Умови ефективного навчання. Активне та пасивне навчання. Урок з основ здоров я, 9 клас

Про матеріал

В конспекті уроку можно ознайомитися з кроссенсом - новим методом активного навчання. На уроці учні визначають умови ефективного навчання, ознаки активного та пасивного навчання; навчаютьсяся застосовувати прийоми активного та пасивного навчання.

Перегляд файлу

Тема. Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.

Мета: визначити умови ефективного навчання, ознаки активного та пасивного навчання; навчитися застосовувати прийоми активного та пасивного навчання.

Хід уроку

І Організаційний момент

В житті постійно треба вчитись,
Бо світ рухливий, змінний світ…
І щоб у ньому не згубитись,
То треба вчитись з юних літ
Й постійно, не перериватись,
Бо щось пропустиш — і кінець!
І з лінню треба вік змагатись,
Тоді ти будеш молодець.
Тим більш нового так багато,
Що годі й встигнути за ним…
Нові ж знання — це завжди свято,
Не можна бути тут слабким,
А треба намагатись вчитись,
Долати труднощі весь час!
Вперед іти, вперед дивитись,
І це закон для всіх для нас. (Надія Красоткіна)

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Стара мудра кішка лежала на травичці і грілася на сонечку. Тут повз неї промайнуло маленькие шустре кошеня. Воно шкереберть прокотилося повз кішку, потім жваво підскочило і знову почало бігати колами.

- Що ти робиш? - ліниво поцікавилась кішка.
- Я намагаюся зловити свій хвіст! - захекавшись, відповіло кошеня.
- Але навіщо? - засміялася кішка.
- Мені сказали, що хвіст - моє щастя. Якщо я зловлю свій хвіст, то зловлю і своє щастя. Ось я і бігаю вже третій день за своїм хвостом. Але він весь час втікає від мене.

Стара кішка посміхнулася так, як це вміють робити тільки старі кішки і сказала:
- Коли я була молодою, мені теж сказали, що в моєму хвості - моє щастя. Я багато днів бігала за своїм хвостом і намагалася схопити його. Я не їла, не пила, а тільки бігала за хвостом. Я падала без сил, вставала і знову намагалася зловити свій хвіст. У якийсь момент я зневірилася. І просто пішла, куди очі дивляться. І знаєш, що я раптом помітила?

- Що? - з подивом запитало кошеня.
- Я помітила, що, куди б я не йшла, мій хвіст скрізь йде за мною. За щастям не треба бігти. Треба вибрати свою дорогу, і щастя буде йти разом з тобою.

ІІІ. Виклад нового матеріалу

 

Вправа « Мозковий штурм»

  • Коли учень відчуває себе щасливим?

Вчитель. Навчання - наша фундаментальна внутрішня потреба. Найбільш основні потреби людини - фізіологічні, наприклад, в їжі; потім виступають потреби в безпеці, за ними йдуть особисті потреби. Більшість людей, знайомих з ієрархією потреб Маслоу, вважають, що ця ієрархія - досить жорстка структура, і, перш ніж звертати увагу на потреби у відносинах, потрібно задовольнити соціальні потреби, а до них потрібно задовольнити фізіологічні потреби і т.д.

Однак у підручниках, що розглядають теорію Маслоу, рідко згадується про те, що існує і дві інших потреби: вільно задавати питання і вільно самовиражатися, а також потреба знати і розуміти. Згідно Маслоу, саме дві ці потреби є обов'язковими передумовами задоволення п'яти інших типів потреб.

Іншими словами, в основі кожного з п'яти типів потреб лежить потреба в навчанні. На ній засноване все інше. Фахівці в галузі когнітивної психології, науки про мислення, кажуть, що наш розум постійно шукає і сортує інформацію. Ми хочемо знати і розуміти все, що тільки можливо.

Саме це внутрішнє прагнення змушує нас жити. Всі наші потреби в житті підтримує навчання. З цього випливає, що без тієї поживи для розуму, яку дає нам навчання, ці потреби не задовольнятимуть. А якщо потреби не задовольняються, життя неможливе.

Саме тому, якщо людина припиняє прагнути до нових знань, вона розчаровується у житті. Вона втрачає надію, вважає, що немає ніяких причин вчитися, тому що це безглуздо. У такої людини немає майбутнього.

 

Робота в групах

Учні об’єднуються в три групи і, використовуючи матеріал підручника, дають відповіді на запитання.

1 група – Від чого залежить ефективне навчання?

2 група – Прийоми активного навчання.

3 група – Створення пам’ятки «Сходинки до успішного навчання»

 

(Звіти груп, обговорення)

 

Вчитель. Навчання не є процесом відтворення, в якому мова йде тільки про те, щоби «вгризатись» у заданий матеріал. Як показують численні дослідження, чим більше ми вкладаємо у вивчення своєї уяви, чим більше почуттів та емоцій залучається до процесу запам'ятовування, тим ефективніше буде навчання. Участь у процесі навчання уяви призводить до того, що розум запам'ятовує інформацію у двох «кодах» – вербальному й візуальному (образному), що значно підвищує ймовірність запам'ятовування.
Як довів невролог Манфред Спітцер у своїй книзі «Як мозок учиться», надзвичайно важливим питанням є включення у процес навчання емоцій, що суперечить стереотипному поділу на інтелект та емоції і свідчить про їх синергію у процесі пізнання. «Найбільш тривало й міцно зберігається в пам'яті та інформація, яка була отримана в позитивному емоційному контексті», – стверджує вчений. У процесі запам'ятовування дуже корисним інструментом також є так званий ефект «стосовно мене». Він полягає в тому, що легкість запам'ятовування, а також міцність знань тим більше, чим більше засвоюваний матеріал стосується безпосередньо нас самих і нашого досвіду.

 

C:\Users\ПК\Desktop\Піраміда_Маслоу.svg.png

 

 

  • Наведіть приклади з власного досвіду, коли позитивне сприйняття інформації допомогло вам в навчанні.

 

ІV Закріплення та узагальнення знань

1.Робота  в парі

Обговоріть, чи згодні ви, що те, як ми навчамося, не менш важливе, ніж те, чого ми навчаємося.

 

2. Створення кроссенсу.

Кроссенс - це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок. Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок.

 

Приклад кроссенсу до уроку.

9 - Навчання буде ефективним коли:

1 – учень плану свій час самостійно, знає послідовність виконання завдань;

2 – учень зацікавлений у вивченні матеріалу;

3 – учень налаштований на успіх;

4 – учень шукає додаткову інформацію;

5 – учень застосовує знання на практиці;

6 – учень систематизує та обговорює з друзями нову інформацію;

7 – учень слухає пояснення вчителя уважно, не соромиться задавати питання;

8 – учень оцінює себе адекватно, аналізує ефективність навчання.

 

 

1C:\Users\ПК\Desktop\bffc804ec570731793ec32f437417014-200x280.png

2C:\Users\ПК\Desktop\depositphotos_23235122-stock-photo-3d-render-of-man-with.jpg

3

C:\Users\ПК\Desktop\images (1).jpg

8

C:\Users\ПК\Desktop\1450427545_47900587.jpg

9

 

Ефективне навчання

 

    4  C:\Users\ПК\Desktop\_dsc4010_.jpg

7

 

C:\Users\ПК\Desktop\bec-dneprcom.jpg

6

 

 

C:\Users\ПК\Desktop\1.png

5

 

C:\Users\ПК\Desktop\-33-638.jpg

 

V. Підсумки

Вчитель. «Навчання – це зміна здивування розумінням». Давайте будемо кожний урок здивовуватися, а виходити з класу з розумінням.

 

VІ. Домашнє завдання: опрацювати §15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://mozok.click/uploads/osn-zdr-9-taglina/osn-zdr-9-taglina-77.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 січня 2018
Переглядів
18483
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку