Заплету віночок, заплету шовковий,
На щастя на долю, на чорні брови.
Тай пущу віночок на бистрою воду,
На щастя на долю, на милого вроду.
Ой поплинь, віночку, тихо за водою
На щастя, на долю милому зі мною.
Тема Українські традиційні віночки – обереги. Магічна сила трав в купальських
віночках. Свято Івана Купала – поетичне свято літнього циклу. Ворожіння на
купальських вінках. Сила купальських вінків
Практична робота Розрізняти інструменти, прилади та матеріали для виготовлення
квітів для українського купального вінка; виготовляти штучні квіти з
гофрованого та двостороннього паперу, текстильних матеріалів та фоамірану;
виплітати купальські віночки
Мета:
навчальна формувати вміння узагальнювати та систематизувати знання про українські
обереги, звичаї та обряди, пов’язані з плетінням українського купального
віночка; про мистецтво створення українського віночка; про символічне
значення квітів і різнокольорових стрічок, що входять до складу традиційних
українських віночків; виплітати купальські віночки
розвиваюча розвивати творче мислення, фантазію; вміння міркувати, робити ескізи,
розрахунки; екологічну грамотність; уміння економно використовувати папір і
текстильні матеріали; художні смаки, уяву, фантазію, кругозір, здібності до
творчості, поняття «композиція»; дрібну моторику
виховна виховувати естетичні смаки, вміння відчувати та розуміти прекрасне; повагу
до традицій українського народу; гордість за нашу державу та її історичне
минуле; толерантне ставлення до інших націй та народів; акторські здібності;
бажання працювати в колективі та дотримуватися правил безпечної праці
Ключові слова: квіткові композиції, текстильні матеріали, атлас, шифон, шовк, сатин,
фліс, фоаміран, двосторонній та гофрований папір, атласні стрічки, дріт, обруч
Наочність: інструкційні картки; малюнки українських купальських вінків; зразки
купальських українських вінків з текстильних матеріалів, фоамірану,
гофрованого і двостороннього паперу
Інструменти і матеріали: листки фоамірану, праска, шаблони пелюсток і чашолистика,
ножиці, клейовий пістолет, зубочистка, вушна паличка, тенісний шарик, губка,
різнокольорові стрічки, текстильні матеріали, двосторонній та гофрований
папір, атласні стрічки, дріт, обруч
Тип уроку Комбінований
Структурні елементи уроку
I Організаційний момент
I I Виявлення знань і вмінь учнів
I I I Актуалізація опорних знань
IY Мотивація навчальної діяльності
Y Повідомлення теми уроку
YI Визначення мети для учнів на урок
YII Вивчення нового матеріалу
YIII Осмислення учнями вивченого матеріалу
IХ Формування умінь та навичок учнів
Х Рефлексія
ХI Завдання додому
ХII Прибирання робочих місць
I Організаційний момент
Сьогодні ми поговоримо з вами про народний український оберіг. Пропоную відгадати загадку, щоб дізнатися, про який оберіг йтиметься мова.
З квітів його виплітають, ним голівку покривають,
Щоб дівчиноньку зберіг – український оберіг. (Віночок)
I I Виявлення знань і вмінь учнів
У Київській Русі літнє цвітіння трав приурочували до дня Аграфени – купальниці. Знахарі шанували це свято, бо за ним стояв знаменитий Івана Купала.
Про свято Івана Купала існує легенда: «Жили колись люди і велику біду терпіли від нечистої сили. Звали цю нечисту силу Аграфена – «зле коріння». Аграфена була клятою, то сонце заступить, то чуму напустить. Люди довго терпіли, а тоді обрали з – поміж себе найхоробрішого, дали йому в руки меча двосічного, і пішов той легінь болотами глибокими та лісами темними. Ходив день, ходив місяць, а таки вистежив тую погань і поборов її. Сталося це вночі. А вранці заграло сонечко, все земне звеселилося. А ім’я тому чоловікові – Іван. Як повернувся він, то найперше, омив своє тіло. А за ним і весь люд праведний викупався».
З того часу цей день носить назву Івана Купала. Багато пісень складено про це свято, яких виконували дівчата, виплітаючи купальські віночки.
Учитель: * Що ви можете розповісти про багатовікову історію українського вінка?
* Які види українських вінків вам знайомі?
* Які квіти – символи традиційно вплітають у вінок?
* Яке значення мають стрічки в українському віночку?
I I I Актуалізація опорних знань
Отже, ви вже знаєте, що своїми руками можна виготовляти штучні рослини та вмієте їх робити з двостороннього кольорового і гофрованого паперу, квілінгу, фольги, текстильних матеріалів та фоамірану
IY Мотивація навчальної діяльності
Діти, сьогодні ми поговоримо з вами про літо, про дуже шановане нашим народом літнє свято – свято Івана Купала, про традиції та звичаї українського народу. Будемо зі штучних квітів виплітати віночки. Яку функцію виконують віночки ви дізнаєтесь, відгадавши кросворд.
1. Улюблена народна українська гра (Подоляночка)
2. Квітка, яка є символом життя. Ця квітка має довгі пагінці,
Які стеляться по садочку, та яскраво – сині квіти (Барвінок)
3. Цвіт – символ материнської любові, який вплітався навесні (Вишневий)
кривий танець та плести зелені вінки (Благовіщення)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
о |
д |
о |
л |
я |
н |
о |
ч |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
б |
а |
р |
в |
і |
н |
о |
к |
|
|
в |
и |
ш |
н |
е |
в |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
р |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в |
і |
н |
о |
ч |
о |
к |
|
|
|
|
|
Б |
л |
а |
г |
о |
в |
і |
щ |
е |
н |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
о |
д |
о |
л |
я |
н |
о |
ч |
к |
а |
|
|
|||
б |
а |
р |
в |
і |
н |
о |
к |
||||||||
в |
и |
ш |
н |
е |
в |
и |
й |
|
|||||||
т |
р |
и |
|
||||||||||||
в |
і |
н |
о |
ч |
о |
к |
|
||||||||
Б |
л |
а |
г |
о |
в |
і |
щ |
е |
н |
н |
я |
||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
4 |
|
|
|
||||||||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Y Повідомлення теми уроку
Українські традиційні віночки – обереги. Магічна сила трав в купальських віночках. Свято Івана Купала – поетичне свято літнього циклу. Ворожіння на купальських вінках. Сила купальських вінків
YI Визначення мети для учнів на урок
Знати: Українські традиційні віночки – обереги. Магічну силу трав в купальських
віночках. Свято Івана Купала – поетичне свято літнього циклу. Ворожіння на
купальських вінках. Силу купальських вінків
Вміти: Розрізняти інструменти, прилади та матеріали для виготовлення штучних
квітів для українського купального вінка; виготовляти штучні квіти з
гофрованого та двостороннього паперу, текстильних матеріалів, фоамірану;
виплітати купальські віночки
YII Вивчення нового матеріалу
Діти, на сьогодні вам було завдання підготувати кілька повідомлень. Хотілось би
розпочати з повідомлення про українські традиційні віночки - обереги
Українські традиційні віночки - обереги
Віночок на голові у дівчини супроводжував її завжди: і на свята, і в пісні, і в таночку. Крім «вікових» віночків, що плелися відповідно до віку дитини, в Україні існували ритуальні, звичаєві, магічні вінки і багато інших, всього 77 видів віночків.
Про український віночок ходить велика кількість легенд. Одна із них розповідає: йшла дівчина по калину. Зустрів її парубок і каже: «Знімеш вінок – моя будеш». «Не веліла мені матуся знімати віночок», - відповідає дівчина. Та парубок був гарний, говорив красиво, а ласкавий погляд зігрівав серце дівчини. Не встояла дівчина, зняла віночок, а парубок перетворився на страшного дідька і забрав дівчину до себе. Тому кажуть, що вінок – це оберіг від нечистої сили.
Нині віночками – оберегами називають різдвяні віночки із символами достатку в нашому домі – горіхами, колосками, качанами кукурудзи, головками часнику і цибулі, насінням овочевих культур. У пісні Наталії Бойчук «Український віночок» є такі слова:
У віночку нашім різнобарвні квіти –
Символ України і дарунок літа.
У вінок вплітають колосочки жита,
Щоб могли багато і в достатку жити.
Є ще віночки – обереги із лікарських рослин. До цих віночків входять квіти пижми, безсмертника, деревію, звіробою, материнки, хмелю, полину. Такі віночки – обереги вішають над столом, тому що вони дають здоров’я, відганяють злих духів, дарують злагоду і спокій всій родині.
У давні часи студенти носили віночки з м’яти. Такі віночки сприяли активній роботі мозку і пам’яті. Є ще вінок лавровий. Одягали його на переможців. А ще є віночок купальський. Він символізує молодість і кохання. Весільний вінок дівчина одягала лише раз на власне весілля.
Дівчину завжди пізнавали по вінку, який вона одягала кожної весни. І сором був тій дівчині, в якої неохайно виплетений віночок або стрічки пов’язані недбало чи не за порядком. Адже мало знати символи стрічок, обов’язково треба уміти їх в'язати. А також пам’ятати, що довжина стрічки не повинна бути довшою за довжину кіс дівчини. У давнину казали, що дівочий віночок обов’язково має бути тільки з живих квітів. Адже всі вони у віночку мають цілющі властивості.
Але не лише дівчата одягали віночки. Так у день золотого весілля голови подружжя прикрашали віночками із колосків жита чи пшениці. Такі віночки, виготовлені з колосків жита чи пшениці, завжди тримали на покутті.
Магічна сила трав в купальських віночках
Гарні віночки виплітали дівчата, чудовими квітами прикрашали свої голови. Старі люди знали про кожну квітку все, які квіти необхідно вплітати у віночок, коли їх збирати, як їх зберігати, що вони означають. Молоде покоління переймало ці знання про кожну квітку і передавало їх наступним поколінням.
Ой, віночку, мій віночку, в нього я вплету , що схочу:
Ружі маки і барвінок, і стебельця материнок.
Ще вплету казки чудові, пишні грона калинові
І пісні про Україну. Я віночок свій надіну
На голівоньку русяву - хай красується на славу.
Але віночок, то не тільки прикраса, віночок то символ – оберіг. Всього в українському віночку 12 квіточок. Кожна з них – лікар і оберіг від «лихого ока». У купальські вінки могли вплітатися такі трави, як:
Також у купальські вінки вплітали «пижмо звичайне», сокирки, васильки, резеду та інші пахучі трави. Трави, зібрані в ніч на Івана Купала мають особливу цілющу силу, яка виліковує багато хвороб. Особливо корисні деревій, звіробій, ромашка.
Для кохання молоді дівчата з лісових квітів збирали ромен – зілля, материнку,чебрець, нечуйвітер, братки, тирлич – зілля, сон – траву, а з польових – волошки, мак, сокирки, колоски хлібних зерен, з городніх – любисток, м’яту, чорнобривці, ласкавці та кудряві.
Свято Івана Купала –
поетичне свято літнього циклу
Свято Івана Купала – це надзвичайно поетичне свято літнього циклу. Багато тисячоліть тому, наші пращури помітили, що Сонце – джерело людського буття, серед літа набуває повнішого світання. У давніх слов’ян Дажбог – бог Сонця – був найшановнішим серед інших міфологічних святих. Наші пращури вважали, що саме він дарував життя на Землі. Сонце було прообразом свого покровителя, тому його річний цикл збігався з певними ритуальними дійствами. І ось, коли земля забуяла цвітом, коли настало найбільше порідняння всього живого з Сонцем, люди відзначають старовинне календарне свято – свято Івана Купала. Свято літнього сонцестояння, свято тепла, буяючої зелені та молодості відзначають з 6 на 7 липня.
Напередодні свята Івана Купала наші предки лагодили паркани, фарбували вікна, білили хати, вимітали сміття, викидали з хати та палили старі непотрібні речі, шили нове вбрання. Тобто очищали своє життя від старого і непотрібного.
Хлопці заздалегідь шукали гарну крислату вербу та прикрашали її різнокольоровими стрічками та вінками. Також хлопці готували солом’яне опудало – Купало. Виготовляли його у зріст людини – солом’яну ляльку. Для цього брали тичку з перекладиною й обкручували її кулем. Поверх одягали штани, сорочку, бриля, до рук прикріплювали батога або кия, голову прикрашали вусами чи бородою. Нерідко, щоб опудалу надати виразнішої форми, голову виліплювали з білої глини й засушували на сонці. Замість очей вставляли чорні вуглини, а щоки розфарбовували яскраво – рожевими барвниками.
6 липня парубки збирали хмиз для купальського вогнища. Зладнавши спеціальний, сплетений із соломи, рогози чи дубців козубок, тягли його селом. Кожен господар мав подарувати на розпал будь – яку річ з ужитку. Це могли бути кілька ломачин, старі дерев’яні відра, кошелі, граблі чи лопата. Все це «добро» хлопці тягли на леваду, співаючи пісень.
Дівчата робили ляльку. Звали такий витвір мистецтва – Мареною. Дівчата прикрашали Марену вінками, які плели таємно від хлопців, зібравшись в лісі чи на лузі. Всі готувалися до великого свята, яке проводилося напередодні збирання врожаю. За народним повір’ям, у цей день відбуваються різні дива: трави і квіти набувають магічної сили. А опівночі вогнистим цвітом розквітає папороть. Існує повір’я, що хто знайде той цвіт, той здобуде багатство і здоров’я.
На Купало Сонце грає, рослина кожна силу має.
А в північ папороть цвіте, щасливий буде той, хто квітку ту знайде.
Люди вірили, що хто зірве квітку папороті, той зможе знайти приховані скарби, бути віщуном і перевтілюватися у невидимку. Тому саме в цей день збирають лікарські трави, бо вважається, що саме в цей день вони мають найбільшу лікувальну і чарівну силу.
Зібраним вранці цілющим зіллям, жінки прикрашали домівки. Дівчата вбиралися у вінки з квітів і трав, а пучечки квітів ладнали біля воріт, криниць, приміщень, де перебувала худоба. Це робилося з метою, щоб принести господарям здоров’я, силу, добробут і було оберегом від усього лихого.
Свято Івана Купала проводилося біля води з піснями та танцями і обов’язково з вогнищем. Запалювання вогнища й стрибання через нього, водіння хороводів навкруги Марени, запалювання колеса, знищення Марени – хлопці розривали ляльку або топили її у воді, спалення Купайла – це основні елементи цієї липневої ночі.
Хто ж такий Купайло? Спільної думки щодо цього немає. Одні вчені схиляються до того, що в прообразі Купайла маємо Дажбозького бога зелених плодів, котрому приносили в жертву хліб, інші називають його богом шлюбу. Але погодиться з цим не можна: Купайло, як і Марену, на святі спалюють або топлять у воді. Це не зовсім узгоджується з віруваннями, оскільки боги завжди безсмертні.
Ворожіння на купальських вінках
По закінченню святкових забав, дівчата приступали до найцікавішого дійства купальського обряду – ворожіння на вінках. Дівчата діставали із - за пазухи приготовлені свічки, прикріплювали їх до власноруч сплетених із дванадцяти цілющих трав віночків, запалювали свічки та пускали віночки по річці. Потім уважно спостерігали за своїми віночками та вгадували свою долю.
Якщо вінки сходилися або рівно пливли, то це до шлюбу. Якщо крутилися на місці або течія несла вінок подалі, то це означало, що доведеться чекати наступного свята Івана Купала. Якщо ж вінок опустився на дно, то коханий розлюбить. У кого вінок плаває найдовше, то це найщасливіша дівчина. Якщо ж вінок відпливе далеко і там зупиниться біля берега, то туди дівчина і заміж піде. Хлопці намагалися зловити вінок коханої, впізнавши його за вплетеними стрічками та великими квітами.
Також дівчата гадали і на квітах - богатках. Квіти – богатки, зібрані на Івана Купала, дівчата клали під подушку. Вони вірили в прикмету, якщо рослина розквітне – бути весіллю, а якщо зав’яне – заміжжя чекай наступного року.
Сила купальського вінка
В книзі «Місяцелік» зазначено, що на Закарпатті жінки відносили купальські віночки на могилки померлих дітей. У «Традиціях українського народу» відмічено, що серби купальські вінки вішали у хаті або в господарських будівлях для захисту від злої сили. У болгар купальські вінки допомагають відігнати хвороби. У Галичині купальські вінки, сплетені із чебрецю, після посвяти їх у церкві, зберігали протягом року.
YIII Осмислення учнями вивченого матеріалу
Пропоную розгадати кросворд № 1
Невеличкий цей сміливець золотавий (чорнобривець)
Хоч мороз усе побив – його не займає (барвінок)
Серед квітів справжній характерник. У вінок вплітається (безсмертник)
Щоби дітки були гарні і міцні, в цвіт рожевий вбрались (яблуні)
Від лихої бережуть ворожки, вплетені на вірність у вінок (волошки)
Щоб душа і думка були чисті, зацвітав жовтенький, духмяний (любисток)
Хто не вірить і байдужий, вразить того шипом (ружа)
Щоб була краса дівоча, була врода,
Незрівнянно гарна, як наша країна,
Заплітають у віночок - оберіг (калину)
Нескоримий дух у нім. Зветься квітка (деревій)
Знає бджілка і мурашка, звуть цю квіточку (ромашка)
Щоб була любов, була гармонія у дівочому віночку виграє (півонія)
То палає в полі так польовий червоний … (мак)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
ч |
|
|
|
|
р |
|
|
|
|
|||||||||||
|
б |
а |
р |
в |
і |
н |
о |
к |
п |
і |
в |
о |
н |
і |
я |
|
|||||||||||
|
б |
е |
з |
с |
м |
е |
р |
т |
н |
и |
к |
м |
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
я |
б |
л |
у |
н |
і |
|
|
м |
а |
к |
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
в |
о |
л |
о |
ш |
к |
и |
|
ш |
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
л |
ю |
б |
и |
с |
т |
о |
к |
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
р |
у |
ж |
а |
|
а |
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
к |
а |
л |
и |
н |
у |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
д |
е |
р |
е |
в |
і |
й |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
ц |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
ь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
|
ч |
|
р |
|
|||||||||||||||||||||||
б |
а |
р |
в |
і |
н |
о |
к |
п |
і |
в |
о |
н |
і |
я |
|||||||||||||
б |
е |
з |
с |
м |
е |
р |
т |
н |
и |
к |
м |
|
|||||||||||||||
|
|
я |
б |
л |
у |
н |
і |
|
м |
а |
к |
|
|||||||||||||||
|
в |
о |
л |
о |
ш |
к |
и |
|
ш |
|
|||||||||||||||||
|
л |
ю |
б |
и |
с |
т |
о |
к |
|||||||||||||||||||
|
р |
у |
ж |
а |
|
а |
|||||||||||||||||||||
к |
а |
л |
и |
н |
у |
|
|||||||||||||||||||||
д |
е |
р |
е |
в |
і |
й |
|||||||||||||||||||||
|
е |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
ц |
||||||||||||||||||||||||||
ь |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|
1 |
|
10 |
|
||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
7 |
|
|
|
|
|
||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
||||||||
9 |
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
Пропоную розгадати кросворд № 2
Невеличкий цей сміливець золотавий (чорнобривець)
Серед квітів справжній характерник. У вінок вплітається (безсмертник)
Хоч мороз усе побив – його не займає (барвінок)
Нескоримий дух у нім. Зветься квітка (деревій)
Знає бджілка і мурашка, звуть цю квіточку (ромашка)
Від лихої бережуть ворожки, вплетені на вірність у вінок (волошки)
Щоб була любов, була гармонія у дівочому віночку виграє (півонія)
Щоби дітки були гарні і міцні, в цвіт рожевий вбрались (яблуні)
Щоб душа і думка були чисті, зацвітав жовтенький, духмяний (любисток)
Щоб була краса дівоча, була врода, незрівнянно гарна,
Як наша країна, заплітають у віночок - оберіг (калину)
Хто не вірить і байдужий, вразить того шипом (ружа)
То палає в полі так польовий червоний … (мак)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
л |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ч |
|
|
|
|
|
ю |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
б |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
|
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
б |
е |
з |
с |
м |
е |
р |
т |
н |
и |
к |
|
|
|
с |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
б |
а |
р |
в |
і |
н |
о |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
|
|
|
|
|
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
п |
|
|
|
|
|
л |
|
|
|
|
|
|
|
д |
е |
р |
е |
в |
і |
й |
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
е |
в |
|
|
|
|
|
н |
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
м |
|
ц |
о |
|
|
|
|
р |
у |
ж |
а |
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
ь |
н |
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
ш |
|
|
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в |
о |
л |
о |
ш |
к |
а |
|
я |
б |
л |
у |
н |
і |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
л |
|
||||||||||||||||||
|
ч |
|
ю |
|
|
||||||||||||||
о |
б |
||||||||||||||||||
р |
и |
||||||||||||||||||
б |
е |
з |
с |
м |
е |
р |
т |
н |
и |
к |
|
с |
|||||||
|
|
|
о |
|
т |
||||||||||||||
|
|
б |
а |
р |
в |
і |
н |
о |
к |
|
|
||||||||
р |
|
|
к |
а |
|||||||||||||||
|
и |
п |
|
|
л |
||||||||||||||
д |
е |
р |
е |
в |
і |
й |
и |
||||||||||||
|
о |
|
е |
в |
|
н |
м |
||||||||||||
м |
ц |
о |
р |
у |
ж |
а |
|||||||||||||
а |
ь |
н |
|
к |
|||||||||||||||
|
ш |
|
і |
|
|||||||||||||||
в |
о |
л |
о |
ш |
к |
а |
я |
б |
л |
у |
н |
і |
|
||||||
|
а |
|
|
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
9 |
|
|
||||||||||||||||||
1 |
|
|
||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
3 |
|
|
|
|
|
|
10 |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
7 |
|
|
|
||||||||||||||||
4 |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
||||||||||
|
|
|
11 |
|
|
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|||||||||||||||||||
А тепер, діти, перейдемо до практичної частини уроку
IХ Формування умінь та навичок учнів
Вимоги до практичної роботи
* Аналіз завдань практичної роботи
* Забезпечення учнів необхідними матеріалами та інструментами
* Дотримання правил безпечної праці, організації робочого місця та санітарно –
гігієнічних вимог під час виконання практичної роботи
* Самостійне виконання учнями завдань практичної роботи за інструкційними картками
* Контроль учителя з метою виявлення знань та вмінь учнів
* Здійснення вчителем поточного інструктажу (індивідуального, групового)
* Організація самоконтролю та взаємоконтролю учнів
Практична робота
* Підбиття підсумків практичної роботи
Демонстрація робіт – українських купальних віночків
Х Рефлексія
Учитель: Що нового ви дізналися на уроці?
(Метод мікрофона)
* Про традиційні українські віночки - обереги
* Про магічну силу трав в купальських віночках
* Що свято Івана Купала – поетичне свято літнього циклу
* Як відбувалося ворожіння на купальських віночках
* Яку силу мають купальські віночки
Учитель: Чого навчилися?
(Метод мікрофона)
* Виготовляти штучні квіти з двостороннього паперу для купальського віночка
* Виготовляти штучні квіти з гофрованого паперу для купальського віночка
* Виготовляти штучні квіти з текстильних матеріалів для купальського віночка
* Виплітати українські купальські віночки зі штучних квітів
Ось і закінчилася наша подорож до історії українського купальського віночка. Мені хочеться подякувати всіх, хто сьогодні плідно працював на уроці. Ваші віночки милують око, хвилюють душу, оберігають наше щастя та міцно прив’язують наші серця до рідної домівки.
Хай біда і горе минають ваш дім, доброго здоров’я зичу вам усім!
ХI Завдання додому
На наступному уроці ми продовжимо з вами виготовляти українські традиційні віночки – обереги.
Принесіть листки фоамірану, шаблони пелюсток і чашолистика, ножиці, клейовий пістолет, зубочистки, вушні палички, тенісний шарик, губку, різнокольорові стрічки, текстильні матеріали, двосторонній та гофрований папір, атласні стрічки, дріт, обруч.
ХII Прибирання робочих місць