Контрольна робота №2
з літературного читання
уч. 2 – А класу СЗШ №68 м. Львова
______________________________________
Аудіювання «Жайворонок і Сонце»
1.На кого перетворилася грудочка землі?
а) на Горобця;
б) на Соловейка;
в) на Жайворонка.
2. Що зробив Жайворонок?
а) злетів у небо;
б) сів відпочити;
в) почав кружляти.
3. Яка пісня спочатку була у Жайворонка?
а) гарна;
б) не дуже гарна;
в) поганенька.
4. До кого полетів Жайворонок?
а) до Сонечка;
б) до Вітерця;
в) до Хмаринки.
5. Для чого Жайворонок полетів до Сонечка?
_____________________________________________
6. Що Сонечко дало Жайворонку?
____________________________________________
7. Що чують люди, коли жайворонок тягне золоту ниточку?_______________________________________
8. Що робить цілий світ, коли лунає пісня Жайворонка? ________________________________
ЖАЙВОРОНОК І СОНЦЕ
У полі лежала сіра грудочка землі, присипана снігом. Пригріло сонечко. Розтанув сніг. Пропливала над полем хмарка. Розсипалась дощем. Упала на сіру грудочку землі гаряча краплина води, в якій відбилося Сонечко. Перетворилася грудочка землі на сіру пташку — Жайворонка.
Злетів Жайворонок у небо. Попробував співати, а пісня вийшла поганенька. Полетів він до Сонця й просить:
— Бери цей золотий клубочок і тягни до землі, — каже Сонечко.
Узяв Жайворонок золотий клубочок і полетів до землі. Потяглася за ним тонка - тонесенька золота ниточка. Зазвучала чудова пісня. З того часу рано-ранесенько Жайворонок підлітає до Сонечка, і воно дає йому клубочок золота. Тягне золоту ниточку Жайворонок над полями — і чують люди чарівну пісню. Співає блакитне небо, співає золота пшениця, співає цілий світ. Як гарно!
(124слова) Василь Сухомлинський