Українська мова і навчання грамоти Тема: «Наталка Бабенко «Хмарки».Загадки. Закличка.»

Про матеріал
Українська мова і навчання грамоти Тема: «Наталка Бабенко «Хмарки».Загадки. Закличка.»
Перегляд файлу

 

Українська мова і навчання грамоти

Тема: «Наталка Бабенко «Хмарки».Загадки. Закличка.»

C:\Users\Ирина\Desktop\img16.jpg

 

- Сьогодні ми продовжимо читати твори про природу. А про що саме, допоможе дізнатися нам ребус.

 

(Х + МАРКА – КА + КИТ – Т = ХМАРКИ)

C:\Users\Ирина\Desktop\1-013_0.jpg,qitok=ZWa8vSZe.pagespeed.ce.IofSpVk83v.jpg

 

- Якими бувають хмарки?

Батьки читають вірш Алли Свашенко.

ХМАРИ

Вони бувають білі, а можуть бути сиві,

То надзвичайно гарні, то зовсім некрасиві,

То темно-сині й грізні, а то легкі й прозорі,

І можуть заховатися за ними сонце й зорі.

Алла Свашенко

Бесіда хмарки в природі.

- Що таке хмари? Звідки вони з’являються на небі?

- Розгляньте світлини. Якими бувають хмари?

C:\Users\Ирина\Desktop\10.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\3.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\Без названия.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\Lenticular_Cloud_over_Harold's_Cross_Dublin_Ireland_30-6-15.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\hqdefault.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\6.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\images (1).jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\648869_1_w_570.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\images (2).jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\images.jpg

1. Хмари у вигляді тонких білих хвилястих ниток, клаптів або ліній, витягнутих у ряд, схожі на пера птахів.

2. Хмари кулясті, вибудовані в лінію, крізь них можна побачити сонце.

3. Хмари яскраво-білі, здаються пухнастими і мають вигляд великих куполів або будівель з величезними обрисами.

- А тепер згадайте, як же хмарки потрапляють на небо?

C:\Users\Ирина\Desktop\014.jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\images (3).jpg

C:\Users\Ирина\Desktop\konspekt-nod-krugovorot-vody-v-prirode.jpg

 

Читання батьками казки.

Розповідь веселої краплинки води

Я пливла в Дніпрі з мільйонами моїх сестричок до Чорного моря. Усі звали мене невгамовною, бо вітер не давав мені ані хвилини спокою. Та я тікала завжди від нього.

Якось спересердя в тихий літній день, коли я цього зовсім не сподівалася, вітер виплеснув мене на берег, на гаряче каміння. Я обернулася парою і полинула в небо. А там на мене вже чекали мої сестрички краплинки, які теж стали парою. Зраділи ми, узялися за руки і почали танцювати, доганяти одна одну, а то й утворювати хмарки. Ото було весело!

Коли раптом знову налітав вітер, ми швидко падали на землю дощем і напували її. Я не боялася потрапити й під землю. Адже й там я рухалася, жила і знову виринала на світ веселим джерельцем.

За Оксаною Іваненко

Перевірка розуміння змісту почутого.

- Що розповіла про себе краплинка?

- Як вона опинилася на небі? Кого там зустріла?

- Як веселилися сестрички-краплинки?

- Чому краплинка не боялася потрапити під землю?

C:\Users\Ирина\Desktop\imgpreview.jpg

Тренувальне читання

 

хмара

хата

хмарина

хатина

хмаринка

хатинка

 

 Відпрацювання звуковимовних умінь.

Батьки читають вірш про хмаринки.

- У яких словах вимовляється приголосний звук [х]?

 

Дві хмаринки-веселинки

Не сиділи ні хвилинки.

Спершу в хованки пограли –

Трошки сонечко сховали.

 

Потім дощик розливали,

Хризантеми поливали.

А над вечір дві хмаринки

Заховались у перинки.

За Олесею Овчар

 Діти називають окремі слова зі звуком [х].

Наталка Бабенко «Хмарки»

Вступна бесіда.

- Чи подобається вам дивитися на небо?

- Що на ньому можна побачити вдень? А вночі?

- За яким небом, нічним чи денним, вам більше подобається спостерігати?

Батьки виразно читають першу частину оповідання Наталки Бабенко «Хмарки» (с. 65) і зупиняється після слів «Через них нічого не видно».

- Як ви вважаєте, що може сказати у відповідь дітям їхній тато?

Після відповіді дитини батьки дочитують текст до кінця.

- Чому татові подобається дивитися на хмарки?

- Що стали робити діти після слів батька?

C:\Users\Ирина\Desktop\unnamed.jpg

Читання тексту «Хмарки» учнями напівголосно, вибіркове читання.

- Яким побачили небо діти?

- На що був схожий місяць?

- Чому дітям не подобається небо вдень?

- Що пояснив їм тато?

- Що він побачив на небі?

- Персонажів яких казок побачив тато?

- Розгляньте світлини (с. 65). Кого нагадують зображені на них хмарки?

 Порівняльний переказ опису неба.

- Прочитайте уважно частину тексту, у якій описується нічне небо. Що на ньому побачили Оксанка і Петрик?

- Які зірочки? А який місяць?

- Із чим вони порівнюються?

Діти переказують опис нічного неба. Речення для початку і закінчення переказу учні беруть з авторського тексту.

Яке красиве небо вночі!...

Дивишся – і не надивишся на нічне небо. Така його краса!

- А що Оксанка і Петрик казали про небо вдень?

- Яке небо? А сонце і хмарки? Знайдіть слова в тексті.

- Чи порівнюють діти ці об’єкти з чим-небудь? (Ні.)

- Знайдіть порівняння для опису хмарок у словах батька (с. 66).

- Із чим можна порівняти небо і сонце?

Діти переказують опис денного неба.

Наталія Свойкіна «Хмаринки»

Самостійне читання вірша учнями.

- Чи запам’ятали ви з першого разу, на що схожі хмаринки?

Повторне читання учнями

  • На що саме схожі хмаринки?

Дидактична гра «На що схожі хмарки?» Ольги Тихомирової. Режим доступу: http://logo-raduga.ru/all-room-list/oblaka

Виразне читання вірша дітьми.

- Прочитайте в букварі віршик про сонечко (с. 66).

-Чому, читаючи прохмарки, закликаємо сонечко? (Бо хмарки краще видно на осяяному сонцем небі.)

- Чому він має назву «Закличка»?

- Пригадайте, з яких частин може складатися закличка? (Звертання, прохання, обіцяння зробити щось хороше, щоб задобрити.)

- Як можна лагідно звернутися до хмарки? (Хмаронько-голубонько; хмарочко, хмаринко, хмариночко.)

- Про що її можна попросити? (Затулити сонечко, зробити затінок, принести прохолоду чи дощик: або, навпаки, не затуляти сонечко, не поливати дощиком та ін.)

Звуко-буквений аналіз слова.

Діти креслять і заповнюють звукову схему слова хмаринка. Під звуковими позначками учні друкують букви.

Слухання пісні «Хмарки» (слова і музика Наталії Май) у виконанні Єви Галаган. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=1XmPAHGe2ss

C:\Users\Ирина\Desktop\01b.jpg

 

 

docx
Додано
6 березня 2023
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку