Українська народна казка «Колобок»

Про матеріал

Урок-подорож з літературного читання для учнів 2 класу на тему: Українська народна казка «Колобок»

Перегляд файлу

Тема:  Українська народна казка «Колобок»

Мета: розширювати знання учнів про українські народні казки, створити атмосферу радості,насолоди від творчості, поповнити знання учнів про тематику казок, збагачувати словниковий запас дітей;  розвивати читацький інтерес до казок, усне мовлення, логічне мислення,пам'ять, уміння творчо підходити до розв'язання проблеми, уміння аналізувати, акторські здібності; виховувати любов до народної творчості.

                                                       Хід уроку

I Організація касу.

В цьому класі друзі всі:                     (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви.                                  (три хлопки)

Любі гості, вчителі,                            ( повернутися до гостей уроку, вчителів)

Вас вітаєм щиро всі.

Ми – одна сім’я

 

А тепер сіли всі рівненько

Працювать будем гарненько.

 

- Діти, до якого уроку ми з вами при готувалися?

-Діти, давайте згадаємо який розділ ми з вами почали вивчати на минулому уроці?

- А хто складає народні казки? Отже люди з давніх давен складали казки і передавали їх із поколінна в покоління. Подивіться яке слово з’яв. на екрані

- Діти, а що ви бачите в своїй уяві, коли чуєте слово казка? Давайте напишемо це на сонячних промінчиках.

- Сьогодні ми продовжимо подорож країною казок.

- Ми з вами будемо подорожувати на казковому « експресі».А хто знає, що означає слово експрес? ( стрімкий,швидкий).

- Так саме тому, я сподіваюсь, що наш урок пройде швидко та ефективно. І в країні казок ми будемо завжди бажаними гостями. На нас чекають зупинки на таких станціях:

II Ознайомлення з планом уроку.

  1. Станція «В гостях у казки».
  2. Станція «Розвідники».
  3. Станція «Творче читання».
  4. Станція «Секрет».
  5. Станція «Цікаві кубики»

 

Очікування дітей

  • Коли вирушають у подорож, завжди чогось очікують. Пропоную поділитись з усіма вашими очікуваннями від уроку ( Діти висловлюють очікування від уроку та закріплюють повітряні кульки на казковому дереві).

Мовна розминка

  • Перед тим як вирушити допоможіть мені пригадати з якої казки цей ланцюжок.

                 Спекла – охолов – побіг – зустрів – втік – з’їла.

  • Отже ми вирушаємо до казки «Колобок».
  • Увага! Оголошується посадка! Сідайте зручніше. Вперед.
  • І на нашому шляху

«Віршований тунель»

в якому ми повинні швидко вивчити віршик

     Я утік від баби з дідом,-

     Не сиділось на вікні,

     А зустрівся я із лисом

     Й ну співать йому пісні.

 

     Гра «Переплутанка»

  • Поїзд їде швидко. І написи за вікном переплутались. Спробуємо їх прочитати

Єцьза, мідьвед, лицяси, вкво, ідд, абаб.

  • Діти, хто ж це такі? (герої казки «Колобок»).
  • Отже  ми з вами доїхали до першої зупинки,
  • яка називається:

1 станція «В гостях у казки».

- Дітки, відкрили всі підручники. На цій станції ми будемо працювати над казкою «Колобок».

1. Словника робота

- В цій казці, вам зустрінуться незрозумілі слова. Зараз ми з ними позна-йомимось з ними і дізнаємось що вони означають. Перше слово засік –ящик для зберігання зерна чи борошна 

Друге слово призьба. Що воно значить?(відповіді дітей).  ( Невисокий зем-ляний насип уздовж стін хати знадвору )

Хижка. Хто не будь знає,що воно значить? (відповіді дітей). ( комора)

- Діти,  спробуйте  скласти речення з словом хижка.(В домі моєї бабусі є хижка)

2. Робота над казкою

  • А тепер, діти, послухайте укр. н. к. «Колобок» , і скажіть які герої вам запам’яталися. (Читання казки вчителем першої пригоди ).
  • Отже, яких героїв ви запам’ятали?
  • Так завершилася перша пригода Колобка. Далі в казці з’являються нові герої і все повторюється. Продовжіть казку за схемою розміщеною на форзаці підручника.

(Форзац – подвійний аркуш паперу, який з’єднує книжку з обкладинкою і служить для оформлення книжки). 

-Діти, зараз ви будете розповідати казку, але перед цим давайте помір-куємо, яким тоном  ви будете  вимовляти слова кожного персонажа?(відповіді дітей).

-Так, все вірно,слова зайчика ми будемо говорити тоненьким та тихеньким голосом, бо він маленький та беззахисний. Слова лисички - з хитринкою. А слова вовка та ведмедя голосно, трішки грізно, бо вони великі та страшні.

                                                Розповідь учнів

3. Самостійна робота

Напівголосне дочитування казки до кінця.

- А  тепер дочитайте казку самостійно.

- Починаємо читати.

 

4. Опитування.

-У якій послідовності з’являються герої казки?

- Хто головний герой?

- Як ви гадаєте, чи можна назвати Колобка веселим,довірливим, хвальковитим, чесним?

5. Картка «Квітка»

- А тепер ми з вами визначимо яким був Колобок, і які в нього риси харак-

теру.

Познач відповіді, з якими ти погоджуєшся

  • Сміливий;
  • Веселий;
  • Безтурботний;
  • Необачний;
  • Слухняний.
  • Ввічливий

- Що ж трапилось з Колобком?

- Чи порушила Лисичка права Колобка? Яке право?(Право на життя)

- Діти, як ви вважаєте чому саме так закінчилася казка? Як поводив себе Колобок? Кожна казка чомусь нас вчить, а чому нас вчить саме ця казка?

 

Гра “так чи ні”
- Казка вчить нас бути слухняними?        (Так)
- Ми повинні бути такими, як Колобок?    (Ні)
- Потрібно з кожним, кого зустрінеш, починати розмову?   (Ні)
- Потрібно завжди вітатися з тим, кого зустрінеш?   (Так)

Фізкультзарядка

- Засиділись в царстві казки,

Встали дружно, без підказки.

Лінь, як пил, струхнули з себе.

Пострибати ще нам треба.

 

Досить! До роботи час! Дружно сіли.

Стало тихо. Колобку не буде лиха.

Він співає, він сміється

Бо вже нашим другом зветься.

 

- І на ступна наша станція

2 станція «Розвідники»

- Ми з вами підемо в розвідку по тексту казки і порахуємо скільки разів зуст-річається слово Колобок.

-Вирушаймо далі. І наступна наша станція ….

 

3 станція «Творче читання»

- Але спочатку давайте відгадаємо ребус по перших буквах картинок.

                                              ХРОБАЧОК

1. – Цей хробачок завівся у цих картках і повиїдав деякі слова. Ви повинні прочитати, вставляючи пропущені слова.

- Наступне завдання на цій станції:

2. Доповни речення

- Давайте швиденько виконаємо це завдання.

Полохливий, як ….

Злий, як….

Хитрий, як …

Вайлуватий, як…

- Як пишуться назви тварин? А клички?

4 станція «Секрет»

- А які завдання на цій станції ми зараз з вами дізнаємось. Діти, у кого білі квіточки, виконуватимуть завдання на білій карточці. У кого рожеві  квіточ-ки – на рожевій картці.

1 завдання

Інсценізація казки «Колобок»

2 завдання

Скласти діафільм за малюнками.

5 станція «Цікаві кубики »

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик діти не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

 

Загадки-кубики

На кожній грані опис героя казки

1. Місце проживання.

2. Розмір тіла.

3. Забарвлення

4. Чим живляться.  – Ви повинні відгадати, що це за тварина.

- Як ви гадаєте, чому Колобок від усіх тікав? Так, всі звірі хотіли його з’їсти. Так і говорили: «Колобок,Колобок, я тебе з’їм”. А що ми можемо запропонувати тваринам, щоб вони не були голодні?

(Вибрати з запропонованих карток їжу для героїв казки)

- Колобок дякує вам, тепер він залишиться живий та здоровий. І буде далі радувати читачів казки.

VI Підсумок уроку.

- Це була остання зупинка нашої подорожі.

Яке завдання було найважчим?

Що було найцікавішим?

Хто автор казки?    Чого навчає казка?

-Увага! Усіх пасажирів прошу залишити свої місця та зібратися в коло.

Ось ми повернулися у свій рідний клас. Чи сподобалось вам подорожувати?

 

У кого гарний настрій, чиї очікування справдилися, візьміть повітряні кульки,на згадку про наш урок.

Я вважаю, що дійсно подорож була цікавою, повчальною. І кожен з вас був бажаним гостем у країні казок.

Дружіть із казкою, малята,

І між собою теж дружіть.

Бо з друзями завжди цікаво

І веселіше в світі жить.

- Дякую вам, діти, за гарну роботу на уроці,  дякуємо нашим гостям. На цьому наш урок закінчено.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

docx
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
1935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку