати?

Сьогодні ми будемо змінювати слова-ознаки разом зі слова­ми — назвами  предметів за зразком «один — багато», визначатимемо ознаки предметів, удосконалюватимемо вміння ставити питання до цих слів.

Вправа  «Незакінчене речення». Прийом «Мікрофон»

  •                        Закінчіть речення: «Після сьогоднішнього уроку я зможу…»

У. Робота над темою уроку.

1. Завдання від Грудня.

Фронтальна  робота над вправою.

  • Запишіть слова за зразком.
  • Усно складіть речення з двома останніми словосполученнями.

Висновок №1: якщо слово виражає ознаку одного предмета, до нього ставлять

                         питання  який? яка? яке?. Якщо слово виражає ознку багатьох

                         предметів, до нього ставлять питання які?

Висновок№2: прикметники мають те ж число, що й іменники, з якими вони

                         пов*язані.

Фізкультхвилинка.

Ходить білочка по лісі,

По високому, густому,

По зимовому, рясному.

В неї стежечок багато:

По землі і по деревах.

Справа стежечка — до зірки,

Зліва стежечка — до шишки,

Ззаду стежка — до горішка.

2.Завдання від Січня.

Творча робота  в парах над деформованим текстом.

  • Кому найважче доводиться взимку?
  • Які птахи залишаються з нами  зимувати?  Робота з малюнками.
  • Як ми можемо їм допомогти?
  • Давайте прочитаємо текст. Що з ним не так?

        Наступають останні дні осені іній зранку вкриває дерева  скоро прийде сніжна зима  для птахів настають скрутні часи учні повісили у шкільному саду годівниці,  насипали зернят до годівничок щодня злітаються  …,   …, 

Поділіть текст на речення. Прочитайте  тепер. Кінець кожного речення позначайте   зниженням голосу і паузою.

Словникова робота

  • Зверніть увагу на слово «іній». Що воно означає? Що таке іній?
  • Так, іній — це тонкий шар кристалів льоду, що утворюється осіданням пари з повітря на охолоджені предмети. Іній ще називають памороззю.
  • Запам'ятайте, як пишуться слова іній, паморозь.
  • Складіть речення зі словом іній.
  1. Завдання від Лютого.

Рівнева робота.

УІ. Підсумок уроку.

  • З якими словами в реченні пов'язані прикметники?
  • Як змінюються прикметники? Наведіть приклади.

Вправа  «Незакінчене речення». Прийом «Мікрофон»

       (Форму неза­кін­че­но­го речення учні обирають самостійно).

  • «Для мене сьогодні цікавим було…».
  •  «Отримана сьогодні інформація дозволяє мені …»
  •  Як ви думаєте, Зимі сподобалось, як ми сьогодні працювали?

УІІ. Домашнє завдання з інструктажем .

 

 

 

docx
Додано
3 січня 2020
Переглядів
1494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку