Урок "Загальне поняття про іменник. Іменники – назви істот і неістот"

Про матеріал
Розробка уроку для здобувачів освіти 3 класу НУШ з використанням інтерактивних технологій. Допоможе навчити дітей розпізнавати іменники: назви істот і неістот.
Перегляд файлу

Урок української мови (3 клас, Л.Варзацька)

Тема. Загальне поняття про іменник. Іменники – назви істот і неістот

Мета:

Формування предметних компетентностей:

-         розширити  і поглибити знання учнів про іменник як частину мови;

-         познайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»;

-         учити розрізняти  їх за характеристиками, ознаками;

-         розвивати вміння класифікувати предмети, ставити запитання до слів,

-         розвивати мовлення, пам`ять, пізнавальний  інтерес;

-         збагачувати словниковий запас учнів і вдосконалювати навички каліграфічного і грамотного письма.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку,правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування.

самоосвітньої: через самостійну роботу;

здоров’язберігаючої: розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

загальнокультурної:дотримуватися правил поведінки на уроці;бачити прекрасне у природі і житті людей, берегти природу;виховувати любов до рідної мови та її багатозначності.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Створення позитивного психологічного настрою.

 

Сядьте,  діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності.

  1. Мозковий турм.

-         Над якою темою працюємо?

-         Які знаєте самостійні частини мови?

-         На які питання відповідає іменник? Що означає?(Наведіть приклади)

-         На які питання відповідають прикметники? На що вказують? (Наведіть приклади)

-         На що вказують дієслова? На які питання відповідають? (Наведіть приклади)

-         Як називаються частини мови, до яких не можна поставити запитання?

 

  1. Калігрфічна хвилинка

-         Яке сьогодні число?

-         Який це день осені?

-         А завтра, що настане?

-         Давайте згадаємо назви місяців зими.

-         Сьогодні ви дізнаєтесь , я у давнину називали місяць лютий.

(За вправою 163 діти записують каліграфічно склади, зяких утворюють слова. Вони є назвами лютого)

Сніжень, крутень, бокогрій.

(Пояснити дітям значення цих слів)

Робота з прислів’ям:

Лютий сніг весною пахне.

-         Як розумієте це прислів’я?

-         Визначте граматичну основу речення та другорядні члени речення.

-         Якою частиною мови вони виражені?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 1.Отже, сьогодні на уроці  ми розширимо свої знання про іменник, дізнаємось, чим відрізняються іменники – назви істот від іменників – назв неістот. На які запитання відповідають іменники – назви істот і іменники – назви неістот.

2. Асоціативний кущ « Що я знаю про іменник»

- Діти, давайте згадаємо, що ви вже знаєте про іменник?                    

                

3.Пошукове завдання.

- Розподілити назви малюнків на дві колонки: слова, які відповідають на питання хто?, і на слова, які відповідають на питання що?

Білка, сніжинка, заєць, лисиця, літак, береза, лікар, портфель.

ПЕРЕВІРКА:

-         До якої частини мови належать?

-         Які іменники відповідають на питання хто?

-         Які предмети вони називають?

-         Які іменники відповідають на питання що?

-         Які предмети вони називають?

-         Як можна відрізнити іменники назви істот від іменників назв неістот?

ВИСНОВОК (Робота з правилом)

ІУ. Закріплення знань, вмінь і навичок.

  1. Діти, зараз ви дізнаєтесь, яке свято відзначається у лютому, якщо прочитаєте текст за вправою 165 «Стрітення».

(Робота з текстом за завданнями вправи)

  1. Вправа «Оживи слово»

-         Діти, запишіть слова стовпчиком.

-         На яке питання вони відповідають? Є назвами істот чи неістот?

-         Як можна їх оживити?

-         Утворені слова є назвами істот чи неістот? Чому?

Сніг -                 сніговик

трактор -        тракторист

кухня -              кухар

ліс -                  лісник

футбол -         футболіст

  1. Вправа «Дай сигнал»

(Учитель називає слова назви істот і неістот, а діти сигналізують зеленим сигналом на слова, які відповідають на питання що?, а червоним – на питання хто?)

      Метелик, парта, їжак, учень, олівець, дошка, лисичка, дерево, лінійка.

У. Підсумок уроку.

1. Метод «Вузлик» (продовжити речення)

- я дізнався, що……….

- я зрозумів, що ………

- я запам’ятав, що ……..

УІ. Домашнє завдання.

с.68 вивчити правило, вправа 166

 

docx
Додано
4 квітня
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку