_____________________________________
3 клас. Робота з мовними одиницями "Іменник. Прикметник".
Прізвище, ім'я_________________________________________
1.Що означає іменник?
а) дію предмета б) ознаку предмета в) назву предмета
2. Який іменник є загальною назвою?
а) Київ б) місто в) Україна
3. До іменників, які відповідають на питання хто?, доберіть споріднені іменники, які відповідають на питання що?
Зразок: моряк – море
Робітник – ___________________
Шахтар – ___________________
Журналіст – ___________________
Школяр – ______________________
Лісник – _________________
Футболіст –_________________
4. Подані іменники запиши у множині.
Кущ – _________________
портфель – __________________
пісня – _____________________
серп – ___________________
5. Надпиши рід іменників.
Дятел, дерево, щілина, дзьоб, крило, пташка.
6. Від поданих слів утворіть спільнокореневі іменники:
Зимувати – _______________________
радісний – ________________________
лікарський – _______________________
читати – ________________________
_____________________________________
3 клас. Робота з мовними одиницями "Іменник. Прикметник".
Прізвище, ім'я_________________________________________
1.Що означає іменник?
а) дію предмета б) ознаку предмета в) назву предмета
2. Який іменник є загальною назвою?
а) Київ б) місто в) Україна
3. До іменників, які відповідають на питання хто?, доберіть споріднені іменники, які відповідають на питання що?
Зразок: моряк – море
Робітник – ___________________
Шахтар – ___________________
Журналіст – ___________________
Школяр – ______________________
Лісник – _________________
Футболіст –_________________
4. Подані іменники запиши у множині.
Кущ – _________________
портфель – __________________
пісня – _____________________
серп – ___________________
5. Надпиши рід іменників.
Дятел, дерево, щілина, дзьоб, крило, пташка.
6. Від поданих слів утворіть спільнокореневі іменники:
Зимувати – _______________________
радісний – ________________________
лікарський – _______________________
читати – ________________________
7. Запиши словосполучення, змінюючи закінчення іменників. Використовуй прийменники.
Їхати (…) машина; злізти (…) дерево; скласти (…) ящик; відпочивати (…) річка.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади речення з поданих слів. Підкресліть граматичну основу.
Під, їжачок, береза, сінце, стіжок, наносив.
____________________________________________________________
9. На що вказує прикметник?
а) на назву предмета б) на ознаку предмета в) на дію предмета
10. Підкресли в тексті прикметники.
Кругленьке, червоненьке,
всередині біленьке,
соковите і смачне,
просить: «Покуштуй мене!».
11. Від поданих слів утвори прикметники.
Цегла – ________________
Дерево – __________________
Сумувати – ________________
12. З речення випиши сполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.
Краще добра стежка, ніж поганий шлях.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
Самооцінування. Завдання для мене були:
Мені було дуже легко
Мені була потрібна допомога вчителя
Мені було дуже важко
7. Запиши словосполучення, змінюючи закінчення іменників. Використовуй прийменники.
Їхати (…) машина; злізти (…) дерево; скласти (…) ящик; відпочивати (…) річка.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Склади речення з поданих слів. Підкресліть граматичну основу.
Під, їжачок, береза, сінце, стіжок, наносив.
____________________________________________________________
9. На що вказує прикметник?
а) на назву предмета б) на ознаку предмета в) на дію предмета
10. Підкресли в тексті прикметники.
Кругленьке, червоненьке,
всередині біленьке,
соковите і смачне,
просить: «Покуштуй мене!».
11. Від поданих слів утвори прикметники.
Цегла – ________________
Дерево – __________________
Сумувати – ________________
12. З речення випиши сполучення іменників з прикметниками, визнач їх рід і число.
Краще добра стежка, ніж поганий шлях.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
Самооцінування. Завдання для мене були:
Мені було дуже легко
Мені була потрібна допомога вчителя
Мені було дуже важко