Українська мова. Тема: Іменник. Слова-назви істот, неістот.

Про матеріал
ОР: пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв; дотримується свідомо гігієнічних правил письма; дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення; сприймає й обговорює прості медіапродукти; аналізує звуко-буквений склад слова; експериментує зі словами: змінює, додає, вилучає один звук (букву), склад у словах так, щоб вийшло інше слово; ділить слова на склади; переносить слова з рядка в рядок складами; розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що?; вживає іменники у власному мовленні; має уявлення про іменники назви-істот, назви-неістот.
Перегляд файлу

Укр.м.       30.09.2020

Тема: Іменник. Слова-назви істот, неістот.

ОР: пише розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв; дотримується свідомо гігієнічних правил письма; дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок  у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення; сприймає й обговорює прості медіапродукти; аналізує звуко-буквений склад слова; експериментує зі словами: змінює, додає, вилучає один звук (букву), склад у словах так, щоб вийшло інше слово; ділить слова на склади; переносить слова з рядка в рядок складами; розрізняє слова, які відповідають на питання хто? і що?; вживає іменники у власному мовленні; має уявлення про іменники назви-істот, назви-неістот.

Хід уроку:

І. ОК

Привітання з LEGO. Простукати мелодію. Перевірка готовності до уроку. Побажання перемог на уроці.

ІІ. МНД

Діти, у нашій «родині» КласДоджо поселився новий монстрик, але всі наші монстрики влаштували йому іспит… перевіряли її знання про іменники. І виявилося, що вона не все знає… А вона так хоче до нашої родини. Як же  допомогти цьому монстрику? (Припущення здобувачів освіти.)

Так, дійсно, ми ж можемо йому показати те, що ми знаємо про іменник.

Покажемо? Тоді вперед!

Знайомство з монстриком. Це дівчинка. Її звати Дуся. Нагадайте, як пишеться ім’я?

ІІІ. АОЗ

  1. Перевірка д/з

Які слова ви записали в колонку Хто?, які в колонку Що?

  1. Каліграфічна хвилинка

Ви зробили добру справу, що виконали домашнє завдання.

Старанно й каліграфічно запишіть за мною д до об бр ро от та

Яке слово ви можете прочитати? Так, доброта.

Сьогодні, 30 вересня, всі православні святкують день Віри, Нідії, Любові і їх матері Софії. У цей день не можна лаятися, сваритися, ображатися й ображати. Тому будьте добрими до всіх. Бо добро починається з кожного з нас.

Пропишіть каліграфічно слово доброта.

Побіжний перегляд, похвала.

3. Складання Абетки добрих слів на літеру ДЕ (усно)

Добрий, доброзичливий, дбайливий, дружній, добросовісний.

4. Словникова робота

Лексичне значення ДОБРО Усе позитивне в житті людей, що відповідає їх інтересам,

бажанням, мріям; благо.

Доберіть протилежне за значенням слово: зло, лихо.

Поставте питання до слова добро. (Що?)

 

Діти, а хто у вашому житті добрий? (мама, бабуся, тато, брат, сестра, дідусь тощо)

Доведіть.

Добро це назва істоти чи неістоти? Мама – це назва істоти чи неістоти?

А що хорошого вони вам робили? (відповіді учнів)

А ми, в свою чергу, зробимо для них теж хороший вчинок – будемо здобувати нові

знання. І будете допомагати один одному і нашому монстрику Дусі.

ІV. ПТ

Мікрофон

Як ви гадаєте, що саме ми будемо робити на сьогоднішньому уроці? (Відповіді учнів)

Так, ми будемо знайомитися з іменниками та словами назвами істот і неістот.

Знати вміти (слайд)

V. ВТ

1. Читання оповідання Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні?»

Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ

Чому дідусь такий добрий сьогодні

Поліз Андрійко на шовковицю: привабили чорні ягоди. Навтішався вволю, а тут дощ пішов.

Пересидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться — сидить під шовковицею дідусь Петро. Вийшов дідусь після дощу в сад.

"Що ж його робити? — думає Андрійко. — Злізати з шовковиці — струсиш на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє".

Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться поворухнутись. Жде, поки дідусь до хати піде. А дідусь не йде.

Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь, питає:

— Чому це ти сидиш на дереві, внучку?

— Боюся струсити на вас краплі, дідусю...

— Злазь, Андрійку...

Дідусь відійшов, Андрійко зліз із шовковиці. Дідусь пригорнув і поцілував Андрійка.

"Чому це дідусь такий добрий сьогодні?" — з подивом подумав онук.

 

Коротка бесіда за прочитаним.

Виховний момент!

 

Ой, скільки слів потрібно щоб написати оповідання. А що можуть означати слова?

(Назви предметів)

Хто поліз на шовковицю? (Андрійко, хлопчик, онук.)

Куди поліз Андрій? (на шовковицю, на дерево.)

Отже, певні предмети ми назвали певним словом!

Якщо діти не назвали слово онук, то вчитель запитує, а ким приходиться Андрійко

для дідуся?

Запишіть слова Онук, дерево

Висновок: є слова – назви предметів. Вони називаються як? (Іменниками).

2. Робота з правилом

Правило (на дошці або в кожного)

Читають, переказують.

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

2. Вчитель демонструє фото й просить назвати предмети .

Поставте питання

Чому до одних іменників ми ставили питання ХТО?, а до інших ЩО?

Відповіді учнів

Висновок: назви людей і тварин (назви істот) відповідають на питання ХТО? Назви всіх

інших предметів (назви неістот) на питання ЩО?

 

VІ. Закріплення

1. Вибірковий диктант

Виписати іменники.

Дятел, працює, диван, хурделить, прекрасна, ведмідь, заєць, дзюркоче, ноутбук.

Перевірка

Орфограма у слові диван. Запам’ятайте написання слова диван.

2. Гра «Я вчитель»

Діти, наша Дуся теж навчилася вже й хоче, щоб ви перевірили її роботу. Перевірите?

Робота з індив картками.

  1. Творчий диктант

В саду поспіли червонобокі ___________. Ласують яблуками _____________.

Перевірка.

Чому у слові яблука звуків більше, ніж букв?

VІІ. Рефлексія

Повертаємося до таблички ВМІТИ

Ми виконали поставлену мету?

В житті нам знадобляться набуті знання? Де? Як?

Продовжіть речення

Іменник – це частина мови, що …….

Наведіть приклади іменників. Складіть речення з іменником.

Робота з прислів’ям (Усно)

Добре роби - добре й буде.

Як ви розумієте це прислів’я?

Перевірте, чи правильно Дуся склала речення. (слайд)

Ви сьогодні порадували мене хорошими знаннями, а дома й батьків порадуєте. Ви

допомагали Дусі. Від сьогодні Дуся сміливо може увійти в нашу розумну родину на КласДоджо. У кожного з вас найдобріше серце.

 

docx
Додано
29 вересня 2020
Переглядів
1182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку