Українська мова 5 клас Діагностувальна робота за ГР2 і ГР4

Про матеріал
Діагностувальна робота за ГР2 і ГР4 За ГР 2 І.Прочитати текст. Письмово дати відповіді на запитання,дописати речення. За ГР4 Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без ІІ. Тестові завдання ІІІ. Виконай письмово завдання
Перегляд файлу

Українська мова

5 клас

Діагностувальна робота за ГР2 і ГР4

За ГР 2

І.Прочитати текст. Письмово дати відповіді на запитання,дописати речення.

1.До якого стилю і типу мовлення  належить текст.                            0,5 б. 

2.Що  «падає згори на землю»…  . (Дивись текст) .                            0,5 б.

3. Чумацьку валку автор  порівнює з…   і …  . (Дивись текст) .        0,5 б.  4.Чим  « вітає гостей байрак»? (Дивись текст)                                     0,5 б.

5. Як реагує гай на чумаків? (Дивись текст)                                         0,5 б.

6. Залунала    . (Дивись текст)                                                            0,5 б.

ЧУМАКИ

     Палаюче сонце висить у небі, нерухоме повітря пашить жаром. Коли б хоч легенький порух вітру приніс на своїх крилах прохолоду!

    Згори на землю падає сріблом жайворонкова пісня, долинає орлиний клекіт. Широкий степ відгукується на ці згуки тихим шелестінням тирси.   

    Тихо почувається шляхом валка, немов плазує серед степу велетенський вуж. Лінивою, тихою ходою чвалають круторогі воли. Бряжчать мережані ярма, поскрипують мажі. Біля возів ідуть чумаки. Згорда поглядають вони навколо, певні в своїх силах, байдужі до всяких життєвих незгод.

     Поволі пливе валка битим шляхом у безлюдній пустелі, наче корабель у безвітря серед моря. А хмара куряви вже купається в кривавому світлі сонця, що заходить. Пора на нічліг ставати.

    Вечірньою прохолодою вітає гостей байрак. Гай усміхається до них останнім промінням вечірнього сонця. Десь весело дзюрчить струмок. Таємничо чорніють густі лози й високі комиші.

    Смеркає. Ніч опускається у долину з пітьмою, з вогкістю, з глибоким зоряним небом.

     Порозпрягали чумаки волів, розпустили по муравці на пашу. Між возами запалало багаття. Розташувалися круг вогню чумаки, ждуть вечері.

    Хтось стиха завів пісню, до нього пристав ще один голос, а за хвилину підхопила й решта. Залунала чумацька пісня .

                                                                    (За М.Коцюбинським; 180 сл.)

                                                За  ГР4

Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без

ІІ. Тестові завдання

Кожна правильна відповідь 0,5 б.

1. Знайди групу слів, у яких можливе чергування голосних в усіх словах

а) писар, віл, воля, сік                                      б) лазити, носити, замітати, слово

 в) ворона, тонкий, вихователь, вітер               г) чотири, чіпляти, доба, вдома

 

2. Знайди рядок , у якому в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словозміні

а) вухо, книга, берег,                                  б) деревина, плюскіт, мішок, небо

 в) кошик  , козак, султан, долоня              г) шепіт, коса, жито, серце

 

3. Уподібнення приголосних відбувається в усіх словах, ОКРІМ  

а) боротьба,просьба                              б) вокзал, кігті

 в) флешці, дивишся                              г) мотузка, казка

 

4. ПРАВИЛЬНО написані всі слова рядка

а)ливада, деталь                             б) секрет, мирежити

 в)продешевити, апильсин          г)пелена, принциповий

 

ІІІ. Виконай письмово завдання

1. Вибери  і запиши сполучник

Удень (і, й) вночі, місяць (і,й) зорі, річки (і, й) озера, каштани (і, й) осокори, орел (і, й) сокіл, верх (і, й) низ, Марія (і,й) Йосип, любов (і, й) ненависть, синтаксис (і,й) пунктуація, Петро (й, і) (й=е)Євген, фонетика (і, й) орфографія

2. Вибери префікс  і запиши

(З, зі) штовхнути, (роз, розі) рвати, (з,зі) граність, (з,зі) стригати, (роз,розі) гнутий, (з, зі) скочити, (з, зі) берегти, (з, с) терти, (з,зі) мастити, (з, зі) стрибнути,(з,с) казати, (з,с)питаати

3. Утвори від поданих іменників прикметники відповідно до правил орфоепії

Зразок : швидкість- швидкісний

Захист, проїзд, тиждень, кістка, жалість, доблесть, кількість, заздрість, пристрасть

4. Випишіть слова, які не можна розривати для переносу.

  Думка, юний, юннат, юнаки, армія, орел, умію, одуд, ґудзик, вздовж, приступ, їсти, село, ящик, обмию, згин, оса, один, зумію.

5. Запишіть слова у фонетичній транскрипції

Куля, люльк, пищати, шість

 

 

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку