Тема. УМІННЯ ВЧИТИСЯ. Мета: Дати уявлення про шляхи формування уміння ефективно навчатися; формувати поняття про його складові активне і пасивне навчання; ознайомити з процесами сприйняття і засвоєння інформації для професійного успіху; розвивати логічне та образне мислення, вміння самостійно навчатися; робити висновки, висловлювати власну точку зору, аналізувати; виховувати наполегливість і рішучість. Обладнання: зошити, підручники, альбомні листи, презентація. Тип уроку: комбінований5 Виконуємо вправу за посиланням https://learningapps.org/display?v=pzfsnjy2v23
8 Крупное изображение. Уміння вчитися — ключова компетентність учнівської молоді сучасного інформаційного суспільства. Так, Рекомендації європейського парламенту та європейської Ради від 18 грудня 2006 р. щодо ключових компетентностей для навчання упродовж життя визначили уміння вчитися — як уміння організовувати власне навчання як індивідуально, так і у групах, ефективно управляючи часом й інформацією. Відповідно до цих Рекомендацій уміння вчитися передбачає:набуття фундаментальних знань та умінь;спроможність оперувати числами й ІКТ;здобуття знань, їх обробку і засвоєння;здатність організовувати власне навчання, співпрацювати з іншими в рамках навчального процесу;здатність використовувати здобуті знання, життєвий досвід у різних життєвих контекстах;уміння оцінювати результати власного навчання.
Пасивний метод навчання передбачає, що вчитель є головною дійовою особою процесу, а учні виконують роль пасивних слухачів, які потім відповідають на запитання вчителя, виконують самостійні роботи. Найпоширеніший вид пасивного навчання — це лекція. Активний метод навчання передбачає, що учень є активним учасником процесу, а не пасивним слухачем. Серед активних методів навчання найбільш ефективними є інтерактивні методи. Це така форма роботи, під час якої учні й учителі перебувають у постійному діалозі та взаємодії, дотримуючись при цьому правил спілкування
Навіщо ми вчимося?- Набуття фундаментальних знань та вмінь- Здатність організовувати власне навчання, співпрацювати з іншими в рамках навчального процесу- Здобуття знань, їх обробку та засвоєння- Здатність використовувати здобуті знання, життєвий досвід у різних життєвих контекстах- Уміння оцінювати результати власного навчання
«Я чарівник, тому ви можете щось придбати для себе. Для цього гроші не знадобляться. У моїй крамниці можна обміняти непотрібну рису чи якість на необхідну для вашого успіху». Вправа «Чарівник»Товар « Чарівної крамниці»- доброта;старанність;чесність; працьовитість;наполегливість; упевненість у собі; Бажання знати більше.
Нещодавно було встановлено, що чим більше людина користується тільки однією півкулею, тим менше вона може послуговуватися іншою у ситуаціях, коли це необхідно. Але якщо «слабшу» півкулю увесь час стимулювати і залучати до роботи разом із «сильною», то ефективність мозку зростає не у два, а в 5—10 разів . Таке явище називають синергією (від англ. «syn» — «спільна» та «energy» — «енергія»).
Корисна полиця. Закінчіть фразу: «Я ставлю на корисну полицю …( тиша; добра організація; висока мотивація; багатий словниковий запас; швидке читання; регулярні перерви)«Кошик для сміття»Закінчіть фразу: «Я викидаю в кошик для сміття … (свою лінь, безвідповідальність,невпевненість, небажання, страх тощо).
22 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Обов’язкове:опрацювати матеріал підручника щодо вивченої теми (§ 12 І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко «Основи здоров’я» підручник для 8 класу закладів загальної середньої освіти)додаткові (на вибір):створити буклет «Умови ефективного навчання».
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА.23 Конспект уроку з основ здоров'я 8 клас "Уміння вчитися" (naurok.com.ua)Конспект уроку з основ здоров'я 8 клас "Уміння вчитися" (naurok.com.ua)https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-osnov-zdorov-ya-uminnya-vchitisya-skladovi-uminnya-vchitisya-bar-eri-efektivnogo-navchannya-36384.html https://vseosvita.ua/library/uminna-vcitisa-skladovi-uminna-vcitisa-bareri-efektivnogo-navcanna-8-kl-110148.html