Урок-подорож з літературного читання для учнів 2 класу на тему: Українська народна казка «Колобок»
Тема: Українська народна казка «Колобок»
Мета: розширювати знання учнів про українські народні казки, створити атмосферу радості,насолоди від творчості, поповнити знання учнів про тематику казок, збагачувати словниковий запас дітей; розвивати читацький інтерес до казок, усне мовлення, логічне мислення,пам'ять, уміння творчо підходити до розв'язання проблеми, уміння аналізувати, акторські здібності; виховувати любов до народної творчості.
Хід уроку
I Організація касу.
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)
Любі гості, вчителі, ( повернутися до гостей уроку, вчителів)
Вас вітаєм щиро всі.
Ми – одна сім’я
А тепер сіли всі рівненько
Працювать будем гарненько.
- Діти, до якого уроку ми з вами при готувалися?
-Діти, давайте згадаємо який розділ ми з вами почали вивчати на минулому уроці?
- А хто складає народні казки? Отже люди з давніх давен складали казки і передавали їх із поколінна в покоління. Подивіться яке слово з’яв. на екрані
- Діти, а що ви бачите в своїй уяві, коли чуєте слово казка? Давайте напишемо це на сонячних промінчиках.
- Сьогодні ми продовжимо подорож країною казок.
- Ми з вами будемо подорожувати на казковому « експресі».А хто знає, що означає слово експрес? ( стрімкий,швидкий).
- Так саме тому, я сподіваюсь, що наш урок пройде швидко та ефективно. І в країні казок ми будемо завжди бажаними гостями. На нас чекають зупинки на таких станціях:
II Ознайомлення з планом уроку.
Очікування дітей
Мовна розминка
Спекла – охолов – побіг – зустрів – втік – з’їла.
«Віршований тунель»
в якому ми повинні швидко вивчити віршик
Я утік від баби з дідом,-
Не сиділось на вікні,
А зустрівся я із лисом
Й ну співать йому пісні.
Гра «Переплутанка»
Єцьза, мідьвед, лицяси, вкво, ідд, абаб.
1 станція «В гостях у казки».
- Дітки, відкрили всі підручники. На цій станції ми будемо працювати над казкою «Колобок».
1. Словника робота
- В цій казці, вам зустрінуться незрозумілі слова. Зараз ми з ними позна-йомимось з ними і дізнаємось що вони означають. Перше слово засік –ящик для зберігання зерна чи борошна
Друге слово призьба. Що воно значить?(відповіді дітей). ( Невисокий зем-ляний насип уздовж стін хати знадвору )
Хижка. Хто не будь знає,що воно значить? (відповіді дітей). ( комора)
- Діти, спробуйте скласти речення з словом хижка.(В домі моєї бабусі є хижка)
2. Робота над казкою
(Форзац – подвійний аркуш паперу, який з’єднує книжку з обкладинкою і служить для оформлення книжки).
-Діти, зараз ви будете розповідати казку, але перед цим давайте помір-куємо, яким тоном ви будете вимовляти слова кожного персонажа?(відповіді дітей).
-Так, все вірно,слова зайчика ми будемо говорити тоненьким та тихеньким голосом, бо він маленький та беззахисний. Слова лисички - з хитринкою. А слова вовка та ведмедя голосно, трішки грізно, бо вони великі та страшні.
Розповідь учнів
3. Самостійна робота
Напівголосне дочитування казки до кінця.
- А тепер дочитайте казку самостійно.
- Починаємо читати.
4. Опитування.
-У якій послідовності з’являються герої казки?
- Хто головний герой?
- Як ви гадаєте, чи можна назвати Колобка веселим,довірливим, хвальковитим, чесним?
5. Картка «Квітка»
- А тепер ми з вами визначимо яким був Колобок, і які в нього риси харак-
теру.
Познач відповіді, з якими ти погоджуєшся
- Що ж трапилось з Колобком?
- Чи порушила Лисичка права Колобка? Яке право?(Право на життя)
- Діти, як ви вважаєте чому саме так закінчилася казка? Як поводив себе Колобок? Кожна казка чомусь нас вчить, а чому нас вчить саме ця казка?
Гра “так чи ні”
- Казка вчить нас бути слухняними? (Так)
- Ми повинні бути такими, як Колобок? (Ні)
- Потрібно з кожним, кого зустрінеш, починати розмову? (Ні)
- Потрібно завжди вітатися з тим, кого зустрінеш? (Так)
Фізкультзарядка
- Засиділись в царстві казки,
Встали дружно, без підказки.
Лінь, як пил, струхнули з себе.
Пострибати ще нам треба.
Досить! До роботи час! Дружно сіли.
Стало тихо. Колобку не буде лиха.
Він співає, він сміється
Бо вже нашим другом зветься.
- І на ступна наша станція
2 станція «Розвідники»
- Ми з вами підемо в розвідку по тексту казки і порахуємо скільки разів зуст-річається слово Колобок.
-Вирушаймо далі. І наступна наша станція ….
3 станція «Творче читання»
- Але спочатку давайте відгадаємо ребус по перших буквах картинок.
ХРОБАЧОК
1. – Цей хробачок завівся у цих картках і повиїдав деякі слова. Ви повинні прочитати, вставляючи пропущені слова.
- Наступне завдання на цій станції:
2. Доповни речення
- Давайте швиденько виконаємо це завдання.
Полохливий, як ….
Злий, як….
Хитрий, як …
Вайлуватий, як…
- Як пишуться назви тварин? А клички?
4 станція «Секрет»
- А які завдання на цій станції ми зараз з вами дізнаємось. Діти, у кого білі квіточки, виконуватимуть завдання на білій карточці. У кого рожеві квіточ-ки – на рожевій картці.
1 завдання
Інсценізація казки «Колобок»
2 завдання
Скласти діафільм за малюнками.
5 станція «Цікаві кубики »
Завітав сьогодні в клас
На урок знову до нас
Кубик діти не простий,
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.
Загадки-кубики
На кожній грані опис героя казки
1. Місце проживання.
2. Розмір тіла.
3. Забарвлення
4. Чим живляться. – Ви повинні відгадати, що це за тварина.
- Як ви гадаєте, чому Колобок від усіх тікав? Так, всі звірі хотіли його з’їсти. Так і говорили: «Колобок,Колобок, я тебе з’їм”. А що ми можемо запропонувати тваринам, щоб вони не були голодні?
(Вибрати з запропонованих карток їжу для героїв казки)
- Колобок дякує вам, тепер він залишиться живий та здоровий. І буде далі радувати читачів казки.
VI Підсумок уроку.
- Це була остання зупинка нашої подорожі.
Яке завдання було найважчим?
Що було найцікавішим?
Хто автор казки? Чого навчає казка?
-Увага! Усіх пасажирів прошу залишити свої місця та зібратися в коло.
Ось ми повернулися у свій рідний клас. Чи сподобалось вам подорожувати?
У кого гарний настрій, чиї очікування справдилися, візьміть повітряні кульки,на згадку про наш урок.
Я вважаю, що дійсно подорож була цікавою, повчальною. І кожен з вас був бажаним гостем у країні казок.
Дружіть із казкою, малята,
І між собою теж дружіть.
Бо з друзями завжди цікаво
І веселіше в світі жить.
- Дякую вам, діти, за гарну роботу на уроці, дякуємо нашим гостям. На цьому наш урок закінчено.