Українська мова. Розвиток мовлення. Іскринки з казкової скриньки

Про матеріал
Активізуємо читацький досвід , формуємо оцінні судження, розвиваємо мовлення і мислення , виховуємо бажання складати казки самостійно. Гра «Впізнайте мене». Зошит з розвитку мовлення. С.31, завдання 1. Слухання уривків із казок. Запис назв казок (с. 31–32). Переказування казки «Лисичка і Журавель». Робота над змістом (завдання 4). Гра «Хто ми і звідки» (завдання 5). Творча робота. Складання казки за початком (завдання 6) (записати початок та кінець). Підсумок уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯІскринки з казкової скриньки

Номер слайду 2

Бесіда- Які українські народні казки ви знаєте? З якими із них ви познайомилися на уроках читання? Що приваблює вас у казках?

Номер слайду 3

Гра «Впізнайте мене». Упізнайте героя казки за його характеристикою. Кмітлива, винахідлива, хитра… (лисиця)Довірливий, сірий, ледачий… (вовк)Тріскотлива, строката, працьовита… (сорока)Сіренький/біленький, боязкий, вухатий… (заєць)Гостроносий, колючий, малий… (їжак)Носатий, довгошиїй, довгоногий… (лелека)В яких казках траплялися ці герої?Розкажіть, який герой казки викликає у вас добре ставлення до себе.

Номер слайду 4

Розгляньте малюнки. Пригадайте казки, в яких головними героями є зображені персонажі. Дайте відповіді на запитання (завдання 1, с. 31). Чи подобається вам зображення героїв? Чи вдалося художникові передати зухвалість кози? Чи передав художник радісне здивування діда і баби від зустрічі з качечкою? Які риси лисиці та вовка підкреслив художник на малюнку?15 грудня

Номер слайду 5

Слухання уривків із казок. Запис назв казок (с. 31–32).«Солом’яний бичок»«Пан Коцький»«Сірко»

Номер слайду 6

Переказування казки «Лисичка і Журавель».- Ви всі знаєте українську народну казку «Лисичка і Журавель». Пригадайте, як вона починається. Хто першим запросив у гості нового друга? Як готувалася Лисичка до його зустрічі? Якою ви уявляєте Лисичку? (Доброю, вихованою, гостинною, привітною…, тому що і хату прибрала, і кашу зварила, і зверталася до гостя: «Журавлику-Лебедику…» Лисичка не знала того, що Журавлик не зможе ласувати кашею, бо в нього довгий і міцний дзьоб (ніс)… З якими думками повертався Журавель додому? Як, на вашу думку: це добре чи погано, це світлі чи темні думки? Що би ви порадили Журавлеві?- Прочитайте план до казки. Перекажіть зміст казки за планом. Розпочніть казку незвично: розгляньте малюнок (с. 33) і за його змістом придумайте початок казки. (Наприклад, якось Лисиця прийшла по воду. Набрала відерце води, поставила його на край колодязя, аж раптом…)

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Робота над змістом (завдання 4). Прочитайте ще раз слова, виділені в тексті жирним шрифтом. Пригадайте назви казок, герої яких згадуються в тексті. Прочитайте запитання в кінці тексту. Обґрунтуйте свої відповіді.

Номер слайду 9

Гра «Хто ми і звідки» (завдання 5). Назвіть героїв, яких ви бачите на малюнках. На питання «хто?» ви відповіли. Поміркуйте і скажіть відповідь на питання «звідки?» Яку з казок ви можете розповісти?

Номер слайду 10

Творча робота. Складання казки за початком (завдання 6).

Номер слайду 11

у піску копирсається маленька Лопатка.– Що ти робиш? – зупинився М’ячик.– Будую місто, – відповіла Лопатка. – Ось і вежа одна вже готова. М’ячик побачив високу піщану споруду і стрибнув просто на неї:– Гоп – ля!І, сміючись, подався далі.

Номер слайду 12

Раптом зустрів Пензлика. Той щось старанно малював на великому аркуші паперу.– Що ти малюєш? – підкотився до нього М’ячик.– Хіба не бачиш? Закінчую картину. Бешкетник знову не втримався і скочив на папір:– Гоп – ля!І посеред картини залишилася велика чорна пляма.

Номер слайду 13

Ледве встиг М’ячик утекти від розлюченого Пензлика, коли дивиться – Молоточок вистукує по дощечці.– Навіщо ти стукаєш?– Забиваю цвяхи. Розбишака одразу стрибнув і вибив у нього цвях.– Гоп – ля!... Але сам утекти не встиг. Потрапив просто під удар.– Ба – бах!І розлетівся М’ячик на дрібні клаптики.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Підсумок уроку. Яку скриньку ми відчинили на уроці? Що за іскринки висипалися з неї і засяяли на уроці? Яка з іскринок найяскравіше засяяла вам? До яких іскринок вам би хотілося доторкнутися ще раз? Чому?

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
97
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку