Урок.Спостереження за словами, які служать для назви предметів, ознак, дій, чисел. Створення рельєфної композиції «Птахи у лісовій школі».

Про матеріал
розвивати вміння визначати, добирати і вживати в мовленні іменники, прикметники, дієслова, числівники; збагачувати словниковий склад мовлення; ознайомити з поняттями «художник - декоратор», «рельєфне зображення»; розвивати творчі здібності учнів, креативність, винахідливість; виховувати бережливе ставлення до птахів взимку.
Перегляд файлу

Тема Спостереження за словами, які служать для назви предметів, ознак, дій, чисел. Створення рельєфної композиції «Птахи у лісовій школі».

Мета:  розвивати вміння визначати, добирати і вживати в мовленні іменники, прикметники, дієслова, числівники; збагачувати словниковий склад мовлення; ознайомити з поняттями «художник - декоратор», «рельєфне зображення»; розвивати творчі здібності учнів, креативність, винахідливість; виховувати бережливе ставлення до птахів взимку.

Хід уроку

  1. Орг.момент

Готовність учнів до уроку, розставлені парти по групах. (4 групи)

На парті: зошит, підручник з мови, ручка, 1 пластилін, 1 дощечка, серветки.

Зображення пташок для оцінки вмінь учнів.

 Пташки прикріплені на стільці (шишкарі, сороки, синички, ґави )

Відео, аудіо.

2.Актуалізація знань, вмінь та навичок

2.1. Звук

Сьогодні я поспішала до вас на урок, але раптом почула чарівні звуки. Я записала , послухайте будь ласка.

Аудіо “Звук птахів - синичок”

Хто це міг співати? Що це за звуки?

Будьте уважні. Яких птахів ми можемо почути взимку?

2.2.Малюнковий диктант

Горобець, синичка, ластівка, зозуля, лелека, сорока, грак.

Які птахи на дошці зайві? Чому?

Запишемо малюнковий диктант. Напишіть назви пташок, яких ми можемо побачити взимку.

Синичка, горобець, сорока.

Зробимо перевірку. Що об’єднує ці слова? На яке питання вони відповідають? До якої частини мови належать?

2.3.Повторення правил  гра «Доміно»

Ми зіграємо у гру «Доміно». У кожної групи є картки. Потрібно продовжити ланцюжок та скласти правила. Таким чином ми допоможемо нашій пташці прилетіти до годівнички.

(Дивись додаток у презентації)

Як ви гадаєте, чим саме ми будемо займатися на уроці? Що будемо вивчати? Що писати?Сьогодні на уроці ми будемо визначати іменники, прикметники, дієслова та числівники. Складати речення та дбати про пташок. Але спочатку потрібно повторити правила роботи у групі.

2.4. Зачитування правил

Як потрібно працювати у групі? Слухати один одного, поважати думку інших.

С94 вправа 22  поєднаємо частини прислів’їв .

Отже слово не горобець, як вилетить не впіймаєш. Тому контролюйте себе, інших не ображайте!

Як ми можемо допомогти птахам узимку? Збудувати годівнички. З чого? Який матеріал потрібен? Я теж збудувала швидкоруч годівнички, але вони наповнені знаннями, які ви продемонструєте. Уявіть себе пташками.

Кожна група отримує годівничку.

3.Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

3.1. Завдання в годівничках “ Обрати свою частину мови”

Кожній групі потрібно обрати слова, які відповідають тій частині мови, яка написана на годівниці.

1група – іменники                       пташка, голівка, оченята, пір’ячко, хвостик, спинка, крила,       

                                                          грудка, дзьобик , лапки

2 група – прикметники             голодна,   маленький, швидка, чорна, жваві, гострий, жовтенька, 

                                                       моторна   , прудкі

3 група -  дієслова                       літає, співає, дзьобає, харчується, сидить

4група -  числівники                  один, два, багато             

3.2.Завдання “Скласти речення”, 2 записати

Мабуть, кожна пташка хоче мати друзів. Так і в мові, якщо подружити слова, то вони об’єднаються у речення. Спробуємо!

Діти поєднують частини мови в одне речення.

Запишемо. Прилетіла до годівниці голодна пташка. У синички один дзьоб та два крила. 

Визначимо частини мови  кожного слова у реченні. Знайдемо головні слова в реченні. З’ясуємо , як слова пов’язані в реченні  за допомогою питань.

3.3.Завдання “Деформований текст”.

Кожна група отримує 2-3 деформовані речення. Обговорюють . Складають речення. Потім з цих речень утворюють текст.

(Додатково — за часом, визначити частини мови , в першому реченні назвати іменники, у другому — прикметники тощо)

Синичка — це невеличка за розміром пташка. Голівка в неї чорна. А оченята жваві, наче вуглинки. Дзьобик маленький, гостренький. Спинка у пташки зеленкувата. Крила вкриті білими та синіми смужками, а грудка у синички жовтенька. Ніжки тоненькі, з гострими кігтиками. Хвостик — ніби трикутник. Синичка — дуже гарна пташка.

4.Фізхвилинка (бажано з пташками)

5.Творче завдання

Складіть ваші речі на край парти.

А зараз ми з вами станемо учнями лісової школи.

Подивіться, хто це до вас прилетів та сів на ваш стільчик?

Розподіл по групам

Сороки

Синички

Шишкарі

Гави

Скоро у лісовій школі свято птахів і нам потрібно виготовити декорації для нашої сцени.

Що таке декорації? Декорація в театрі — оформлення сцени

Зараз ми з вами відчуємо себе художниками – декораторами, які не тільки малюють декорації ай створюють рельєфні зображення.

Рельєф зображення – зображення  предмету ,яке частково має об’єм, воно виступає або заглиблюється  . Таку роботу можна дивитись лише з однієї сторони — спереду

 

Працювати будемо за технологічною картою. Виготовимо свій рельєф із зображенням пташки та прикріпимо його на картон. Ось зразок!  Але ви творчі натури та вигадаєте свою пташку! Можна навіть чарівну! (Дивись додаток “Технологічна карта”)

6.Індивідуальна робота під час виготовлення пташки у групах

Задати питання дітям у групах.

Для чого потрібні числівники?

Якими прикметниками ви можете описати свою пташку?

Які дії могла б виконувати ваша пташка?

Назвіть іменники які ви бачите перед собою?

7.Презентація

У нашій лісовій школі з’явилися декорації для свята.

Складіть невеличкий опис своєї пташки.

Назвіть прикметники , якими можна її описати.

Які дії вона може виконувати?

Що у неї одне, а чого багато, чого тільки 2?

8. Підсумок. Емоційний настрій

Діти , які частини мови ми з вами повторили?

Які нові слова ви запам’ятали?

Що страшне для пташки голод чи холод?

Як ви можете допомогти птахам узимку?

Якщо ви все добре запам’ятали, вмієте самостійно визначати частини мови, прилітайте до цієї годівнички.

Якщо ви потребуєте допомоги у вивченні частин мови, вам не  дуже сподобався урок та ви сумні – летіть до цієї годівнички.

9.Домашнє завдання

Зробіть рельєфне зображення пташки та усно дайте відповіді на запитання:

Як назвеш пташку?

Яка за розміром твоя пташка?

Чим вкрите її тіло?

Що в неї одне, а чого багато?

Які частини тіла птаха ти зробив?

Якого розміру дзьоб, очі? Якого кольору крила? Що вміє робити твоя пташка?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 травня 2020
Переглядів
1292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку